Muziek / Muziekgames / Postpunk Revival Big 7: Top 100 Meter (2000-2009)
zoeken in:
1
geplaatst: 30 april 2025, 11:18 uur
En weer even bijpeddelen.
27. Editors - Blood
Ja, door nummers als deze begrijp ik weer waarom ik deze band destijds behoorlijk goed vond. Inderdaad beter dan Munich.
8,3
28. Arctic Monkeys - When the Sun Goes Down
Nu heb ik best een brede smaak, maar een 15-jarige drugsverslaafde prostituee? Dank voor de waarschuwing, maar nee: dat is zelfs voor mij een no go. Ik houd het wel bij dit erg lekkere, maar toch ook weer niet zó'n opzienbarend nummer zoals diverse van ons het ervaren. De pijnlijke (erg sterke!) clip doet me wel triggeren om eindelijk eens de autobio van Christiane F. te lezen. Of al is het maar de verfilming ervan.
8
29. The Strokes - Someday
Met Gn'R in de kroeg, maar dat ze in de clip een tv-spelletje spelen tegen Guided By Voices vind ik zo mogelijk nog ludieker.
Ondanks de wat lijzige zang, ook voor mij enigszins een struikelblok en de zwakste schakel, best een lekker nummer.
7
30. Interpol - Stella Was a Diver and She Was Always Down
Gaat dit over dezelfde 15-jarige drugsverslaafde prostituee?
Ik ben de vrolijkheid zelve, al dat depressieve, negatieve en donkere is toch ook goed aan mij besteed.
Al kan ik me ergens ook wel vinden in de kritiek die davevr gaf.
7,8
31. Franz Ferdinand - Michael
Leuke achtergrondinfo over dit wederom weer enorm aanstekelijke nummer van FF.
8,2
27. Editors - Blood
Ja, door nummers als deze begrijp ik weer waarom ik deze band destijds behoorlijk goed vond. Inderdaad beter dan Munich.
8,3
28. Arctic Monkeys - When the Sun Goes Down
Nu heb ik best een brede smaak, maar een 15-jarige drugsverslaafde prostituee? Dank voor de waarschuwing, maar nee: dat is zelfs voor mij een no go. Ik houd het wel bij dit erg lekkere, maar toch ook weer niet zó'n opzienbarend nummer zoals diverse van ons het ervaren. De pijnlijke (erg sterke!) clip doet me wel triggeren om eindelijk eens de autobio van Christiane F. te lezen. Of al is het maar de verfilming ervan.
8
29. The Strokes - Someday
Met Gn'R in de kroeg, maar dat ze in de clip een tv-spelletje spelen tegen Guided By Voices vind ik zo mogelijk nog ludieker.
Ondanks de wat lijzige zang, ook voor mij enigszins een struikelblok en de zwakste schakel, best een lekker nummer.
7
30. Interpol - Stella Was a Diver and She Was Always Down
Gaat dit over dezelfde 15-jarige drugsverslaafde prostituee?
Ik ben de vrolijkheid zelve, al dat depressieve, negatieve en donkere is toch ook goed aan mij besteed.
Al kan ik me ergens ook wel vinden in de kritiek die davevr gaf.
7,8
31. Franz Ferdinand - Michael
Leuke achtergrondinfo over dit wederom weer enorm aanstekelijke nummer van FF.
8,2
2
geplaatst: 30 april 2025, 11:54 uur
Arno schreef:
In Franz Ferdinands 'Michael' bezingt Alex Kapranos een vriend van de band, Michael Kasparis, tijdens een dronken avondje uit.
In Franz Ferdinands 'Michael' bezingt Alex Kapranos een vriend van de band, Michael Kasparis, tijdens een dronken avondje uit.
Exclusieve beelden van de avond in kwestie:
https://c.tenor.com/4xNYiaq-_JcAAAAC/michael-willy.gif
0
geplaatst: 30 april 2025, 21:13 uur
Michael is een liedje dat ik nog niet kende. Tenminste, ik kan me niet herinneren dat ik het eerder heb gehoord. Inderdaad wel aanstekelijk, zoals we van Franz Ferdinand gewend zijn, maar na 1x luisteren vind ik het toch ietsje minder dan de grote hits van de band.
7,3
7,3
0
geplaatst: 1 mei 2025, 17:42 uur
Een erg gemiddeld gemiddelde voor Michael:
18. Arctic Monkeys - The View from the Afternoon (7,84, 18)
19. Kaiser Chiefs - Oh My God (7,82, 17)
20. Franz Ferdinand - Michael (7,81, 15)
21. Bloc Party - This Modern Love (7,80, 17)
22. Bloc Party - Positive Tension (7,73 19)
Helicopter van Bloc Party verscheen in 2004 als op single en op de EP Little Thoughts. De kenmerkende gitaarriff is gebaseerd op Set the House Ablaze van The Jam uit 1980.
32. Bloc Party - Helicopter
18. Arctic Monkeys - The View from the Afternoon (7,84, 18)
19. Kaiser Chiefs - Oh My God (7,82, 17)
20. Franz Ferdinand - Michael (7,81, 15)
21. Bloc Party - This Modern Love (7,80, 17)
22. Bloc Party - Positive Tension (7,73 19)
Helicopter van Bloc Party verscheen in 2004 als op single en op de EP Little Thoughts. De kenmerkende gitaarriff is gebaseerd op Set the House Ablaze van The Jam uit 1980.
32. Bloc Party - Helicopter
* denotes required fields.