MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #7: Down Under (Australie)!

zoeken in:
Roger Glover & Guests - Sitting in a Dream
Rainbow - Man on the Silver Mountain
Rainbow - Temple of the King
Black Sabbath - Die Young
Black Sabbath - Voodoo
Dio - Stand Up and Shout
Dio - Evil Eyes
Dio - The King of Rock 'n' Roll
Dio - Sunset Superman
Dio - Jesus, Mary & the Holy Ghost

Ik had eigenlijk gehoopt dat het een greatest hits van zijn band Dio zou worden. Dat had best gekund gelet op het stemmenaantal maar natuurlijk zal ik wel meedoen met de greatest hits van deze grandioze rockzanger! Zijn zang op de Rainbow en Black Sabbath albums is ook erg goed.

Nee, juist fijn dat het méér is dan alleen de band Dio. Wel extra lastig voor hen die toch al snel keuzestress ervaren...

Elf - Rocking Chair Rock 'n' Roll Blues
Elf - Trying to Burn the Sun
Rainbow - L.A. Connection
Black Sabbath - Wishing Well
Black Sabbath - Falling off the Edge of the World
Dio - Stand up and Shout
Dio - Evil Eyes
Dio - Walk on Water
Dio - This Is Your Life

Als ik een tijdmachine zou hebben, dan zou ik teruggaan naar die specifieke avond in 1977... Gelukkig heb ik maandag een dag vrij, dan ga ik er even goed voor zitten. Ik mis enkele top 10-nummers in de startlijst, met name van het eerste Rainbow album zoals 'Man on the Silver Mountain' en 'Temple of the King'.

Elf - Black Swampy Water
Rainbow - Man On The Silver Mountain
Rainbow - Self Portrait
Rainbow - Snake Charmer
Rainbow - Lady Of The Lake
Black Sabbath - Turn Up The Night
Black Sabbath - Falling Of The Edge Of The World
Dio - Caught In The Middle
Dio - Egypt (The Chains Are On)
Dio - Born On The Sun

Wel lastig kiezen hoor. Wat een prachtige muziek heeft deze man toch gemaakt. In de jaren 70/80 was eigenlijk elk nummer raak.

Ronnie and the Red caps - An Angel is Missing
Ronnie and the Red Caps - What I'd Say
Ronnie Dio & The Prophets - 10 Days With Brenda
Ronnie Dio & The Prophets - Love Pains
Ronnie Dio & The Prophets - Walking in Different Circles

Sting
Black Sabbath - Lonely Is The Word
Black Sabbath - Turn Up The Night
Black Sabbath - Over And Over
Dio - Stand Up And Shout
Dio - Gypsy
Dio - King Of Rock And Roll
Dio - Rock and Roll Children
Dio - Night People
Dio - Dream Evil

Dio - Evilution
Dio - Holy Diver
Dio - One Foot in the Grave
Dio - Hunter of the Heart
Dio - Scream
Rainbow - Stargazer
Heaven & Hell - Bible Black
Black Sabbath - I
Black Sabbath - Heaven and Hell

milesdavisjr schreef:
Dio - Holy Diver
Rainbow - Stargazer
Black Sabbath - Heaven and Hell
Hier mag je nog andere titels voor verzinnen, want deze staan al in de startlijst.

Veel plezier allemaal, ik ben ‘druk’ met andere dingen. Welbedankt voor de tag.

Rainbow - Self Portrait 
Rainbow - Snake Charmer 
Rainbow - Starstruck 
Rainbow - Long Live Rock 'N' Roll 
Rainbow - Lady of the Lake 
Black Sabbath - Falling Off The Edge Of The World
Dio - Stand Up And Shout

Black Sabbath - Sins of the Father
Black Sabbath - The Mob Rules
Black Sabbath - TV Crimes
Dio - Hungry for Heaven
Dio - I Speed at Night
Dio - Master of the Moon
Dio - Push
Dio - Rainbow in the Dark
Heaven & Hell - Follow the Tears
Rainbow - Long Live Rock 'n' Roll

danny de punk schreef:
Roger Glover - Love is All
De kikker staat al in de startlijst, dus je mag nog een andere kiezen.

Bezit een lp van Dio en twee van Black Sabbath met Ronnie James Dio, plus nog een van Rainbow.
Voor de rest ken ik te weinig van zijn muziek om hier 'n zinnige bijdrage te kunnen leveren, maar ga deze topic wel aandachtig volgen, als 'n soort cursus Ronnie James Dio voor beginners (ik) door gevorderden (Jullie)

EvilDrSmith, wat moet ik doen om op dat taglijstje van jou te komen iig deel ik jouw mening dat Dio de beste hardrockzanger is. Dat gezegd hebbende, moet ik ff kijken welke ronde ik aanhaak...

Grappig overig dat je aan Dio's lengte refereert, zeker met het oog op de vorige GH. De internetconsensus is namelijk dat Steven Tyler 1,75m is. Het toeval wil dat ie een aantal jaar geleden voor mij stond in de wachtrij voor security bij Logan International Airport. Ik ben 1,88m, maar hij kwam nog niet tot mijn schouders. Ik betwijfel of ie groter is dan dat Dio was.

Black Sabbath - Sins of the Father
Dio - Along Comes a Spider
Dio - Stand up and Shout

Dio - Evil Eyes
Rainbow - Do You Close Your Eyes
Rainbow - Lady of the Lake
Rainbow - Starstruck

Black Sabbath - the mob rules
Black Sabbath- Turn up the night
Black Sabbath- TV crimes
Black Sabbath- I
Black Sabbath- The Devil Cried
Heaven & Hell - Bible Black
Dio- Evilution
Dio- Jesus, Mary and the holy ghost
Dio- evil eyes
Dio - Invisible

Stand up and shout
Gypsy
Shame on the night
Egypt (the chains are on)
Lock up the wolves
Man on the silver mountain
Falling off the edge of the world
Over and over
Lady of the lake
The mob rules

Dio - Evil Eyes
Rainbow - Self Portrait
Rainbow - Sixteenth Century Greensleeves
Rainbow - The Shed (Subtle)
Ronnie Dio and the Prophets - Blue Days
Ronnie Dio and the Prophets - Irresistible You
Ronnie Dio and the Prophets - Ooh Poo Pah Doo
Ronnie Dio and the Prophets - Red Top

Black Sabbath - I
Black Sabbath - TV Crimes
Dio - Evil Eyes
Dio - Stand Up and Shout
Elf - Hoochie Koochie Lady
Elf - Rocking Chair Rock 'n' Roll Blues
Heaven & Hell - Follow the Tears
Heaven & Hell - Bible Black
Rainbow - Snake Charmer

Het ging me net iets te ver om Kickapoo van Tenacious D te nomineren, maar dat is wel het nummer waarin ik in 2006 Dio voor het eerst hoorde. En ook zag, via de muziekfilm The Pick of Destiny. In dit openingsnummer heeft de jonge rocker "JB" een aanvaring met zijn strenge vader (Meat Loaf) waarna hij op zijn kamer een gebed richt tot de Dio poster op zijn deur. Die komt vervolgens tot leven en Ronnie inspireert de jongen luidkeels om zijn droom te volgen. Voor wie deze leuke gastrol van Dio wil zien, hier de videoclip.

Ik wil Kickapoo ook nomineren, schitterend nummer (en film)

What's it gonna be EvilDrSmith? Tits... or destiny?

EvilDrSmith: "Tits."

Black Sabbath - I
Dio - Stand Up and Shout

Titmeister schreef:
EvilDrSmith, wat moet ik doen om op dat taglijstje van jou te komen
Nou, met een lijstje van tien nominaties: lijkt me een uitstekende sollicitatieprocedure.
Al doe je met deze lollige anekdote ook een goede poging om je voortaan te taggen. Zal ik de volgende keer een Greatest Hits van Cradle Of Filth, of van Elly & Rikkert doen?

Titmeister schreef:

Grappig overig dat je aan Dio's lengte refereert, zeker met het oog op de vorige GH. De internetconsensus is namelijk dat Steven Tyler 1,75m is. Het toeval wil dat ie een aantal jaar geleden voor mij stond in de wachtrij voor security bij Logan International Airport. Ik ben 1,88m, maar hij kwam nog niet tot mijn schouders. Ik betwijfel of ie groter is dan dat Dio was.

het was destijds misschien nog vroeg op de airport maar als Steven eerst even goed zijn haar had getoupeerd was hij met gemak boven jou uitgekomen

Weinig liefde nog voor dat Ronnie huilt voor de kinderen.

Wat mij betreft terecht overigens, maar het was wel een project van Dio, dus had goed in de startlijst gekund.

EvilDrSmith schreef:
(quote)
Nou, met een lijstje van tien nominaties: lijkt me een uitstekende sollicitatieprocedure.
Al doe je met deze lollige anekdote ook een goede poging om je voortaan te taggen. Zal ik de volgende keer een Greatest Hits van Cradle Of Filth, of van Elly & Rikkert doen?

Ik ga mijn best doen voor een lijstje. En Elly & Rikkert is wel echt hardcore, natuurlijk.

RONNIES FIRST STEPS.

Leuk dat een paar deelnemers de vroege carrière van Ronnie nomineert.
Jarenlang was er nogal wat onduidelijkheid over Ronnie's leeftijd. Hij deed er zelf wat schimmig over. Na zijn dood (of misschien daarvoor al?) werd duidelijk dat hij in 1942 was geboren. Inmiddels is het wel bewezen dat hij van 1942 was, want fans kopen álles en zelfs zijn paspoort is onder de hamer gegaan. Na zijn dood, hoor. Bracht nog een mooie $2240,- op. https://www.juliensauctions.com/cdn-cgi/image/width=640,quality=75/https://bid.juliensauctions.com/images/lot/2968/296868_l.jpg?ts=1720495364https://www.juliensauctions.com/cdn-cgi/image/width=640,quality=75/https://bid.juliensauctions.com/images/lot/2968/296869_l.jpg?ts=1720517001
Dat betekent dat hij nauwelijks 15 jaar was toen hij in 1957 zijn eerste (school)bandje startte. Niet dat Ronnie in eerste instantie wilde zingen, hij wilde liever baseball spelen. Maar hij moest van zijn vader muziek spelen en kreeg op jonge leeftijd een trompet in zijn handen geduwd. "Daar kan ik toch geen baseball mee spelen?" dacht de jonge Ronnie.
Toch bleek de dwingende hand van zijn vader van profetische aard, want toen onze Ron een Ronnie was en trompet moest spelen vanaf zijn vijfde (en hij heeft getoeterd tot en met zijn 17e) hielp dat zijn longen ongetwijfeld ook om, ondanks zijn geringe gestalte, tot legendarische omvang en kwaliteit te groeien.

Na een paar schoolbandjes waarin Ronnie zowel zang, trompet als ook de bas bediende, werd er onder de naam Ronnie And The Red Caps "ergens" in 1958 een eerste singletje opgenomen en uitgebracht in een oplage van maximaal 500 stuks. Al is dat aantal niet zeker en zou het ook slechts 100 geweest kunnen zijn. Of zelfs maar 50. De schooljongens konden het in ieder geval opnemen met dank aan een kennis die een privé opnamestudio had. Op de A-kant staat de midtempo rock&roller 'Lover' met op zang ene Billy De Wolf. Vanuit historisch perspectief wel jammer, want in al die schoolbandjes was Ronnie de zanger, maar uitgerekend ten tijde van dit singletje was eventjes die Billy zanger, terwijl hij al in no time weer was vertrokken. Ronnie is alleen te horen op bas en achtergrondzang.
De B-kant is interessanter, want al is dat een instrumentaaltje, op 'Conquest' hoor je Ronnie niet alleen bas spelen, maar ook trompet. Dus hier hoor je Ronnies longen voor het eerst. Een nummer dat ook door hemzelf (en zijn vriend en gitarist Nick Pantas) is geschreven. Daarbij is het ook een veel leuker en lekkerder liedje.

Hij bleef echter tot zijn dood een groot baseballfan en verzamelde allerlei memorabilia.

01. Elf - Dixie lee junction
02. Rainbow - L.A. connection
03. Rainbow - Run with the wolf
04. Black Sabbath - Die young
05. Black Sabbath - The mob rules
06. Dio - Sunset superman
07. Dio - Hungry for heaven
08. Dio - Rainbow in the dark
09. Dio - Stand up and shout
10. Dio - Evil eyes

Hoi. De meesten van jullie zullen mij niet kennen, maar de Evil Dr. kent mij zeker. Mijn naam is Hans en ik kom even meedoen

Rainbow - Man On The Silver Mountain
Dio - Stand Up And Shout
Dio - One Night In The City
Dio - Egypt (The Chains Are On)
Dio - Hungry For Heaven
Dio - Evil Eyes
Dio - I Could Have Been A Dreamer
Hear n’ Aid - Stars

Gast
geplaatst: vandaag om 10:20 uur

geplaatst: vandaag om 10:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.