MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Het 'Ga dat album eens reviewen'-topic

zoeken in:
Ben een beetje het overzicht kwijt hier, wie moet ik nou een album geven, AOVV? Papartis?

Als iemand een review van mij wil zien is ie welkom een uit mijn lijst te kiezen

Een (degelijke) review bij Lightbulb Sun zou ik wel leuk vinden om te lezen. Ben zelf ook al heel al heel lang van plan daar (of bij Stupid Dream) wat neer te pennen. Eens zien waar jij dan mee op de proppen komt.

Leuk, heb ik al tijden niet meer naar geluisterd...

Ik ga zo op vakantie en ben nog niet aan dat album toegekomen. Maar ik ben wel een man van mijn woord: als ik over twee weken terug ben schrijf ik een leuk stukje!

Iedereen, voel je vrij om elkaar albums aan te wijzen ondertussen

Inmiddels wacht ik al bijna een half jaar op dat stukje.

Moet dit topic nou wel een stickie blijven? Er is hier niet veel activiteit....

Het kan gerust terug in leven geblazen worden.

Ik wil wel een album reviewen. Het liefst Electronic of Jazz, een combinatie zou helemaal gaaf zijn.

Helemaal goed. Ik ga hem eens opzoeken. Wil jij ook nog een album om te reviewen? En zo ja, welke richting dan?

Hé ja, fijn. Iets folky dan.

Wardruna - Gap Var Ginnunga

Dit is gebaseerd op oude Noorse folk. Met leden van Gorgoroth. Hele mysterieuze en duistere muziek.

Weet je wat? Ik wil gerust ook wel eentje. Maakt niet uit welk genre, maakt niet uit welke moeilijkheidsgraad. Graag zelfs een plaat die ik zelf niet zou opgezocht hebben, maar dat hoeft niet per se. Verras me.

Ik heb er wel een. Ik zag je positieve ervaringen met Deafheaven, een band die black metal en shoegaze vermengt. Tijd om eens verder in de shoegaze te gaan met deze klassieker:

My Bloody Valentine - Loveless

Die ken ik al jaren, maar heb er om een of andere manier nog niet op gestemd. Maar ik gooi het in de herbeluistering en ga er dan wat bij schrijven, thanks!

Okay Don, kijk er al naar uit! Hopelijk is de tip te vinden op Spotify, of anders op Grooveshark. Of zo.

Hij staat sowieso op Grooveshark. Ik heb net even gekeken.

En mocht je hem geweldig vinden, in maart komt de tweede plaat uit.

bennerd schreef:
Het kan gerust terug in leven geblazen worden.

Maar dan snap ik nog steeds niet waarom dit spel een stickie heeft. Lijkt me toch niet nodig.

Nogmaals; wat heeft het voor een zin om dit topic nog steeds als stickie hier te laten staan????

Heb de sticky inderdaad weggehaald, nu het topic minder actief is dan voorheen.

Ik heb dit altijd wel een tof topic gevonden, daar ik vaak eraan denk om een recensie te schrijven bij een album, maar uiteindelijk bij zodanig veel albums iets wil schrijven dat ik er nooit meer de tijd of de moeite voor neem. Ook word je zo semi-verplicht om een zeker album (nog) eens grondig door te nemen. Als iemand mij dus wil opdragen ergens een recensie bij te schrijven, ga gerust je gang.

Misterfool
Misschien is het weer hoogtijd om dit topic te herstarten.
Ik vond het vroeger erg leuk om op deze manier nieuwe albums te leren kennen en ik ben stijl en taaltechnisch de afgelopen 4 jaren behoorlijk gegroeid.
In mijn eentje gaat me dit echter niet lukken. Zijn er, laten we zeggen +- 10, users die mee willen doen?

Don Cappuccino ,Ataloona,AOVV,chevy93 barrett vigil Casartelli kobe bryant fan Teunnis tsjong lennon 2MY Sandokan-veld Lukk0, hoi123, Arrie,Sonic Nurse ,Lukas, Cured,korenbloemThe Scientist ?

Ik wil in ieder geval proberen om weer mee te doen.

Hier ook zeker interesse. Fijn topic!

Lukk0
Ik ben ook wel geïnteresseerd. Niet dat ik stijl- of taaltechnisch gegroeid ben, wonen en studeren in het Verenigd Koninkrijk leidt vooral tot een enorme hoeveelheid anglicismen. De afgelopen maanden wat weinig nieuwe avontuurlijke plaatjes beluisterd, mooie gelegenheid om dat weer een beetje op te pakken.

Is dit trouwens niet meer het topic waar je naar zocht Luke?

Misterfool
Lukk0 schreef:

Is dit trouwens niet meer het topic waar je naar zocht Luke?

Nee, ik weet zeker dat ik op dit topic doel . In tegenstelling tot het tip-topper spel zorgde dit topic ervoor dat ik albums aandachtig beluisterde, aangezien een review moest volgen. Dat is denk ik ook gelijk een meerwaarde van dit topic.

Ik sta er ook wel voor open om mee te doen

Ja, ik wil hier ook wel tijd voor vrij maken.

Misterfool
Dan zou ik zeggen: let's start .
(ik neem aan dat het nog steeds zo is dat je zowel albums uit de stemlijst, als albums waar de user niet op gestemd heeft mag uitkiezen)

Ik begin wel met hoi123 omdat hij als eerste reageerde, ik hoop dat je dit een leuk album vindt om te reviewen:

Do Make Say Think - Goodbye Enemy Airship the Landlord Is Dead (2000).

Is prima, verwacht wel een review die er pas over een tijdje is want aan één vluchtige luisterbeurt heb ik bij dit album zeker niet genoeg zie ik.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:13 uur

geplaatst: vandaag om 09:13 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.