MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Golden Earring meter

zoeken in:

Groot devoot fanboy van de deep cuts van de Earring 1969-1974, dus laat vooral ook de minder bekende deuntjes langskomen.

1. Buddy Joe 8,5
2. Going to the Run 7,7

Buddy Joe 7.5

Going to the Run 7

Buddy Joe - 6,5
Going to the Run - 8,5

Hacker, leuk initiatief! Heb trouwens deze dubbelaar in de auto zitten voor de gelegenheid. Heerlijke automuziek, dat Golden Earring.

Nummer 3 in dit topic is de eerste nr-1 hit van de Golden Earrings in De Nederlandse top 40.
Die positie werd op 7 september 1968 bereikt.

Casartelli schreef:
Wijst een beetje vooruit naar de vervelende popi-jopi hits....

Valt deze daar misschien ook (nog) onder...

6,5

Buddy Joe - 6
Going to the Run - 9,3
Dong dong 3

Niet misschien.
De stompzinnigste drie minuten uit zestig jaar Earring. Snel doorspoelen.
3

Bangertje, heur. Die congaroffels, raap me op ofzo.

7

5.75

Een luchtig nummer voor hun doen maar erg leuk vooral dankzij de percussie. Merkwaardig brak Golden Earring met dit nummer ook buiten Nederland door. Het is zeker niet hun slechtste song maar ook zeker niet hun beste.

8

6.9

7

Ik zie nu dat de Earring het nummer vorige week ook in Ahoy speelde. Nouja, de Earring?
Het was alleen Rinus, samen met Maan en The Opposites. Ik voel me niet geroepen om de versie hiervan te luisteren*, maar het is, ondanks dat het een nummer 1-hit was, toch frappant dat ze het nummer uit de mottenballen hebben gehaald, omdat het op twee keer na in 1992 niet meer door de Earring live was gespeeld sinds 1967 (volgens Setlist).

* toch even geyoutubed, maar vergeefs. Al zie ik wel een liveversie voorbijkomen van de Vreemde Kostgangers. Daar is de congajam (door Henny) nog best wel aardig ende charmant.

6

Dong-Dong-Di-Ki-Di-Gi-Dong: 6,2

EvilDrSmith schreef:
Ik zie nu dat de Earring het nummer vorige week ook in Ahoy speelde. Nouja, de Earring?
Het was alleen Rinus, samen met Maan en The Opposites. Ik voel me niet geroepen om de versie hiervan te luisteren*

Je mist er niet veel aan hoor. Wat mij betreft was dit de enige echte uitglijder tijdens die concerten, zowel qua artiesten als uitvoering (Nederlandstalig!).

EvilDrSmith schreef:
Niet misschien

Er staat niet voor niets een knipoog smiley achter natuurlijk !

Bij herbeluistering viel het me nog alleszins mee, de meligheid van dit nummer.

6

Deze is minder:

6,2

Ondergrensgevalletje

5,0

Best aardig: 8.0

6,5

Gast
geplaatst: vandaag om 08:10 uur

geplaatst: vandaag om 08:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.