MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2007

zoeken in:
Lin
Wat mij betreft pas je welke puntentelling dan ook toe, als t voor de uitslag niet uitmaakt en jij er een gelukkig, warm onderbuikerig songfestival-gevoel van krijgt

Wat is de toegevoegde waarde als je het volgens de songfestival methode doet?

Oldfart schreef:
Wat is de toegevoegde waarde als je het volgens de songfestival methode doet?

Een iets hoger gewicht voor de nummers 1 en 2 van ieders top 10...de love it-hate it nummers zullen daar een licht voordeel mee behalen, maar zoals gezegd maakt het niet veel uit....'t was meer een spontaan idee dat ineens in me opkwam.

Dit is de tussenstand met gewone telling.

1. 171 pt.
2. 164 pt.
3. 156 pt.
4. 154 pt.
5. 150 pt.
6. 145 pt.
7. 141 pt.
8. 139 pt.
9. 134 pt.
10. 129 pt.
11. 122 pt.
12. 118 pt.
13. 116 pt.
14. 113 pt.
15. 103 pt.
16. 90 pt.

En dit met Songfestival telling, waarbij de nummers 8 en 9 van plaats zouden wisselen en de nummers 11 en 13.

1. 179 pt.
2. 170 pt.
3. 164 pt.
4. 160 pt.
5. 157 pt.
6. 151 pt.
7. 148 pt.
8. (9.) 147 pt.
9. (8.) 146 pt.
10. 132 pt.
11. (13.) 131 pt.
12. 127 pt.
13. (11.) 124 pt.
14. 119 pt.
15. 110 pt.
16. 97 pt.

Het verschil tussen de nummers twee een drie is zelfs kleiner, maar wat gebeurt er bij de nummers 8 en 9?

Oldfart schreef:
Het verschil tussen de nummers twee een drie is zelfs kleiner, maar wat gebeurt er bij de nummers 8 en 9?

Die zouden van plaats wisselen...de nummer 9 en 13 van het eerste rijtje zijn duidelijk love it - hate it nummers....als ze in iemands top 10 staan dan staan ze daar ook vaak op plaats 1 of 2 of ze komen veelal niet voor in iemands lijstje.

Vb:
Plaat A heeft 2x een eerste plaats en komt 2x niet voor.
Levert in het huidige systeem 20 punten op en in het songfestival systeem 24 punten.

Plaat B heeft 3x een 5e plaats en 1x een 6e plaats, dit levert altijd 23 punten op.

In het huidige systeem eindigt plaat B boven plaat A, in het songfestivalsysteem is dat net andersom.

Door de vele deelnemers middelt dit echter wel uit en daarom zijn er niet echt grote verschillen in beide systemen van puntentelling te noteren.

Ruby1966
Ik ben wel voor de songfestival telling.

Ik ben wel voor om straks, als de rangschikking bekend is, niet alle 16 in een keer te presenteren maar bv. in intervallen 16...15...14 Hangt natuurlijk vanaf hoeveel tijd en goesting Erminio heeft .

Lin
ja leuk, extra spannend allemaal

Idee:
wat vinden jullie er van als we onze Ladder gaan aanbieden bij het 'Glazen Huis' ?
Kunnen ze meteen de top drie draaien bijvoorbeeld.
Dus met een flinke delegatie er naar toe, onze top 2000 aanbieden, gloeiwijn er bij, feestje bouwen, goed doel steunen.

En het mooie is dat we dat gelijktijdig kunnen doen bij StuBru en Hilversum Drie

Ik gok op deze top 3

Radiohead - Street Spirit
Neil Young - Down by the river
Joy Division - Love will tear us apart

ik denk eerder

1. VU - Venus in Furs
2. Radiohead - Street Spirit
3. Talking Heads - Once in a Lifetime

Dit is mijn gokje voor de Top Drie:

1. Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
2. The Doors - The End
3. Joy Division - Love Will Tear Us Apart

yoeridedeygere
pronostiekje

1 The Doors - The End
2 Joy Division - Love Will Tear Us Apart
3 Velvet Underground - Heroin

echt wel een heel mooie lijst

Ook maar een gokje wagen dan:
1. The Doors - The End
2. Joy Division - Decades
3. David Bowie - Heroes

grovonion schreef:
Ik ben wel voor om straks, als de rangschikking bekend is, niet alle 16 in een keer te presenteren maar bv. in intervallen 16...15...14 Hangt natuurlijk vanaf hoeveel tijd en goesting Erminio heeft .

U kunt gedachten lezen , was ik inderdaad van plan.

Ruby1966 schreef:
Ik ben wel voor de songfestival telling.

Eigenlijk voel ik daar zelf ook meer voor....die ga ik dus ook toepassen...dus 12, 10, 8, 7, 6 ...3, 2, 1 punt gaat het worden.

De teller staat momenteel op 45 ingestuurde lijstjes

De leider heeft zich duidelijk afgescheiden van de rest, daarachter is het veld in elkaar geschoven, de plaatsen 2 t/m 6 liggen slechts 9 punten uit elkaar.

Er is slechts 1 user die uit de huidige tussenstand 9 v/d 10 nummers in z'n top 10 had opgenomen.

Er zijn 2 users die uit de huidige tussenstand 2 v/d 3 bovenste nummers ook in hun top 3 hadden staan.

Er is 1 user die de huidige top 3 niet in z'n lijstje had staan.

De huidige nummer 1 is door 4 users ook op 1 gezet.

Het nummer met de hoogste love it - hate it ratio is door maar liefst 7 users op 1 gezet ... maar is toch slechts op plaats 12 terug te vinden.

Sheplays
Je houdt de spanning er wel in, El Ninjo, wanneer ga je het eerste setje publiceren?

Sheplays schreef:
Je houdt de spanning er wel in, El Ninjo, wanneer ga je het eerste setje publiceren?

In principe is de deadline zondagavond 18.00u voor het insturen van de top 10....heb er nu 45 binnen en van de "regelmatige stemmers" in dit topic mis ik er nog een stuk of 8...die verwacht ik eigenlijk wel vanavond of morgen binnen te hebben....als het daarna lang stil blijft met nieuwe inzendingen vervroeg ik de deadline misschien wel iets.

Maar ik denk niet dat het voor zondag namiddag zal zijn aangezien ik vrijdagavond niet online zal zijn (vlieg ik terug vanuit Madrid naar Nederland) en zaterdag heb ik ook al wat afspraken staan dus ben ik denk ik ook niet veel online.

Nog maar even een reminder plaatsen voor de finale v/d MuMeLadder 2007, onze alternatieve top 2000 voor de radio 2 top 2000.

De nummers 17 t/m 2000 staan inmiddels vast (vind je enkele pagina´s terug) en we zijn nu toegekomen aan het verdelen van de bovenste 16 plaatsen.

Onderaan deze posting staan de 16 nummers die overgebleven zijn en strijden om de nummer 1 positie in de MuMeLadder Top 2000 van 2007.

Iedereen stuurt mij in een PM zijn persoonlijke Top 10 uit deze lijst van 16 overgebleven nummers.
Je nummer 1 krijgt dan 12 punten, je nummer 2 krijgt 10 punten, je nummer 3 krijgt 8 punten en dan loopt het af naar je nummer 10 die 1 punt krijgt.

Insturen van je top 10 naar mij kan tot 22 december 18.00u (ik heb de deadline iets vervroegd).
In de loop van zondag 23 december zal ik dan de uiteindelijke uitslag van de MuMeLadder 2007 posten.

Om het spannend te houden zodat niet iedereen alles al kan uitrekenen lijkt het mij het leukst dat deze top 10's nog niet gepost worden maar dat ze inderdaad alleen naar mij gestuurd worden.
Ik zal alle top 10's die ik heb ontvangen na sluiting van de stemperiode posten.

Dit zijn de 16 nummers in alfabetische volgorde per artiest die strijden om de titel en waaruit je je top 10 moet samenstellen:

1. David Bowie - Heroes
2. Echo & the Bunnymen- The Killing Moon
3. Joy Division - Decades
4. Joy Division - Love Will Tear Us Apart
5. Kate Bush - Wuthering Heights
6. Massive Attack- Teardrop
7. Neil Young - Cortez The Killer
8. Neil Young & Crazy Horse - Down by the River
9. Pixies - Debaser
10. Radiohead - Exit Music (For A Film)
11. Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
12. Talking Heads - Once in a Lifetime
13. The Doors - The End
14. The Sound - Winning
15. The Velvet Underground - Heroin
16. The Velvet Underground - Venus In Furs

Nogmaals, je top 10 alleen in een PM naar mij sturen en nog niet posten.

Inmiddels heb ik al meer dan 50 lijstjes ontvangen en speelt er zich een ongemeen spannende strijd af.

De teller staat nu op 54 ingezonden lijstjes en ik heb nog een aantal toezeggingen ontvangen. Schat dat we eindigen met een eindscore die bepaalt gaat worden door ongeveer 60 users.

Het lijkt er nu trouwens toch wel op dat de huidige nummer 1 (genoemd door 38 v/d 54 inzenders) de vermoedelijke winnaar gaat worden.

Er is 1 user die de huidige top 3 helemaal niet in z'n lijstje heeft en er is 1 user die de huidige top 3 ook in zijn top 3 heeft staan (alleen 2 en 3 omgewisseld).

Geluukig ging het erom wat jezelf de beste vond, en niet welke jij verwachtte dat er op 1 t/m 10 stond...
Ik vind het ook helemaal niet erg dat ik ernaast zit!!

Het is toch wel weer spannend geworden aan de top...elke keer als ik denk dat het beslist is komen er een aantal top 10's binnen die de boel toch weer omgooien.

Het verschil tussen de nummer 1 en 2 (wat mij betreft de grote verrassing van deze uitslag) is nu 5 punten, de nummer 3 volgt op 8 punten en de nummer 4 op 16 punten.
Het verschil tussen de nummer 1 en de nummer 16 is 115 punten.

Hoeveel top 10's zijn er nu binnen?

Oldfart schreef:
Hoeveel top 10's zijn er nu binnen?

De teller staat op 58...heel mooi aantal vind ik zelf.

Ik heb in ieder geval nog 2 toezeggingen uitstaan, die verwacht ik vanavond of morgen...en voor de rest is het afwachten. Er zijn trouwens ook een paar vaste stemmers uit het topic van wie ik zeker een top 10 verwacht had (bijv. the viking) een weekje op vakantie of zo denk ik...maar misschien dat die toch nog voor de deadline terugzijn.

Zo dat zijn er veel, nog een dag of twee voor het verlossende woord er is?

Oldfart schreef:
Zo dat zijn er veel, nog een dag of twee voor het verlossende woord er is?

...nog even geduld hebben.

El Ninjo schreef:

Er is 1 user die de huidige top 3 helemaal niet in z'n lijstje heeft

Dat zal ik wel zijn met m'n gestoorde mix van progrock/new wave/sakamoto met af en toe een vleugje pop & soul-smaak.

El Ninjo schreef:
2 (wat mij betreft de grote verrassing van deze uitslag) .

Massive Attack??

yoeridedeygere
dvdschaaf schreef:
(quote)

Massive Attack??

denk je nu echt dat El Ninjo hier een antwoord zal geven

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:19 uur

geplaatst: vandaag om 11:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.