MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Metal Knock-out

zoeken in:

Met Dimmu heb ik niet zo veel, maar met Mudvayne nog minder: 3-4

Broer Konijn
3-5

DutchViking
30. Samael - Savatage

DutchViking
Samen met Def Leppard de enige band waarvan ik zo goed als alles in huis heb. Ik heb het dus over Savatage. Een band die ooit begon als vrij doorsnee power metalband, maar die op platen als Gutter Ballet en Streets orchestrale klanken toevoegde aan haar sound en ook het gebruik van piano's niet schuwde. Een band die altijd is blijven evolueren. Van power metal was op platen als Edge of Thorns of Handful of Rain geen sprake meer.

Samael spreekt me ook wel aan, maar er zitten mij iets te veel electro-invloeden in... Ik kies dus Savatage: 0-2

DutchViking schreef:
Een band die ooit begon als vrij doorsnee power metalband

Ik dacht dat Savatage altijd al prog-metal was . Nou ja, heb ik weer iets erbij geleerd vandaag

DutchViking
Je zou het als prog metal kunnen beschouwen ja, ik denk dat het een combinatie van power en prog is. Op platen als Gutter Ballet en Streets zijn de proginvloeden tot volle wasdom gekomen, dus in zekere zin heb je wel gelijk

Kenneth
Ik ga ook voor Savatage: 0-3

0-5

DutchViking
31. Raunchy – Cradle of Filth

Broer Konijn
2-1 Raunchy, die met Confusion Bay de beste plaat van 2004 afleverden

3-1, zonder enige vorm van twijfel. Raunchy is dé grote belofte, vooral het geniale Confusion Bay smaakte naar meer

moviefreak#1
4-1

5-1

32. KISS – Agoraphobic Nosebleed

DutchViking
2-0

4-0

sxesven
4-1.

Kenneth
Als mega KISS-fan kan ik niet anders dan hier 5-1 van maken. Sorry sxesven

DutchViking
33. Cannibal Corpse – Budgie

Geen CC in ieder geval, dat gaat mij zelfs nog te ver. Budgie ken ik niet. Even kijken of ik wat kan vinden.

sxesven
1-1 dan.

Kenneth schreef:
Als mega KISS-fan kan ik niet anders dan hier 5-1 van maken. Sorry sxesven

't Is je vergeven.

DutchViking
Ik ga voor Budgie, een band die in de jaren '70 haar hoogtijdagen beleefde, maar nooit echt is doorgebroken. Je zou ze kunnen omschrijven als een mengeling van Led Zeppelin, Rush en Black Sabbath: 1-2

2-3 voor Budgie, een van de allereerste metalbands... die helaas nooit op grote schaal zijn doorgebroken.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:47 uur

geplaatst: vandaag om 07:47 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.