MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / New Wave nummers KO

zoeken in:

155. Dexy's Midnight Runners - Come On Eileen (6)vs. The Comsat Angels - The Cutting Edge(7)

1-5

@viking: Gaat snel he!

Ruby1966
3-0

Simple Minds - New Gold Dream (81-82-83-84)(9) vs. The Go Betweens - Streets of your Town(7,5)
4-0

reptile71 schreef:
@viking: Gaat snel he!

Pas op Paul mijn vingers gaan anders weer slippen

sq
reptile71 schreef:

Ik vraag me soms af of mensen nummers hebben toegevoegd omdat ze ze goed vinden of gewoon om maar mee te doen. Wat een rommel zit er af en toe tussen, ongelofelijk...

** voelt zich aangesproken **

Ik heb erg mijn best gedaan om artiesten te selecteren waarvan de mensen die deze tijd niet bewust hebben meegemaakt waarschijnlijk nog nooit hebben gehoord. Dat is ook het leuke van een KO in een genre dat qua geluid grotendeels uit de tijd is. Ik meen dat ik met mijn inbreng het zicht daarop kan verrijken. Ik heb meer new wave artiesten in collectie dan de meeste andere users, ken de tijd en heb het genre zich zien ontwikkelen. Ik vind het juist niet interessant om bij zo´n KO nog eens te komen met de nummertjes van je 80´s albums uit je eigen top tien (had ik toch beter met 8 Siouxsie nummers kunen komen). De new wave was voor een groot deel al helemaal geen album-georienteerde markt. Menig artiest presenteerde de eigen muziek zelfs als ´wergwerp´, zeker niet bedoeld om decennia te overleven, in contrast met de gevestigde muziek van toen. Ik graas dus mijn single bak door. Dat geeft leuke verrassingen. Er MOETEN JUIST platen in zitten die niet passen in de huidige opvattingen over popmuziek, anders klopt het sowieso niet. Wat wil je eigenlijk van zo´n KO?

Jemig, ik zat 2e nummer nog te luisteren

Erg fijn plaatje trouwens!

C Cat Trance(6) - Shake the Mind vs. Berlin - The Metro(6,5)

0-1

matig rondje!

1-1

Ook niet mijn ronde.

2-2 leuk intro wel.

sq schreef:
(quote)

** voelt zich aangesproken **

Ik heb erg mijn best gedaan om artiesten te selecteren waarvan de mensen die deze tijd niet bewust hebben meegemaakt waarschijnlijk nog nooit hebben gehoord. Dat is ook het leuke van een KO in een genre dat qua geluid grotendeels uit de tijd is. Ik meen dat ik met mijn inbreng het zicht daarop kan verrijken. Ik heb meer new wave artiesten in collectie dan de meeste andere users, ken de tijd en heb het genre zich zien ontwikkelen. Ik vind het juist niet interessant om bij zo´n KO nog eens te komen met de nummertjes van je 80´s albums uit je eigen top tien (had ik toch beter met 8 Siouxsie nummers kunen komen). De new wave was voor een groot deel al helemaal geen album-georienteerde markt. Menig artiest presenteerde de eigen muziek zelfs als ´wergwerp´, zeker niet bedoeld om decennia te overleven, in contrast met de gevestigde muziek van toen. Ik graas dus mijn single bak door. Dat geeft leuke verrassingen. Er MOETEN JUIST platen in zitten die niet passen in de huidige opvattingen over popmuziek, anders klopt het sowieso niet. Wat wil je eigenlijk van zo´n KO?
Ik wil gewoon soms even lekker kunnen mopperen. Ik heb tenslotte het recht ergens geen ruk aan te vinden. Ik heb zelf ook zeer onbekende artiesten toegevoegd (zowel hier in de KO als op mume), die ik persoonlijk dan weer een stuk beter vind.

sq
reptile71 schreef:
lekker kunnen mopperen
Hier nog een . We zijn het wel eens geloof ik.

Probleem is wel dat het allemaal een beetje te snel gaat in een KO om de nummers allemaal deftig te kunnen beluisteren. En zeker in deze! Gelukkig ken ik meer dan 80% van de nominaties, maar ik ga zeker ook nog op zoek naar andere dingen die genomineerd zijn. Ik zie deze KO dus wél als een middel om nieuwe dingen te leren kennen..

Sheplays
reptile71 schreef:
Ik wil gewoon soms even lekker kunnen mopperen.

Soms? Het is dat je buikgriep hebt anders......

David Sylvian - Pulling Pun(6,5)... vs. Simple Minds - I Travel(8,5)

0-2

sq
0-4

Gast
geplaatst: vandaag om 07:12 uur

geplaatst: vandaag om 07:12 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.