MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Favoriete Metalnummer per Land - nu in: Nederland!

zoeken in:
Tot de 7. (kan evt. aangepast worden mocht blijken dat een ander getal passender is)

1. Crystal Darkness - In Midst Eternal Snow (1999) vs. Rompeprop - Vaginal Luftwaffe (2003)

1-0

Leuk ontvangstcomité in Rompeprop, brute intro.

Crystal Darkness is al de eerste leuke ontdekking hier, cool! Opslaan die handel.

2 - 0

Ik weet niet hoe actief ik ben aankomende vijf dagen, aangezien ik dan rond trek in Schotland om even mijn hoofd te clearen. Maar ik ga proberen zo actief mogelijk te zijn!

Ik heb een cd van Crystal Darkness, ook uit 1999, maar dan de Australische variant. De Nederlandse band kende ik niet maar klinkt erg goed. Rompeprop is ook leuk, vooral live.

4-0

Ha, wat een gezellige start met de zoetgevooisde vocalen van de Rompepropjes.
En ik kan nu al niet wachten op battle #113: die bands zijn vet aan elkaar gewaagd!

Crystal Darkness kende ik niet. Ik zie echter in mijn archief dat ik het album destijds wel geleend had van mijn werk (een tweedehands platenzaak) en op CDr had gekopieerd. Blijkbaar kendé ik het wel. Als ik nu op Discogs zie wat de gek ervoor geeft, dan had ik 'em destijds gewoon moeten kopen. Maar ik vond de (waarschijnlijk) twintig gulden te veel. Keuzes, keuzes...

Net als nu kiezen, want dit is best een lastige. Maar ik ga toch voor CD, want best een behoorlijk positieve verrassing. Goeie, Apollo!

6-0

Apollo schreef:
Zoals eerder besproken is het opvallend dat sommige grote Nederlandse namen, zoals Carach Angren, ontbreken in de lijst. Zij mogen niet mee voetballen op het schoolplein en zijn kansloos verwezen naar de zandbak. Tegelijkertijd is plaatsgemaakt voor veel obscure artiesten.
Ach, wat stom. Ik was de band bij de laatste nominatie alsnog vergeten, ondanks dat jij de band al vermeldde. Anders had ik Paralysis (destijds toch wel een gewaardeerde band in de "progthrash"-scene) vervangen door 'The Funerary Dirge of a Violonist' (2012) van Carach Angren. Dat zou meteen ook een goede battle met Deinonychus hebben opgeleverd. Maar om dit nu nog voor te stellen?
Ach, metal is all about breaking rules etc etc.bla-bla-bla.
Random argument: het nummer, met meer dan een half miljoen (!) views op YT, is afkomstig van de op een na meest gerecenseerde metalplaat van Nederlandse bodem op Metal-Archives. Driemaal raden welke NL-plaat de meeste reviews heeft? Nee, Fluisteraars is dat niet: die ene plaat van Carach Angren heeft bijna vijf keer zoveel recensies dan alle albums van Fluisteraars bij elkaar. Ergo: jammer voor Paralysis, maar ik vind dat we de band via de achteringang toch een kans moeten geven.
En ja, ik snapte de grappige analogie van je opmerking over het voetbalplein. Of is het stom toeval?

Apollo schreef:
Om de jaartallen nog wat eer aan te doen, bij dezen een overzicht waarbij het aantal nominaties per jaar zichtbaar is.
Ook vermeldenswaardig is dat élk jaar vanaf 1982 is vertegenwoordigd met minimaal twee nummers. Ondanks het zwaartepunt van de jaren 20 - én 1991-1992 (niet geheel toevallig is 1991 mijn favoriete metaljaar) - toch een mooie verdeling!

EvilDrSmith schreef:
Ach, wat stom. Ik was de band bij de laatste nominatie alsnog vergeten, ondanks dat jij de band al vermeldde. Anders had ik Paralysis (destijds toch wel een gewaardeerde band in de "progthrash"-scene) vervangen door 'The Funerary Dirge of a Violonist' (2012) van Carach Angren. Dat zou meteen ook een goede battle met Deinonychus hebben opgeleverd. Maar om dit nu nog voor te stellen?
Ach, metal is all about breaking rules etc etc.bla-bla-bla.
Random argument: het nummer, met meer dan een half miljoen (!) views op YT, is afkomstig van de op een na meest gerecenseerde metalplaat van Nederlandse bodem op Metal-Archives. Driemaal raden welke NL-plaat de meeste reviews heeft? Nee, Fluisteraars is dat niet: die ene plaat van Carach Angren heeft bijna vijf keer zoveel recensies dan alle albums van Fluisteraars bij elkaar. Ergo: jammer voor Paralysis, maar ik vind dat we de band via de achteringang toch een kans moeten geven.

Nee, Carach Angren heeft genoeg kansen gehad om mee te doen. Ik ga niet beginnen aan verwisselingen op de lijst, want ik wil dat randomiseren zo integer mogelijk houden. Dus naderhand een nummer inruilen wanneer de tegenstander bekend is is niet integer. Feit dat niemand hen heeft genomineerd zegt genoeg over de draagkracht van de band onder de deelnemers.
En wat is dan de meest gerecenseerde metalplaat van Nederland?

EvilDrSmith schreef:
En ja, ik snapte de grappige analogie van je opmerking over het voetbalplein. Of is het stom toeval?

Stom toeval haha.

7-1

Rompeprop begrijp ik echt niet

Beide zeer goed te pruimen.

1-1

Stemt iedereen hier na mijn bedtijd?

1-2

2-3

Gaat snel

Apollo schreef:
Nee, Carach Angren heeft genoeg kansen gehad om mee te doen.
En wat is dan de meest gerecenseerde metalplaat van Nederland?
Ach, je hebt natuurlijk gelijk, maar gek is hun afwezigheid wel. Blijkbaar een band die heel veel populairder in het buitenland is dan hier (op MuMe).
De meest gerecenseerde is degene met het lelijkste artwork (alsof Willy Vandersteen een poging doet tot een deathmetalhoes: no offence to Willy though). Dan was het origineel toch een stuk ranziger. https://www.deathmetal.org/wp-content/uploads/pestilence-consuming-impulse-rejected-art-700x990.jpg

Oja, 3-5.

DjFrankie (moderator)
4-5

Lastige: 4-6

Als het te snel gaat dan gaan we tot de 8/9, afhankelijk van het aantal deelnemers.

8 of 9 is te veel hoor.
Gelijkwaardige battles zullen dan echt niet binnen 24 uur beslist worden.

7 vind ik al enthousiast hoor.

5-6

Minimaal twee punten verschil een optie of kan het dan ook een eeuwigheid duren?

Ik heb nu 13-15 deelnemers ingeschat en mocht blijken dat er meer deelnemers zijn die ook trouw meedoen, dan is 8 wel te overwegen. Voorlopig blijft het tot de 7 wat op basis van het aantal deelnemers tot nu toe ook gerechtvaardigd is. Dit is pas battle #2 en dat 'Vaginal Luftwaffe' binnen enkele uren eruit gestemd is is niet erg representatief denk ik, dus we moeten nog maar zien hoe snel het gaat.

Von Helsing schreef:
Minimaal twee punten verschil een optie of kan het dan ook een eeuwigheid duren?

Dat is op zich een goed idee, maar ik denk dat met het huidige deelnemersaantal situaties ontstaan waarbij je vast kan lopen (bijv. score 7-8) en dan zit af te wachten tot er 24 uur verstreken zijn.

Wat mij betreft gewoon lekker tot de 7 gaan. Zonder opsmuk. Het nr dat er als eerst is, is de gelukkige

1-0

Bij allebei niet zo weg van de vocalen.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:18 uur

geplaatst: vandaag om 13:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.