Muziek / Muziekgames / Favoriete Metalnummer per Land - nu in: Nederland!
zoeken in:
1
geplaatst: 8 november 2025, 13:27 uur
Apollo schreef:
Dit nummer van Toner Low heet eigenlijk 'Devilbot'.
bron: Toner Low - Toner Low - Encyclopaedia Metallum: The Metal Archives - metal-archives.com
Tóch niet. Dit nummer van Toner Low heet eigenlijk 'Devilbot'.
bron: Toner Low - Toner Low - Encyclopaedia Metallum: The Metal Archives - metal-archives.com
Het is een beetje een vage toestand (heel toepasselijk voor die band), maar de trackvolgorde én de songtitels hebben een verandering ondergaan bij heruitgaves. Ik heb zelf de eerste versie (nog op CDr) waar 'Evil Machinery On The Rise' het openingsnummer is en track 2 'Devilbots Designed To Assimilate'.
Op latere versies is 'Evil Machinery On The Rise' verdwenen (en werd vervangen door een lullige 'Interlude' als track 3) en werd 'Devilbots Designed To Assimilate' gepromoveerd naar de openingstrack en als titel ingekort tot 'Devilbot'.
Aangezien beide nummer bijna even lang duren en stonermetaltracks soms wat moeilijk van elkaar te onderscheiden zijn, snap ik de verwarring, zeker gezien het geklooi met de tracklisting.
Kortom: het gaat toch goed met deze battle.

Dit is Devilbot:
0
geplaatst: 9 november 2025, 04:25 uur
2
geplaatst: 9 november 2025, 06:22 uur
1-0
BZN - Barber's Rock - Hier bij reacties nog wat andere suggesties voor harder BZN-werk. De aanklikbare suggesties na afloop van Mother Can You See Me zijn meer nederbeat. Ik heb Jan & Anny in 2014 eens gezien op Dicky Woodstock. Eerst Vandenberg's Moonkings in een kleine tent en daarna Jan & Anny op het hoofdpodium, prime time. Na middernacht kwam George Baker nog eens optreden. Altar was dacht ik mijn nominatie. Bands die ik hoofdzakelijk van naam ken; hoog scorend album opzoeken, bij de aangevinkte favoriete nummers kijken en iets uitzoeken waar ik ook naar kan luisteren.
BZN - Barber's Rock - Hier bij reacties nog wat andere suggesties voor harder BZN-werk. De aanklikbare suggesties na afloop van Mother Can You See Me zijn meer nederbeat. Ik heb Jan & Anny in 2014 eens gezien op Dicky Woodstock. Eerst Vandenberg's Moonkings in een kleine tent en daarna Jan & Anny op het hoofdpodium, prime time. Na middernacht kwam George Baker nog eens optreden. Altar was dacht ik mijn nominatie. Bands die ik hoofdzakelijk van naam ken; hoog scorend album opzoeken, bij de aangevinkte favoriete nummers kijken en iets uitzoeken waar ik ook naar kan luisteren.
1
geplaatst: 9 november 2025, 10:54 uur
Die zoekstrategie gebruik ik ook wel eens. Voor dit soort spelletjes ook om te kijken dat ik niet een artiest oversla waar ik nog niet op heb gestemd.
1-3
1-3
1
geplaatst: 9 november 2025, 16:37 uur
Barber's Rock en hun LP 'Bastard' zijn wel aardig, maar dit nummer is met afstand hun hardste (en beste) nummer. Had niet misstaan op een plaat van The Who, of een wat ouder album van The Kinks.
Wel grappig dat ze uitgerekend tegenover Altar staan, bij uitstek de meest overrated deathmetalband van Nederland uit de 90s. A poor man's Deicide. En Deicide was al ruk.
Wat BZN deed was voor die tijd heftiger en indrukwekkender dan wat Altar 25 jaar later deed.
2-4
Wel grappig dat ze uitgerekend tegenover Altar staan, bij uitstek de meest overrated deathmetalband van Nederland uit de 90s. A poor man's Deicide. En Deicide was al ruk.
Wat BZN deed was voor die tijd heftiger en indrukwekkender dan wat Altar 25 jaar later deed.
2-4
0
geplaatst: 10 november 2025, 04:30 uur
0
geplaatst: 10 november 2025, 11:16 uur
Star One stond hoog, héél hoog in mijn jaarlijstje van 2002.
Het derde album (uit 2022) heb ik echter nauwelijks geluisterd, laat staan gekocht.
Tsja, verandering van smaak? Of van kwaliteit?
Dit is in ieder geval nog steeds magistraal.
6-1
Het derde album (uit 2022) heb ik echter nauwelijks geluisterd, laat staan gekocht.
Tsja, verandering van smaak? Of van kwaliteit?
Dit is in ieder geval nog steeds magistraal.
6-1
0
geplaatst: 11 november 2025, 04:37 uur
* denotes required fields.