Muziek / Muziekgames / Postpunk Revival Big 7: Top 100 Meter (2000-2009)
zoeken in:
1
geplaatst: 2 april 2025, 17:17 uur
Turn On The Bright Lights had bij mij toch heel even de tijd nodig om goed te landen, raar maar waar. NYC was het nummer waarmee het wel meteen vol klikte, en me dus aanzette om de plaat nog een paar keer te draaien ipv aan de kant te schuiven. Met het gekende resultaat 
Ondertussen als favoriet voorbijgestreefd door een hele zwik andere nummers van het album, maar toch nog steeds een stevige 8,5

Ondertussen als favoriet voorbijgestreefd door een hele zwik andere nummers van het album, maar toch nog steeds een stevige 8,5
1
geplaatst: 2 april 2025, 22:27 uur
6. Editors - Lights
Kort maar krachtig.
7,9
7. Arctic Monkeys - The View from the Afternoon
Oja, dit nummer. Qua power, energie en agressiviteit meer schurend aan garagerock van de vroege White Stripes, of de garagepunk van The Hives. Ik hoor er geen postpunk in, maar gaaf vind ik het wel.
8,5
8. The Strokes - New York City Cops
Ah, dit nummer bevalt me beter dan dat eerste deuntje. Goeie drive en wat ruwer: ja, dit bevalt me wel.
7,7
9. Interpol - NYC
Meh, dit doet me bar weinig. Een voldoende wil er voor de moeite (en het shoegaze-element) nog wel aan kwijt, maar dan ternauwernood.
5,8
Kort maar krachtig.
7,9
7. Arctic Monkeys - The View from the Afternoon
Oja, dit nummer. Qua power, energie en agressiviteit meer schurend aan garagerock van de vroege White Stripes, of de garagepunk van The Hives. Ik hoor er geen postpunk in, maar gaaf vind ik het wel.
8,5
8. The Strokes - New York City Cops
Ah, dit nummer bevalt me beter dan dat eerste deuntje. Goeie drive en wat ruwer: ja, dit bevalt me wel.
7,7
9. Interpol - NYC
Meh, dit doet me bar weinig. Een voldoende wil er voor de moeite (en het shoegaze-element) nog wel aan kwijt, maar dan ternauwernood.
5,8
0
geplaatst: 3 april 2025, 16:38 uur
Het zag er even zeer goed uit, maar NYC strandt dan toch op plek 2, net achter de ongetitelde Interpol-track.
1. Interpol - Untitled (8,44, 24)
2. Interpol - NYC (8,39, 18)
3. Bloc Party - Like Eating Glass (7,99, 20)
4. The Strokes - New York City Cops (7,85, 18)
5. Arctic Monkeys - The View from the Afternoon (7,79, 16)
6. Kaiser Chiefs - Everyday I Love You Less and Less (7,65, 21)
7. Franz Ferdinand - Jacqueline (7,65, 21)
8. Editors - Lights (7,51, 20)
9. The Strokes - Is This It (7,39, 24)
In september 2003 bracht Franz Ferdinand met Darts of Pleasure z'n eerste single uit, nadat de band al een bescheiden livereputatie had opgebouwd in het voorprogramma van onder meer ... Interpol. En ik kom er vandaag achter de ze op het einde van het nummer zingen 'Ich heiße Superfantastisch' in het Duits, en niet 'these guys are superfantastic' in het Engels.
10. Franz Ferdinand - Darts of Pleasure
1. Interpol - Untitled (8,44, 24)
2. Interpol - NYC (8,39, 18)
3. Bloc Party - Like Eating Glass (7,99, 20)
4. The Strokes - New York City Cops (7,85, 18)
5. Arctic Monkeys - The View from the Afternoon (7,79, 16)
6. Kaiser Chiefs - Everyday I Love You Less and Less (7,65, 21)
7. Franz Ferdinand - Jacqueline (7,65, 21)
8. Editors - Lights (7,51, 20)
9. The Strokes - Is This It (7,39, 24)
In september 2003 bracht Franz Ferdinand met Darts of Pleasure z'n eerste single uit, nadat de band al een bescheiden livereputatie had opgebouwd in het voorprogramma van onder meer ... Interpol. En ik kom er vandaag achter de ze op het einde van het nummer zingen 'Ich heiße Superfantastisch' in het Duits, en niet 'these guys are superfantastic' in het Engels.
10. Franz Ferdinand - Darts of Pleasure
1
geplaatst: 3 april 2025, 17:45 uur
Tjah, omwille van sentimentele redenen kan ik niet lager geven:
9
9
1
geplaatst: 3 april 2025, 17:46 uur
Arno schreef:
Het zag er even zeer goed uit, maar NYC strandt dan toch op plek 2, net achter de ongetitelde Interpol-track.
Ik voel me hoofdverdachte cq eindverantwoordelijke voor deze stranding. Dat doet me deugd. Nu al dank voor al jullie heimelijke verwensingen. Het zag er even zeer goed uit, maar NYC strandt dan toch op plek 2, net achter de ongetitelde Interpol-track.
Iets minder oorwurm dan de vorige Franz, evenzogoed vind ik hun springerige energie ook hier erg aanstekelijk. [EDIT: oeps, ik was in de war met het eerste nummer van Kaiser Chiefs
]Mijn oudste zoon studeert hbo Mondzorg: ik zal hem dit clipje eens sturen, dat zal hij vast erg grappig vinden.
7,9
1
geplaatst: 3 april 2025, 22:33 uur
Arno schreef:
En ik kom er vandaag achter de ze op het einde van het nummer zingen 'Ich heiße Superfantastisch' in het Duits, en niet 'these guys are superfantastic' in het Engels
En ik kom er vandaag achter de ze op het einde van het nummer zingen 'Ich heiße Superfantastisch' in het Duits, en niet 'these guys are superfantastic' in het Engels
Ich trinke Schampus mit Lachsfisch!!
* denotes required fields.