MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2007

zoeken in:
Tribal Gathering schreef:
Waarom heeft VU te lijden gehad ?

Je kunt toch beide platen in de top 10 zetten. Dat heb ik bij Neil Young ook gedaan. (en Radiohead en Joy Division staan ook twee maal in de top 10)

tuurlijk, maar er zullen ongetwijfeld een aantal mensen zijn geweest die één keer VU wel genoeg vonden. Zo had ik wrs Venus in Furs wel in mijn top 10 gezet, had Heroin niet in de lijst gestaan. Nu heb ik Debaser daarvoor in de plaats gezet. (Overigens heb ik wel 2x Neil Young en Radiohead erin gezet, maar dat zijn 2 van mn favoriete artiesten...)

sorry per ongeluk op plaatsen gedrukt voor ik iets getypt had

dvdschaaf schreef:
Neil Young is op deze site toch schromelijk overschat (Whoops, wat zeg ik nu...)

Och, dat geldt voor zo'n 80% van de laatste 16.

Oei, mijn nummer 2 (Talking Heads), 3 (Venus in Furs), 4 (Pixies) en 10 (Heroin) zijn al voorbij gekomen. Plus twee nummers die mijn top 10 niet haalden (Down by the River en Winning). Met name de twee VU-nummers en The Pixies had ik echt hoger ingeschat.

Nummer 1 zou weleens Street Spirit kunnen worden. Met Teardrop en Heroes ook in de top 3, Heroes nogal stiekem. In heel veel lijstjes, maar niet vaak een individuele top 3 denk ik.

De populariteit van Neil Young op de site wordt enigszins overschat.

Dat denk ik ook...

Denk ook niet dat The Killing Moon een love-it-or-hate-it plaat is, eigenlijk. Populair bij de wavers, maar ook populair bij veel anderen, volgens mij. Had hem zelf op 5 geloof ik.

Cortez the Killer is de love it or hate it die we op 10 gaan zien denk ik. Heb ik vanaf de eerste keer dat er sprake was van zo'n plaat gedacht. Ik zie The Killing Moon ook niet in 9 lijstjes op 1 staan. Lijkt me gewoon een middenmoter die op 7 of 8 gaat komen.

Voor die love-it-or-hate-it denk ik nog steeds vooral aan Kate Bush en Teardrop.

Ik weet het wel zeker, dat moet Cortez zijn.

De nummers in mijn top 10 die al langsgekomen zijn:

11. Pixies - Debaser -> had ik op 9
12. The Sound - Winning -> had ik op 10
13. The Velvet Underground - Venus In Furs -> had ik op 6
14. The Velvet Underground - Heroin
15. Talking Heads - Once in a Lifetime -> had ik op 4
16. Neil Young & Crazy Horse - Down by the River

Het verbaast me wel echt dat The VU niet bij de beste 10 zit. Ik had Venus in Furs eigenlijk wel in de top 5 verwacht.

Wat betreft Heroes denk ik dat je wel gelijk gaat krijgen.

Er wordt volop gespeculeerd zie ik.....dus tijd om weer wat onzekerheid weg te nemen....en Herman had het vanaf het begin al goed m.b.t. de Love It - Hate It van deze lijst.

8. Joy Division - Love Will Tear Us Apart
(232 pt en de nummer 1 van Dwejkk_, Kid A(cid) en starbright boy)

9. Radiohead - Exit Music (For A Film)
(209 pt en de nummer 1 van aERodynamIC, Marcel Jongeneel en Nightporter)

10. Neil Young - Cortez The Killer
(208 pt en de nummer 1 van Allmusic, basketballerke, Cygnus, ErikM, lebowski, Lin, Ruby1966, Titmeister en tondeman. Vanwege meer 1e plaatsen is deze boven the Pixies beland die evenveel punten verzamelden)

Brengt ons bij het totaal overzichtje tot nu toe:

11. Pixies - Debaser
12. The Sound - Winning
13. The Velvet Underground - Venus In Furs
15. Talking Heads - Once in a Lifetime

Lin
mijn nummer 1 op nummer 10

Massive Attack is nu voor mij al de verrassing.

Aha, inderdaad Cortez dus! Stond niet in mijn top 10.

Verder gaan daar mijn nummer 1 en 5, waardoor geen van de nummers uit mijn top 5 de eerste 7 hebben gehaald. Nu dus nog mijn nummer 6, 7, 8 en 9 en maar liefst drie nummers van buiten mijn top 10 (de twee die ik het laatst wegstreepte, plus wat mij betreft het minste nummer uit de hele top 16).

Mijn top 4 is nog in de race.

Mijn twee inzendingen (Street Spirit en Teardrop) zijn nog in de race

Van de komende 7 nummers zijn er nog 5 uit mijn top 10

Love Will Tear Us Apart onder Decades?

Wel tof dat Massive Attack zo hoog eindigt.

Tijd voor het bekendmaken van de nummers 6 en 7.

6. Joy Division - Decades
(248 pt en de nummer 1 van freddze, rayman, Sheplays en VanDeGriend)

Decades van Joy Division heeft een wat grillig verloop gekend, deed het in het begin vrij goed, zo rond de 3e tot 6e plaats, zakte toen weg tot bijna buiten de top 10 en kwam op het laatst weer omhoog tot plaats 6.

7. Echo & the Bunnymen- The Killing Moon
(242 pt en de nummer 1 van Arno en titan)

Echo & the Bunnymen hadden een flitsende start en lagen bij het eerste "overzichtje" wat ik poste na 24 inzendingen zelfs op de eerste plaats !!!. Daarna kwam de klad erin, ze hielden het nog even vol in de top 3 maar vervolgens zakten ze langzaam maar gestaag steeds een plaatsje verder terug in de lijst.

Het overzicht tot nu toe ziet er als volgt uit:

11. Pixies - Debaser
12. The Sound - Winning

Er zijn nog 5 nummers in de race voor de overwinning, in alfabetische volgorde zijn dit:

David Bowie - Heroes
Kate Bush - Wuthering Heights
Massive Attack- Teardrop
Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
The Doors - The End

deric raven schreef:
Massive Attack is nu voor mij al de verrassing.

Verwacht hem nu zelfs op 1.

Alleen Wuthering Heights en The End stonden van de laatste vijf in mijn top 10. Kate op nummer 4 en The Doors op nummer 8. Hoop dat de winnaar niet Street Spirit word

Nummer 2,3 en 5 (?) zitten er nog in en maar 1 niet toptiener. Nadat mijn nummer 1 op plaats 16 kwam valt het al met al nog mee.

Mijn nummer 1 strandt op 7, het kon toch slechter

Status Seeker schreef:
Mijn twee inzendingen (Street Spirit en Teardrop) zijn nog in de race

Let op: ik heb de nummers 1 en 2 in handen

Mijn top 3 is nog in de race.

Decades was mijn nummer 9. The Killing Moon was een van de twee laatste afvallers in mijn top 10. Mijn nummer 6, 7 en 8 en twee nummers van buiten de top 10 zijn nog over.

Dwejkk_ schreef:
Alleen Wuthering Heights en The End stonden van de laatste vijf in mijn top 10.

Bij mij juist alleen die twee niet. Wuthering Heights net niet en The end is mijn minst favoriete nummer van de laatste 16.

Ik kan eindelijk weer op internet en wat is het hier spannend! Wow

We naderen de ontknoping van de top 3....eerst de nummers 4 en 5 nog.

4. Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
(261 pt en de nummer 1 van dvdschaaf, Laurora, Mastroianni, miak, reptile71 en Status Seeker)

Radiohead is verrassend genoeg eigenlijk geen moment in beeld geweest voor de eerste plaats, heeft zelfs heel lang rond de plaatsen 8 t/m 10 vertoeft en is na ongeveer de helft van de ingezonden lijstjes aan een opmars begonnen. Maar hoger dan uitzicht op maximaal een 2e plaats heeft er eigenlijk nooit ingezeten en uiteindelijk heeft ie de top 3 ook net niet meer gehaald.

5. Massive Attack- Teardrop
(254 pt en de nummer 1 van Koenr, nevyn en Reijersen)

Massive Attack heeft eigenlijk continu in de bovenste helft van het schema gebivakkeert, zeg maar zo tussen de plaatsen 4 en 7, zonder ooit echt aanspraak op een hogere notering te maken. Op het moment dat ie leek te gaan doorstoten richting top 3 zakte ie weer weg en andersom kwam ie weer terug als hij buiten de top 7 leek te gaan vallen.

Het overzicht tot zover:

4. Radiohead - Street Spirit (Fade Out)
5. Massive Attack- Teardrop
11. Pixies - Debaser
12. The Sound - Winning

Dit betekent dat David Bowie, Kate Bush en The Doors de top 3 bevolken....maar in welke volgorde....nog even geduld

Status Seeker schreef:
(quote)

Let op: ik heb de nummers 1 en 2 in handen

Niet dus

Ik hoop dat het Wuthering Heights is, zo een hele mooie winnaar zijn. Het is wel onwijs spannend

Jammer van mijn nummer 1 en 2.

Bowie dan maar.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:44 uur

geplaatst: vandaag om 09:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.