MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Het Knock Out topic

zoeken in:
Even voor de digibeten onder ons: lesje loten via Excel.

Je kunt in de kolom achter het nummer de formule =ASELECT() intikken. Dan kiest Excel een random getal tussen de 0 en 1. Als je ze dan op dat getal sorteert en de tweede helft van de lijst achter de eerste geplakt heb je net zo'n betrouwbare loting als met papiertjes en een slakom. En het scheelt nogal wat tijd!

Lukas schreef:
Even voor de digibeten onder ons: lesje loten via Excel.

Je kunt in de kolom achter het nummer de formule =ASELECT() intikken. Dan kiest Excel een random getal tussen de 0 en 1. Als je ze dan op dat getal sorteert en de tweede helft van de lijst achter de eerste geplakt heb je net zo'n betrouwbare loting als met papiertjes en een slakom. En het scheelt nogal wat tijd!

Lukas Dit zijn nog eens tips waar je wat aan hebt.

Het leek me 'n leuk idee om een knock-out te houden voor albums tot de 50 stemmen, omdat het voor dit soort platen moeilijk is om ver te komen in een gewone knock-out.

Zijn er meer mensen die dit een leuk idee vinden?

Als ik voor mezelf spreek: volgens mij lopen de huidige KO's ook al niet echt goed en ik denk dat een KO met relatief onbekende albums ook wel maanden zal gaan duren. Dus van mij hoeft het niet zo...

Schopje.

Wordt het niet eens tijd voor die artiesten KO?

ik ben voor. ga jij maar organiseren

Mijn naam staat er ook al achter.

nou, avanti dan!

Gast
geplaatst: vandaag om 18:19 uur

geplaatst: vandaag om 18:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.