MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152

zoeken in:
Atmosphere - Fuck you Lucy

Einstürzende Neubauten - Yu Güng
Ik mag het spastische karakter van dit nummer wel. Verder vind ik de drum & bass goed.

Archive - Again
Mooi, tja. Pluspunt voor de harmonica (harmonica geluid, indien dit geen harmonica is) & het verfijnde getokkel. Voor de rest niet heel bijzonder.

Yume Bitsu
Het begin had mogen starten wanneer de bass invalt. Instumentale stuk is erg schoon. De gitaar distortion wordt lang aangehouden op de achtergrond en dat vind ik mooi. Grootse climax. Winnaar. Ik ga maar eens een CD'tje van ze zoeken.

2 - 6 - 8 - 5 Yume Bitsu

(1,1)(6,3)(6,6)(8,2)

Gisteren heb ik gemist, jammer. Ik had zograag Nerve een stem willen geven.

Is 1 jouw ondergrens en zo ja, waar heeft Atmosphere dan die 0,1 aan verdiend?

Davez
23 Chic - Chic Cheer - Tuxedomoon - Desire - John Mayall & the Bluesbreakers - Kids got the blues - Willie Hightower - Nobody but you

willy hightower http://www.youtube.com/watch?v=mTFHdrnKRm0&mode=related&search=

john mayall http://www.youtube.com/watch?v=dEkSXd6pcsg

23 Chic - Chic Cheer - Tuxedomoon - Desire - John Mayall & the Bluesbreakers - Kids got the blues - Willie Hightower - Nobody but you

Vrij stabiele ronde; geef Tuxedomoon de extra punt. Waarom niet In A Matter Of Speaking; die is echt super...

Ik dacht dat het nummer van Chic een hit was geweest. Is vrij bekend, maar ik zal het wel mis hebben.

(7)(7,1)(7)(7)

0-1-0-0 Tuxodomoon

0-2-0-0 Tuxodomoon

(6)(7)(6)(6,5)

Davez

0-2-0-1 de Willie

chic: eentonig, geeuw
tuxedomoon: eentonig en een vreselijke stem
mayall: een standaard bluesnummer
hightower: een klassieker in het genre neem ik aan, kan ermee door, vocaal goed gebracht

(5)(4)(6)(6)

Sheplays

Chic Cheer is een overbekend nummer dus natuurlijk geen verrassing. Hetzelfde geldt voor de blues van John Mayall, gewoon een van zijn vele prima nummers.
Willie Hightower's soul klinkt lekker alleen had het voor mij 'Nobody but him' mogen wezen want dat achtergrondkoortje vind ik niet prettig klinken.

Tuxedomoon's Desire is een prettig nummer met een fijne drive, lekker lang en boeiend genoeg om mijn aandacht vast te houden.

0-3-0-1 Tuxedomoon

(6,5)(8,5)(7)(7)

1-3-0-1 Chic

(7)(5)(5)(6)

Davez schreef:

hightower: een klassieker in het genre neem ik aan, kan ermee door, vocaal goed gebracht

Nope, Willie Hightower is vooral een erg onbekende, maar steengoede soulzanger.

MetalDex

1-3-1-1 John Mayall

(3)(4,5)(8,5)(6,5)

fredpit

1-3-1-2 Willie

(6,5)(6,5)(6)(7)

Jammer van dat slappe nr. van John Mayall...de man heeft interesantere nr's uitgebracht.

1-3-1-3 Willie Hightower

(7)(4)(5,5)(9)

1-4-1-3 Tuxedomoon

(6)(7,5)(7,0)(7,0)

Chic - Chic Cheer : Standaard Dance Classic muziek

Tuxedomoon - Desire : aangename verrassing kende de band niet maar dit soort muziek doet mij denken aan een kruising tussen de Charlie Daniels Band en Wire,ook het orgeltje à la Doors dat af en toe opduikt draagt bij aan de sfeer.

John Mayall & the Bluesbreakers - Kids got the blues :lekkere blues gespeeld door topmuzikanten(die helaas aan het uitsterven zijn)De zang is wel wat minder overigens.

Willie Hightower - Nobody but you: Soul gezongen met soul. Waarom wordt dit soort muziek niet meer gemaakt,of heb ik iets gemist? En nu niet komen met namen als Anthony Hamilton Reijersen!

Leuke evenwichtige ronde!

the viking schreef:
Willie Hightower - Nobody but you: Soul gezongen met soul. Waarom wordt dit soort muziek niet meer gemaakt,of heb ik iets gemist? En nu niet komen met namen als Anthony Hamilton Reijersen!

Capitol Records heeft in 2004 een serie 3 albums uitgebracht van vergeten grote soulartiesten van vroeger. De topartiesten met middelmatige bekendheid zeg maar. Het gaat om Bettye Swann, Candi Staton en Willie Hightower.

1-4-1-4

(5)(4)(5,5)(5,9)

Da's niet mijn ronde met alles matige tot mindere nummers.

23 Chic - Chic Cheer / Tuxedomoon - Desire / John Mayall & the Bluesbreakers - Kids got the blues / Willie Hightower - Nobody but you

(3)(9)(5)(4)

1-5-1-4 : Tuxedomoon

Ik heb het album Tuxedomoon - Desire nog niet zolang geleden ontdekt. Die overstuurde gitaarriffs, de grillige trompet –en saxofoonmelodieën en digitaal gefilterde violen die zich rond de kale en koude ritmes bewegen en afwisselend met elkaar botsten en flirten... ik was direct verkocht! Het beste van deze plaat is dan nog niet het titelnummer, maar wel het 15 minuten durende klankspectakel 'East / Jinx/.../Music #1' dat ik niet wou nomineren omdat het misschien nét iets te lang zou duren voor velen om volledig uit te zitten. Maar vooral het 'Jinx' gedeelte is dus machtig! Miles Davis meets Velvet Underground meets Bauhaus!! Heel duidelijke winnaar dus vandaag en niet alleen omdat het nummer van Tuxedomoon mijn nominatie is, maar ook omdat de andere nominaties mij weinig tot niet kunnen boeien.

John Mayall kende ik niet en blues kan me dikwijls wel bekoren (getuige de bovengenoemde Miles Davis), maar dit nummer raakte me niet zo. Zet me ook helemaal niet aan om meer te gaan beluisteren van die man. 'Chic Cheer' is me maar al te bekend (bijna even bekend als 'Le Freak' dat van hetzelfde album komt) en die nummers van Chic hebben wel een lekkere baslijn, maar verder ligt dit volledig buiten mijn genre muziek. Dat geldt ook voor de jaren '50 soul van het laatste nummer.

deric raven schreef:
Waarom niet In A Matter Of Speaking; die is echt super...
Ook een goed nummer van Tuxedomoon dat in België helaas beter bekend zal zijn in de Nouvelle Vague uitvoering door het reclamespotje van de KBC-bank. Maar ik wou dus persé een nummer van het album 'Desire' nomineren

23 Chic - Chic Cheer / Tuxedomoon - Desire / John Mayall & the Bluesbreakers - Kids got the blues / Willie Hightower - Nobody but you

(3)(7)(4)(5)

1-6-1-4

Tsja, kwestie van overmacht, de rest spreekt me totaal niet aan en Tuxedomoon is wel grappig, rare band met grillige nummers. Tussen avant-garde en post-punk in. Maar verrassend.

fredpit
freddze schreef:
.

John Mayall kende ik niet en blues kan me dikwijls wel bekoren (getuige de bovengenoemde Miles Davis), maar dit nummer raakte me niet zo. .

ehmm....Ik heb altijd het idee gehad dat ik naar jazz aan het luisteren was als ik een Miles Davis cd draaide...

John Mayall's bluesbreakers zijn toonaangevend geweest in de britse bluesrock en indirect voorloper van de hardrock/metal. diverse leden van de bluesbreakers hebben later in andere "bandjes" gezeten..

1-6-2-4

(5)(5)(7)(6,5)

Ik vond Tuxedomoon in eerste instantie erg goed klinken, maar kreeg hoofdpijn door het piepje dat er tot vervelens toe tussendoor kwam. Bij Chic was het eerder andersom; vond het een vervelend nummer maar op een gegeven moment betrapte ik me erop dat ik het toch niet zo slecht vond. Willie klonk behoorlijk goed, maar de winnaar is John Mayall met een lekker bluesrocknummer.

Voor morgen zijn de links voor Ride en Sebadoh overleden.

1-7-2-4

(6)(8)(4)(5)

Chic: klinkt erg lekker, maar die baslijntjes zijn me iets te gelikt. De vocalen zijn erg fijn, maar daar hadden er iets meer van mogen zijn.

Tuxedomoon: beetje spookachtig sfeertje hangt rond dit nummer. Een soort ongemakkelijkheid waar ik me wel goed bij voel, eigenlijk. Leuke vondst ook, dat vioolspel. Waar het nummer nu eigenlijk over gaat is me verder een raadsel, maar alleen al op basis van atmosfeer wordt dit een voldoende. Mooie climax en hier wil ik nog wel 's wat van horen.

John Mayall: een bluesnummer. Het is niet slecht, maar ook niet bijzonder. Op zijn tijd vind ik dit wel fijn, maar er is teveel goede muziek om me hier echt mee bezig te houden.

Willie Hightower: een oud soulnummer dat me niet zo weet te boeien als O.V. Wright dat eerder deze KO wel deed. Leuk, maar geen winnaar.

Voor morgen.

The Only Ones hadden ook nog een rapidshare-link, dus bij deze.

The Only Ones - Another Girl Another Planet

14 stemmers nog maar?

Misschien is het handig dat de eerste die post, even de 4 linkjes verzamelt en die handig neerzet, zodat niet iedereen terug hoeft te zoeken. Wellicht dat dat de luister- en dus stemdrempel wat lager maakt.

Sheplays
@herman
Ik geloof dat het avatartopic nu even prioriteit heeft

Ja, stel je voor dat je nog 's een nieuw plaatje ontdekt.

fredpit schreef:
ehmm....Ik heb altijd het idee gehad dat ik naar jazz aan het luisteren was als ik een Miles Davis cd draaide...
Uiteraard is Miles Davis jazz, wat kraam ik hier nu allemaal uit
Ik had in een andere post Muddy Waters vermeld en soms sla ik die twee namen gewoon door elkaar. Heel gek.
Voor de goede orde :
- Tuxedomoon wou ik beschrijven als een soort mix van Miles Davis en The Velvet Underground met de stem van Peter Murphy van Bauhaus
- Muddy Waters is een blues muzikant die ik ten zeerste kan apprecieëren.

Op de valreep

1-7-2-5 WH

(7)(7,5)(3)(7,5)

volgende AUB

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:01 uur

geplaatst: vandaag om 12:01 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.