MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Postpunk Revival Big 7: Top 100 Meter (2000-2009)

zoeken in:
The Modern Age: 7,3
Leif Erikson: 8,2

8,1

Eens met JM

10

Beste nummer in dit spelletje

Ik hoor wel echt niet wat hier zo uitzonderlijk aan zou zijn. Minste nummer op TOTBL ofzo.

8,5
Echt wel een prima nummer hoor, maar alles in dit spel van de Monkeys is toch beter

The Strokes - The Modern Age: 8
Interpol - Leif Erikson: 9,5

Onopvallend nummer en gewoon ook een van de mindere van Turn On the Bright Lights vond ik de eerste weken nadat ik die plaat leerde kennen, maar... Leif Erikson bleek een enorme groeier. Nu misschien wel mijn favoriet van het debuut.

Leif Erikson is een nummer dat in eerste instantie niet heel bijzonder lijkt, maar bij nadere beluistering toch wel intrigeert. Dat een aantal mensen hier zulke hoge scores aan geven snap ik dan weer niet helemaal, want het is wat mij betreft lang niet het beste nummer van Turn On The Bright Lights. Dat zegt meet over dat album dan dit nummer.

8,6

The Modern Age: 7
Leif Erikson: 8

Zo, ik heb alles in een Spotify lijst gemietert en ga zeer binnenkort alles luisteren beoordelen in etappes.

Jelle78 schreef:
Leif Erikson is een nummer dat in eerste instantie niet heel bijzonder lijkt

En in 78e instantie nog steeds niet .. 7,8 dus

32. Bloc Party - Helicopter 8
33. Kaiser Chiefs - Modern Way 7,3
34. Editors - All Sparks 7
35. Arctic Monkeys - Fake Tales of San Francisco 7
36. The Strokes - The Modern Age 8
37. Interpol - Leif Erikson 6

Leif Erikson leek écht als eerste boven de 9 te gaan, maar na de 6 van Poek blijft ook deze voorlopig onder de magische barrière. Toch alweer een hoge notering voor Interpol. En straks op Antics staan nog een resem publiekslievelingen.

1. Interpol - Obstacle 1 (8,91, 18)
2. Interpol - Leif Erikson (8,83, 14)
3. Franz Ferdinand - Take Me Out (8,76, 19)
4. Interpol - Stella Was a Diver and She Was Always Down (8,72, 19)
5. Franz Ferdinand - The Dark of the Matinée (8,58, 19)
[...]

Kan ook Franz Ferdinand nog een keer de top 5 halen? This Fire - of This Fffire, zoals de titel luidt van de herwerkte versie - knalt in ieder geval van de eerste tot de laatste seconde. Ik ga ook goed de geweldige videoclip vol verwijzingen naar het constructivisme en de jaren 20-Sovjet-era. This Fire is traditioneel de afsluiter van de Franz Ferdinand-shows. Op een keer traden ze op in Roemenië en toen openden ze juist met deze song. Op het eind van het nummer zei Kapranos tegen het publiek 'Thank you very much, good night!'. Dat vonden de bandleden allemaal hilarisch.

38. Franz Ferdinand - This Fire

8

Leif Erikson is gewoon de grootste slowburner of all time. Jullie snappen allemaal jack shit. Met je achtje, rot op van mij ArthurDZ. Dat is weggelegd voor dit soort deuntjes.

8,5

9.6

Gast
geplaatst: vandaag om 07:21 uur

geplaatst: vandaag om 07:21 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.