Muziek / Muziekgames / Maak Kennis met Metal Anno 2026
zoeken in:
0
geplaatst: 6 januari, 20:01 uur
6 dagen c.q. 3 nominaties ver in het jaar, nog niets matigs gehoord. Ook dit is weer lekker afwisselend, doch in een andere extreme metalhoek te vinden. Het symfonische randje doet heerlijk diabolisch aan.
Ik zet het album bij deze ook op de luisterlijst, al durf ik niet te zweren dat dit niet wat gaat wringen/vervelen op den duur..
7,5
Ik zet het album bij deze ook op de luisterlijst, al durf ik niet te zweren dat dit niet wat gaat wringen/vervelen op den duur..
7,5
5
geplaatst: 6 januari, 20:35 uur
Persoonlijk volg ik dit topic vooral voor de leuk. Het was toen ik vorig jaar instapte een bewuste keuze om niet te diep in alle nominaties te duiken. Mede ook omdat ik onderhand eigenlijk niet meer zozeer op zoek ben naar muziek die vernieuwend, innoverend of origineel is. Muziek moet mij aanspreken, mij raken of gewoon lekker klinken. En van die laatste is er veel te veel muziek. Waardoor ik in basis eigenlijk ook niet meer nodig heb. Dat ik hier een aantal leuke ontdekkingen heb gedaan is vooral mooi meegenomen.
Als ik de reacties zo lees merk ik dat wij wel wat anders in de benadering/beleving van de muziek staan. En dat we ook een duidelijk andere 'bubbel' hebben (klinkt zo beperkend). Smaak heeft daar veel mee te maken, Black Metal is zeker niet mijn ding. Ondanks dat ik wel een aantal artiesten volg/beluister die in die hoek zitten. Maar wat mij de laatste jaren vooral opvalt is dat er steeds meer Black(ened) invloeden door sijpelen naar andere genres. Wat te verklaren valt met de populariteit. Bijzonder aantal releases noem je Apollo, ben dan eigenlijk wel benieuwd naar wat andere subgenres doen (kan daar zelf niets over vinden, dus mocht je meer info hebben of een link, ik houd mij aanbevolen
)
Of het dan ook echt het 'interessantere' genre is? ABDrums je noemt woorden als feitelijk en objectief. Als je het over kwantiteit heb kan je dat nog zeggen. Maar voor de kwaliteit? vindt ik gevaarlijk. Een flink aantal nominaties die afgelopen jaar zijn langsgekomen hebben veel elementen die zo uit de Ambient, Jazz of Prog hoek komen. Alleen nu gemixt met Black invloeden. En genre mixen is ook niet nieuw. Kijk naar de Nu-Metal hoek (waar we trouwens Tallah vergeten zijn afgelopen jaar ). Zorgt dat ervoor dat het enkele van de meest 'interessante muzikale ontwikkelingen' in het genre zijn?
Het naast elkaar leggen van output van verschillende subgenres vindt ik ook zo'n gevaarlijke. Dat er meer output is wil niet zeggen dat het beter is. Alleen dat er meer gemaakt wordt. En als je dat al wilt zeggen zou je ook alles wel zo'n beetje moeten beluisteren. De Core hoek heeft de afgelopen jaren ook best goed geleefd als ik het zo las. Evenals de ProgMetal hoek (wat onderhand bijna een verzameling van zowat alle subgenres lijkt te worden). Maar die output is niet zo hoog dus is het maar minder interessant?
Ook hierbij komt het veelal terug op smaak voor mijn gevoel. En over smaak valt niet te twisten.
Als Black niet je genre is loop je hier in de bubbel toch wel tegen een uitdaging aan. Voor mijn gevoel is ongeveer de helft van de nominaties Black(ened) Metal geweest. Als jullie zware Thrashers waren geweest was er vooral Thrash langsgekomen (waar ook wel wat sterke releases zijn geweest las ik). Of als de Djent (Of Thall zoals we van EvilDrSmith hebben geleerd) geliefd was zou Vilhdjarta al veel eerder genomineerd zijn geweest.
Dat we nu veelal Black langs horen komen is ook niet gek. En zie mijn berichten ook niet als geklaag, want zo bedoel ik het zeker niet. Ik ben alleen wel fan van wat meer diversiteit. Metalheads zijn wel eens mensen die erg vastzitten in hun eigen hoekje. Terwijl er een overdaad aan subgenres is binnen de Metal. De grote kracht van dit topic is voor mijn gevoel ook juist om die diversiteit van nieuwe Metal releases langs te laten komen. Iets wat ik zelf in ieder geval blijf proberen. Want wie weet wordt je ineens verrast door een nieuwe release van Electric Callboy (ik ben er vorig jaar niet aan toe gekomen maar als die wat uitbrengen dit jaar gaat die als nominatie langskomen)
Ik kijk in ieder geval weer uit naar de enkele pareltjes die dit jaar gaan komen. En zal de vele Black wel weer doorstaan....
Als ik de reacties zo lees merk ik dat wij wel wat anders in de benadering/beleving van de muziek staan. En dat we ook een duidelijk andere 'bubbel' hebben (klinkt zo beperkend). Smaak heeft daar veel mee te maken, Black Metal is zeker niet mijn ding. Ondanks dat ik wel een aantal artiesten volg/beluister die in die hoek zitten. Maar wat mij de laatste jaren vooral opvalt is dat er steeds meer Black(ened) invloeden door sijpelen naar andere genres. Wat te verklaren valt met de populariteit. Bijzonder aantal releases noem je Apollo, ben dan eigenlijk wel benieuwd naar wat andere subgenres doen (kan daar zelf niets over vinden, dus mocht je meer info hebben of een link, ik houd mij aanbevolen
)Of het dan ook echt het 'interessantere' genre is? ABDrums je noemt woorden als feitelijk en objectief. Als je het over kwantiteit heb kan je dat nog zeggen. Maar voor de kwaliteit? vindt ik gevaarlijk. Een flink aantal nominaties die afgelopen jaar zijn langsgekomen hebben veel elementen die zo uit de Ambient, Jazz of Prog hoek komen. Alleen nu gemixt met Black invloeden. En genre mixen is ook niet nieuw. Kijk naar de Nu-Metal hoek (waar we trouwens Tallah vergeten zijn afgelopen jaar ). Zorgt dat ervoor dat het enkele van de meest 'interessante muzikale ontwikkelingen' in het genre zijn?
Het naast elkaar leggen van output van verschillende subgenres vindt ik ook zo'n gevaarlijke. Dat er meer output is wil niet zeggen dat het beter is. Alleen dat er meer gemaakt wordt. En als je dat al wilt zeggen zou je ook alles wel zo'n beetje moeten beluisteren. De Core hoek heeft de afgelopen jaren ook best goed geleefd als ik het zo las. Evenals de ProgMetal hoek (wat onderhand bijna een verzameling van zowat alle subgenres lijkt te worden). Maar die output is niet zo hoog dus is het maar minder interessant?
Ook hierbij komt het veelal terug op smaak voor mijn gevoel. En over smaak valt niet te twisten.
Als Black niet je genre is loop je hier in de bubbel toch wel tegen een uitdaging aan. Voor mijn gevoel is ongeveer de helft van de nominaties Black(ened) Metal geweest. Als jullie zware Thrashers waren geweest was er vooral Thrash langsgekomen (waar ook wel wat sterke releases zijn geweest las ik). Of als de Djent (Of Thall zoals we van EvilDrSmith hebben geleerd) geliefd was zou Vilhdjarta al veel eerder genomineerd zijn geweest.
Dat we nu veelal Black langs horen komen is ook niet gek. En zie mijn berichten ook niet als geklaag, want zo bedoel ik het zeker niet. Ik ben alleen wel fan van wat meer diversiteit. Metalheads zijn wel eens mensen die erg vastzitten in hun eigen hoekje. Terwijl er een overdaad aan subgenres is binnen de Metal. De grote kracht van dit topic is voor mijn gevoel ook juist om die diversiteit van nieuwe Metal releases langs te laten komen. Iets wat ik zelf in ieder geval blijf proberen. Want wie weet wordt je ineens verrast door een nieuwe release van Electric Callboy (ik ben er vorig jaar niet aan toe gekomen maar als die wat uitbrengen dit jaar gaat die als nominatie langskomen)
Ik kijk in ieder geval weer uit naar de enkele pareltjes die dit jaar gaan komen. En zal de vele Black wel weer doorstaan....

Is black metal dan het interessantste genre?
Je beantwoord het zelf al
Of vinden we andere genres eigenlijk niet zo leuk?
4
geplaatst: 6 januari, 20:54 uur
Ik wilde alleen even zeggen: interessante discussie, laten we kijken waar iedereen dit jaar mee komt en dat het een mooie mix van kwaliteitsmetal en verrassingen mag zijn, en als het dit allebei is des te beter 
Ik heb in de laatste maand van vorig jaar door de lijst van 2025 iig nog een aantal heel gave dingen ontdekt!

Ik heb in de laatste maand van vorig jaar door de lijst van 2025 iig nog een aantal heel gave dingen ontdekt!
6
geplaatst: 6 januari, 23:24 uur
EvilDrSmith schreef:
Het enige inclusieve extraatje wat ik ook nog wel leuk had gevonden en dat mijn nieuwsgierigheid kietelt is: hoeveel zangeressen hebben we dit jaar te horen gekregen, tegenover al dat masculiene schreeuwvlees? Maar dat zal vast nog steeds wel op de vingers van twee handen te tellen zijn. Misschien hooguit drie.
Het enige inclusieve extraatje wat ik ook nog wel leuk had gevonden en dat mijn nieuwsgierigheid kietelt is: hoeveel zangeressen hebben we dit jaar te horen gekregen, tegenover al dat masculiene schreeuwvlees? Maar dat zal vast nog steeds wel op de vingers van twee handen te tellen zijn. Misschien hooguit drie.
Vooruit, omdat je zo complimenteus bent geweest. Beter dan Robert ten Brink, dat gaat mij ondanks de sneeuwstorm niet in de koude kleren zitten. Je gaat twee extra handen nodig hebben. Het zijn er namelijk 18, sommige nummers staan zelfs in de top 20.
ProGNerD heeft de meeste nominaties met frontvrouwen: 6.
Toevallig heb ik ook 6 nominaties met vrouwelijke zangeressen, echter zijn 2 daarvan met sessiemuzikanten, geen frontvrouwen van de bands.
In deze top 18 staan alle nummers met zangeressen op lead vocals.
In principe geldt voor de nummers dat het om frontvrouwen gaat, TENZIJ achter het nummer anders vermeld staat. Vanzelfsprekend zijn de bijdragen van de frontvrouwen overwegend meer aanwezig dan de sessiezangeressen.
Andere bijzonderheden heb ik schuingedrukt achter de nummers gezet. Een + betekent dat een vrouw twee bijdragen heeft geleverd, dus zangeres + violist betekent: vrouwelijke muzikant zingt EN speelt viool. Een komma geeft aan dat er nog een vrouw in de band speelt op andere instrumenten.
1. Weft - The Hull (Apollo / 12 / 7,89) Sessiemuzikant: zangeres + violiste. Ook mannelijke lead vocals.
2. Obscure Sphinx - Scarcity Hunter (ProGNerD / 17 / 7,8)
3. Gloombound - At the Precipice to Longinquity (Apollo / 12 / 7,72) + drummer. Ook mannelijke lead vocals.
4. Faetooth - White Noise (ProGNerD / 14 / 7,62) Volledige band is vrouw
5. Dawn of Ouroboros - Slipping Burgundy (ProGNerD / 15 / 7,55)
6. Death Cult 69 - Hell on Earth (Wolfmother / 16 / 7,54) + bassist, orgelist. Ook mannelijke lead vocals.
7. Uulliata Digir - Eldrvari (Apollo / 15 / 7,53) Ook mannelijke lead vocals, trompetist.
8. Laudare - Of Plea and Purpose (ProGNerD / 14 / 7,53)
9. Messa - At Races (Apollo / 15 / 7,51)
10. Mors Principium Est - All Life Is Evil (Apollo / 13 / 7,25) Sessiemuzikant: zangeres. Ook mannelijke lead vocals.
11. Agriculture - Bodhidharma (Rain King / 13 / 7,1)
12. Cwfen - Wolfsbane (ProGNerD / 16 / 7,06)
13. Scimitar - Aconitum (Apollo / 13 / 6,97)
14. Avatarium - Being with the Dead (ABDrums / 16 / 6,93)
15. Aephanemer - Contrepoint (The_CrY / 13 / 6,77)
16. Spiritbox - Black Rainbow (The_CrY / 15 / 5,97)
17. Alestorm - Mega-Supreme Treasure of the Eternal Thunderfist (Wolfmother / 13 / 5,81) Sessiemuzikanten: zangeres en violiste. Ook mannelijke lead vocals.
18. Pyramids - Bones and Eggshells (ProGNerD / 15 / 5)
Qua normering een grote bandbreedte; we komen de dames zowel aan de top als op de bodem tegen. Gemiddeld bekeken doen ze niet veel onder voor de mannen: een 7,08 gemiddeld voor deze 18 nummers.
Bonus:
Deze nummers hebben geen vrouwelijke lead vocals, maar wel bijdragen van vrouwen op de nummers.
Kauan - soothe / sear (Johnny Marr / 13 / 7,93) Backing vocals + toetseniste, violiste
Cradle Of Filth - The Trinity Of Shadows (ABDrums / 15 / 7,38) Backing vocals + toetseniste
Ahamkara - The Circle of Remembrance (ProGNerD / 15 / 6,93) Toetseniste
Unviâr – Disglaç (ProGNerD / 11 / 7,35) Drummer
Argus Megere - Iarba-fiarelor (ProGNerD / 12 / 7,39) Toetseniste
1
geplaatst: 6 januari, 23:52 uur
Haha, fantastisch man! 
Hulde voor je geploeter en monnikenwerk. Of beter: nonnenwerk.
Als je dit als open sollicitatie inlevert bij Atria, dan word je blind aangenomen met een vaste aanstelling.
Trouwens, is dit spelletje ook niet wat voor jou, GrafGantz?
Ik wist helemaal niet dat jij zo into metal was, maar jouw profiel puilt uit van de extreme metal. Dat had ik niet verwacht, maar leuk is het wel.

Hulde voor je geploeter en monnikenwerk. Of beter: nonnenwerk.
Als je dit als open sollicitatie inlevert bij Atria, dan word je blind aangenomen met een vaste aanstelling.
Ik wist helemaal niet dat jij zo into metal was, maar jouw profiel puilt uit van de extreme metal. Dat had ik niet verwacht, maar leuk is het wel.

2
geplaatst: 7 januari, 00:05 uur
01-01: Ensanguinate - Angel of a Thousand Poisons (Apollo / 12 / 6,88)
03-01: Ellende - Wahrheit Teil I (ABDrums / 9 / 7,74)
05-01: Upiór - Forefathers' Eve (Part II) (GaiusBertus / 7 / 7,24)
07-01: Miserere Luminis - De cris & de cendres (Apollo / 0 / 0)
Alright heren, ik schakel weer terug naar het black metal kanaal.
Miserere Luminis is een Canadese band die je kunt beschouwen als de voortzetting van Gris, een van mijn favoriete black metal artiesten aller tijden. Het vorige album wist mij ondanks herhaalde pogingen niet helemaal te overtuigen op twee nummers na. Dit nummer blaast mij van mijn wollensokken. De compositie is diverser, gelaagder en bouwt sterker op naar een climax waar je U tegen zegt dan ik in heel lange tijd heb gehoord van deze, toch wel, helden. Niet alleen vanuit compositioneel oogpunt, ook geluidstechnisch ligt dit dichtbij het tweede album van Gris. Dat wordt weer een kræckert uit de Debemur Morti nootjesfabriek.
Maak Kennis met Metal Anno 2026
03-01: Ellende - Wahrheit Teil I (ABDrums / 9 / 7,74)
05-01: Upiór - Forefathers' Eve (Part II) (GaiusBertus / 7 / 7,24)
07-01: Miserere Luminis - De cris & de cendres (Apollo / 0 / 0)
Alright heren, ik schakel weer terug naar het black metal kanaal.
Miserere Luminis is een Canadese band die je kunt beschouwen als de voortzetting van Gris, een van mijn favoriete black metal artiesten aller tijden. Het vorige album wist mij ondanks herhaalde pogingen niet helemaal te overtuigen op twee nummers na. Dit nummer blaast mij van mijn wollensokken. De compositie is diverser, gelaagder en bouwt sterker op naar een climax waar je U tegen zegt dan ik in heel lange tijd heb gehoord van deze, toch wel, helden. Niet alleen vanuit compositioneel oogpunt, ook geluidstechnisch ligt dit dichtbij het tweede album van Gris. Dat wordt weer een kræckert uit de Debemur Morti nootjesfabriek.
Maak Kennis met Metal Anno 2026
2
geplaatst: 7 januari, 07:49 uur
EvilDrSmith schreef:
Dat komt waarschijnlijk omdat ik onlangs op dit album heb gestemd: Cameron Winter - Heavy Metal (2024) - MusicMeter.nl

0
geplaatst: 7 januari, 09:32 uur
Kijk eens aan, Miserere Luminis, gaaf! Ordalie prijkte in 2023 hoog op mijn jaarlijst. Mijn verwachtingen zijn daarom hoog, dus ik kijk er naar uit!
2
geplaatst: 7 januari, 10:36 uur
Debemur Morti heeft eigenlijk nooit missers, zo lijkt het. Zo ook deze emotionele track, dit raakt precies de juiste zwarte snaar bij mij (net als Ellende en hopelijk ook Gaerea later dit jaar): geen snerpend gegil, blastbeats afgewisseld met rustige, semi-accoustische stukjes en bij vlagen prachtige melodiën. Toch wel weer een 8,5, wat voor mij wel heel hoog is want een 10 geef ik eigenlijk vrijwel nooit.
PS: ligt het nou aan mij en is een masker opdoen het nieuwe corpse-paint maar dan voor alternatieve black metal? Uit mijn hoofd hebben we eerder genoemde Gaerea, maar ook Grima, Imperial Triumphant en Kanonnenfieber...
PS: ligt het nou aan mij en is een masker opdoen het nieuwe corpse-paint maar dan voor alternatieve black metal? Uit mijn hoofd hebben we eerder genoemde Gaerea, maar ook Grima, Imperial Triumphant en Kanonnenfieber...
2
geplaatst: 7 januari, 13:38 uur
Upiór - Forefathers' Eve (Part II): 7,3
Furieus en overrompelend, maar ook erg dichtgeplamuurd en verstikkend. Deze kolkende brij aan blackened death smaakt me goed. Je noemt de low-budget productie als een pré, terwijl ik het eerder als een hindernis zie. Ik denk dat dit nummer had geprofiteerd van een wat helderdere productie, zodat het beter uit de verf had kunnen komen. Er gebeuren dan wel weer genoeg interessante en afwisselende dingen. Bovendien zijn de symfonische elementen mooi natuurlijk verwerkt. Het geheel weet me echter niet definitief en geheel overtuigend bij de strot te grijpen om een nog hoger cijfer te rechtvaardigen.
Miserere Luminis - De cris & de cendres: 9,3
Ik heb vanochtend van de gelegenheid gebruik gemaakt om 'Ordalie' weer eens te draaien, een album dat overigens op de zesde positie van mijn eindejaarslijst uit 2023 terecht is gekomen. De band bouwt uitstekend voort op het geluid van het debuut en doet er wat mij betreft zelfs nog een schepje bovenop.
Deze compositie is qua opbouw een stuk avontuurlijker dan wat de band twee jaar geleden liet horen, waarbij het vooral opvalt hoe de Miserere Luminis het verkennen en uitdiepen van de afzonderlijke secties niet schuwt. Dat maakt ook dat de verschillende onderdelen van dit nummer veel beter op elkaar lijken aan te sluiten, terwijl de te verwachten stijlcomponenten wederom kwalitatief staan als een huis. Waar Ordalie veel weelderiger was, vind ik deze track juist veel immersiever dan bijvoorbeeld een nummer als Noir fauve, wat mij betreft het beste nummer van Ordalie.
Als dit nummer een betrouwbare afspiegeling van het volledige werkstuk blijkt te zijn, dan durf ik alvast wel - in de wetenschap dat het én 'pas' 7 januari is én het feit dat de band met de vorige langspeler mijn jaarlijst wist te halen - voorzichtig een plekje te reserveren voor de decemberrangschikking. Hoge scores hoeven niet geschuwd te worden in dit topic wat mij betreft, dit verdient gewoon een dikke 9 voor de nominatie van de man met de gouden zwartmetalpik.
Furieus en overrompelend, maar ook erg dichtgeplamuurd en verstikkend. Deze kolkende brij aan blackened death smaakt me goed. Je noemt de low-budget productie als een pré, terwijl ik het eerder als een hindernis zie. Ik denk dat dit nummer had geprofiteerd van een wat helderdere productie, zodat het beter uit de verf had kunnen komen. Er gebeuren dan wel weer genoeg interessante en afwisselende dingen. Bovendien zijn de symfonische elementen mooi natuurlijk verwerkt. Het geheel weet me echter niet definitief en geheel overtuigend bij de strot te grijpen om een nog hoger cijfer te rechtvaardigen.
Miserere Luminis - De cris & de cendres: 9,3
Ik heb vanochtend van de gelegenheid gebruik gemaakt om 'Ordalie' weer eens te draaien, een album dat overigens op de zesde positie van mijn eindejaarslijst uit 2023 terecht is gekomen. De band bouwt uitstekend voort op het geluid van het debuut en doet er wat mij betreft zelfs nog een schepje bovenop.
Deze compositie is qua opbouw een stuk avontuurlijker dan wat de band twee jaar geleden liet horen, waarbij het vooral opvalt hoe de Miserere Luminis het verkennen en uitdiepen van de afzonderlijke secties niet schuwt. Dat maakt ook dat de verschillende onderdelen van dit nummer veel beter op elkaar lijken aan te sluiten, terwijl de te verwachten stijlcomponenten wederom kwalitatief staan als een huis. Waar Ordalie veel weelderiger was, vind ik deze track juist veel immersiever dan bijvoorbeeld een nummer als Noir fauve, wat mij betreft het beste nummer van Ordalie.
Als dit nummer een betrouwbare afspiegeling van het volledige werkstuk blijkt te zijn, dan durf ik alvast wel - in de wetenschap dat het én 'pas' 7 januari is én het feit dat de band met de vorige langspeler mijn jaarlijst wist te halen - voorzichtig een plekje te reserveren voor de decemberrangschikking. Hoge scores hoeven niet geschuwd te worden in dit topic wat mij betreft, dit verdient gewoon een dikke 9 voor de nominatie van de man met de gouden zwartmetalpik.
1
geplaatst: 7 januari, 15:41 uur
ABDrums schreef:
Je noemt de low-budget productie als een pré, terwijl ik het eerder als een hindernis zie.
Je noemt de low-budget productie als een pré, terwijl ik het eerder als een hindernis zie.
Begrijp me niet verkeerd, ik vond de lage productiewaarde juist ook niet per sé prettig hoor, zeker niet bij muziek waar zoveel bij gebeurt. Maar alsnog is het wel best een okay album, alhoewel het ook behoorlijk vermoeiend is met zoveel bombast.
2
geplaatst: 7 januari, 17:01 uur
Mooi om te zien dat je maandenlang dit forum uit het oog kan verliezen en bij terugkomst merkt dat er niks verandert is. Ik word gelijk weer herinnerd aan de reden van vertrek. De black metal mafia regeert nog met ijzeren vuist.
Tijd om weer wat gemiddelden naar beneden te trekken.
Ensanguinate - 5,5
Ellende - 5
Upiór - 6
Voor mijn oren klinkt dit allemaal als dezelfde band, al kon ik wel merken dat Upiór iets meer aan het beuken was.
Ensanguinate - 5,5
Ellende - 5
Upiór - 6
Voor mijn oren klinkt dit allemaal als dezelfde band, al kon ik wel merken dat Upiór iets meer aan het beuken was.
3
geplaatst: 7 januari, 17:17 uur
Wolfmother schreef:
Mooi om te zien dat je maandenlang dit forum uit het oog kan verliezen en bij terugkomst merkt dat er niks verandert is. Ik word gelijk weer herinnerd aan de reden van vertrek. De black metal mafia regeert nog met ijzeren vuist.
Ik begrijp best dat een genre je niet ligt en dat je daar lagere cijfers voor uitdeelt, maar ik vind je opmerkingen in dat kader wel een beetje ongepast, Wolfmother. "De black metal maffia"? Kom op zeg, is zo'n sneue passief-agressieve opmerking echt noodzakelijk? Bovendien klinkt mij "Tijd om weer wat gemiddelden naar beneden te trekken" niet in de oren als het ondernemen van een serieuze poging om de muziek te beoordelen zonder bevooroordeeld te zijn. Dan wind ik er ook geen doekjes om, want wat mij betreft mag je dan gewoon wegblijven van dit topic.
0
geplaatst: 7 januari, 17:24 uur
Wolfmother schreef:
Is het gevoel voor humor in 2025 achtergebleven?
Is het gevoel voor humor in 2025 achtergebleven?
Een echte komiek ben je. Heel geestig.
1
geplaatst: 7 januari, 17:24 uur
Ik ga mijzelf even quoten, want deze reactie toont dit wel weer aan...
Wolfmother Hopelijk blijft je ons dit jaar ook weer verrassen met niet Black gerelateerde Metal. Variatie is altijd welkom. Dat sommige toch liever wat vast blijven zitten in hun bubbel moeten zij weten
legian schreef:
Metalheads zijn wel eens mensen die erg vastzitten in hun eigen hoekje.
Metalheads zijn wel eens mensen die erg vastzitten in hun eigen hoekje.
Wolfmother Hopelijk blijft je ons dit jaar ook weer verrassen met niet Black gerelateerde Metal. Variatie is altijd welkom. Dat sommige toch liever wat vast blijven zitten in hun bubbel moeten zij weten

1
geplaatst: 7 januari, 17:31 uur
legian schreef:
Laten we hier niet een uitgebreid moddergevecht van maken, maar volgens mij schiet je hier voorbij aan het punt dat ik probeer te maken en aan waar de discussie feitelijk over gaat. Of hier nou voor 90% black metal genomineerd wordt of, bijvoorbeeld, alleen progmetal, dat zou me geen hol uitmaken. Ik heb me nooit negatief uitgelaten over meer muzikale diversiteit in wat er hier wordt genomineerd. Bovendien luisteren de users die jij meent aan te moeten spreken met het 'vastzitten in hun bubbel' toch zeker naar allerhande metalalbums uit uiteenlopende genres. Het is mij een raadsel waar jij die uitspraken op baseert.
Wat me dan wél een hol uitmaakt, is dat iemand op voorhand een genre of nominatie afschiet zonder überhaupt ook maar de intentie te hebben om het een serieuze kans te willen geven. Als vervolgens de users die het zwartgeblakerde genre wél een warm hart toedragen, in een eigenaardige poging om geestig uit de hoek te willen komen, vervolgens weg worden gezet als 'black metal maffia', dan schiet dat bij mij in het verkeerde keelgat. Nogmaals, blijf dan gewoon weg van dit topic als het karakter van het gros van de nominaties je tegenstaat. Of stem dan simpelweg niet op een nominatie. Daar wil ik het graag bij laten.
1
geplaatst: 7 januari, 17:32 uur
legian schreef:
(quote)
Ik ga zeker m'n best doen, zit in een groepsapp en daar wordt achterlijk veel nieuwe metal ingegooid en daar zullen veel lekkere tips tussen zitten.
1
geplaatst: 7 januari, 17:38 uur
En ABDrums, je doet een flinke aanname door te zeggen dat ik het niet serieus een kans geef. Ik heb dat Ellendige nummer ook gewoon 3 spins gegeven, zoals elke nominatie die hier geplaatst wordt. M'n oren hebben me nog steeds niet vergeven.
Als je m'n stemmen in dit topic ook ziet, zie je dat er een bepaalde grens is waar ik niet snel onder ga zitten. Want puntje bij paaltje zijn het vaak echte muzikanten die echte instrumenten bespelen en dat is nooit een slecht iets.
Als ik wil haten en trollen zou ik met 2tjes en 3en strooien.
Als je m'n stemmen in dit topic ook ziet, zie je dat er een bepaalde grens is waar ik niet snel onder ga zitten. Want puntje bij paaltje zijn het vaak echte muzikanten die echte instrumenten bespelen en dat is nooit een slecht iets.
Als ik wil haten en trollen zou ik met 2tjes en 3en strooien.
1
geplaatst: 7 januari, 17:42 uur
Om inzicht te geven in m'n opmerking: ja misschien wilde ik een klein beetje provoceren, maar black metal mafia was niet als belediging bedoelt. Denk eerder dat je de nickname moet ownen, zo verkeerd klinkt het niet.
0
geplaatst: 7 januari, 19:20 uur
De nieuwe Miserere Luminis staat ook hoog op mijn verlanglijst sinds mijn kennismaking met deze band in 2023 en dit nummer belooft al veel goeds; stem volgt...
1
geplaatst: 7 januari, 19:55 uur
ABDrums schreef:
Laten we hier niet een uitgebreid moddergevecht van maken,
een sneeuwballen lijkt me ook veel leuker. ☃️Laten we hier niet een uitgebreid moddergevecht van maken,
maar volgens mij schiet je hier voorbij aan het punt dat ik probeer te maken en aan waar de discussie feitelijk over gaat.
ik begreep de intentie van je bericht heel goed. Daar reageerde ik ook niet op.Maar Ate, lieverd, rustig aan. Neem een Snickers. Je bent jezelf niet

Het is allemaal niet zo serieus bedoeld. Het feit dat je zo verdedigend reageerd zegt vooral wat over hoe je er zelf in staat. Dus, neem een Snickers, of pak een biertje, of whisky, wijntje, colaatje, whatever works for you. En neem het niet zo serieus.
Dan voel je je niet zo snel aangevallen en verdwijnen dit soort zinnen ook:
Dan wind ik er ook geen doekjes om, want wat mij betreft mag je dan gewoon wegblijven van dit topic.
Die vooral erg serieus en gericht zijn om mensen te weren. En ik denk dat we juist wel meer mensen hier mee willen laten doen. Of niet soms?
En nog even als side note. Ik meen niemand aan te spreken over hun luister gedrag of wat ze luisteren. Dat moet iedereen lekker zelf weten. Ik zit soms echter wel wat te stangen. Er vanuit gaande dat iedereen wel wat kan hebben, mij niet zo serieus neemt en er vooral om kan lachen. Ik bedoel, dat is toch vooral het leukste, lol maken in het leven. Nu weet ik dat er met al die Black Metal er geen ruimte voor is. Die muziek is ook altijd zo'n bloed serieuze aangelegenheid.

Geintje natuurlijk, misschien wat te vroeg in het gesprek. Maar ik kon het niet laten.
Goed, knuffel en kusje van mij

3
geplaatst: 7 januari, 21:22 uur
Miserere Luminis klinkt wel elke keer weer beter, die toetsenpartijen op het einde ❤️
Laat ik eens gek doen en mij score omhoog gooien naar de 9
Laat ik eens gek doen en mij score omhoog gooien naar de 9
2
geplaatst: 7 januari, 23:47 uur
Fantastisch nummer !! Morgen het vorige album maar eens aanzetten, band was mij niet bekend.
9
9
* denotes required fields.