MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #7: Down Under (Australie)!

zoeken in:
cosmic kid (moderator)
17. Black Sabbath - Paranoid

1970
Album: Paranoid
Aantal punten: 184
Aantal keer genoemd: 31
Nummer 1 van: -

cosmic kid (moderator)
16. Golden Earring - She Flies On Strange Wings

1971
Album: Seven Tears
Aantal punten: 209
Aantal keer genoemd: 24
Nummer 1 van: All Day Watcher

cosmic kid (moderator)
15. Rainbow - Stargazer

1976
Album: Rising
Aantal punten: 223
Aantal keer genoemd: 20
Nummer 1 van: spinout EvilDrSmith Rudi S Casartelli

cosmic kid (moderator)
14. Pearl Jam - Alive

1991
Album: Ten
Aantal punten: 237
Aantal keer genoemd: 21
Nummer 1 van: El Ninjo aERodynamIC ranja

cosmic kid (moderator)
13. Blue Oyster Cult - (Don't Fear) The Reaper

1976
Album: Agents Of Fortune
Aantal punten: 242
Aantal keer genoemd: 28
Nummer 1 van: Edgar18 andré Martijn Jonkers

cosmic kid (moderator)
12. Queen - Innuendo

1991
Album: Innuendo
Aantal punten: 273
Aantal keer genoemd: 30
Nummer 1 van: Brunniepoo vigil Bonk

cosmic kid (moderator)
11. Supertramp - Fool's Overture

1977
Album: Even In The Quiest Moments
Aantal punten: 274
Aantal keer genoemd: 26
Nummer 1 van : musicborst Titmeister

cosmic kid (moderator)
10. The Rolling Stones - Gimme Shelter

1969
Album: Let It Bleed
Aantal punten: 281
Nummer 1 van: Choconas herman jeroentjuhh Sting

Twee nummers uit de jaren 60 in onze lijst, 2 keer The Stones. Het zag er lange tijd niet naar uit dat Gimme Shelter een hoge positie zou behalen want pas bij lijstje nummer 6 kwamen de eerste punten binnen. Gimme Shelter bivakkeerde lang onderin maar dankzij een forse eindsprint is toch de top 10 gehaald

cosmic kid (moderator)
9. Deep Purple - Child In Time

1970
Album: Deep Purple In Rock
Aantal punten: 297
Aantal keer genoemd: 27
Nummer 1 van: laxus11 Shaky wendyvortex

Child In Time behaalde de finale in de blessuretijd en had daarin een goede start. Heel even deed het mee om de podiumplaatsen maar moest ook al snel passen. Drie keer het podium is gewoon te weinig. Met deze negende plek is het hoogst genoteerde uit de Arrow Rock 500 (2e) voorbij gekomen

Wow wat een tempo en wat een klus.

cosmic kid (moderator)
8. Bruce Springsteen - Thunder Road

1975
Album: Born To Run
Aantal punten: 300
Aantal keer genoemd: 22
Nummer 1 van: cosmic kid ArthurDZ Bucquoy

Slechts 22x genoemd waarvan drie keer op een eerste plaats. De hoge positie van Thunder Road is dan ook te danken aan 7x zilver. Lange tijd stond het buiten de top 10 en Thuder Road is nét niet het hoogst genoteerde nummer uit de jaren 70.

cosmic kid (moderator)
7. The Gathering - Strange Machines

1995
Album: Mandylion
Aantal punten: 304
Nummer 1 van: Gretz remcodulac Poek

Net zoveel punten als de nummer 6, net zoveel keer op nummer 1 maar 3x minder op nummer 2 gezet, dat is zuur. Met gemak het hoogst genoteerde nummer van vaderlandse bodem en met ook met gemak het meest recente nummer in onze finale en misschien wel van alle rondes. Dat dan weer wel

cosmic kid (moderator)
6. Neil Young & Crazy Horse - Cortez The Killer

1975
Album: Zuma
Aantal punten: 304
Nummer 1 van: johan de wittSBube geldwolfje

Net zoveel punten als The Gathering, net zoveel eerste plaatsen maar drie keer meer op nummer twee gezet. Het maakt niet zo heel veel uit want waar The Gathering het hoogste genoteerde recente nummer is en hoogst genoteerde van vaderlandse bodem, pakt Neil Young de jaren 70 trofee.

cosmic kid (moderator)
5. Alice In Chains - Would?

1992
Album: Dirt
Aantal punten: 330
Nummer 1 van: Apollo Arno GrafGantz johannesB

Nog 2 keer jaren 80 en nog 3 keer jaren 90, waarvan we die 'Battle Of The Grunge' kunnen noemen. Voor de nummers 2 t/m 5 geldt dat ze afwisselend op en van het podium vielen, zo dicht ligt het bij elkaar. Ondanks een goede start delft Alice In Chains als eerste het onderspit

cosmic kid (moderator)
4. Nirvana - Smells Like Teen Spirit

1991
Album: Nevermind
Aantal punten: 340
Aantal keer genoemd: 32
Nummer 1 van: motel matches LucM

En ook Nirvana redt het podium niet waardoor de goed oplettende lezer nu al weet wie 'The Battle Of The Grunge' heeft gewonnen. Slechts twee keer het podium maar wel 32x genoemd, wat tot op heden een record is. Eens zien of dat nog verbroken gaat worden.

cosmic kid (moderator)
3. The Cult - She Sells Sanctuary

1985
Album: Love
Aantal punten: 352
Aantal keer genoemd: 36
Nummer 1 van: EttaJamesBrown & Ries_72

Het antwoord op de vorige vraag is nu al beantwoord. 36x genoemd en mede door een nummer 1 plek in één van de laatste lijstjes wint The Cult brons. Als enige geen strafpunten in de eliminatieronde wat vaak een voorbode is voor de subtop in de finale. Dat is nu gelogenstraft.

Nog twee klassiekers over: 1 uit de jaren 80 en 1 uit de jaren 90. Beiden zeer gerenommeerde MuMe Ladder finalisten

cosmic kid (moderator)
2. Pearl Jam - Black

1991
Album: Ten
Aantal punten: 366
Nummer 1 van: Poeha Funky Bookie Simon77 jordidj1

In de MuMe Ladder vaak winaar van de love/hate trofee en hier 8 keer minder genoemd dan The Cult. Met een late coupe stelde Pearl Jam het zilver veilig maar het goud heeft er nooit in gezeten. Dat geldt voor alle 21 nummers onder de oppermachtige winnaar

cosmic kid (moderator)
1. U2 - The Unforgettable Fire

1984
Album: The Unforgettable Fire
Aantal punten: 400
Aantal keer genoemd: 34
Nummer 1 van: 50tracks dynamo d DjFrankie likeahurricane Outlaw104 ECooper

U2 was de eerste koploper en die plek is nooit in gevaar gekomen. Bij de Greatest Hits die ik georganiseerd heb, is dat niet eerder voorgekomen. Na The Cult het meest genoemd en het vaakst op één (6x) gezet. Gezien de crossover tussen new wave en rock is The Unforgettabel Fire op deze site een heel logische winnaar van ROCKTOBER. Daarbuiten niet; in de Arrow Rock 500 werd het 493e (!) dus alle mazzel dat TUF hier mee mocht doen. ZIjn wij nou zo slim of zijn de anderen nu zo dom?

cosmic kid (moderator)
ROCKTOBER is nu officieel afgesloten. Ik geef heel snel het stokje over aan aERodynamIC voor zijn Greatest Hits van Kylie Minogue. Hoezo 'And Now For Something Completely Different?"

Als we mazzel hebben, redt hij de startlijst nog voor 12.00 uur en anders moeten we wachten tot eind van de middag.

Tot slot dank ik alle 56 finalisten en iedereen die, in welke ronde dan ook, input heeft gegeven aan deze tamelijk willekeurige ROCKTOBER

Dankjewel cosmic kid voor een portie lekkere rock.

En van rock gaan we nu naar pop.

https://postimages.org/

Eerlijk is eerlijk: voorheen had ik niet zo veel met Kylie. Doe dan maar Madonna. Maar dat veranderde in 2000, ik bewoog me toen regelmatig in het gay nachtleven en als één ding duidelijk is dan is het dat Kylie goed ligt in die gemeenschap. En zo werd ik liefhebber van het album Light Years en kon ik het oude werk ook steeds beter waarderen.

Inmiddels een paar keer live gezien en het meest recente optreden in de Ziggo Dome zorgde ervoor dat ik een Greatest Hits wel terecht vond.

https://postimages.org/

GREATEST HITS OF KYLIE MINOGUE

De startlijst bevat de volgende 20 nummers:

All the Lovers
Better the Devil You Know
Can't Get You Out of My Head
Confide in Me
Dancing
Get Outta My Way
Give Me Just a Little More Time
Hand on Your Heart
I Believe in You
I Should Be So Lucky
In My Arms
Lights Camera Action
Love at First Sight
On a Night Like This
Padam Padam
Red Blooded Woman
Say Something
Slow
Some Kind of Bliss
Spinning Around

Aan jullie de taak om 10 nummers te nomineren die er ook in hadden moeten staan.

Deadline is maandag 10 november ergens tussen 20.30 uur en 21.00 uur. Ik sluit de ronde af zodra ik thuis ben van een vergadering

Mocht er iemand een Spotify lijst willen maken dan is mijn dank groot!

En omdat ik er nu vandoor ga, gelijk mijn eigen tien nominaties (misschien ter inspiratie )

Breathe
Cowboy Style
Edge Of Saturday Night (feat. The Blessed Madonna)
Je Ne Sais Pas Pourquoi
Light Years
Midnight Ride (feat. Orville Peck & Diplo)
Say Hey
Story
Where the Wild Roses Grow (feat. Nick Cave)
Your Disco Needs You

Ah, eindelijk echte muziek

Ik heb sinds eind jaren 80 een crush op deze kleine dame al begin ik er zo langzamerhand wel aan te twijfelen of het ooit nog wat gaat worden tussen Kyl en mij

Al mijn nominaties zijn overigens gekozen op muzikale gronden

Burning Up
Come Into My World
In Denial (Pet Shop Boys & Kylie)
In Your Eyes
It's No Secret
Never Too Late
Put Yourself in My Place
Say Hey
Step Back in Time
Vegas High

Twee keer achter elkaar in de finale van een GH: 'Stargazer' doet iets wat maar weinig liedjes hebben gepresteerd. Daarbij stond het bij vier deelnemers op de 1e plek: alleen de winnaar had meer eerste plekken. Waarom, waarom, WAAROM staat het nummer niet in de Radio 2 Top 200?
Dank voor de organisatie, cosmic kid, het was een fijne bevestiging van de kracht en impact van specifiek dat nummer. Evenwel is het in deze community duidelijk dat we met de term classic rock zijn opgeschoven naar de jaren 80 en 90, dus niet zijn blijven hangen in de generaties daarvoor. Wellicht moet ik daar ook maar eens een mentale knop voor omdraaien.

Misschien sluit ik in de finale wel aan bij Kylie: ik blijk zowaar 5 cd's van haar te hebben. Ik verras mezelf. Mogelijk de invloed van mijn Australische ex?
Of ik doe misschien al mee met de eliminatieronde, want alles met Jason Donovan en/of <1990 moet zo snel en clean mogelijk worden geëlimineerd.
EDIT: Oh, die knakworst én The Loco-motion staan niet eens in de startlijst: goed bezig!

Hmmm, haar beste nummer trouwens ook niet....

Ik viel zo rond 1992 voor Kylie. En dat werd 2 jaar later nog een graadje erger toen Confide In Me uitkwam. Toen heeft ze 5 jaar lang haar welverdiende indie cred uitgemolken, met als hoogtepunt natuurlijk haar samenwerkingen met die andere aussie.
En toen sprong ze vol op de disco revival, met het ene hoogtepunt na het andere als gevolg. Voor mij is Love At First Sight het beste wat ze deze eeuw heeft gedaan.
En in al die tijd... heb ik nooit een album van haar gekocht. Dus ik mis toch wat kennis buiten de singles om, waardoor deze 10 met het nodige gepiep en gekraak alsnog is samengesteld.

Chocolate
Come Into My World ( vooral eigenlijk de Fischerspooner remix )
Edge Of Saturday Night
GBI (Towa Tei)
In Your Eyes
Light Years
Put Yourself In My Place
Still Standing
What Kind Of Fool
Where The Wild Roses Grow

2Hearts
Come Into My World
Cosmic
In Your Eyes
Kids (with Robbie Williams)
Like a Drug
Step Back in Time
What Do I Have to Do
Wouldn't Change a Thing
Wow

Kylie Minogue, fantastisch en veelzijdig optreden in de Ziggo Dome dit jaar.

Het doet mij goed om haar onderbelichte album: ''Impossible Princess'' al veelvuldig tegen te komen hier.

2 Hearts (Version by Studio)
Breathe
Come Into My World
Cowboy Style
Edge Of Saturday Night (feat. The Blessed Madonna)
In Your Eyes
Light Years
Put Yourself in My Place
Say Hey
The One

En nog veel meer, teveel om op te noemen.

vigil schreef:
Al mijn nominaties zijn overigens gekozen op muzikale gronden

Oh, dan had je deze ook nog kunnen picken.

Klassiekertje

Come into My World
Edge of Saturday Night (with The Blessed Madonna)
Giving You Up
Hold on to Now
In Your Eyes
Kids (with Robbie Williams)
Magic
Miss a Thing
Tension
Wow

Breathe
In Your Eyes
Kids (met Robbie Williams)
Light Years
Magic
Put Yourself in My Place
Step Back in Time
Stop Me From Falling
Where the Wild Roses Grow (met Nick Cave)
Wouldn't Change a Thing

Gast
geplaatst: vandaag om 19:10 uur

geplaatst: vandaag om 19:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.