Muziek / Muziekgames / Maak Kennis met Metal Anno 2026
zoeken in:
1
geplaatst: 28 mei, 17:45 uur
Nu dan eindelijk:
Melting Brain Club - 7
Sangue de Bode - 8
Lunar Shadow - 7,5
Blindead 23 - 6,6
Opera IX - 7
Melting Brain Club - 7
Sangue de Bode - 8
Lunar Shadow - 7,5
Blindead 23 - 6,6
Opera IX - 7
0
geplaatst: 29 mei, 12:44 uur
01-05: Nebelstørm - Vale of Pale Sleep (ProGNerD / 10 / 6,93)
03-05: Saidan - Kara no Bara (ABDrums / 10 / 7,56)
05-05: Light Field Reverie - Ender (GaiusBertus / 10 / 6,79)
07-07: Elder - Through Zero (ABDrums / 11 / 7,68)
09-05: A Forest of Stars - Not Drinking Water (ProGNerD / 11 / 7,73)
11-05: Panopticon - Ghost Eyes in the Fire Light (Apollo / 8 / 7,85)
13-05: Electric Sun Defence - Phantom Limb Amputee (Apollo / 9 / 7,06)
15-05: Lyrre - Still Human (GaiusBertus / 7 / 6,93)
17-05: Crown Lands - The Fall (ProGNerD / 4 / 5,75)
19-05: Melting Brain Club - ITCHY (GaiusBertus / 4 / 7,75)
21-05: Sangue de Bode - Quase Fantasma (Michiel Cohen / 5 / 7)
23-05: Lunar Shadow - The Red Lion (Apollo / 3 / 7,33)
25-05: Blindead 23 - Worst Laid Plans (ProGNerD / 3 / 7)
27-05: Opera IX - Defixiones (GaiusBertus / 3 / 7,42)
29-05: Aghalmar - The Veiled Phantasma (ProGNerD / 0 / 0)
Zoals ik al bij het album schreef: Interessant (post-)black debuut van hier net over de grens; het epische The Veiled Phantasma srpingt er voor mij zo op het 1e gehoor uit...
Let op: het betreft het 5e nummer dat begint op 30:02 en eindigt op 39:08 in bovenstaande album stream.
Maak Kennis met Metal Anno 2026 | Spreadsheet
29-05: Aghalmar - The Veiled Phantasma (ProGNerD / 0 / 0)
Zoals ik al bij het album schreef: Interessant (post-)black debuut van hier net over de grens; het epische The Veiled Phantasma srpingt er voor mij zo op het 1e gehoor uit...

Let op: het betreft het 5e nummer dat begint op 30:02 en eindigt op 39:08 in bovenstaande album stream.
1
geplaatst: 29 mei, 14:21 uur
Dit werkt ook? Edit: soort van, als "preview" alleen als embed, alhoewel je wel door kan klikken.
1
geplaatst: 29 mei, 14:59 uur
Lekker nummertje overigens, vooral de tweede, meer atmosferische helft, dat doet het eigenlijk altijd goed bij mij: 8
1
geplaatst: 31 mei, 10:05 uur
Het is stil hier... Als niemand me voor is zal ik hier later iets neerzetten... The streak must flow
0
geplaatst: 31 mei, 21:21 uur
01-05: Nebelstørm - Vale of Pale Sleep (ProGNerD / 10 / 6,93)
29-05: Aghalmar - The Veiled Phantasma (ProGNerD / 2 / 7,75)
31-05: Tyrannus - Flesh Eternal (GaiusBertus / 0 / 0)
Band uit Schotland die blackened trash maakt met daarbij nog een setje invloeden. Flesh Eternal is wellicht niet het beste nummer van hun nieuwe album Mournhold, maar ik denk wel het interessantste omdat het zo anders is dan de andere tracks: het begin met dat baslijntje doet bijna aan 80s goth denken. Halverwege komt de trash iets meer om de hoek kijken, maar nooit zoveel als op de rest van het album, welke ik zelf verder ook zeer de moeite waard vind.
Maak Kennis met Metal Anno 2026
29-05: Aghalmar - The Veiled Phantasma (ProGNerD / 2 / 7,75)
31-05: Tyrannus - Flesh Eternal (GaiusBertus / 0 / 0)
Band uit Schotland die blackened trash maakt met daarbij nog een setje invloeden. Flesh Eternal is wellicht niet het beste nummer van hun nieuwe album Mournhold, maar ik denk wel het interessantste omdat het zo anders is dan de andere tracks: het begin met dat baslijntje doet bijna aan 80s goth denken. Halverwege komt de trash iets meer om de hoek kijken, maar nooit zoveel als op de rest van het album, welke ik zelf verder ook zeer de moeite waard vind.
0
geplaatst: 31 mei, 21:24 uur
Zo de streak is gered, maar mijn eigen streak van 4 met nominaties met vrouwelijke zang is nu wel stuk...
0
geplaatst: afgelopen dinsdag om 14:37 uur
Tyrannus - 5
De zang is de zwakste schakel voor mij hier. De intro begint erg lekker, doet wat denken aan de band Idle Hands/Unto Others, maar het komt voor mij niet echt lekker van de grond verder.
De zang is de zwakste schakel voor mij hier. De intro begint erg lekker, doet wat denken aan de band Idle Hands/Unto Others, maar het komt voor mij niet echt lekker van de grond verder.
4
geplaatst: afgelopen dinsdag om 20:01 uur
02-06: Sadness - it rained every day (Apollo / 0 / 0)
21 minuten maar dat is puur om EvilDrSmith zijn inhaalslag nog uitputtender te maken.
Sadness is geen soloproject meer, maar een band geworden. En het eerste wapenfeit is deze verzameling heropgenomen nummers. Of de samenstelling blijvend is weet ik niet, maar het is op zijn minst onverwachts. Ik vind het productioneel in ieder geval zeer geslaagd, maar het is even wennen om een andere stem te horen dan Damián Antón Ojeda zelf.
21 minuten maar dat is puur om EvilDrSmith zijn inhaalslag nog uitputtender te maken.
Sadness is geen soloproject meer, maar een band geworden. En het eerste wapenfeit is deze verzameling heropgenomen nummers. Of de samenstelling blijvend is weet ik niet, maar het is op zijn minst onverwachts. Ik vind het productioneel in ieder geval zeer geslaagd, maar het is even wennen om een andere stem te horen dan Damián Antón Ojeda zelf.
0
geplaatst: afgelopen dinsdag om 21:28 uur
Oef 21 minuten, veeeeel te lang voor wat het muzikaal allemaal brengt. Het had een voldoende kunnen zijn als het 7 of 8 minuten was geweest, maar nu geef ik het helaas maar een 4.
3
geplaatst: afgelopen donderdag om 09:23 uur
Heel vet, 9!
Direct de EP ook geluisterd, erg mooi. Dank voor de tip. Sadness kende ik al vaag, maar vond het altijd te lo-fi / brak geproduceerd om echt van te genieten.
Ik loop hopeloos achter met dit spelletje en ben voornemens om nog een inhaalslag te proberen, maar de laatste tijd staat mijn interesse in / behoefte aan metal op een erg laag pitje, vandaar.
Direct de EP ook geluisterd, erg mooi. Dank voor de tip. Sadness kende ik al vaag, maar vond het altijd te lo-fi / brak geproduceerd om echt van te genieten.
Ik loop hopeloos achter met dit spelletje en ben voornemens om nog een inhaalslag te proberen, maar de laatste tijd staat mijn interesse in / behoefte aan metal op een erg laag pitje, vandaar.
0
geplaatst: afgelopen donderdag om 22:46 uur
02-06: Sadness - it rained every day (Apollo / 2 / 6,5)
04-06: Serpent Lord - A Pagan's Spell (GaiusBertus / 0 / 0)
Even een snelle nominatie voor de streak. Toch maar weer wat black(end) metal. Deze band van Jake Superchi, bekend van UADA, komt 20 jaar na de eerste demo’s nu met een echt album. Beetje ritualistisch soms en wat mij betreft interessant genoeg voor een volledige luisterbeurt van het album. Het houtblok is wel catchy!
04-06: Serpent Lord - A Pagan's Spell (GaiusBertus / 0 / 0)
Even een snelle nominatie voor de streak. Toch maar weer wat black(end) metal. Deze band van Jake Superchi, bekend van UADA, komt 20 jaar na de eerste demo’s nu met een echt album. Beetje ritualistisch soms en wat mij betreft interessant genoeg voor een volledige luisterbeurt van het album. Het houtblok is wel catchy!
0
geplaatst: afgelopen vrijdag om 11:03 uur
Sadness - it rained every day: 8
Serpent Lord - A Pagan's Spell: 7
Serpent Lord - A Pagan's Spell: 7
1
geplaatst: gisteren om 09:13 uur
02-06: Sadness - it rained every day (Apollo / 3 / 7)
04-06: Serpent Lord - A Pagan's Spell (GaiusBertus / 2 / 7,38)
06-06: Mar de Grises - Surrender to the Fall (ProGNerD / 0 / 0)
Heb weinig tijd vandaag, maar nog net genoeg om de streak voort te zetten. Met dank aan deze tip van Peter van der Ploeg van Zes Losse Tanden => mooie ontdekking; benieuwd naar het hele album dat voor later dit jaar op de rol staat blijkbaar...
04-06: Serpent Lord - A Pagan's Spell (GaiusBertus / 2 / 7,38)
06-06: Mar de Grises - Surrender to the Fall (ProGNerD / 0 / 0)
Heb weinig tijd vandaag, maar nog net genoeg om de streak voort te zetten. Met dank aan deze tip van Peter van der Ploeg van Zes Losse Tanden => mooie ontdekking; benieuwd naar het hele album dat voor later dit jaar op de rol staat blijkbaar...
0
geplaatst: gisteren om 23:03 uur
Lunar Shadow : 6,5
Blindead 23 : 7
Opera IX : 6,5
Aghalmar : 7,8
Tyrannus : 6
Blindead 23 : 7
Opera IX : 6,5
Aghalmar : 7,8
Tyrannus : 6
0
geplaatst: gisteren om 23:53 uur
Melting Brain Club - ITCHY: 7,3
Leuke mengelmoes aan stijlen, maar een 'jack of all trades, master of none' geval.
Lunar Shadow - The Red Lion: 8,0
Blindead 23 - Worst Laid Plans: 8,0
Voortzetting van de band Blindead sinds 2023, vandaar de naam. Goed nummer, soort kruisbestuiving tussen alternative en post-metal. Album haalt een aantal keurige cijfers binnen zie ik. Ben wel benieuwd waarom je dit nummer een 7 geeft en het album een 4,5*, Dieter.
Opera IX - Defixiones: 6,0
Nooit kapot geweest van de symfonische black metal a la Dimmu Borgir. En dit klinkt als de zoveelste Dimmu Borgir kloon.
Sadness - it rained every day: 9,0
Voor mij brengt dit nummer muzikaal meer dan genoeg in 21 minuten. Tijd staat even stil als je zo'n intense sfeer kan scheppen. Een 4,0 is dan ook moeilijk voor te stellen maar had op basis van de speelduur wel verwacht.
Mar de Grises - Surrender to the Fall: 6,4
Een van de beste bands van Chileense bodem. Volgens mij had ik alle 3 hun albums in mijn Chileense album top 10 gezet. Vorige maand was ik dus verheugd dat de band weer met nieuwe muziek op de proppen is gekomen, maar het nummer zelf laat mij koud. Overgeproduceerd met gebrek aan bezieling en compositioneel hebben ze veel meer in hun mars zoals te horen op de vorige albums.
Leuke mengelmoes aan stijlen, maar een 'jack of all trades, master of none' geval.
Lunar Shadow - The Red Lion: 8,0
Blindead 23 - Worst Laid Plans: 8,0
Voortzetting van de band Blindead sinds 2023, vandaar de naam. Goed nummer, soort kruisbestuiving tussen alternative en post-metal. Album haalt een aantal keurige cijfers binnen zie ik. Ben wel benieuwd waarom je dit nummer een 7 geeft en het album een 4,5*, Dieter.
Opera IX - Defixiones: 6,0
Nooit kapot geweest van de symfonische black metal a la Dimmu Borgir. En dit klinkt als de zoveelste Dimmu Borgir kloon.
Sadness - it rained every day: 9,0
Voor mij brengt dit nummer muzikaal meer dan genoeg in 21 minuten. Tijd staat even stil als je zo'n intense sfeer kan scheppen. Een 4,0 is dan ook moeilijk voor te stellen maar had op basis van de speelduur wel verwacht.
Een van de beste bands van Chileense bodem. Volgens mij had ik alle 3 hun albums in mijn Chileense album top 10 gezet. Vorige maand was ik dus verheugd dat de band weer met nieuwe muziek op de proppen is gekomen, maar het nummer zelf laat mij koud. Overgeproduceerd met gebrek aan bezieling en compositioneel hebben ze veel meer in hun mars zoals te horen op de vorige albums.
0
geplaatst: vandaag om 00:50 uur
Apollo schreef:
Dat maakt me alleen maar meer benieuwd naar hun nieuwe album...

* denotes required fields.