Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2007
zoeken in:
0
geplaatst: 21 december 2007, 17:21 uur
Ik denk idd dat The Doors op 1 staan, en Massive Attack op 2... maar we zullen het zondag weten 
[schaamtelozespammode]Aangezien deze KO op z'n eind loopt, is hier het logische vervolg, de MuMe song top 100. Kijkt en laat uw stem achter![/schaamtelozespammode]

[schaamtelozespammode]Aangezien deze KO op z'n eind loopt, is hier het logische vervolg, de MuMe song top 100. Kijkt en laat uw stem achter![/schaamtelozespammode]
0
geplaatst: 21 december 2007, 17:29 uur
misschien wel, maar het voordeel van The Doors is, dat zij maar één nummer bij de laatste 16 hebben, itt andere populaire artiesten als Radiohead, Joy Division, Neil Young & Velvet Underground...
0
geplaatst: 23 december 2007, 02:56 uur
Morgenmiddag rond een uur of 12 begin ik met bekendmaken...dan gaan ik gedeeltes de lijst van 16 naar 1 plaatsen.
0
geplaatst: 23 december 2007, 06:03 uur
Lukas schreef:
Ik denk dat The End te love-it-or-hate-it is om te winnen.
Ik denk dat The End te love-it-or-hate-it is om te winnen.
Lijkt me meer een love-it-or-love-not nummer. Of zijn er echt mensen die vallen over de tekst?
0
geplaatst: 23 december 2007, 11:44 uur
MuMeLadder vrienden,
Het is zover. De stemmen zijn geteld en de uitslag staat vast !!!
De einstand is gebaseerd op de top 10 van de volgende 61 gebruikers:
aERodynamIC - Alicia - Allmusic - andré - Arno - axel33 - basketballerke - c-moon - Cygnus - deric raven - divart - dvdschaaf - Dutch Viking - Dwejkk_ - dynamo d - El Ninjo - ErikM - Facedown - Feeder - freddze - grovonion - hanzie28 - herman - itchy - Jesusfreen - Kid A(cid) - Koenr - Laurora - lebowski - Lin - Lukas - Marcel Jongeneel - Mastroianni - meijer - Metaldex - miak - musicfriek - nevyn - Nightrider - Oldfart - orbit - perfume - Petterson - rayman - Reijersen - reptile71 - Ruby1966 - Sheplays - shinybeast - sq - starbright boy - Status Seeker - The Scientist - titan - Titmeister - tondeman - Toon1 - Tribal Gathering - VanDeGriend - Yak - yoeridedeygere
...hartelijk dank allemaal voor het inzenden van jullie lijstjes
De laatst ontvangen top 10's hebben het trouwens nog wel heel spannend gemaakt maar het heeft net geen nieuwe nummer 1 meer opgeleverd, wel zijn de nummers 2 en 3 van plaats verwisseld...en de nummer 2 is nog heel dicht bij de overwinning gekomen (het verschil was uiteindelijk maar 2 punten).
Nog wat feitjes voordat ik overga tot het publiceren van de eerste uitslagen.
Het is 1 gebruiker gelukt om zijn top 3 ook in de top 3 van de MuMeLadder te krijgen...al heeft hij wel de nummers 2 en 3 omgekeerd.
Er zijn 24 gebruikers die alle 3 de nummers uit de top 3 in hun eigen top 10 lijstje hadden.
Het is ook 1 gebruiker gelukt om de top 3 uit de einstand niet in zijn lijstje op te nemen.
De uiteindelijke nummer 1 is in 43 lijstjes genoemd waarvan 5 maal als nummer 1.
De nummer 3 en 5 uit de eindlijst werden door de meeste gebruikers in hun lijstje opgenomen, om precies te zijn door 45 gebruikers.
De nummer 10 van deze KO kunnen we met recht de Love It - Hate It noemen want ondanks dat het maar liefst 9 keer bovenaan een ingezonden lijstje prijkte heeft dit nummer maar ternauwernood de top 10 gehaald. Er waren naast deze 9 slechts 22 andere gebruikers die het nummer hadden opgenomen in hun lijstje.
Overigens was ook de uiteindelijke nummer 4 vaker (1x meer) bovenaan een lijstje te vinden dan de winnaar.
Het plaatsen van de uitslag zal ik in gedeeltes doen...om het nog even spannend te houden...vanavond wordt dan de top 3 bekend.
De eindlijstjes van iedereen zal ik plaatsen vlak voor het bekendmaken van de top 3.
Het is zover. De stemmen zijn geteld en de uitslag staat vast !!!
De einstand is gebaseerd op de top 10 van de volgende 61 gebruikers:
aERodynamIC - Alicia - Allmusic - andré - Arno - axel33 - basketballerke - c-moon - Cygnus - deric raven - divart - dvdschaaf - Dutch Viking - Dwejkk_ - dynamo d - El Ninjo - ErikM - Facedown - Feeder - freddze - grovonion - hanzie28 - herman - itchy - Jesusfreen - Kid A(cid) - Koenr - Laurora - lebowski - Lin - Lukas - Marcel Jongeneel - Mastroianni - meijer - Metaldex - miak - musicfriek - nevyn - Nightrider - Oldfart - orbit - perfume - Petterson - rayman - Reijersen - reptile71 - Ruby1966 - Sheplays - shinybeast - sq - starbright boy - Status Seeker - The Scientist - titan - Titmeister - tondeman - Toon1 - Tribal Gathering - VanDeGriend - Yak - yoeridedeygere
...hartelijk dank allemaal voor het inzenden van jullie lijstjes

De laatst ontvangen top 10's hebben het trouwens nog wel heel spannend gemaakt maar het heeft net geen nieuwe nummer 1 meer opgeleverd, wel zijn de nummers 2 en 3 van plaats verwisseld...en de nummer 2 is nog heel dicht bij de overwinning gekomen (het verschil was uiteindelijk maar 2 punten).
Nog wat feitjes voordat ik overga tot het publiceren van de eerste uitslagen.
Het is 1 gebruiker gelukt om zijn top 3 ook in de top 3 van de MuMeLadder te krijgen...al heeft hij wel de nummers 2 en 3 omgekeerd.
Er zijn 24 gebruikers die alle 3 de nummers uit de top 3 in hun eigen top 10 lijstje hadden.
Het is ook 1 gebruiker gelukt om de top 3 uit de einstand niet in zijn lijstje op te nemen.
De uiteindelijke nummer 1 is in 43 lijstjes genoemd waarvan 5 maal als nummer 1.
De nummer 3 en 5 uit de eindlijst werden door de meeste gebruikers in hun lijstje opgenomen, om precies te zijn door 45 gebruikers.
De nummer 10 van deze KO kunnen we met recht de Love It - Hate It noemen want ondanks dat het maar liefst 9 keer bovenaan een ingezonden lijstje prijkte heeft dit nummer maar ternauwernood de top 10 gehaald. Er waren naast deze 9 slechts 22 andere gebruikers die het nummer hadden opgenomen in hun lijstje.
Overigens was ook de uiteindelijke nummer 4 vaker (1x meer) bovenaan een lijstje te vinden dan de winnaar.
Het plaatsen van de uitslag zal ik in gedeeltes doen...om het nog even spannend te houden...vanavond wordt dan de top 3 bekend.
De eindlijstjes van iedereen zal ik plaatsen vlak voor het bekendmaken van de top 3.
0
Ruby1966
geplaatst: 23 december 2007, 11:47 uur
El Ninjo, wat maak je er toch een feest van op deze manier. 
Erg leuk deze opzet! Hulde!

Erg leuk deze opzet! Hulde!

0
geplaatst: 23 december 2007, 11:47 uur
Dit gaat nog spannend worden 
En amper 2 punten verschil tussen 1 en 2

En amper 2 punten verschil tussen 1 en 2

0
geplaatst: 23 december 2007, 11:48 uur
En hier zijn de eerste resultaten:
14. The Velvet Underground - Heroin
(179 pt en de nummer 1 van itchy, Petterson, The Scientist en Toon1)
15. Talking Heads - Once in a Lifetime
(157pt en de nummer 1 van Oldfart)
16. Neil Young & Crazy Horse - Down by the River
(151pt en de nummer 1 van grovonion en Tribal Gathering)
(179 pt en de nummer 1 van itchy, Petterson, The Scientist en Toon1)
(157pt en de nummer 1 van Oldfart)
(151pt en de nummer 1 van grovonion en Tribal Gathering)
0
Ruby1966
geplaatst: 23 december 2007, 11:51 uur
Alleen Down by the River had ik op de 9e plaats staan in mijn top 10. De andere 2 kwamen bij mij niet voor...dus dit begint goed 

0
geplaatst: 23 december 2007, 11:53 uur
Ik had Talking Heads er wel in staan denk ik.
Heroin had ik trouwens veel hoger verwacht dan dit.
Heroin had ik trouwens veel hoger verwacht dan dit.
0
basketballerke
geplaatst: 23 december 2007, 11:55 uur
Had ook Heroin, maar ook Down by the River wel veel hoger geschat moet ik zeggen.
0
geplaatst: 23 december 2007, 11:58 uur
Jullie gaan nog veel meer verrast worden denk ik ... maar nog even geduld hebben

0
geplaatst: 23 december 2007, 12:05 uur
Ja, die had ik zelf ook een stuk hoger ingeschat....maar hij zat vanaf het begin in de onderste regionen en is daar niet meer weggekomen. Was volgens mij ook het nummer dat het langst op 0 punten stond.
Talking Heads begonnen trouwens heel sterk en stonden na ongeveer 25 inzendingen nog in de top 5 meen ik...daarna helemaal weggezakt naar de voorlaatste plaats.
0
geplaatst: 23 december 2007, 12:28 uur
En hier het volgende deel van de uitslag. Ik moet er zo even vandoor, de rest van de uitslag volgt ergens vanaf later in de middag.
11. Pixies - Debaser
(208 pt en de nummer 1 van andré, deric raven, Yak en El Ninjo)
Dit nummer heeft evenveel punten als de nummer 10 uit de lijst maar obv minder nummer 1 posities naar de 11e plaats verwezen.
12. The Sound - Winning
(196 pt en de nummer 1 van Alicia, divart, Orbit en perfume)
13. The Velvet Underground - Venus In Furs
(188 pt en de nummer 1 van Jesusfreen, Lukas, musicfriek en shinybeast)
Dit maakt het eindlijstje tot nu toe als volgt:
11. Pixies - Debaser
12. The Sound - Winning
11. Pixies - Debaser
(208 pt en de nummer 1 van andré, deric raven, Yak en El Ninjo)
Dit nummer heeft evenveel punten als de nummer 10 uit de lijst maar obv minder nummer 1 posities naar de 11e plaats verwezen.
12. The Sound - Winning
(196 pt en de nummer 1 van Alicia, divart, Orbit en perfume)
(188 pt en de nummer 1 van Jesusfreen, Lukas, musicfriek en shinybeast)
Dit maakt het eindlijstje tot nu toe als volgt:
11. Pixies - Debaser
12. The Sound - Winning
0
Ruby1966
geplaatst: 23 december 2007, 12:39 uur
Ah, mijn nummer 10, 3 en 4 belanden dus niet in de uiteindelijke top 10....jammer.
0
geplaatst: 23 december 2007, 12:52 uur
The Sound had ik ook liever een stuk hoger gezien. Maar er blijft natuurlijk nog een hoop new wavenummers in de running 

0
geplaatst: 23 december 2007, 12:59 uur
Had Debaser, Winning, Venus in Furs, Once in a Lifetime en Down by the River in mijn top 10 staan. Dus de helft van mijn top 10 staat niet in de top 10
.
.
0
geplaatst: 23 december 2007, 13:02 uur
11 t/m 13 had ik ook niet genoemd, maar vooral Down by the River en Heroin staan wel heel erg laag. Ik had wel een beetje het idee dat Cortez the Killer meer geliefd was maar DbtR pas op plaats nummer 16. I'm Blue. 

0
geplaatst: 23 december 2007, 13:21 uur
De uiteindelijke plaats van de Pixies en the Sound verbazen me zeer; daardoor vrees ik met grote vreze voor de top 3.......
0
geplaatst: 23 december 2007, 13:25 uur
Neil Young is op deze site toch schromelijk overschat (Whoops, wat zeg ik nu...)
0
geplaatst: 23 december 2007, 13:34 uur
Ja, wat zeg je nu.
(haal de eieren en tomaten maar tevoorschijn)
(haal de eieren en tomaten maar tevoorschijn)
0
Feeder
geplaatst: 23 december 2007, 13:47 uur
dvdschaaf schreef:
Neil Young is op deze site toch schromelijk overschat (Whoops, wat zeg ik nu...)
Ketter !

0
geplaatst: 23 december 2007, 14:17 uur
VU heeft duidelijk te lijden gehad onder het feit dat ze 2 nummers bij de beste 16 hadden. Als één van de 2 erin had gestaan, had die wel in de top 10 gestaan. Mijn prognose voor de top 10:
1. The Doors - The End (al vanaf het begin mijn favoriet voor nr.1)
2. Radiohead - Street Spirit (Nog net voorbij MA gegaan)
3. Massive Attack - Teardrop (Volgens mij is dit de verrassing)
4. Neil Young - Cortez the Killer (Gezien de lage positie van Down by the River en de populariteit van NY, moet deze wel hoog staan...)
5. Kate Bush - Wuthering Heights (Vaak genoemd, maar niet bovenaan, lijkt me een goede beschrijving voor dit nummer)
6. Joy Division - Decades (Volgens mij onder de forummers populairder dan Love Will Tear Us Apart, zie ook de overwinning in de New Wave KO)
7. David Bowie - Heroes
8. Radiohead - Exit Music (for a Film)
9. Joy Division - Love Will Tear Us Apart (Normaal gesproken éé'n van de favorieten, maar lijdt denk ik onder aanwezigheid van Decades bij de laatste 16)
10. Echo & the Bunnymen - The Killing Moon (Dit is denk ik de love-it-or-hate-it: zeer populair onder de wavers, amper genoemd door de rest...)
1. The Doors - The End (al vanaf het begin mijn favoriet voor nr.1)
2. Radiohead - Street Spirit (Nog net voorbij MA gegaan)
3. Massive Attack - Teardrop (Volgens mij is dit de verrassing)
4. Neil Young - Cortez the Killer (Gezien de lage positie van Down by the River en de populariteit van NY, moet deze wel hoog staan...)
5. Kate Bush - Wuthering Heights (Vaak genoemd, maar niet bovenaan, lijkt me een goede beschrijving voor dit nummer)
6. Joy Division - Decades (Volgens mij onder de forummers populairder dan Love Will Tear Us Apart, zie ook de overwinning in de New Wave KO)
7. David Bowie - Heroes
8. Radiohead - Exit Music (for a Film)
9. Joy Division - Love Will Tear Us Apart (Normaal gesproken éé'n van de favorieten, maar lijdt denk ik onder aanwezigheid van Decades bij de laatste 16)
10. Echo & the Bunnymen - The Killing Moon (Dit is denk ik de love-it-or-hate-it: zeer populair onder de wavers, amper genoemd door de rest...)
0
geplaatst: 23 december 2007, 14:20 uur
Waarom heeft VU te lijden gehad ?
Je kunt toch beide platen in de top 10 zetten. Dat heb ik bij Neil Young ook gedaan. (en Radiohead en Joy Division staan ook twee maal in de top 10)
Je kunt toch beide platen in de top 10 zetten. Dat heb ik bij Neil Young ook gedaan. (en Radiohead en Joy Division staan ook twee maal in de top 10)
0
geplaatst: 23 december 2007, 14:22 uur
2 van mijn nominaties niet bij de laatste 10 zie ik, valt mee 

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.