MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #7: Down Under (Australie)!

zoeken in:
1. TV Song (Moondog Jr.)
2. Jintro & the Great Luna (Moondog Jr.)
3. Me & Josie on a Saturday Night (Zita Swoon)
4. My Bond with You and Your Planet: Disco! (Zita Swoon)
5. The Journey Will Be Long (Stef Kamil Carlens)
6. Moondog (Moondog Jr.)
7. Thinking About You All the Time (Zita Swoon) *
8. The Ricochet (Moondog Jr.) *
9. Back on the Road (Stef Kamil Carlens)
10. The Government Is No Game (Stef Kamil Carlens) *

Oei, ben ik pas de zesde (en laatste*) stemmer? Dat is wel heel zûnigjes.
Eigenlijk ben ook ik erg onbekend met dit werk, ondanks dat ik de meeste albums hier wel op cd heb liggen. Maar draaien: ho maar! Tsja, zoveel muziek, zo weinig tijd.

Moondog Jr. lijkt het meest in mijn straatje te liggen, de Tom Waits van de Lage Landen. Behalve dan het nummer dat de anderen het meest noemen: die vind ik dan net weer een slagje minder.
Ik miste in het verdomd handige Spotify-lijstje van herman wel 'Wake up for the Trees'. Ik weet niet of dat veel invloed heeft uitgemaakt bij andere stemmers, maar door een YouTube-momentje weet het nummer mijn Top 10 nog net te halen.

1. Moondog (Moondog Jr.)
2. Jintro & the Great Luna (Moondog Jr.) (de studioversie, niet de Band in a Box versie. )
3. The Government Is No Game (Stef Kamil Carlens) *
4. The Ricochet (Moondog Jr.) *
5. Everything Is Not the Same (Zita Swoon) *
6. Song for a Dead Singer (Zita Swoon)
7. My Bond with You and Your Planet: Disco! (Zita Swoon)
8. L'Opaque Paradis (Zita Swoon)
9. Wake up for the Trees (Stef Kamil Carlens) *
10. Walk on Red, Stop on Green (Stef Kamil Carlens) *

*EDIT: ik dacht precies op tijd voor de deadline klaar te zijn, besef ik nu dat er nog 24 uur te gaan was.

EvilDrSmith schreef:
Oei, ben ik pas de zesde (en laatste*) stemmer?

Ik denk (ook?) de hele dag dat het vrijdag is, maar we hebben nog tot morgen 20.00 uur dus er kunnen nog lijstjes worden ingediend

Edit: ik lees nu pas je edit

Jouw bijdrage heeft er voor gezorgd dat nu geen enkel nummer puntloos is.

1. TV Song (Moondog Jr.)
2. Our Daily Reminders (Zita Swoon) *
3. About the Successful Emotional Recovery of a Gal Named Maria (Zita Swoon) *
4. Thinking About You All the Time (Zita Swoon) *
5. My Bond with You and Your Planet: Disco! (Zita Swoon)
6. Song for a Dead Singer (Zita Swoon)
7. Hot Hotter Hottest ( Zita Swoon)
8. I Feel Alive in the City (Zita Swoon)
9. Moondog (Moondog Jr.)
10. Me & Josie on a Saturday Night (Zita Swoon)

Lang geleden dat ik Moondog Jr heb beluisterd. Laatste keer was denk ik Pinkpop 1996 (bijna 30 jaar geleden ). Fijn om weer eens te horen.

Stef Kamil Carlens was ik nogal uit het oog (en oor) verloren. Al deze nummers beluisteren was daarom maar in beperkte mate een feest der herkenning, de meeste nummers hoorde ik vanmiddag voor het eerst. Rangschikken is daardoor wel een beetje lastig, ik heb dit dan ook puur op mijn eerste gevoel gedaan. Ik kwam er wel achter dat de Moondog Jr.-jaren mij niet zo goed liggen, ik heb toch een stuk meer met Zita Swoon en Stef solo.

01. Thinking About You All the Time (Zita Swoon) *
02. The Journey Will Be Long (Stef Kamil Carlens)
03. Me & Josie on a Saturday Night (Zita Swoon)
04. I Feel Alive in the City (Zita Swoon)
05. Everything Is Not the Same (Zita Swoon) *
06. Back on the Road (Stef Kamil Carlens)
07. My Bond with You and Your Planet: Disco! (Zita Swoon)
08. Wake up for the Trees (Stef Kamil Carlens) *
09. About the Successful Emotional Recovery of a Gal Named Maria (Zita Swoon) *
10. Hot Hotter Hottest (Zita Swoon)

Ik begin ergens tussen 21.30 en 22.00 uur aan de uitslag. Mochten er nog laatkomers zijn dan kan dat nog.

Ik neem aan dat herman vast ook nog een lijstje gaat indienen. Hopelijk Scorpion_21 willemdeux en MarkS73 ook.

Yes, tnx voor de reminder!

Ik was dit helemaal vergeten, laatste week vakantie en op het nippertje het schilderen van de hal nog afkrijgen. En alhoewel ik vandaag tijdens het schilderen dan wel mijn Zita Swoon playlist op had staan ging er nog geen lampje branden...

Mijn selectie!

1. Ragdoll Blues
2. Our Daily Reminders
3. TV Song
4. About the Successful Emotional Recovery of a Gal Named Maria
5. L'Opaque Paradis
6. Still Half My Friend?
7. Song for a Dead Singer
8. Me & Josie on a Saturday Night
9. I Feel Alive in the City
10.Thinking About You All the Time

Oei, stond klaar maar niet gepost, hopelijk nog op tijd!

Vooral I Paint Pictures On A Wedding Dress veel gedraaid, heeft zijn weerslag in mijn top 10 wel denk ik. Samen met die eerste twee dEUS-platen waarop ie de show steelt zowat de soundtrack van mijn studententijd. En dan spreek ik nog maar over tien jaar geleden, ja deze muziek blijft meegaan!

Maar eigenlijk zou ik veel vaker naar Stef moeten luisteren. A Song About Girls, al tijden niet meer in zijn volledigheid gehoord. Binnenkort maar eens werk van maken!

Grootste omissies voor mij: She = Like Meeting Jesus en Sababu.

Hoe goed was hij trouwens met dEUS op de Lokerse Feesten Heb het gevoel dat ik de Worst Case Scenario-tracks nu eindelijk live heb kunnen horen zoals het eigenlijk al die tijd al hoorde.

1. Our Daily Reminders (Zita Swoon) *
2. My Bond with You and Your Planet: Disco! (Zita Swoon)
3. Ragdoll Blues (Zita Swoon) *
4. TV Song (Moondog Jr.)
5. Jintro & the Great Luna (Moondog Jr.)
6. I Feel Alive in the City (Zita Swoon)
7. Me & Josie on a Saturday Night (Zita Swoon)
8. Still Half My Friend? (Zita Swoon) *
9. Giving Up the Hero (Zita Swoon)
10. About the Successful Emotional Recovery of a Gal Named Maria (Zita Swoon) *

De top 3 is voor mij wel duidelijk. De nummer 1 is echt een schitterend nummer, geen twijfel voor mij dat dit het beste SKC-nummer is. Nummer 2 is mijn meest gedraaide en nummer 3 is het favoriete nummer (en motto) van mijn lief, dus die heb ik ook bovengemiddeld vaak gehoord.

1. Our Daily Reminders (Zita Swoon) *
2. Back on the Road (Stef Kamil Carlens)
3. I Feel Alive in the City (Zita Swoon)
4. Ragdoll Blues (Zita Swoon) *
5. Song for a Dead Singer (Zita Swoon)
6. The Ricochet (Moondog Jr.) *
7. The Government Is No Game (Stef Kamil Carlens) *
8. Still Half My Friend? (Zita Swoon) *
9. About the Successful Emotional Recovery of a Gal Named Maria (Zita Swoon) *
10. Walk on Red, Stop on Green (Stef Kamil Carlens)

Ondanks de liefde voor de oude platen van dEUS heb ik me lang niet echt verdiept in Moondog Jr/Zita Swoon.
Het album van Moondog Jr heb ik zelfs pas deze week voor het eerst geluisterd (kende wel de singles). Uiteindelijk vind ik het materiaal van I Paint Pictures on a Wedding Dress en het solowerk toch het beste, maar er blijft nog genoeg te ontdekken.

Lijnen zijn nu gesloten.

https://postimages.org/

DE UITSLAG:

Elf mensen (inclusief ondergetekende) hebben gezorgd voor een weekje Stef Kamil Carlens in de hoofdrol. Het is niet overweldigend, maar dat zie je overal wel terug. Best opvallend, want het is een allround muzikant pur sang. Van alle markten thuis en toch blijft hij een beetje onderbelicht.

Het is wat het is. Gelukkig toch nog genoeg belangstelling om er een fatsoenlijke einduitslag van te maken.

We hadden drie extra nummers en dit zijn de onderste drie met de minste stemmen geworden:

23. Shall I Let This Good Man In (Moondog Jr.)

8 punten
1 stemmer
Nummer 1 van: -

Moondog Jr. is niet voor iedereen weggelegd, dat bleek ook wel uit sommige reacties. Toch laten we Moondog Jr. er in. Al is het maar omdat EttaJamesBrown dit nummer op waarde weet te schatten als enige stemmer.

22. Wake up for the Trees (Stef Kamil Carlens)

8 punten
3 stemmers
Nummer 1 van:

Ongetwijfeld te onbekend. Het nummer is te vinden op de verzamelaar To Play, to Dream, to Drift.

Uit een interview het volgende: Wake up for the trees', met gitarist Simon Pleysier en blazer Hugo Boogaerts, toont de groene jongen die Carlens tegenwoordig nadrukkelijk is. "Mijn buurman had tien mooie bomen geveld waar ik op uitkeek. Dat was een persoonlijke tragedie, maar het staat natuurlijk symbool voor iets veel groters. In Zuid-Amerika wordt per minuut een stuk woud ter grootte van acht voetbalvelden gerooid. Alles wijst erop dat het met natuur veel slechter gesteld is dan we vermoedden. Het is een thema dat niet alleen mij, maar iedereen zal moeten aanbelangen in de toekomst. Willen of niet."

21. L'Opaque Paradis (Zita Swoon)

9 punten
2 stemmers

Een grote rol voor Kapinga en Eva Gysel, die lange tijd een grote rol hadden in Zita Swoon en de band een werelds vleugje extra gaven.

En dan de echte top 20 zullen we maar zeggen:

20. Hot Hotter Hottest ( Zita Swoon)

De tijd waar Stef wat meer radiovriendelijke nummers schreef wat terechtkwam op het album Life = a Sexy Sanctuary. De band stond regelmatig op grote festivals en deed het goed bij een wat groter publiek.

Voor mij is Stef altijd mijn grootste live held geweest, en nog steeds. Ik mocht het ooit met hem zelf bespreken als mede-Princefan: live zoveel sterker dan op de albums. De dans, de kleding, de vernieuwde arrangementen en dan heb ik het niet eens over zijn eigen studio waar bijna alle magie ontstaat. Prince had Paisley Park, Stef heeft The Rabbit Field.

19. Giving Up the Hero (Zita Swoon)

11 punten
2 stemmers

De eerste versie is te vinden op de soundtrack bij de oude zwart-wit film Sunrise. Dit was mijn eerste ervaring met Stef waar hij buiten de gebaande paden trad. In de tijd dat Nighttown in Rotterdam nog bestond werd de hele soundtrack opgevoerd. Een groot filmdoek waar de film Sunrise van F.W. Murnau werd vertoond (zonder geluid of gesproken woord) en Zita Swoon ernaast de muziek live verzorgend. Een geweldige ervaring. Later onder de naam Zita Swoon Group werden er theatervoorstellingen gemaakt, zeker ook niet voor een groot publiek. Geen enkel nummer van die albums heeft de eindronde gehaald, wat ook wel logisch is omdat veel mensen niet bekend zijn met die albums en ik denk dat velen hem in die periode dan ook uit het oog en oor verloren zijn.

18. The Government Is No Game (Stef Kamil Carlens)

13 punten
3 stemmers

Na de theatervoorstellingen bleef het een beetje stil totdat Stef onder zijn eigen naam muziek ging uitbrengen en weer terugkeerde naar de liedjes.
Dit nummer is afkomstig van zijn tweede album Making Sense Of ∞.

17. Walk on Red, Stop on Green (Stef Kamil Carlens)

14 punten
5 stemmers

Hoe het contact met Stef is ontstaan? Ik denk de gezamenlijke liefde voor Prince die Stef hier bezingt. Sheila E. en Wendy & Lisa worden ook geëerd in dit funky nummer van zijn derde en laatste album.
Een nummer wat het in de Witte Trui slecht deed en zelfs werd afgezeken. Het verbaast me dus dat het nummer de finale wist te halen en uiteindelijk toch nog wat punten wist te vergaren.

16. The Journey Will Be Long (Stef Kamil Carlens)

15 punten
2 stemmers

De eerste solo-single van zijn eerste album onder eigen naam. Alma Auer verzorgt hier de vocalen naast Stef.

15. Back on the Road (Stef Kamil Carlens)

16 punten
3 stemmers

De tweede single van zijn tweede album. Nel Ponsaers, die ook in zijn live band speelt en een grote rol krijgt op het nog te verschijnen album Stef Kamil Carlens & the Poem, doet mee op dit desolaat klinkende nummer.

14. Everything Is Not the Same (Zita Swoon)

17 punten
4 stemmers

Tja, kiest u maar. De wat tragere versie van Big City, de snellere variant van Big Blueville of de Band in a Box variant.
In de Band in a Box versie zien we Tom Pintens meedoen. Tom had in die tijd een vrij belangrijke rol in de band. Ongelooflijk dat deze artiest niet meer onder ons is.

13. The Ricochet (Moondog Jr.)

20 punten
4 stemmers
Nummer 1 van -

In de digitale wereld ben ik al jaren bekend onder de naam aERodynamIC, maar daarvoor was het thE RICochet, geen grap. Wel een grap was dat een vriend op de één of andere manier mijn password wist te achterhalen. Voor mij geen grap en het deed de vriendschap niet veel goed en ik kon mijn password veranderen maar wilde ook een andere nickname. Het Daft Punk nummer Aerodynamic stond op en de nieuwe en behoorlijk permanente nick was een feit.

Heeft niks van doen met dit nummer uiteraard. In de live versie zien we de energie weer terug en wederom Tom Pintens die ook meezingt.

12. Still Half My Friend? (Zita Swoon)

21 punten
5 stemmers

En daar is dan het eerste nummer van wat misschien wel als Stef's meesterwerk gezien kan worden: I Paint Pictures on a Wedding Dress.

In de live versie zien we de band in de Band in a Box opstelling: een ronde waar de bezoekers weer omheen konden staan. Een geweldig intiem concept vond ik dat.

11. Me & Josie on a Saturday Night (Zita Swoon)

24 punten
5 stemmers

Een nummer van het album met die rare titel: A Song about a Girls. En ja, die s hoort er blijkbaar bij. Josie was een terugkerende naam in veel nummers van Stef.

DE TOP 10:

10. Moondog (Moondog Jr.)

29 punten
6 stemmers
Nummer 1 van: EvilDrSmith

Een nog jonge Stef in Moondog Jr. en zoals gezegd is die periode niet aan iedereen besteed. EvilDrSmith gaf aan dat dit juist wel de periode is die door hem het meest gewaardeerd werd.

Hoe leuk het is dat ik nu een klein beetje contact heb met mijn grote held, zo was dat niet in die begindagen van Moondog Jr.: ik kon toen al backstage omdat een toenmalige vriend contact had met de saxofonist van de band en hij mocht backstage in Rotown, Rotterdam. Ik ging niet mee. Ik wist niet wat ik daar moest doen en wat ik zou zeggen, dus ik bleef braaf in de zaal wachten. Ook jaren later toen hij met de Afrikaanse muzikanten op het podium stond kreeg ik even de kans, maar durfde gewoon niet. maar ja, ouder worden maakt dingen anders. Stef moest er om lachen toen ik wel lang met hem in gesprek was (en ook toen zocht ik hem niet op, maar hij mij) omdat hij hetzelfde ervaarde tijdens zijn ontmoeting met held Nick Cave.

9. Ragdoll Blues (Zita Swoon)

31 punten
4 stemmers
De nummer 1 van: MarkS73

Wat een heerlijk tijdloos nummer is en blijft dit toch. Gek genoeg, of niet, vind ik dit nummer het meest dicht tegen dEUS aan liggen.

8. I Feel Alive in the City (Zita Swoon)

34 punten
8 stemmers

Een duidelijke allemansvriend dit nummer. Swingend, zomers en radiovriendelijk.

7. Jintro & the Great Luna (Moondog Jr.)

35 punten
6 stemmers

Ook hier weer een wat tragere studioversie en een swingende Band in a Box variant, een variant die uitging van de single versie van dit nummer.
de meningen zijn verdeeld welke versie nu beter is

Wat lollig dat je je hebt weten te promoveren van liefhebber tot de incrowd waarbij Stef zélf degene is die het contact opzoekt. You shy boy, you.
De Top 10 moest nog beginnen en ik had nog maar vier titels in de strijd. En mijn nummer 1 is de laagst geklasseerde nummer 1 van alle stemmers. Gelukkig is het enige nummer dat ik écht slecht vind op het nippertje niet in de Top 10 beland: dat zou toch al te gek zijn geweest.
Maar ik wentel me genoegzaam rond in mijn afwijkende smaak.

6. About the Successful Emotional Recovery of a Gal Named Maria (Zita Swoon)

35 punten
8 stemmers

Wederom zo'n heerlijk nummer dat nooit gaat vervelen, van niemand de nummer 1, maar wel brede steun.

5. Thinking About You All the Time (Zita Swoon)

36 punten
6 stemmers
Nummer 1 van: Choconas

Zoals jullie kunnen zien liggen de punten wel erg dicht bij elkaar. Logisch met wat minder deelnemers, maar toch.

Ik ben weer helemaal in een Stefmood en kom ineens deze cover tegen, hij doet niet alleen Bob beter dan Bob maar ook Ramses beter dan Ramses...

Helaas de finale moeten missen.

EvilDrSmith schreef:
Wat lollig dat je je hebt weten te promoveren van liefhebber tot de incrowd waarbij Stef zélf degene is die het contact opzoekt.

Dat was in Rotterdam na zijn solo optreden in De Doelen. Ik had hem al eerder na een optreden ontmoet omdat hij toen al vroeg of ik na afloop langs wilde komen. Dat was even kort, maar de herkenning was er al (internet doet wonderen en dezelfde muzikale helden blijkbaar ook). Een knikje vanaf het podium ter herkenning was er dus al, maar in de Doelen moest ik even wachten tot ik mijn metro zou pakken dus haalde ik nog even een drankje en durfde ik wel het gesprek met herman aan te gaan
Maar herman ging weg en ik stond nog wat verloren met mijn wijntje. Stef zag dat blijkbaar en ronde het gesprek waar hij in zat af en kwam mijn kant op wat een gesprek van een uur werd en nog langer had kunnen duren als ik mijn inmiddels bijna laatste metro nog wilde halen en de vrouw van Stef was inmiddels ook wel klaar met opruimen

Eind juli kreeg ik de vraag of hij een post van mij met alle tourshirts mocht gebruiken voor zijn eigen pagina's. Ook dat is dan toch weer bijzonder, want ondanks alles is Stef wel een enorme muziekheld al jaren, maar inmiddels besef ik ook wel dat het een gewone kerel is met zijn eigen muziekhelden en zijn eigen onzekerheden. Dus wie Stef op de socials volgt heeft die post vast wel gezien.

willemdeux schreef:
Helaas de finale moeten missen.

Jammer, zoals je ziet maakt elke stem al een enorm verschil in dit deelnermsveld. Maar helaas. Hopelijk kan je je er een beetje in vinden zo.

MarkS73 schreef:
(embed)

Ik ben weer helemaal in een Stefmood en kom ineens deze cover tegen, hij doet niet alleen Bob beter dan Bob maar ook Ramses beter dan Ramses...

Matt Watts die meedoet op dit nummer is een goede vriend van Stef. Ik heb hem nog als voorprogramma van Stef in Utrecht gezien. Helaas is hij vorig jaar overleden, iets wat Stef uiteraard enorm aangreep.

4. Song for a Dead Singer (Zita Swoon)

37 punten
7 stemmers
Nummer 1 van -

Heel eerlijk gezegd dacht ik vooraf aan deze editie dat dit wel de gedoodverfde nummer 1 was. Het nummer over Jeff Buckley die verdronk in de Mississippi rivier. Maar ondanks dat 7 mensen het telkens hoog geplaatst hebben, is het niemands nummer 1 geworden en scheelt het puntenaantal met de voorgangers ook nauwelijks. Verrassend voor mij dus. Het is zelfs geen top 3 geworden.....

3. My Bond with You and Your Planet: Disco! (Zita Swoon)

56 punten
8 stemmers

Live in Nighttown, het exacte jaar weet ik niet meer. Hét nummer waar het dak er af ging. Voor mij zelfs behorend tot de absolute hoogtepunten die ik live van wie dan ook heb mogen meemaken. Het leek wel of de hele zaal samen met de band in trance raakte. Een moment om nooit te vergeten.

aERodynamIC schreef:
Eind juli kreeg ik de vraag of hij een post van mij met alle tourshirts mocht gebruiken voor zijn eigen pagina's. Ook dat is dan toch weer bijzonder, want ondanks alles is Stef wel een enorme muziekheld al jaren, maar inmiddels besef ik ook wel dat het een gewone kerel is met zijn eigen muziekhelden en zijn eigen onzekerheden. Dus wie Stef op de socials volgt heeft die post vast wel gezien.

Ik heb die inderdaad bij Stef langs zien komen op Insta denk ik. Echt heel tof, maar ook terecht dat hij zo'n grote fan eens in het zonnetje zet.

Verder wel een herkenbaar verhaal van het artiesten aanspreken. Ik was naar dEUS in Nighttown met een vriendin en zij was helemaal starstruck toen Tom Barman en ander bandlid na afloop de zaal inkwamen lopen, maar haar zusje die niet echt fan was ging er meteen op af. Was wel leuk haar verbijstering te zien.

Ben benieuwd naar de nummer 1!

edit: de video van 'Disco' is trouwens geupload door CHIEP. Zelf heb ik het nummer live meegekregen op Werchter in 1999, dat was ook wel een behoorlijk feestje.

aERodynamIC schreef:

Voor mij is Stef altijd mijn grootste live held geweest, en nog steeds. Ik mocht het ooit met hem zelf bespreken als mede-Princefan: live zoveel sterker dan op de albums. De dans, de kleding, de vernieuwde arrangementen en dan heb ik het niet eens over zijn eigen studio waar bijna alle magie ontstaat. Prince had Paisley Park, Stef heeft The Rabbit Field.

.

Wat vond hij van die mening? Hij is live inderdaad erg sterk, ik heb het zelf vorig jaar ondervonden, maar vooral met Zita Swoon vind ik dat hij het livegevoel behoorlijk weet te evenaren. Het viel mij wel op dat enkele nummers van zijn laatste soloalbum pas tot leven kwamen voor mij nadat ik ze live zag, solo klinkt hij toch wat minder losjes dan met Zita Swoon.

2. Our Daily Reminders (Zita Swoon)

56 punten
7 stemmers
Nummer 1 van: wendyvortex, ArthurDZ en herman

Evenveel punten als de nummer 3, 1 stemmer minder, maar wel de nummer 1 van drie liefhebbers. Inderdaad een prachtig nummer!
Er is ook een 1999 versie van dit nummer, maar die haalt het wat mij betreft niet bij het origineel.

1. TV Song (Moondog Jr.)

71 punten
8 stemmers
Nummer 1 van: 50tracks, EttaJamesBrown, Marco dB, motel matches en aERodynamiC

Als vijf mensen het op nummer 1 zetten is het wel duidelijk welk nummer de winnaar is van deze editie. In het begin ging het zo hard dat het een monsterscore leek te worden, maar er kwam een einde aan de stroom nummer 1 noteringen.
Mooi dat juist een Moondog Jr. nummer eerste is geworden. Ik had het niet verwacht, ook al is het mijn favoriete nummer van Stef. In de laatste live versie bij MTV speelt Michael Blair mee die de single geproduceerd heeft en percussie heeft gespeeld bij Tom Waits. Dat Waits ook een held van Stef is moge duidelijk zijn. Waits, Cave, Prince, diverse jazz artiesten: ja, daar kunnen we de handen wel schudden met elkaar.

Binnenkort komt er trouwen een Live on 2 Meter Sessions uit. Uiteraard onder leiding van jan Douwe Kroeske. Ik vroeg me af of Stef hier zelf van wist en dat bleek het geval, want hij zei: 'Ja dat wist ik! Een mooie compilatie van de 3 keer dat we bij de 2 Meter Sessies waren. Ik heb er ook een tekstje voor geschreven. Fijn dat Jan-Douwe in z'n archieven duikt!'.

Zijn nieuwe album onder de naam Stef Kamil Carlens & The Poem volgt heel snel daarop. Er komen dus weer mooie tijden aan voor de (weinige) liefhebbers. En aan één van de titels te zien, Katrina's Paper Dolls, staat er weer een Prince-cover op.

MarkS73 schreef:
Wat vond hij van die mening?

Een eer uiteraard. Het is een bescheiden kerel, dus hij vond het wel te veel eer. Toch zie ik veel overeenkomsten. Stef is net als Prince 'selfmade muzikant' dus alles zichzelf aangeleerd. Hij heeft zijn eigen kledingstijl (Stef ontwerpt het zelf), ze werken aan zeer diverse projecten en laten zich niet leiden door de buitenwacht, Stef danst graag op het podium ook al doet hij dat nu misschien wat minder gezien zijn leeftijd (wij beiden zijn van 1970). Je hebt zelf ook kunnen meemaken dat ie dat toch weer opgepikt heeft. Stef werkt net als Prince met verschillende muzikanten die telkens een nieuwe fase inluiden en hij geeft net als Prince vrouwen graag een grote rol. En dan die eigen studio's natuurlijk waar een soort magisch randje omheen hangt.

[quote]aERodynamIC schreef:
[quote]EvilDrSmith schreef:

Ik zag de foto op de Facebookpagina van Stef voorbijkomen:)

Gast
geplaatst: vandaag om 11:58 uur

geplaatst: vandaag om 11:58 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.