MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Het 'Ga dat album eens reviewen'-topic

zoeken in:
De ervaring leert dat ik niet zo goed ben in dit soort 'Ga dit eens beluisteren en bespreken'-topics, maar ik vond het op zich ook wel een tof topic. Ze me maar op de lijst (of hoe ging dat ook alweer?).

Nou je zegt gewoon tegen de voorgaande tipgever wat ie moet luisteren, ik weet niet of Misterfool een album uit zijn bestaande stemmen wil of iets nieuws.
Als ie iets nieuws wil mag ie Cecil Taylor - Conquistador! (1967) proberen en anders ben ik wel benieuwd naar zijn 4,5* bij PJ Harvey - White Chalk (2007)

Misterfool
Ik review ze allebei wel

Hoewel ik meer van de korte "omschrijvingen" ben, wil ik graag kijken of ik meekan in dit topic.

Lukk0
Ik ben wel benieuwd wat Jelle van Christian Scott vindt. Als dat een te lange zit is, is David Krakauer misschien ook wel wat. De eerste een geëngageerde mix van jazz met hip-hop, rock en funk, de tweede een groovende klezmer-plaat.

Hmm, ik wil op zich ook wel weer meedoen.

Met Lukk0 heb ik op het eerste gezicht vooral jazzdingen gemeen, dus ben ik geneigd om je te vragen je vijf sterren voor Changes Two eens toe te lichten, al was het alleen maar om wat meer berichten daar te krijgen dan mijn eigen enthousiaste, maar wat loze, kreten.

Als je liever iets nieuws getipt krijgt: ik vond het wel opvallend dat je nog geen enkele plaat van Eric Dolphy in je stemlijst hebt staan. Het tweede deel van de liveregistratie van zijn concerten met Booker Little in de Five Spot-club is een aardige Dolphy-instapper.

Mocht dit gebrek aan stemmen bewust zijn, en worden veroorzaakt door een Dolphy-allergie, kun je eventueel uitwijken naar Johnny Dyani's The Witchdoctor's Son. Gezien de jazzplaten in je top tien lijkt die me bijna een zekerheidje, luister zijn Magwaza op Youtube en overtuig u zelf. Keuze genoeg dus.

Arrie ben je bekend met PJ Harvey - Dry (1992)
Leek mij wel een album voor jou.
Ik zie dat The Scientist ook al voor een PJ Harvey album heeft gekozen; Heather Nova - Oyster (1994) is ook prima.

Lukk0 schreef:
Ik ben wel benieuwd wat Jelle van Christian Scott vindt. Als dat een te lange zit is, is David Krakauer misschien ook wel wat.

Van de eerste vind ik de hoes heel erg eng, daarom pak ik liever de 2e .. zal m zo eens draaien

Oja, een album reviewen dus. Heb vandaag eindelijk Do Make Say Think binnengehaald, dus er rolt binnenkort hopelijk wat uit. Makkelijk te vergeten dit topic zeg.

Ik heb Krakauer nu 1 keer gehoord... ben niet zo heel enthousiast eigenlijk, maar zal er bij de 2e keer luisteren wel iets over produceren

Ik ben de laatste tijd bezig om bij jazzplaten die ik ontdek en die nog niet voorzien zijn van berichten op MuMe een review achter te laten. Er zijn vorig jaar echter een aantal platen voorbijgeschoten waarbij ik en nog niemand anders een bericht heeft achter gelaten.

Iemand zin om deze plaat te reviewen Charlie Haden/Paul Motian feat. Geri Allen - Etudes (1988) ? Echt een geweldig album. Ik beloof het

In ruil daarvoor wil ik ook wel een album reviewen. Als het kan, zou jazz wel fijn zijn, maar dat is ook weer geen noodzakelijkheid

Hoeft overigens ook niet per se iets te zijn dat ik nog niet ken.

Lukk0
Sandokan-veld schreef:
Met Lukk0 heb ik op het eerste gezicht vooral jazzdingen gemeen, dus ben ik geneigd om je te vragen je vijf sterren voor Changes Two eens toe te lichten, al was het alleen maar om wat meer berichten daar te krijgen dan mijn eigen enthousiaste, maar wat loze, kreten.

Klik.

Verder heb ik (tweemaal) naar Eric Dolphy geluisterd--ik ben nog niet wild enthousiast. Ik ga wel proberen een stukje te produceren. En dat andere album staat op de lijst.

Soledad
Leuk topic dit! Kan ik hier ook nog aan mee doen of niet? Ik heb wel een beetje een beperkte jazzsmaak namelijk

Prima reactie bij Mingus, Lukk0. Zou leuk zijn als je die andere platen ook nog kon meepakken, maar kijk maar waar je tijd en zin in hebt.

Officieel was het volgens mij de bedoeling van het topic dat iemand de laatste tipper een tip zou geven. Dat betekent volgens mij dat ik nog een tip van iemand moet krijgen. Een tip van Soledad is natuurlijk altijd interessant, en ik heb ook nog wel een paar platen waar ik benieuwd ben naar zijn mening, maar aangezien we elkaar al wel vaker zijn tegengekomen wil hij misschien liever eens een keer wat anders. Als iemand anders zich dan geroepen voelt om me een album aan te raden en/of recensieopdracht te geven, hou ik me aanbevolen.

Soledad
Ik ben vooral heel erg benieuwd wat je te zeggen hebt over Lester Youngs Alladin Recordings Sandokanveld ik voelde me altijd een beetje een einzelgänger wat betreft oude jazz en swing tot ik daar jouw 5 sterren zag!

Ja dat is wel een leuke Soledad, moet mezelf wel weer even inluisteren, het is een tijdje geleden dat ik hem heb gedraaid.
Overigens ben ik wel in alle soorten jazz geïnteresseerd, ik draai de laatste tijd ook wel veel oude dingen uit New Orleans, Coleman Hawkins, Basie, etc., alleen ben ik nogal een trage beoordeler, en er is zo'n berg muziek om te beluisteren...
Hoe dan ook, zal me weer eens in Prez gaan verdiepen.

Soledad
Ben benieuwd! Leuk dat je er ook naar luistert. Dat soort albums krijgen eigenlijk zelden reviews.

Ik wil ook gaarne meedoen. Aan wie moet ik een tip geven? Soledad? Sandokan-veld?

Ik heb al een tip. Soledad is als laatste aangesloten, Deric Raven stond er ook nog ergens tussen geloof ik.

Soledad
Maakt mijn niks uit. Een tip is altijd welkom.

In dat geval ben ik benieuwd naar wat je over deze John Zorn-knaller te zeggen hebt, Soledad. Het moge zelfs vreemd heten dat er nog geen bericht van jou te vinden is

Verder heb ik niet echt een idee naar wat deric raven's smaak is, maar misschien is dit gezellig plaatje review-materiaal voor je?

Hier kan ik wel wat mee bennerd

Super, ik ben benieuwd naar je recensie! Je stijl bevalt me enorm.

Jij bent meer van de korte recensies, hopelijk kun je je er in vinden.

Zo, dat had ik nodig: een plaat en een artiest waar ik nog nooit van gehoord heb. Dank!

En ik kan me zeker vinden in korte recensies

Deze ochtend had ik je review bij Unwound nog niet gezien, deric raven. Fantastisch stuk!

Soledad
Was een goeie tip Bennerd. Was heel lang geleden dat ik Naked City voor het laatst beluisterde!

Gast
geplaatst: vandaag om 07:41 uur

geplaatst: vandaag om 07:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.