MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MegaMuMe KO

zoeken in:
Lin schreef:
(quote)

goeie jongen die kasper

158 Metallica - Fade to Black vs. Pink Floyd - Astronomy Domine

Stand: 3-2

Kasperbert schreef:
(quote)

Niks beter dan prog en metal , laatste rondes waren juist allemaal finalewaardig

Bij de laatste rondes was het met telkens om het even wie er door ging, heb er weinig mee (en soms vind ik het zelfs niet om aan te horen, zoals bij DT. ).

3-3, beste Pink Floyd die erin zit

herman schreef:
(quote)

Bij de laatste rondes was het met telkens om het even wie er door ging, heb er weinig mee (en soms vind ik het zelfs niet om aan te horen, zoals bij DT. ).

Jij bent een beetje de anti-ik volgens mij op dit muziekgebied zeg

herman schreef:
(quote)

En toch zit je een uur of 2 geleden een progtrack nog helemaal de hemel in te prijzen (te weten Starless)

Allmusic
4-3 Fade to Black

Kasperbert schreef:
(quote)

Mee eens

Hier zit waarschijnlijk een van de grootste prog/metal liefhebbers ter wereld....

Jammer dat sommige prog/metal fans de neiging hebben alles wat daar niet onder valt af te zeiken... vandaar sowieso mijn smiley. Op het genre metal heb ik op zich weinig tegen..

obsessed schreef:
(quote)

En toch zit je een uur of 2 geleden een progtrack nog helemaal de hemel in te prijzen (te weten Starless)

Ik zou ook "mag er van mij bijna allemaal uit". Ik vind sommige PF, wat ik ken van King Crimson en een paar dingen van Yes wel erg de moeite waard.

orbit schreef:
(quote)

Jammer dat sommige prog/metal fans de neiging hebben alles wat daar niet onder valt af te zeiken... vandaar sowieso mijn smiley. Op het genre metal heb ik op zich weinig tegen..

Die heb ik niet, anders zou ik ook geen dingen als Sigur Ros in mijn top 10 hebben staan

Maar Sigur Ros is ook prog imo.

herman schreef:

Dan is Radiohead ook prog...

Kasperbert schreef:
(quote)

Die heb ik niet, anders zou ik ook geen dingen als Sigur Ros in mijn top 10 hebben staan

OK, jij deugt wel

herman schreef:

Serieus?

Post-rock valt toch onder prog lijkt me?

En ja, Radiohead kan je ook als progressief zien.

Kasperbert schreef:
Niks beter dan prog en metal , laatste rondes waren juist allemaal finalewaardig

6-4

obsessed schreef:
Post-rock valt toch onder prog lijkt me?

Dan hebben we bijzonder veel prog liefhebbers op deze site

Fade to Black door (helaas wel ten koste van Astronomy Domine )

159 Genesis - Ripples… vs. John Lennon - Working Class Hero

5-5 Astronomy... te laat.... mooiste PF-nummer eruit..

Beste Floyd eruit.

1-0

genesis

3-0 Genesis

4-0 Genesis

Over sigur ros wordt juist vaak geschreven dat het zijn invloeden uit de 80s heeft (vooral, jaja, The Cure, Jezus & Mary Chain en My Bloody Valentine) en zeker ook uit het shoegazergenre (Ride, Slowdive en MBV).

Zo vaak luister ik er niet naar, maar de link tussen pakweg een marillion of yes en sigur ros is in ieder geval ver te zoeken..

tondeman
lennon

Lin schreef:
(quote)

die neiging is mij gelukkig ook vreemd

Bij deze is sigur ros dan géén prog

Lin
orbit schreef:
(quote)

Bij deze is sigur ros dan géén prog

ik bedoelde niet perse sigur ros, heb daar niet zoveel mee, maar het afzeik-verhaal , dat is mij vreemd

Lin schreef:
(quote)

ik bedoelde niet perse sigur ros, heb daar niet zoveel mee, maar het afzeik-verhaal , dat is mij vreemd

Ik denk dat ik wel weet wat orbit bedoelt. Kijk je op progarchives (vergelijkbare site als musicmeter, alleen dan veel minder cool en accent op prog), dan wordt Anathema bijvoorbeeld ook helemaal afgezeikt, omdat het 'niet progressief' genoeg zou zijn.....Alsof prog het enige is waar je naar kijkt bij albums. Erg jammer dat er zo albums worden beoordeeld ja....

Gast
geplaatst: vandaag om 05:54 uur

geplaatst: vandaag om 05:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.