Muziek / Muziekgames / Postpunk Revival Big 7: Top 100 Meter (2000-2009)
zoeken in:
1
geplaatst: 27 maart 2025, 23:11 uur
8,25 The Strokes - Is This It
9,00 Interpol - Untitled
8,50 Franz Ferdinand - Jacqueline
Mooie start voor alle drie de bands.
Liefhebbers van de vroege The Strokes en Interpol kan ik 'Meet Me In The Bathroom' aanraden; toffe documentaire over de muziekscene van New York van begin jaren '00 met hoofdrollen voor The Strokes, Interpol, Yeah Yeah Yeahs, The Moldy Peaches en LCD Soundsystem. Van Interpol destijds het eerste Nederlandse concert in de bovenzaal van Paradiso gezien. Achteraf voelt dat wel als een zegen, fantastisch optreden was het. The Strokes pas grofweg 15 jaar later eens gezien en dat was niet best...
Franz Ferdinand voelt voor mij alweer een tijdvak later, maar dat komt omdat ik die heel erg associeer met de zomer van 2004 en The Strokes juist heel erg met de zomer van 2001. Interpol zat daar ergens tussenin.
9,00 Interpol - Untitled
8,50 Franz Ferdinand - Jacqueline
Mooie start voor alle drie de bands.
Liefhebbers van de vroege The Strokes en Interpol kan ik 'Meet Me In The Bathroom' aanraden; toffe documentaire over de muziekscene van New York van begin jaren '00 met hoofdrollen voor The Strokes, Interpol, Yeah Yeah Yeahs, The Moldy Peaches en LCD Soundsystem. Van Interpol destijds het eerste Nederlandse concert in de bovenzaal van Paradiso gezien. Achteraf voelt dat wel als een zegen, fantastisch optreden was het. The Strokes pas grofweg 15 jaar later eens gezien en dat was niet best...
Franz Ferdinand voelt voor mij alweer een tijdvak later, maar dat komt omdat ik die heel erg associeer met de zomer van 2004 en The Strokes juist heel erg met de zomer van 2001. Interpol zat daar ergens tussenin.
1
geplaatst: 28 maart 2025, 00:48 uur
Leuk topic, ik ga proberen zoveel mogelijk mee te doen. Ik ken niet alle bands even goed, maar in elk geval Franz Ferdinand en Editors vind ik erg leuk. De hits die ik van Arctic Monkeys en Kaiser Chiefs ken vind ik ook erg leuk. Interpol ken ik minder goed, maar wil ik graag beter leren kennen. De overigens bands ken ik niet of nauwelijks, dus ik ben erg benieuwd wat ik daarvan ga vinden.
1. The Strokes - Is This It
The Strokes ken ik niet of nauwelijks. Dit maakt me niet meteen benieuwd naar de rest van het album. Een beetje tam en in alle eerlijkheid redelijk nietszeggend.
6,4
2. Interpol - Untitled
Dit is al meteen een stuk beter. Lekker bezwerend en enigszins hypnotiserend. Ik moet dit denk ik nog wel wat vaker luisteren om het echt op waarde te schatten, maar dit is veelbelovend.
8,4
3. Franz Ferdinand - Jacqueline
Ja, hier wordt het echt goed. Dit brengt me meteen weer terug naar begin jaren 00, toen ik het debuut van Franz Ferdinand best vaak luisterde. Echte zomermuziek wat mij betreft. Dit is een hele fijne binnenkomer van het album.
8,8
1. The Strokes - Is This It
The Strokes ken ik niet of nauwelijks. Dit maakt me niet meteen benieuwd naar de rest van het album. Een beetje tam en in alle eerlijkheid redelijk nietszeggend.
6,4
2. Interpol - Untitled
Dit is al meteen een stuk beter. Lekker bezwerend en enigszins hypnotiserend. Ik moet dit denk ik nog wel wat vaker luisteren om het echt op waarde te schatten, maar dit is veelbelovend.
8,4
3. Franz Ferdinand - Jacqueline
Ja, hier wordt het echt goed. Dit brengt me meteen weer terug naar begin jaren 00, toen ik het debuut van Franz Ferdinand best vaak luisterde. Echte zomermuziek wat mij betreft. Dit is een hele fijne binnenkomer van het album.
8,8
0
geplaatst: 28 maart 2025, 11:13 uur
The Strokes - Is This It 6,0
Interpol - Untitled 7,0
Franz Ferdinand - Jacqueline 7,5
Interpol - Untitled 7,0
Franz Ferdinand - Jacqueline 7,5
0
geplaatst: 28 maart 2025, 18:46 uur
Met 7,7 nestelt Jacqueline zich tussen de andere twee in.
1. Interpol - Untitled (8,40, 23)
2. Franz Ferdinand - Jacqueline (7,69, 18)
3. The Strokes - Is This It (7,41, 23)
De eerste van Bloc Party nu! En gelijk hun beste, als je 't mij vraagt. Gelijk zelfs het beste nummer dat hier in dit hele speeltje gaat meedoen. Like Eating Glass scoorde namelijk een forse 22e plek in mijn top 100 aller tijden onlangs: De top 100 van... #2 (Kondoro0614) - MusicMeter.nl
Anders gezegd: laat die 10'en maar komen!
4. Bloc Party - Like Eating Glass
1. Interpol - Untitled (8,40, 23)
2. Franz Ferdinand - Jacqueline (7,69, 18)
3. The Strokes - Is This It (7,41, 23)
De eerste van Bloc Party nu! En gelijk hun beste, als je 't mij vraagt. Gelijk zelfs het beste nummer dat hier in dit hele speeltje gaat meedoen. Like Eating Glass scoorde namelijk een forse 22e plek in mijn top 100 aller tijden onlangs: De top 100 van... #2 (Kondoro0614) - MusicMeter.nl
Anders gezegd: laat die 10'en maar komen!
4. Bloc Party - Like Eating Glass
0
geplaatst: 28 maart 2025, 23:01 uur
Ik was ook helemaal weg van Bloc Party. Silent Alarm stond zelfs even in mijn top 10 in 2005, maar op de een of andere manier was ik er ineens compleet op uitgeluisterd en dat is nooit meer goed gekomen. Al blijft dit wel een van hun beste nummers inderdaad.
7,5
7,5
0
geplaatst: 29 maart 2025, 05:36 uur
Is This It: 7
Untitled: 9,5
Jacqueline: 6,5
Like Eating Glass: 9,7
Untitled: 9,5
Jacqueline: 6,5
Like Eating Glass: 9,7
0
geplaatst: 29 maart 2025, 10:47 uur
1
geplaatst: 29 maart 2025, 12:46 uur
dumb_helicopter schreef:
Vroeger geweldig, nu nog steeds
Vroeger geweldig, nu nog steeds
Ja, met jouw username kan dat ook niet anders.

0
geplaatst: 29 maart 2025, 19:19 uur
De opener van Silent Alarm kruipt in het spoor van Interpol en scoort net boven de 80%.
1. Interpol - Untitled (8,44, 24)
2. Bloc Party - Like Eating Glass (8,11, 16)
3. Franz Ferdinand - Jacqueline (7,68, 20)
4. The Strokes - Is This It (7,39, 24)
Kaiser Chiefs zou vanaf halfweg de nillies al snel geboekstaafd staan als hofleverancier van meebrulanthems. De allerbekendste voorbeelden daarvan komen we zeker later in dit spel nog tegen, maar deze 'hate ballad' Everyday I Love You Less and Less kan er ook wat van.
5. Kaiser Chiefs - Everyday I Love You Less and Less
1. Interpol - Untitled (8,44, 24)
2. Bloc Party - Like Eating Glass (8,11, 16)
3. Franz Ferdinand - Jacqueline (7,68, 20)
4. The Strokes - Is This It (7,39, 24)
Kaiser Chiefs zou vanaf halfweg de nillies al snel geboekstaafd staan als hofleverancier van meebrulanthems. De allerbekendste voorbeelden daarvan komen we zeker later in dit spel nog tegen, maar deze 'hate ballad' Everyday I Love You Less and Less kan er ook wat van.
5. Kaiser Chiefs - Everyday I Love You Less and Less
0
geplaatst: 29 maart 2025, 19:28 uur
0
geplaatst: 29 maart 2025, 20:03 uur
ArthurDZ schreef:
8
Nee Arno, Kaiser Chiefs is niet die illustere haatband waar ik eerder naar refereerde!
Nog een dagje wachten...8
Nee Arno, Kaiser Chiefs is niet die illustere haatband waar ik eerder naar refereerde!
* denotes required fields.