MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #7: Down Under (Australie)!

zoeken in:
dix
1. Morphine - The Night
2. Morphine - I'm Free Now
3. Morphine - A Head with Wings
4. Morphine - Early to Bed
5. Morphine - All Wrong
6. Morphine - Cure for Pain
7. Morphine - Candy
8. Soul Coughing - Screenwriter's Blues
9. Morphine - Buena
10. Morphine - Good

1. Morphine - Cure for Pain
2. Morphine - Honey White
3. Morphine - A Head with Wings*
4. Morphine - Buena
5. Morphine - Good
6. Morphine - Super Sex
7. Morphine - The Night
8. Morphine - I'm Free Now*
9. Morphine - Candy
10. Morphine - The Saddest Song

Met dank aan de 11 deelnemers volgt nu de uitslag. Eigenlijk moet het natuurlijk een top 20 zijn en we hebben dat met z'n allen mooi gecorrigeerd door 1 nummer geen enkel punt geven.

nr 21. Soul Coughing - Soundtrack to Mary ( 0 punten)

20. Soul Coughing - Lazybones (3 punten)
19. Morphine - The Saddest Song (5 punten)
18. Soul Coughing - Sugar Free Jazz (10 punten)
17. Soul Coughing - True Dreams of Whichita (12 punten)
15. Morphine - Early to Bed (14 punten)
15. Morphine - Scratch (14 punten)
14. Soul Coughing - Super Bon Bon (15 punten)
13. Soul Coughing - Bus to Beelzebub (16 punten)
12. Soul Coughing - Is Chicago, Is Not Chicago (20 punten)
11. Morphine - Good (24 punten)

Soul Coughing is al bijna uitgespeeld. Gelukkig is er toch nog 1 nummer dat de top 10 heeft gehaald.

10. Morphine - Candy (29 punten)
9. Morphine - A Head with Wings (32 punten)

8. Soul Coughing - Screenwriter's Blues (39 punten)
nr 1 van wendyvortex

De hoogste notering van Soul Coughing. Van hun debuutalbum Ruby Vroom. Ik kwam er deze week achter dat het album vernoemd is naar Ruby Froom, de dochter van hun producer Mitchell Froom en zijn vrouw Suzanne Vega. Dat is toch een leuk weetje. In de jaren 90 deed bijna elke band een 2 meter sessie en ik zal die van Soul Coughing ongetwijfeld op cassette hebben opgenomen.

7. Morphine - All Wrong (40 punten)
6. Morphine - Super Sex (46 punten)
nr 1 van andré

Op 3 jul 1999 kreeg Mark Sandman op een festival in Italië tijdens het spelen van dit nummer een hartaanval waaraan hij overleed.

Deze week ook eindelijk de film 'Cure for Pain: The Mark Sandman Story' bekeken. De DVD stond al minstens 10 jaar stof te vangen in de kast, want ik maakte er nooit tijd voor. Onterecht bleek, want de film is zeker de moeite waard. De live-opnames zijn niet van al te beste kwaliteit maar de film geeft wel een goed beeld van het complexe karakter van Mark Sandman. Ook best een tragisch leven want hij verloor zijn beide broers en zijn ouders waren niet echt geïnteresseerd in zijn muzikale carrière. Na zijn dood stonden er allerlei artikelen in de grote kranten en toen pas kwamen ze er achter dat hij best wel bekend was.

5. Morphine - Cure for Pain (47 punten)
nr 1 van voskat
4. Morphine - The Night (48 punten)
nr 1 van dix

Een gedeeld 2de plek:

2. Morphine - Honey White (54 punten)
nr 1 van EvilDrSmith
2. Morphine - I'm Free Now (54 punten)
nr 1 van EttaJamesBrown en motel matches

1. Morphine - Buena (83 punten)
nr 1 van aERodynamIC, yeahyeahyeah, Choconas en Poek

De nummer 1 zal geen verrassing zijn. Het enige nummer dat in elke lijst stond en ook hun meest gedraaide nummer. Ik kan mij Pinkpop van 1994 nog zo goed herinneren (ook al is het 31 jaar geleden ). Wat waren ze goed.

We keren nu weer terug naar het heden dus ik geef het stokje door aan hoi123. Gaat voor mij een steile leercurve worden de komende week.

motel matches schreef:
Ik kan mij Pinkpop van 1994 nog zo goed herinneren (ook al is het 31 jaar geleden ). Wat waren ze goed.

(embed)

Heerlijk.
Dat jaar heb ik ze ook gezien, maar een stukje zuidelijker: op Pukkelpop, in een donkere Marquee tent.

Ik voel Dana's saxen nog in m'n maag.

thx for the memories, motel matches

27 juni - hoi123 (Ichiko Aoba)
4 juli - cosmic kid (Oasis)
11 juli - dynamo d (Rob de Nijs)
18 juli - All Day Watcher (The Jayhawks)
25 juli - Poek (Chicago)
1 augustus -
8 augustus -
15 augustus -
22 augustus - Bonk (Foo Fighters)

Oh joh, ik was helemaal vergeten dat ik me hiervoor had opgegeven. Ik sleutel snel wat in elkaar, begint om 3!

GREATEST HITS OF ICHIKO AOBA
https://www.songlines.co.uk/media/7282/ichiko-aoba-photo-credit-kodai-kobayashi.jpg?anchor=center&mode=crop&width=1200&height=600&rnd=133852188670000000

Geboren in een buitenwijk van Tokio, opgegroeid in Kyoto, maar eigenlijk weten we allemaal dat Ichiko Aoba een bosfee is die aardig genoeg is geweest om haar buitenaardse kunst met de mensheid te delen. Haar mentor Anmi Yamada, tevens verantwoordelijk voor de compositie van Clockwork Universe, moedigde 17-jarige Ichiko aan om eigen liedjes te schrijven, en drie jaar later bracht ze al haar eigen debuut uit: Kamisori Otome, Japans voor scheermesmeisje. Vijftien jaar en zeven albums verder (ik tel ambientwerkje Sogetsu Hall even niet mee) is ze uitgegroeid tot één van de grootste namen in de hedendaagse folk, en tourt ze de hele wereld rond. Ik heb het geluk gehad haar in 2021 te zien in een minizaaltje in Praag, slechts verlicht door kaarsen; twee jaar later al in een stuk grotere zaal in Parijs; vorig jaar in de prachtige Dominicuskerk in Amsterdam, en dit jaar in een stampvolle concertzaal in Barcelona. Iedere keer een traantje weggepinkt vanwege de pure pracht en sereniteit van haar muziek. Weet niet wat ik met mezelf zou doen als ik bij de beroemde uitvoering op een rots had meegemaakt.

Waar Ichiko klinkt, is de wereld een stukje mooier en vrediger, en ik hoop met jullie te bepalen welke liedjes dat effect het meest bewerkstelligen. Ik heb een lijst met de vijftien meest geluisterde liedjes op Spotify gemaakt - de rest mogen jullie bepalen. Deadline is dinsdagochtend 9:00.

Asleep Among Endives
bouquet
Parfum d'étoiles
太陽さん
Dawn in the Adan
いきのこり●ぼくら
卯月の朧唄
月の丘
Sagu Palm's Song
海辺の葬列
テリフリアメ
Porcelain
Easter Lily
うたのけはい
鬼ヶ島

Nomineer maximaal 10 nummers die het ook tot deze lijst moeten maken. Als je niet al haar albums kent (schandalig) of voor welke reden dan ook kan je ook minder nummers aandragen natuurlijk. Probeer je aan de Musicmeterspelling te houden als dat lukt ivm verwerking!

Ik hoop op een lijstje van:
123poetertjes, pauljojo, Snoeperd, Koenr, Teunnis, The Eraser, aerobag, ArthurDZ, AOVV, Gretz, madmadder, voskat, Etob, niels94, herman, Barney Rubble, Mastroianni, Fathead, Gyzzz, Lying Mouth, McSavah, panjoe en Don Cappuccino

Ik weet dat ze niet de grootste artiest is op muziekmeter punt nl, dus daarom wordt een lijstje extra gewaardeerd!

Playlist:
https://open.spotify.com/playlist/6qJnACYK1PVlFI6pu8vAdx?si=ca706f2463614527

ひかりのふるさと
FLAG
Imperial Smoke Town
機械仕掛乃宇宙
I am POD (0%)
水辺の妖精
Meringue Doll
不和リン\
Mars 2027
アダンの島の誕生祭

En een verzoek aan Casartelli, cosmic kid, DjFrankie dan wel panjoe of ze de titel kunnen vervangen. Dank!!

Ah, van de week voor het eerst de nieuwe plaat gedraaid. Beviel weer goed. Ik probeer zeker aan te haken!

Ik vind haar leuk, maar mijn kennis is te oppervlakkig om meer dan aandachtig toeschouwster te kunnen zijn...

Vooral Luciférine, pirsomnia en SONAR van haar recente album Luminescent Creatures zijn pareltjes.

Mijn nominaties:

COLORATURA
Luciférine
Pilgrimage
pirsomnia
Prologue
SONAR
tower
誰かの世界
水辺の妖精
羊のアンソニー

COLORATURA
Luciférine
pirsomnia
SONAR
惑星の泪 (Wakusei No Namida)

Belofte aan mezelf om deze week nog de zonsopkomst tegemoet te gaan tokkelen. Dit was alvast moeilijk kiezen, maar ik probeer niet teveel te denken aan wat ik niet kon nomineren maar vooral aan wat het wél gehaald heeft. Want oh boy

機械仕掛乃宇宙
いりぐちでぐち
水辺の妖精
amuletum
Imperial Smoke Town
Luciférine
Lullaby
Mars 2027
Pilgrimage
Seabed Eden

KALENDER

27 juni - hoi123 (Ichiko Aoba)
4 juli - cosmic kid (Oasis)
11 juli - dynamo d (Rob de Nijs)
18 juli - All Day Watcher (The Jayhawks)
25 juli - Poek (Chicago)
1 augustus - voskat (Manic Street Preachers)
8 augustus -
15 augustus -
22 augustus - Bonk (Foo Fighters)

Wellicht handig om de koptekst "KALENDER" erboven te houden, zodat we daarop kunnen zoeken in het vervolg...

Minitagrondje (zal hierna nog maar één keertje spammen, beloofd): nog 12 uur om je favoriete Ichikonummers toe te voegen aan de startlijst! Minimaal één, maximaal tien nummers xxx

pauljojo, Snoeperd, Koenr, Teunnis, The Eraser, aerobag, ArthurDZ, AOVV, Gretz, madmadder, Etob, niels94, herman, Barney Rubble, Mastroianni, Fathead, Gyzzz, Lying Mouth, McSavah, panjoe en Don Cappuccino

Playlist:
https://open.spotify.com/playlist/6qJnACYK1PVlFI6pu8vAdx?si=ca706f2463614527

0 is mijn favoriete album van haar en de laatste, Luminescent Creatures, is ook niet te versmaden.
Dus zijn dit mijn nominaties:

I am POD (0%)
Mars 2027
いりぐちでぐち
機械仕掛乃宇宙
四月の支度
はるなつあきふゆ
tower
Luciférine
pirsomnia
SONAR

Allemaal heerlijk!

不和リン
Imperial Smoke Town
I am POD (0%)
Mars 2027
機械仕掛乃宇宙
はるなつあきふゆ
amuletum
COLORATURA
tower
Luciférine

Ik was bijna amuletum vergeten. En iedereen behalve 123poetertjes is hem daadwerkelijk vergeten.

iets te laat, maar we zullen zien hoe streng hoi123 is.

amuletum
bouquet
Imperial Smoke Town
機械仕掛乃宇宙
いりぐちでぐち
I am POD (0%)
不和リン
水辺の妖精
meringue doll

Koenr schreef:
bouquet

Staat al in de startlijst.

Bedankt voor de stemmen iedereen! Heel behoorlijke opkomst. Als we de drempel bij drie stemmen leggen, zijn de volgende nummers door:

5x
機械仕掛乃宇宙
Luciférine

4x
Imperial Smoke Town
I am POD (0%)
水辺の妖精
Mars 2027

3x
COLORATURA
amuletum
いりぐちでぐち
不和リン
tower
SONAR
pirsomnia

Dan nu rechtstreeks naar de finale, want er is natuurlijk helemaal niets leuks aan liedjes van Ichiko elimineren

Ga naar een weide naar keuze, neem je verzameling schelpen mee, breng wat maïs mee om aan de vogels te voeren, maak een krans van lotusbloemen en luister naar de volgende 28 liedjes om daar je top-10 Ichikoliedjes uit te distilleren!

Eventueel mag het ook zonder de voorgaande stappen.

amuletum
Asleep Among Endives
bouquet
COLORATURA
Dawn in the Adan
Easter Lily
I am POD (0%)
Imperial Smoke Town
いきのこり●ぼくら
いりぐちでぐち
うたのけはい
Luciférine
Mars 2027
Parfum d'étoiles
pirsomnia
Porcelain
Sagu Palm's Song
SONAR
水辺の妖精
機械仕掛乃宇宙
鬼ヶ島
太陽さん
tower
テリフリアメ
月の丘
不和リン
卯月の朧唄
海辺の葬列

Deadline vrijdag 15:00!

Gast
geplaatst: vandaag om 12:41 uur

geplaatst: vandaag om 12:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.