Muziek / Muziekgames / Postpunk Revival Big 7: Top 100 Meter (2000-2009)
zoeken in:
0
geplaatst: 30 maart 2025, 01:03 uur
Bloc Party - Like Eating Glass
Nog een band die ik eigenlijk alleen van naam ken. Dit vind ik na een paar keer luisteren een heel leuk nummer. Het maakt mij wel benieuwd naar meer van deze band.
7,8
Kaiser Chiefs - Everyday I Love You Less And Less
Inderdaad de band van de (al dan niet dronken) meebrul anthems. Hoewel dit nummer daar niet het beste voorbeeld van is, vind ik het wel een leuk liedje.
7,5
Nog een band die ik eigenlijk alleen van naam ken. Dit vind ik na een paar keer luisteren een heel leuk nummer. Het maakt mij wel benieuwd naar meer van deze band.
7,8
Kaiser Chiefs - Everyday I Love You Less And Less
Inderdaad de band van de (al dan niet dronken) meebrul anthems. Hoewel dit nummer daar niet het beste voorbeeld van is, vind ik het wel een leuk liedje.
7,5
0
geplaatst: 30 maart 2025, 10:57 uur
Employment was een van dé soundtracks van mijn tienerjaren. Tientallen keren gedraaid in vooral de periode 2006-2007, allerlei herinneringen aan de nummers meedragend en vooral de singles van het album vind ik nog altijd waanzinnig goed.
10
10
0
geplaatst: 30 maart 2025, 14:23 uur
4. Bloc Party - Like Eating Glass
Verdomd lekker drukwerk. In het eerste deel lijkt het bijna wel drum 'n' bass(less). Dat geeft toch wel aanzienlijke meerwaarde.
7,8
5. Kaiser Chiefs - Everyday I Love You Less and Less
Afschuwelijk catchy, irritant aanstekelijk en onuitstaanbare oorwurm.
En een fantastische songtitel bovendien.
Ik hoor hier trouwens veel Neue Deutsche Welle in: dat synthesizertje, de springerige vibe van het liedje, die weggemoffelde backing vocals met "ah-ah-ah" (op 0'29" en 1'27": van welk liedje is dat ook alweer?)
Draai ik 'em nu prompt drie keer achter elkaar.
8,5
Verdomd lekker drukwerk. In het eerste deel lijkt het bijna wel drum 'n' bass(less). Dat geeft toch wel aanzienlijke meerwaarde.
7,8
5. Kaiser Chiefs - Everyday I Love You Less and Less
Afschuwelijk catchy, irritant aanstekelijk en onuitstaanbare oorwurm.
En een fantastische songtitel bovendien.
Ik hoor hier trouwens veel Neue Deutsche Welle in: dat synthesizertje, de springerige vibe van het liedje, die weggemoffelde backing vocals met "ah-ah-ah" (op 0'29" en 1'27": van welk liedje is dat ook alweer?)
Draai ik 'em nu prompt drie keer achter elkaar.
8,5
0
geplaatst: 30 maart 2025, 17:09 uur
Bloc Party 8
Kaiser Chiefs. 8,5
Brings back memories. Stonden na elkaar geprogrammeerd op het kleine podium van Pinkpop 2005. Was een feestelijke middag ..
Kaiser Chiefs. 8,5
Brings back memories. Stonden na elkaar geprogrammeerd op het kleine podium van Pinkpop 2005. Was een feestelijke middag ..
0
geplaatst: 30 maart 2025, 18:12 uur
Geen superscore voor de openingstrack van Employment. Voorlaatste voorlopig.
1. Interpol - Untitled (8,44, 24)
2. Bloc Party - Like Eating Glass (8,07, 19)
3. Franz Ferdinand - Jacqueline (7,68, 20)
4. Kaiser Chiefs - Everyday I Love You Less and Less (7,53, 17)
5. The Strokes - Is This It (7,39, 24)
Net als Bloc Party en Kaiser Chiefs bracht ook Editors hun debuutalbum uit in 2005 - wat een jaartje. Die plaat opent met het intense Lights.
6. Editors - Lights
1. Interpol - Untitled (8,44, 24)
2. Bloc Party - Like Eating Glass (8,07, 19)
3. Franz Ferdinand - Jacqueline (7,68, 20)
4. Kaiser Chiefs - Everyday I Love You Less and Less (7,53, 17)
5. The Strokes - Is This It (7,39, 24)
Net als Bloc Party en Kaiser Chiefs bracht ook Editors hun debuutalbum uit in 2005 - wat een jaartje. Die plaat opent met het intense Lights.
6. Editors - Lights
1
geplaatst: 30 maart 2025, 19:45 uur
0
geplaatst: 30 maart 2025, 22:17 uur
Kaiser Chiefs was destijds geweldig op London Calling. Everyday I Love You Less and Less vond ik altijd de beste. Leuk ook om back to back te draaien met Bloc Party's Banquet, want allebei even snel.
8,5
8,5
0
geplaatst: 30 maart 2025, 23:08 uur
Editors nooit veel aangevonden. Hier is de zang ook wel erg zeurderig. Muzikaal is het wel okay, maar een half uur later ben ik nummer alweer vergeten.
6
6
0
geplaatst: 31 maart 2025, 11:49 uur
Jacqueline - 7
Like Eating Glass - 6,5
Dit album laatst voor het eerst helemaal geluisterd en m'n ding zal het nooit worden door die stem.
Kaiser Chiefs - 7,9
Het kan zijn dat deze band de hoogste ogen gaat gooien in dit forum, herinnert mij erg aan m'n eerste jaren festivals.
Lights - 7,3
Ook zo'n band die ik vaak heb gezien op festivals als Pinkpop en Lowlands, zelfs als ik ze probeerde te ontwijken.
Like Eating Glass - 6,5
Dit album laatst voor het eerst helemaal geluisterd en m'n ding zal het nooit worden door die stem.
Kaiser Chiefs - 7,9
Het kan zijn dat deze band de hoogste ogen gaat gooien in dit forum, herinnert mij erg aan m'n eerste jaren festivals.
Lights - 7,3
Ook zo'n band die ik vaak heb gezien op festivals als Pinkpop en Lowlands, zelfs als ik ze probeerde te ontwijken.
* denotes required fields.