Muziek / Muziekgames / Golden Earring meter
zoeken in:
0
geplaatst: afgelopen zondag om 19:56 uur
Groot devoot fanboy van de deep cuts van de Earring 1969-1974, dus laat vooral ook de minder bekende deuntjes langskomen. 
1. Buddy Joe 8,5
2. Going to the Run 7,7

1. Buddy Joe 8,5
2. Going to the Run 7,7
0
geplaatst: afgelopen maandag om 15:15 uur
0
geplaatst: gisteren om 10:00 uur
Nummer 3 in dit topic is de eerste nr-1 hit van de Golden Earrings in De Nederlandse top 40.
Die positie werd op 7 september 1968 bereikt.
Valt deze daar misschien ook (nog) onder...
Die positie werd op 7 september 1968 bereikt.
Casartelli schreef:
Wijst een beetje vooruit naar de vervelende popi-jopi hits....
Wijst een beetje vooruit naar de vervelende popi-jopi hits....
Valt deze daar misschien ook (nog) onder...

0
geplaatst: gisteren om 11:35 uur
Niet misschien.
De stompzinnigste drie minuten uit zestig jaar Earring. Snel doorspoelen.
3
De stompzinnigste drie minuten uit zestig jaar Earring. Snel doorspoelen.
3
1
geplaatst: gisteren om 12:29 uur
Een luchtig nummer voor hun doen maar erg leuk vooral dankzij de percussie. Merkwaardig brak Golden Earring met dit nummer ook buiten Nederland door. Het is zeker niet hun slechtste song maar ook zeker niet hun beste.
8
8
0
geplaatst: gisteren om 13:36 uur
Ik zie nu dat de Earring het nummer vorige week ook in Ahoy speelde. Nouja, de Earring?
Het was alleen Rinus, samen met Maan en The Opposites. Ik voel me niet geroepen om de versie hiervan te luisteren*, maar het is, ondanks dat het een nummer 1-hit was, toch frappant dat ze het nummer uit de mottenballen hebben gehaald, omdat het op twee keer na in 1992 niet meer door de Earring live was gespeeld sinds 1967 (volgens Setlist).
* toch even geyoutubed, maar vergeefs. Al zie ik wel een liveversie voorbijkomen van de Vreemde Kostgangers. Daar is de congajam (door Henny) nog best wel aardig ende charmant.
Het was alleen Rinus, samen met Maan en The Opposites. Ik voel me niet geroepen om de versie hiervan te luisteren*, maar het is, ondanks dat het een nummer 1-hit was, toch frappant dat ze het nummer uit de mottenballen hebben gehaald, omdat het op twee keer na in 1992 niet meer door de Earring live was gespeeld sinds 1967 (volgens Setlist).
* toch even geyoutubed, maar vergeefs. Al zie ik wel een liveversie voorbijkomen van de Vreemde Kostgangers. Daar is de congajam (door Henny) nog best wel aardig ende charmant.
1
geplaatst: gisteren om 14:28 uur
EvilDrSmith schreef:
Ik zie nu dat de Earring het nummer vorige week ook in Ahoy speelde. Nouja, de Earring?
Het was alleen Rinus, samen met Maan en The Opposites. Ik voel me niet geroepen om de versie hiervan te luisteren*
Het was alleen Rinus, samen met Maan en The Opposites. Ik voel me niet geroepen om de versie hiervan te luisteren*
Je mist er niet veel aan hoor. Wat mij betreft was dit de enige echte uitglijder tijdens die concerten, zowel qua artiesten als uitvoering (Nederlandstalig!).
1
geplaatst: gisteren om 15:59 uur
EvilDrSmith schreef:
Niet misschien
Niet misschien
Er staat niet voor niets een knipoog smiley achter natuurlijk !
Bij herbeluistering viel het me nog alleszins mee, de meligheid van dit nummer.
6
* denotes required fields.