MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152

zoeken in:
22 Atmosphere - Fuck you Lucy - Einsturzende Neubauten - Yü-Gung - Archive - Again - Yume Bitsu - Truth

(4)(8)(7)(5)

2-2-0-0

Ik heb veel met de muziek van Nick Cave, en zo de Neubauten leren kennen.
Mijn enige tatoeage is het logo van de Neubauten, dus ik heb er wat extra mee. Maar ze hebben nog mooiere nummers.
Wel de beste deze ronde. Maar ik vind Blume het beste van hun.

22 Atmosphere - Fuck you Lucy - Einsturzende Neubauten - Yü-Gung - Archive - Again - Yume Bitsu - Truth

(3)(7)(6)(6)

Sluit me aan bij Deric, maar vind deze van de Neubauten zeker niet hun beste, net zomin als Blume (alhoewel dat wel een prachtig nummer is!). Maar de rest van deze nummers kan zich hier eenvoudigweg niet mee meten. punt.

Nou Orbit, dan ben ik toch wel benieuwd wat jij het mooiste nummer van de Neubauten vind.

Die Interimsliebenden en Armenia komen toch wel snel in mijn hoofd op als meesterwerkjes.

2-3-0-1 Yume Bitsu

(3)(7)(5,5)(8,5)

Allmusic

2-3-0-2 Yume Bitsu

(5,5)(4)(6)(8)

herman schreef:
Dat was spannend! Santana door naar de volgende ronde, maar GC heeft een ietsjes hoger gemiddelde volgens mij.
Toevallig net evenveel, beiden hebben 6,50 als gemiddelde, waarlijk gewaagd aan elkaar... de volledige resultaten van de laatste 3 dagen geef ik straks.

Reijersen schreef:
En ik wacht en wacht maar op Willie Hightower.
nog 1 nachtje slapen en dan komt...

2-4-0-2 Yü-Gung

(-)(9)(8(6)

Einsturzende Neubauten, een band die ik (ook) via Nick Cave heb ontdekt (nouja, ik ken alleen Strategies Ag... III). Ik vind Yü-Gung een prima nummer na het gisteren voor het eerst gehoort te hebben. Dus mijn stem gaat hier ook naar uit.

Archive trouwens nog wel het vermelden waard, ook een heel goed nummer.

Sheplays

Fuck you Lucy van Atmosphere vind ik een goed nummer. Prima verstaanbaar en een leuke tekst van een stoere hiphopper met liefdesverdriet.

Einstürzende Neubauten's Yü-Gung is een lekker opzwepend en tamelijk toegankelijk nummer.

Again van Archive was voor mij het verrassende nieuwtje van deze ronde. Het begint als een mooi liefdesliedje maar het ontaardt in een lekker instrumentaal stuk dat een
beetje triphopachtig aandoet.

Truth van Yume Blitsu is een goed stuk ambient rock, gaat wel een beetje te lang door in dezelfde sfeer.

2-4-1-2

(7)(7)(8(7)

Jesse schreef:

2-4-0-2 Yü-Gung

(-)(9)(8(6)

Einsturzende Neubauten, een band die ik (ook) via Nick Cave heb ontdekt (nouja, ik ken alleen Strategies Ag... III). Ik vind Yü-Gung een prima nummer na het gisteren voor het eerst gehoort te hebben. Dus mijn stem gaat hier ook naar uit.

Archive trouwens nog wel het vermelden waard, ook een heel goed nummer.
Waarom geef je Atmosphere geen punten?

2-4-2-2 Archive

(5,5) (6) (10) (4)

atmosphere: luister niet veel naar hip hop maar dit klinkt wel degelijk voor een hip hop nummer

Einsturzende Neubauten: leuke stijl en dat duits past er wel bij, maar ik zou het niet uit men eigen opnieuw opleggen

Archive: Men eigen toevoeging, een prachtig nummer boordevol emotie. Ik moet er wel bij zeggen dat de echte versie ongeveer 16 minuten duurt, dit is een ingekorte versie waardoor dat de opbouw misschien wat verkeerd overkomt. Maar toch, alles klinkt zo goed in dit nummer en met zoveel gevoel, bijvoorbeeld die mondharmica, subliem...

Yume Bitsu: ik heb dit soort muziek een kans gegeven maar bah, dat is niet aan mij besteed, na een minuut ben ik het al beu gehoord. Veel te langdradig, bijna geen afwisseling, die constante opbouw, gewoon niet mijn ding

22 Atmosphere - Fuck you Lucy / Einstürzende Neubauten - Yü-Gung / Archive - Again / Yume Bitsu - Truth

2-5-2-2

(5)(9)(6,5)(6)

Yü-Gung (Fütter Mein Ego) is toch wel een van mijn favorieten van de Neubauten. Het absolute topnummer van hen vind ik echter 'Haus Der Lüge'. Da's echt geniaal!

Geen van de andere nummers in deze ronde komt wat mij betreft ook maar in de buurt, al vind ik bepaalde stukken van het Archive nummer wel mooi. Ik heb de 16 minuten versie beluisterd. Had het eerst een 7 gegeven, maar na een aantal beluisteringen verliest het toch een beetje van z'n kracht voor mij - vandaar 6,5. Ook nog goed natuurlijk.

Omayyad
Atmosphere - Fuck you Lucy (5)
Einstürzende Neubauten - Yü-Gung (4)
Archive - Again (9)
Yume Bitsu - Truth (8)

Atmosphere - Fuck you Lucy / Einstürzende Neubauten - Yü-Gung / Archive - Again / Yume Bitsu - Truth

2 / 5 / 3 / 2

MetalDex
22 Atmosphere - Fuck you Lucy / Einstürzende Neubauten - Yü-Gung / Archive - Again / Yume Bitsu - Truth

2-6-3-2 Einstürzende Neubauten

(2)(8)(5)(4)

(!RKU$

2 - 6 - 4 - 2 Archive

(4) - (3) - (7) - (7)

even resultaten van de laatste 3 dagen als tussendoortje:

19.
1. The Jam - 8 - 6,64
2. Papa M - 8 - 6,71
3. Cruachan - 4 - 5,02
4. Freudiana - 2 - 4,38

20.
1. Xanopticon - 8 - 4,43
2. Sly & The Family Stone - 8 - 6,42
3. Thelonious Monster & Tom Waits - 4 - 5,29
4. Tröckener Kecks - 1 - 4,50

21.
1. Big Country - 7 - 6,94
2. Santana - 6 - 6,50
3. Global Communication - 5 - 6,50
4. Pain of Salvation - 0 - 5,16

Xanopticon levert de eerste winnaar die geen voldoende gemiddelde score krijgt.

Ja, was best een extreem nummer.

2 - 6 - 5 - 2 Archive

(3) (6) (7,5) (6,5)

Atmosphere zal binnen z'n genre best wel goed zijn, maar - enkele uitzonderingen daargelaten - met de meeste hiphop heb ik niet zo veel.
Einstürzende Neubauten is een band die qua genre wel meer in mijn straatje past maar ik ben er op 1 of andere manier nooit aan toe gekomen me in de band te verdiepen, waarschijnlijk omdat hetgene wat ik destijds van hen hoorde me toch niet kon overtuigen. Dat kan dit nummer me ook weer niet helemaal alhoewel het wel een voldoende scoort.
Archive, de verrassing voor mij van deze ronde, mooi nummer en voor mij de winnaar.
Yume Bitsu, ik haak in het eerste deel helaas af, niet spannend genoeg om maar niet te zeggen dat het ronduit saai wordt, het duurt mij te lang tot de climax in het 2e deel van het nummer....maar die mag er overigens wel wezen en maakt veel goed.

2 - 6 - 6 - 2 Archive

(6,8) (5) (7,2) (6,5)

Davez

2 - 6 - 7 - 2 Archive

atmosphere: knap nummer, goeie tekst die me wel aangrijpt, geen candy shop lyrics mooi zo.

neubauten: vind ik maar dom

archive: zeer lang maar nooit vervelend

yume: kan ermee door

(8)(4)(8)(6)

2 - 6 - 8 - 2 Archive

(6)(6)(9)(7,5)

Atmosphere maakt een hip-hop liedje dat ik in kleine dosissen wel kan beluisteren. Vandaag past het refrijn uiterst goed bij mijn persoonlijke situatie, alleen zing ik ipv Lucy een andere naam .

Van de Einstürzende Neubauten heb ik zo'n beetje hetzelfde voor als El Ninjo. Komt daar bij dat ik hier liever Blume had zien staan. Een nummer dat ik om klassen beter vind.

Yume Bitsu is een erg goed nummer dat slechts een beetje lijdt aan over-lengte. Een fenomeen dat in deze KO erg vaak voor komt. Ik snap ook wel een beetje waarom, tenslotte als je iets goed vind wil jer er lang van genieten, niet? Het komt alleen niet altijd over op de nieuwe ontdekkers.

De nominatie van Archive is erg slim gedaan. Het nummer op youtube verraadt niet dat er ook nog een ultra-lange versie van bestaat. Deze laatste gaat in huize grovonion echter wel nog vaker gedraait worden en ik hoop vurig dat de rest van het materiaal van deze groep ook zo goed is.

Sheplays
Voor morgen hebben we bij Chic een dode link.

Sheplays schreef:
Voor morgen hebben we bij Chic een dode link.
komt eraan, nog 20 minuten uploaden. Ik heb even mijn slaap hiervoor uitgesteld

grovonion schreef:

De nominatie van Archive is erg slim gedaan. Het nummer op youtube verraadt niet dat er ook nog een ultra-lange versie van bestaat. Deze laatste gaat in huize grovonion echter wel nog vaker gedraait worden en ik hoop vurig dat de rest van het materiaal van deze groep ook zo goed is.

Ze hebben nog kunstwerkjes (lights, , finding it so hard,...) van boven de 15 minuten, zeker het beluisteren waard, want deze band is veel te ondergewaardeerd hier op musicmeter

en hier is de link voor Chic - Cheer Chic. G'nacht

Sheplays
Bedankt en welterusten!

Atmosphere - Fuck you Lucy : ************ censuur**************

Einstürzende Neubauten - Yü-Gung : geen nummer wat mij uitnodigt om meer van Einstürzende Neubauten te beluisteren.

Archive - Again /:Eerste vier minuten zijn van een hoog niveau,daarna is het helaas gebeurd met de pret.

Yume Bitsu - Truth: Uitermate goed te pruimen wel wat aan de langdraderige kant maar ala.Hoogtepunt de muur van gitaren a la Ride na zo'n 8 minuten.

2 - 6 - 8 - 3 Yume Bitsu

(2)(5,5)(6)(6,5)

2 - 6 - 8 - 4 Yume Bitsu

(3)(5,5)(6,5)(8,5)

Atmosphere: behoorlijk boos hiphopnummer. Ik dein wel mee, maar echt veel doet het niet met me.

Einstürzende Neubauten: met de Neubauten had ik wel eens kennis gemaakt. het klinkt allemaal wel intrigerend en ik kan me voorstellen dat het best moet zijn geweest als je hier in 1990 bij was, maar het weet me niet helemaal te bereiken. De laatste twee minuten gaat het wel behoorlijk los en word ik inmiddels wel genoeg meegesleept. Jammer dat het dan afgelopen is.

Archive: begint lekker rustig na het hectische einde van het nummer hiervoor. Doet een beetje Pink Floydiaans aan en da's zeker niet verkeerd. Mooi ingetogen nummer. Als het wat heftiger wordt, is het wel meteen een stuk meer standaardrock helaas.

Yume Bitsu: jammer van de zang in het begin, maar gelukkig wordt al snel de 'zweven op zijn Mogwais'-modus ingezet, al is het gitaargeluid hier wat opener. De zang verderop in het nummer bevalt me overigens beter. Hoe dan ook, een erg mooi nummer en mijn duidelijke winnaar van deze ronde.

Yume Bitsu is een erg goed nummer dat slechts een beetje lijdt aan over-lengte. Een fenomeen dat in deze KO erg vaak voor komt. Ik snap ook wel een beetje waarom, tenslotte als je iets goed vind wil jer er lang van genieten, niet? Het komt alleen niet altijd over op de nieuwe ontdekkers.

Bij mij komt het wel over. Ik vind het mooi opgebouwd, je wordt langzaam in trance gespeeld en dan is de climax des te mooier. Maar ik houd ook wel van 'space'-rock, laat mij maar lekker zweven.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:52 uur

geplaatst: vandaag om 08:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.