Muziek / Muziekgames / Greatest Hits of #7: Down Under (Australie)!
zoeken in:
0
geplaatst: 14 november 2025, 21:48 uur
En dan nu de top 3, mag ik ter herinnering roepen dat dit het in 2021 was:
1. Confide in Me
2. Can't Get You Out of My Head
3. Slow
1. Confide in Me
2. Can't Get You Out of My Head
3. Slow
2
geplaatst: 14 november 2025, 21:52 uur
https://postimages.org/
Can't Get You Out of My Head
83 punten
Nummer 1 van: All Day Watcher en Poeha
Can't Get You Out of My Head
83 punten
Nummer 1 van: All Day Watcher en Poeha
2
geplaatst: 14 november 2025, 21:56 uur
Slow
94 punten
Nummer 1 van: Superbitch, Titmeister, Dance Lover en catdog
Slow
94 punten
Nummer 1 van: Superbitch, Titmeister, Dance Lover en catdog
J.Bell schreef:
Ik vind Slow echt een super-lekker nummer. Alleen daarvoor zou ik al *** geven. De rest van de nummers zijn ook wel te pruimen... (zo nu en dan eens..)
Ik vind Slow echt een super-lekker nummer. Alleen daarvoor zou ik al *** geven. De rest van de nummers zijn ook wel te pruimen... (zo nu en dan eens..)
1
geplaatst: 14 november 2025, 21:57 uur
En het is wederom gelukt met slechts 2 punten meer dan de nummer 2. Zou Gretz misschien toch voor een andere nummer 1 gezorgd kunnen hebben?????
3
geplaatst: 14 november 2025, 22:02 uur
Confide in Me
96 punten
Nummer 1 van: aERodynamIC, Martijn Jonkers, Brunniepoo en yeahyeahyeah
Confide in Me
96 punten
Nummer 1 van: aERodynamIC, Martijn Jonkers, Brunniepoo en yeahyeahyeah
aERodynamIC schreef:
Het album met daarop haar beste nummer wat mij betreft: Confide in Me. Het is duidelijk dat ze op dit album wilde laten zien dat er ook nog een andere Kylie bestond die met wat betere pop uit de voeten kon komen dan de lichtgewicht deuntjes waar ze in de jaren '80 zo mee scoorde.
Ik moet zeggen dat ze daar redelijk in geslaagd is. Ze verliest de strijd met Madonna dan wel volgens velen maar als we heel eerlijk zijn en Madonna dit hadden laten inzingen waren de reacties waarschijnlijk van een geheel andere orde en werd dit album alleen al vanwege de naam hoger ingeschat.
Verder vind ik Kylie een heel wat leukere dame dan Madonna maar dat heeft verder weinig te maken met dit album natuurlijk
Het album met daarop haar beste nummer wat mij betreft: Confide in Me. Het is duidelijk dat ze op dit album wilde laten zien dat er ook nog een andere Kylie bestond die met wat betere pop uit de voeten kon komen dan de lichtgewicht deuntjes waar ze in de jaren '80 zo mee scoorde.
Ik moet zeggen dat ze daar redelijk in geslaagd is. Ze verliest de strijd met Madonna dan wel volgens velen maar als we heel eerlijk zijn en Madonna dit hadden laten inzingen waren de reacties waarschijnlijk van een geheel andere orde en werd dit album alleen al vanwege de naam hoger ingeschat.
Verder vind ik Kylie een heel wat leukere dame dan Madonna maar dat heeft verder weinig te maken met dit album natuurlijk
7
geplaatst: 14 november 2025, 22:07 uur
Dank aan alle deelnemers!
Nog de hele lijst:
1. Confide in Me 96
2. Slow 94
3. Can't Get You Out of My Head 83
4. Better the Devil You Know 65
5. Spinning Around 64
6. Where the Wild Roses Grow (feat. Nick Cave)* 64
7. In Your Eyes* 62
8. Love at First Sight 61
9. Padam Padam 57
10. Come Into My World* 56
11. I Believe in You 45
12. I Should Be So Lucky 44
13. Edge of Saturday Night (feat. The Blessed Madonna)* 41
14. All the Lovers 39
15. Breathe* 33
16. Step Back in Time* 29
17. Light Years* 23
18. On a Night Like This 16
19. Put Yourself in My Place* 11
20. In My Arms 7
En dan voeg ik me weer toe aan de lijst. Gretz kan tevreden zijn, want wederom een dame (is ze al eens aan bod gekomen?)
KALENDER
14 november - Bonk (Dream Theater)
21 november - Titmeister (Disco Demolition Night)
12 december - ArthurDZ (top 40 nummer 1-hits 1990-2025)
19 december - 50tracks (Greatest Hits Of Greatest Hits 2025)
26 december - Poek (Gehate covers)
2 januari - dynamo d (Falco)
9 januari - aERodynamIC (Tori Amos)
-
-
30 januari - Shaky (Rock en Pop 60's Bobbys)
Informatie over het spel en over voorgaande edities (links graag mee kopiëren):
Lijst van Greatest Hits of...-edities - MusicMeterWiki - wiki.musicmeter.nl
Greatest Hits of - MusicMeterWiki - wiki.musicmeter.nl
Let op: één inschrijving per persoon (uitgezonderd de GH-finale)
Dank aan alle deelnemers!
Nog de hele lijst:
1. Confide in Me 96
2. Slow 94
3. Can't Get You Out of My Head 83
4. Better the Devil You Know 65
5. Spinning Around 64
6. Where the Wild Roses Grow (feat. Nick Cave)* 64
7. In Your Eyes* 62
8. Love at First Sight 61
9. Padam Padam 57
10. Come Into My World* 56
11. I Believe in You 45
12. I Should Be So Lucky 44
13. Edge of Saturday Night (feat. The Blessed Madonna)* 41
14. All the Lovers 39
15. Breathe* 33
16. Step Back in Time* 29
17. Light Years* 23
18. On a Night Like This 16
19. Put Yourself in My Place* 11
20. In My Arms 7
En dan voeg ik me weer toe aan de lijst. Gretz kan tevreden zijn, want wederom een dame (is ze al eens aan bod gekomen?)
KALENDER
-
-
Informatie over het spel en over voorgaande edities (links graag mee kopiëren):
Lijst van Greatest Hits of...-edities - MusicMeterWiki - wiki.musicmeter.nl
Greatest Hits of - MusicMeterWiki - wiki.musicmeter.nl
Let op: één inschrijving per persoon (uitgezonderd de GH-finale)
0
geplaatst: 14 november 2025, 22:08 uur
Prachtige winnaar!
Toevallig samen met het ''geile'' Slow een van de hoogtepunten van haar laatste concertreeks. Het nummer werd best duister en statig gebracht en dat beviel mij wel.
aERodynamIC Dank voor de Kylie verwennerij deze week. Wat heeft ze toch veel top nummers. Ja ja, ook de Locomotion is een geniale song.
Toevallig samen met het ''geile'' Slow een van de hoogtepunten van haar laatste concertreeks. Het nummer werd best duister en statig gebracht en dat beviel mij wel.

aERodynamIC Dank voor de Kylie verwennerij deze week. Wat heeft ze toch veel top nummers. Ja ja, ook de Locomotion is een geniale song.
2
geplaatst: 14 november 2025, 22:11 uur
Dance Lover schreef:
Ja ja, ook de Locomotion is een geniale song.
Ja ja, ook de Locomotion is een geniale song.
Daar heb ik niet veel mee (met het origineel wel meer), maar bij haar laatste concert vond ik het nummer tot de hoogtepunten behoren. Heerlijke versie en toch wel één van de feestelijke knallers die avond in Ziggo Dome.
2
geplaatst: 14 november 2025, 22:18 uur
Thanks aERodynamIC voor deze heerlijke Kylie week! Blij dat Confide In Me de winnaar is. Was zeker ook een hoogtepunt bij haar laatste concert. Absolute hoogtepunt was voor mij All the Lovers 

1
geplaatst: 14 november 2025, 22:24 uur
Martijn Jonkers schreef:
Thanks aERodynamIC voor deze heerlijke Kylie week! Blij dat Confide In Me de winnaar is. Was zeker ook een hoogtepunt bij haar laatste concert. Absolute hoogtepunt was voor mij All the Lovers
Dat ben ik met je eens. Er gebeurde toen ook echt iets bijzonders in de zaal bij All the Lovers.
Misschien had Geert voor een andere nummer 1 gezorgd als hij een top 10 had ingeleverd.......
1
geplaatst: 14 november 2025, 22:29 uur
Oké, dan wordt het nu tijd voor iets anders. Kylie was niet helemaal mijn ding, maar mooi werk aERodynamIC. Bij je volgende editie zal ik zeker mee doen!
7
geplaatst: 14 november 2025, 22:30 uur
WELKOM BIJ DE GREATEST HITS VAN DREAM THEATER!
https://progreport.com/wp-content/uploads/2025/11/dreamtheater_bandphoto-scaled-1-2048x1024.webp
Nou dat werd wel eens tijd! De band bestaat al 40 jaar en was nog nooit voorbijgekomen in de Greatest Hits van MusicMeter. Een schande natuurlijk! Want oké, ze verliezen zichzelf wel eens in gepriegel en James LaBrie is niet de meest begaafde zanger (hebben we die cliché’s meteen ook gehad), maar deze band herbergt ook ontegenzeggelijk een ongelofelijke bak talent en meesterschap. En ook de invloed die ze gehad hebben is onbetwist. Het zijn mede de grondleggers van de definitie van de progmetal geweest.
Dus een weekje Dream Theater staat u te wachten. Alvast een disclaimer, het is najaar en in de zorg betekent dat altijd veel (onvoorspelbare) drukte. Ik kan dus niet garanderen dat er een uitgebreide presentatie plaatsvindt aan het einde van week, maar de muziek spreekt ook voor zichzelf vind ik.
We beginnen met de startlijst, die jullie tot maandag mogen aanvullen met 10 nummers die hier niet in staan. De 10 meest genoemde nummers gaan zoals altijd mee naar de tweede ronde die tot en met woensdag duurt. Er moeten dan 10 nummers genoemd worden die niet mee hoeven naar de finale. De 10 meest genoemde nummers vallen uit, zodat we weer een lijst van 20 nummers over houden. Uit die lijst mag je van woensdagavond tot en met vrijdag je top 10 van Dream Theater maken.
Maar eerst de eerste ronde. Voor de startlijst heb ik het meest populaire nummer genomen van elk album. Van de vier meest gewaardeerde albums is ook een tweede track geselecteerd.
A Fortune in Lies
A New Beginning
A View from the Top of the World
At Wit’s End
Breaking All Illusions
Illumination Theory
In the Presence of Enemies Pt.2
Metropolis - Part One: 'The Miracle and the Sleeper'
Octavarium
Peruvian Skies
Pull Me Under
Scene Eight: The Spirit Carries On
Scene Six: Home
Space-Dye Vest
Stream of Consciousness
The Count of Tuscany
The Glass Prison
The Great Debate
The Shadow Man Incident
Voices
Zoals gezegd, de opdracht is om deze lijst aan te vullen met 10 andere geweldige tracks van Dream Theater. Hiervoor hebben jullie tot maandag 20.30 uur.
Casartelli, panjoe, cosmic kid of DjFrankie, zou één van jullie de titel willen veranderen in Dream Theater?
Wellicht willen users als Eppers, BoyOnHeavenHill, Marty, namsaap, Metal-D78, vanwijk, crosskip, jellylips, Edwynn, Leptop, jasper1991, Eddie, The_CrY, meesterdch, Banjoman, OzzyLoud, Apieknar, Barney Rubble, ABDrums, legian, Kondoro0614, rushanne, 5:15, artboy, ateetje, ATZ, Cartman74, DargorDT, HaaPee, Harribo, mulver64, Noordpool, Oriole, pos, ProgMetal, richiedoom, smoozycat, Winterstone, ricardo, vielip, Neal Peart, Von Helsing wel meedoen?
Hierboven staat een korte uitleg van dit spel.
Mocht je ongewild getagd zijn, mijn excuses. Mocht je ongewild niet getagd zijn, ook mijn excuses, maar doe vooral mee!
https://progreport.com/wp-content/uploads/2025/11/dreamtheater_bandphoto-scaled-1-2048x1024.webp
Nou dat werd wel eens tijd! De band bestaat al 40 jaar en was nog nooit voorbijgekomen in de Greatest Hits van MusicMeter. Een schande natuurlijk! Want oké, ze verliezen zichzelf wel eens in gepriegel en James LaBrie is niet de meest begaafde zanger (hebben we die cliché’s meteen ook gehad), maar deze band herbergt ook ontegenzeggelijk een ongelofelijke bak talent en meesterschap. En ook de invloed die ze gehad hebben is onbetwist. Het zijn mede de grondleggers van de definitie van de progmetal geweest.
Dus een weekje Dream Theater staat u te wachten. Alvast een disclaimer, het is najaar en in de zorg betekent dat altijd veel (onvoorspelbare) drukte. Ik kan dus niet garanderen dat er een uitgebreide presentatie plaatsvindt aan het einde van week, maar de muziek spreekt ook voor zichzelf vind ik.
We beginnen met de startlijst, die jullie tot maandag mogen aanvullen met 10 nummers die hier niet in staan. De 10 meest genoemde nummers gaan zoals altijd mee naar de tweede ronde die tot en met woensdag duurt. Er moeten dan 10 nummers genoemd worden die niet mee hoeven naar de finale. De 10 meest genoemde nummers vallen uit, zodat we weer een lijst van 20 nummers over houden. Uit die lijst mag je van woensdagavond tot en met vrijdag je top 10 van Dream Theater maken.
Maar eerst de eerste ronde. Voor de startlijst heb ik het meest populaire nummer genomen van elk album. Van de vier meest gewaardeerde albums is ook een tweede track geselecteerd.
A Fortune in Lies
A New Beginning
A View from the Top of the World
At Wit’s End
Breaking All Illusions
Illumination Theory
In the Presence of Enemies Pt.2
Metropolis - Part One: 'The Miracle and the Sleeper'
Octavarium
Peruvian Skies
Pull Me Under
Scene Eight: The Spirit Carries On
Scene Six: Home
Space-Dye Vest
Stream of Consciousness
The Count of Tuscany
The Glass Prison
The Great Debate
The Shadow Man Incident
Voices
Zoals gezegd, de opdracht is om deze lijst aan te vullen met 10 andere geweldige tracks van Dream Theater. Hiervoor hebben jullie tot maandag 20.30 uur.
Casartelli, panjoe, cosmic kid of DjFrankie, zou één van jullie de titel willen veranderen in Dream Theater?
Wellicht willen users als Eppers, BoyOnHeavenHill, Marty, namsaap, Metal-D78, vanwijk, crosskip, jellylips, Edwynn, Leptop, jasper1991, Eddie, The_CrY, meesterdch, Banjoman, OzzyLoud, Apieknar, Barney Rubble, ABDrums, legian, Kondoro0614, rushanne, 5:15, artboy, ateetje, ATZ, Cartman74, DargorDT, HaaPee, Harribo, mulver64, Noordpool, Oriole, pos, ProgMetal, richiedoom, smoozycat, Winterstone, ricardo, vielip, Neal Peart, Von Helsing wel meedoen?
Hierboven staat een korte uitleg van dit spel.
Mocht je ongewild getagd zijn, mijn excuses. Mocht je ongewild niet getagd zijn, ook mijn excuses, maar doe vooral mee!
1
geplaatst: 14 november 2025, 22:30 uur
Bonk schreef:
Oké, dan wordt het nu tijd voor iets anders. Kylie was niet helemaal mijn ding, maar mooi werk aERodynamIC. Bij je volgende editie zal ik zeker mee doen!
En voor mij wordt het nu juist een weekje pas op de plaats. Succes Bonk!
1
geplaatst: 14 november 2025, 23:14 uur
Ik ga mijn best doen! Hun beste jaren lagen voor mij in de beginjaren, maar goed, nog wat nieuwere nummers luisteren kan geen kwaad.
Ik voeg toe:
Scarred
Honor thy Father
The looking Glass
Constant Motion
Lie
Beyond this Life
Lines in the Sand
The Test that stumped them all
Learning to Live
Ik voeg toe:
Scarred
Honor thy Father
The looking Glass
Constant Motion
Lie
Beyond this Life
Lines in the Sand
The Test that stumped them all
Learning to Live
1
geplaatst: 14 november 2025, 23:36 uur
Bonk, mocht ik dit weekend niet reageren (druk weekend weinig tijd) gooi er dan zondag avond of maandag ochtend even een tag tegen aan. Deze kan ik niet laten gaan natuurlijk. Een van de bands die mijn proghart hebben laten ontwikkelen.
Mooi dat Space-Dye Vest erin staat. Prachtig nummer blijft dat
Mooi dat Space-Dye Vest erin staat. Prachtig nummer blijft dat
1
geplaatst: 15 november 2025, 00:51 uur
Light Fuse and Get Away
Only a Matter of Time
Another Day
Take the Time
Lifting Shadows Off a Dream
A Change of Seasons
You Not Me
Peruvian Skies
Scene Five: Through Her Eyes
Night Terror
Only a Matter of Time
Another Day
Take the Time
Lifting Shadows Off a Dream
A Change of Seasons
You Not Me
Peruvian Skies
Night Terror
1
geplaatst: 15 november 2025, 01:15 uur
Helaas niet gelukt om met Kylie mee te doen, maar dat zal me met Dream Theater zeker niet overkomen. Begin jaren 90 eventjes mijn favoriete band, dankzij hun eerste twee albums.
Het best gewaardeerde nummer van de band bij onze collega's van RYM, 'A Change Of Seasons' (met een duizelingwekkende score van 4,41/5 met 340 votes), ontbreekt in de startlijst, maar dat is een welbekend euvel van EP tracks: die worden wel vaker over het hoofd gezien. Hopelijk niet door de stemmers (Von Helsing snapt het
).
Het best gewaardeerde nummer van de band bij onze collega's van RYM, 'A Change Of Seasons' (met een duizelingwekkende score van 4,41/5 met 340 votes), ontbreekt in de startlijst, maar dat is een welbekend euvel van EP tracks: die worden wel vaker over het hoofd gezien. Hopelijk niet door de stemmers (Von Helsing snapt het
).
1
geplaatst: 15 november 2025, 01:23 uur
Ytse Jam
Afterlife
Learning to Live
The Mirror
To Live Forever
A Change of Seasons
Scene Nine: Finally Free
In the Name of God
Panic Attack
The Best of Times
Afterlife
Learning to Live
The Mirror
To Live Forever
A Change of Seasons
In the Name of God
Panic Attack
The Best of Times
1
geplaatst: 15 november 2025, 02:11 uur
aERodynamIC schreef:
En het is wederom gelukt met slechts 2 punten meer dan de nummer 2. Zou Gretz misschien toch voor een andere nummer 1 gezorgd kunnen hebben?????
Slow had hoogstwaarschijnlijk gewonnen dan
. En CGYOOMH dicht bij de nummer 1 en 2
1
geplaatst: 15 november 2025, 02:12 uur
aERodynamIC schreef:
(afbeelding)
En dan voeg ik me weer toe aan de lijst. Gretz kan tevreden zijn, want wederom een dame (is ze al eens aan bod gekomen?
(afbeelding)
En dan voeg ik me weer toe aan de lijst. Gretz kan tevreden zijn, want wederom een dame (is ze al eens aan bod gekomen?
Lang geleden, op 23 maart 2012
0
geplaatst: 15 november 2025, 08:47 uur
1
geplaatst: 15 november 2025, 09:46 uur
1
geplaatst: 15 november 2025, 09:53 uur
A Change of Seasons
Another Day
Behind the veil
In the Name of God
Learning to Live
Moment of Betrayal
Panic Attack
The Root of All Evil

Another Day
Behind the veil
In the Name of God
Learning to Live
Moment of Betrayal
Panic Attack
The Root of All Evil

0
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 15 november 2025, 11:33 uur
Ik heb me ook weer toegevoegd:
KALENDER
16 januari - cosmic kid (Faithless)
-
KALENDER
16 januari - cosmic kid (Faithless)
-
1
geplaatst: 15 november 2025, 11:50 uur
Another day
Take the time
Surrounded
Waiting for sleep
Learning to live
Lifting shadows of a dream
Hollow years
In the name of God
Constant Motion
The root of all evil
Take the time
Surrounded
Waiting for sleep
Learning to live
Lifting shadows of a dream
Hollow years
In the name of God
Constant Motion
The root of all evil
1
geplaatst: 15 november 2025, 11:52 uur
Dead Asleep
Hollow Years
In the Arms of Morpheus
Midnight Messiah
Night Terror
Six Degrees of Inner Turbulence, B) About to Crash
The Ministry of Lost Souls
The Root of All Evil
This Dying Soul
These Walls
Hollow Years
In the Arms of Morpheus
Midnight Messiah
Night Terror
Six Degrees of Inner Turbulence, B) About to Crash
The Ministry of Lost Souls
The Root of All Evil
This Dying Soul
These Walls
1
geplaatst: 15 november 2025, 12:44 uur
O, leuk. Laat ik eens meedoen. Zeker als deze liedjes nog niet zijn genoemd:
A Nightmare to Remember
Endless Sacrifice
Fatal Tragedy
Blind Faith
Lie
6:00
Dance of Eternity
Our New World
A Broken Man
Barstool Warrior
A Nightmare to Remember
Endless Sacrifice
Fatal Tragedy
Blind Faith
Lie
6:00
Dance of Eternity
Our New World
A Broken Man
Barstool Warrior
0
geplaatst: 15 november 2025, 12:50 uur
Oh kak hier moet ik wel aan meedoen. Is er een luisterlijst?
* denotes required fields.