MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Knock Out: Rappers

zoeken in:
FunkyMonk schreef:
Mooie finale!

Ik ga voor Nas; ik vind Big dan wel beter flowen, maar ik kan gewoon erg genieten van Nas z'n rhymes (ten tijde van Illmatic en It was Written). Het zit gwn telkens zo mooi in elkaar.

4-7

Zoals Ice-T ooit over Nas zei: "That kid could rhyme!"

...Yo the time is wastin, I use the mind elevation
Dime sack lacin, court pen pacin
Individual, lyrical math abrasion
Psychic evaluation, the foulest nation
We livin in, dangerous lives, mad leak and battered wives
A lifestyle where bad streets is patternized
Wise men build and destroy
While the real McCoy dopefiend, named Detroit is still dealin boy
Coke suppliers actin biased
Cause rumors say that niggaz wear wires and we liars
But every night the gat's fired, and every day a rat's hired
I still remain the mack flyest in the phat Kani, it's --
--just the killer in me, slash drug dealer MC...

Hehe en hoeveel levende MC's kunnen nou zeggen dat iemand als KRS One een ode voor ze heeft gemaakt?

Precies.

5-8

Leuke finale.

Wat ik nu zeg is een erg persoonlijk gegeven, en gewoon mijn mening. Maar ik vind Illmatic het ultieme culminatie-punt van de Hip Hop.

- '94: nog enige banden met old school, maar new school inluidend... die periode was een periode van een overgang. Het bleven MC's zoals vroeger, de beats bezaten nog de charme van weleer, maar het moderne jasje kreeg stilaan de bovenhand.

- De flow van Nas is erg regelmatig: snel, maar verstaanbaar, zonder te veel pauzes, maar ook niet langdradig (als een mitrailleur), niet teveel offbeat, met duidelijk inspiratie van Rakim, maar toch een apart geluid en de poort openend voor de nieuwe mode qua flow...

Ik luister soms veel liever naar andere MC's of andere albums, maar Nas' Illmatic is steeds een rustpunt, een geluid dat de perfectie benadert, al kan je op sommige momenten de perfectie minder smaken en heb je eerder nood aan een gevoel bij muziek dat nét niet die perfectie benadert.

Nas in '94 is voor mij de synthese van oude en nieuwe hiphop, het middelpunt: product van een lange geschiedenis die aan hem voorafgaat en een prototype voor wat na hem zou komen. Een flow die als een metronoom regelmatig over beats van de beste producers gleed, zoals een schip op de Noordzee - niet te wild, maar ook niet zonder obstakels. De gulden middenweg... Nas mag deze K.O. winnen!

P Jay schreef:
Wat ik nu zeg is een erg persoonlijk gegeven, en gewoon mijn mening. Maar ik vind Illmatic het ultieme culminatie-punt van de Hip Hop.

- '94: nog enige banden met old school, maar new school inluidend... die periode was een periode van een overgang. Het bleven MC's zoals vroeger, de beats bezaten nog de charme van weleer, maar het moderne jasje kreeg stilaan de bovenhand.

- De flow van Nas is erg regelmatig: snel, maar verstaanbaar, zonder te veel pauzes, maar ook niet langdradig (als een mitrailleur), niet teveel offbeat, met duidelijk inspiratie van Rakim, maar toch een apart geluid en de poort openend voor de nieuwe mode qua flow...

Ik luister soms veel liever naar andere MC's of andere albums, maar Nas' Illmatic is steeds een rustpunt, een geluid dat de perfectie benadert, al kan je op sommige momenten de perfectie minder smaken en heb je eerder nood aan een gevoel bij muziek dat nét niet die perfectie benadert.

Nas in '94 is voor mij de synthese van oude en nieuwe hiphop, het middelpunt: product van een lange geschiedenis die aan hem voorafgaat en een prototype voor wat na hem zou komen. Een flow die als een metronoom regelmatig over beats van de beste producers gleed, zoals een schip op de Noordzee - niet te wild, maar ook niet zonder obstakels. De gulden middenweg... Nas mag deze K.O. winnen!

Mooi gesproken.

1994: Illmatic
1995: features op Kool G Rap - Fast Life, op Raekwon - Verbal Intercourse, op Mobb Deep - Eye For An Eye
1996: It Was Written met I Gave You Power en If I Ruled The World bijv.
daarna minder werk maar weet toch nummers als Nas Is Like en Undying Love uit te brengen
2001: Comeback met Stillmatic met o.a. You'Re Da Man, Rewind, Ether en One Mic
2002: God's Son met Made You Look en Get Down + Lost Tapes komt uit waar Nas laat merken dat hij tussen Illmatic en Stillmatic nog heel veel dopes heeft uitgebracht.
2004: Street Disciple, niet bijzonder geweldig maar toch een hoop sterke tracks zoals Nazareth Savage en Virgo. Eeen degelijk album.
2006: Hiphop Is Dead, voor vele een teleurstelling door de hoge verwachtingen maar ook hier staan een hoop degelijk werk tussen. Is nog steeds niet afgedaan.

Nas heeft in 12 jaar veel materiaal uitgebracht wat zo 3 of 4 albums vol topmateriaal kan leveren...

Biggie heeft helaas maar 2 albums gemaakt maar Ready To Die was in mijn ogen niet zo goed als Illmatic
Life After Death was vergelijkbaar met It Was Written en begon de commercielere kant op te gaan. Net als bij It Was Written een kwalitatief sterke kant maar Biggie zou mocht hij nog 6 albums gemaakt hebben ook niet het niveau behouden van zijn debuut denk ik. Twee albums is daarbij te weinig om de beste MC aller tijden te worden vind ik.

Enkel Rakim zou van Nas winnen misschien, maar Nas is in mijn ogen een terechte winnaar mocht hij de meeste stemmen krijgen

Dr.Greenthump
6-9, nogmaals Biggie is de koning.

6-10

Ladies and gentlemen, we have a winner!

(afbeelding)

confer mijn bovenstaand bericht. Ik ga akkoord met Nas als winnaar! (zij het dan de Nas van een welbepaalde periode - in mijn ogen)

Vanmorgen naar de stembus voor verkiezingen; vanavond stemmen voor de beste MC.... we weten weer heel wat bij na vandaag

P Jay schreef:

confer mijn bovenstaand bericht. Ik ga akkoord met Nas als winnaar! (zij het dan de Nas van een welbepaalde periode - in mijn ogen)

Misschien kan je beter zeggen Nas zonder een welbepaalde periode

rico-bballer
Hoe gaat het nu verder heb dit topic veel te laat ontdekt.

net als de track KO het houd op helaas

Social_Mask
Social_Mask schreef:
Ik voorspel dat Nas gaat winnen...
BIG zal ver komen, hopelijk Eminem ook. Maar Pac zal er best snel uitgaan. Even om de bekende op te noemen. Jay-Z komt ook niet ver.

^Begin van de KO.

Hmm ja had liever een andere winnaar gezien maargoed. Nas is voor mij echt niet de beste MC. Deze battle heeft hij wel mogen winnen van BIG.

Tijd voor een nieuwe Hip Hop KO? Beste nederlandstalige nummer ofzo?

Hebben we al een producers KO gedaan?

Nee goed idee, Ik wil trouwens ook een nieuwe track KO doen met een zooi nieuwe nummers en een andere loting

Jammer dat ik niet op Big heb kunnen stemmen, maar ik kan er ook wel mee leven dat Nasty heeft gewonnen.

cortez
herbertwest schreef:
Nee goed idee, Ik wil trouwens ook een nieuwe track KO doen met een zooi nieuwe nummers en een andere loting

Album KO
track KO
producer KO

I'm all in.

Ik ben bij Hiphop Track KO (het vorige topic) begonnen met een zooi nummers te zetten die er de eerste ronde niet in zaten. Iemand zin om verder te gaan?

Die is pas over, wel erg snel om er alweer mee te beginnen. Misschien is het een idee iets te doen met Decennia. Dus het beste album per Decennia en die dan later tegen elkaar laten strijden ofzo.

Leuk idee. Wat ben je toch altijd creatief, Reijersen .

MJ_DA_MAN schreef:
Leuk idee. Wat ben je toch altijd creatief, Reijersen .

Ach! Ik wil niet voor niks bij een reclamebureau gaan werken als ik volgend jaar afgestudeerd ben.

Maar even zonder gekheid; Welke decennia zijn voor de hiphop te gebruiken in dit idee? Oftewel, wanneer begon het?

Dr.Greenthump
Het begon in '79 met natuurlijk The Sugar Hill Gang, maar waarom doen we gewoon niet per jaar of de beste albums per jaar .. ? Er zijn immers maar 3 HipHop decenia.

Het begon toch al eerder, met Kool DJ Herc en The Last Poets (alhoewel die laatste meer spoken word was)?

|Joël|
De oudste hiphop albums die ik heb en ken zijn uit de jaren 80 dus is per jaar misschien inderdaad beter want als we verder terug gaan dan de jaren 80 denk ik dat het niet snel zal gaan.

Anders hebben we denk ik:
Jaren: '80 - '90 -'00
3 decennia
Want verder terug is denk ik niet mogelijk.

rico-bballer
jaah maar dat was dan niet echt een decennia eerder ofzo toch?

Jazeker. Kool DJ Herc in de Bronx midden jaren 70. Zijn MC was Coke La Rock. Daarna werd het al gauw overgenomen door Grandmaster Flash, Afrika Bambaata en Grandmaster Caz.

was antwoord op MJ, want het is idd geen decennia eerder maar een jaar of 4 a 5

Sugarhill Gang was wel het eerste met een hitsingle (De eerste track die op vinyl verschijnt is als het goed King Tim Ill van The Fatback Band).
Daarna kwamen Kurtis Blow, Whodini, The Message van Grandmaster Flash etc

Gast
geplaatst: vandaag om 08:19 uur

geplaatst: vandaag om 08:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.