Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152
zoeken in:
0
Davez
geplaatst: 28 mei 2007, 18:39 uur
24 Sebadoh - Soul & Fire - The Only Ones - Another Girl Another Planet - Imperium - Awakening - Ride - Time Machine
2-1-3-7 Imperium
(7)(6)(7)(7)
2-1-3-7 Imperium
(7)(6)(7)(7)
0
geplaatst: 28 mei 2007, 19:55 uur
24 Sebadoh - Soul & Fire - The Only Ones - Another Girl Another Planet - Imperium - Awakening - Ride - Time Machine
2-1-3-8
(6)(7,5)(2)(9)
Sebadoh: van de Sebadoh heb ooit 's het album Harmacy gehad. Erg wisselvallige plaat, maar een aantal nummers waren wel bloedmooi. Dit liedje gaat ook wel die kant op, maar heeft het toch niet helemaal. De stem van Lou Barlow bevalt me sowieso erg goed.
Only Ones: grappig, dat intro doet me erg denken aan dat van It's So Hard van Anouk. Gelukkig is dit een lekker punknummertje van eind jaren '70. Erg fijn nummer dit, op een bepaalde manier best wel laid-back. Only Ones gaan ook op de nominatie om 's verder uitgepluisd te worden.
Imperium: begint een tikje log en ontaardt uiteindelijk in foute jaren '80 hairmetal. Ik word een beetje kriebelig van die zang. Het is niet immens slecht, maar toch ook zeker niet iets waar ik ooit plezier aan zal beleven.
Ride: ik ken het album Nowhere en dat is een puike plaat en dit nummer vind ik ook erg goed. Alleen al de melodie is dermate onweerstaanbaar doorleefd dat het wel heel gek moet lopen wil dit niet de winnaar van deze ronde. De rest van het nummer is gelukkig ook erg goed, dus inderdaad...
2-1-3-8
(6)(7,5)(2)(9)
Sebadoh: van de Sebadoh heb ooit 's het album Harmacy gehad. Erg wisselvallige plaat, maar een aantal nummers waren wel bloedmooi. Dit liedje gaat ook wel die kant op, maar heeft het toch niet helemaal. De stem van Lou Barlow bevalt me sowieso erg goed.
Only Ones: grappig, dat intro doet me erg denken aan dat van It's So Hard van Anouk. Gelukkig is dit een lekker punknummertje van eind jaren '70. Erg fijn nummer dit, op een bepaalde manier best wel laid-back. Only Ones gaan ook op de nominatie om 's verder uitgepluisd te worden.
Imperium: begint een tikje log en ontaardt uiteindelijk in foute jaren '80 hairmetal. Ik word een beetje kriebelig van die zang. Het is niet immens slecht, maar toch ook zeker niet iets waar ik ooit plezier aan zal beleven.
Ride: ik ken het album Nowhere en dat is een puike plaat en dit nummer vind ik ook erg goed. Alleen al de melodie is dermate onweerstaanbaar doorleefd dat het wel heel gek moet lopen wil dit niet de winnaar van deze ronde. De rest van het nummer is gelukkig ook erg goed, dus inderdaad...
0
geplaatst: 28 mei 2007, 21:44 uur
2-1-3-9
(6)(5,5)(4)(6,5)
2-1-3-9
(6)(5,5)(4)(6,5)
0
geplaatst: 28 mei 2007, 22:13 uur
3-1-3-9
(7)(6)(5)(7)
3-1-3-9
(7)(6)(5)(7)
0
Sheplays
geplaatst: 29 mei 2007, 00:00 uur
25
iLikeTrains - Stainless Steel
The Saints - (I'm) Stranded
Camel - Ice
The Opposition - Very Little Glory
Dit is nu een ronde die ik liever niet heb en wel om het feit dat er drie geweldige nummers in staan en dat ik er nu dus één moet uitpikken.
Stainless Steel van iLikeTrains; wat een spanning wordt er gecreëerd. De zang doet me een beetje aan een duistere Brian Ferry denken. Stranded van The Saints is een lekker punk nummer. Leuk om de jonge Ed Kuepper te zien en horen spelen, ik ken hem van zijn latere werk en ben inmiddels een fan van hem. Ice van Camel is een prima progrock nummer maar net iets te lang.
Gelukkig kon Very Little Glory van The Opposition uiteindelijk toch meedoen. Wat een geweldig nummer is dit toch. In deze goede ronde wordt het mijn winnaar!
0-0-0-1
(9)(9)(7)(9,5)
Camel - Ice
Dit is nu een ronde die ik liever niet heb en wel om het feit dat er drie geweldige nummers in staan en dat ik er nu dus één moet uitpikken.
Stainless Steel van iLikeTrains; wat een spanning wordt er gecreëerd. De zang doet me een beetje aan een duistere Brian Ferry denken. Stranded van The Saints is een lekker punk nummer. Leuk om de jonge Ed Kuepper te zien en horen spelen, ik ken hem van zijn latere werk en ben inmiddels een fan van hem. Ice van Camel is een prima progrock nummer maar net iets te lang.
Gelukkig kon Very Little Glory van The Opposition uiteindelijk toch meedoen. Wat een geweldig nummer is dit toch. In deze goede ronde wordt het mijn winnaar!
0-0-0-1
(9)(9)(7)(9,5)
0
geplaatst: 29 mei 2007, 00:53 uur
25
Camel - Ice
0-0-1-1
(6)6,5)(7,5)(7,2) Camel
The Opposition - Very Little Glory. Je bent even bezig met downloaden, maar dan heb je ook wel wat. Mooi nummer!
Camel - Ice
0-0-1-1
(6)6,5)(7,5)(7,2) Camel
The Opposition - Very Little Glory. Je bent even bezig met downloaden, maar dan heb je ook wel wat. Mooi nummer!
0
geplaatst: 29 mei 2007, 01:11 uur
Sterke ronde!
(8,5)(7,0)(7,5)(9,5)
1-0-1-2
LikeTrains - Stainless Steel: Wat een prachtig nummer is dit zeg
Er wordt een geweldige spanning opgebouwd, met een zang die mij eerder aan de tragere variant van een Lloyd Cole doet denken. Kende helemaal niets van deze band maar als de rest van hen bij dit nummer in de buurt komt,dan zal mijn portemonee weer een stukje lichter worden 
The Saints - (I'm) Stranded: Prima punknummer niets mis mee.
Camel - Ice: Lekkere symfonische progrock met een heerlijke solo op het eind.
The Opposition - Very Little Glory: Had eerst dus Fields Of The Nephilim genomineerd maar gedurende deze ko stuitte ik eigenlijk per toeval op dit nummer en was gelijk verkocht. Het dreigende geluid à la Kristallnach van BAP gecombineerd met een soortgelijke hartstochtelijke zang als Adrian Borland van The Sound is het geheim van dit nummer.Mijn absolute favoriet moet echter nog komen dus een 9,5
(8,5)(7,0)(7,5)(9,5)
1-0-1-2
LikeTrains - Stainless Steel: Wat een prachtig nummer is dit zeg
Er wordt een geweldige spanning opgebouwd, met een zang die mij eerder aan de tragere variant van een Lloyd Cole doet denken. Kende helemaal niets van deze band maar als de rest van hen bij dit nummer in de buurt komt,dan zal mijn portemonee weer een stukje lichter worden 
The Saints - (I'm) Stranded: Prima punknummer niets mis mee.
Camel - Ice: Lekkere symfonische progrock met een heerlijke solo op het eind.
The Opposition - Very Little Glory: Had eerst dus Fields Of The Nephilim genomineerd maar gedurende deze ko stuitte ik eigenlijk per toeval op dit nummer en was gelijk verkocht. Het dreigende geluid à la Kristallnach van BAP gecombineerd met een soortgelijke hartstochtelijke zang als Adrian Borland van The Sound is het geheim van dit nummer.Mijn absolute favoriet moet echter nog komen dus een 9,5

0
geplaatst: 29 mei 2007, 01:34 uur
(8)(8,5)(6,5)(9)
1-0-1-3
Ook aangenaam verrast door The Opposition. Kan iemand me meer over deze band vertellen?
1-0-1-3
Ook aangenaam verrast door The Opposition. Kan iemand me meer over deze band vertellen?
0
geplaatst: 29 mei 2007, 09:55 uur
Ik ben door het nummer Very Little Glory op het spoor van The Opposition gekomen en ik was gelijk verkocht. Wat een prachtige postpunk. Een mooi dreigend sfeertje, en wat heeft die Mark Long een prachtige stem. Het album waar dit nummer op staat (Breaking the Silence) is al in mijn bezit, en het tweede album (dat alleen op vinyl is uitgebracht) heb ik ook opgeduikeld, al is het digitaal.
Verder weet ik ook weinig van deze band. Op hun officiele site http://www.opposition.nl is meer info over de band te vinden.
Mijn eigen nominatie (Ice) gaat het niet redden tegen dit nummer, dat kan ik nu al melden. Ik moet nog wel even na het werk naar de andere twee nummers luisteren.
Verder weet ik ook weinig van deze band. Op hun officiele site http://www.opposition.nl is meer info over de band te vinden.
Mijn eigen nominatie (Ice) gaat het niet redden tegen dit nummer, dat kan ik nu al melden. Ik moet nog wel even na het werk naar de andere twee nummers luisteren.
0
fredpit
geplaatst: 29 mei 2007, 10:02 uur
25
I LikeTrains - Stainless Steel : En weer een 'gedragen' nummer dat laaangngzaaaammmm naar een climax(je) toewerkt
The Saints - (I'm) Stranded : Te onbekend amerikaans punkbandje dat mij qua rauwe energie altijd aan de Stooges doet denken . Bakken energie !!, zo hoor ik het graag !!
Camel - Ice : gelijkwaardig aan coma....
The Opposition - Very Little Glory : Bombast, pathos en een zanger die het erg moeilijk heeft met zijn eigen probleempjes. 13 in een dozijn new wave uit engeland.
1-1-1-3 The Saints
(6,5)8)(2)(5,5) Camel
edit : The Saints komen van oorsprong uit Australie..
I LikeTrains - Stainless Steel : En weer een 'gedragen' nummer dat laaangngzaaaammmm naar een climax(je) toewerkt
The Saints - (I'm) Stranded : Te onbekend amerikaans punkbandje dat mij qua rauwe energie altijd aan de Stooges doet denken . Bakken energie !!, zo hoor ik het graag !!
Camel - Ice : gelijkwaardig aan coma....
The Opposition - Very Little Glory : Bombast, pathos en een zanger die het erg moeilijk heeft met zijn eigen probleempjes. 13 in een dozijn new wave uit engeland.
1-1-1-3 The Saints
(6,5)8)(2)(5,5) Camel
edit : The Saints komen van oorsprong uit Australie..
0
geplaatst: 29 mei 2007, 10:12 uur
grovonion schreef:
Weerom vraag ik me af waarom het interesse in dit topic gestaag afneemt? Een aantal fervente deelnemers van het begin lijken afgehaakt te hebben. Enige reden hiertoe?
Weerom vraag ik me af waarom het interesse in dit topic gestaag afneemt? Een aantal fervente deelnemers van het begin lijken afgehaakt te hebben. Enige reden hiertoe?
Ja, achterlijke drukte, met van alles en nog wat bezig zijn en ronduit geen tijd meer hebben voor dit topic... ik probeer het wel maar deze week blijft waarschijnlijk nog drama.
0
geplaatst: 29 mei 2007, 10:19 uur
Ik luister ze nog wel vandaag. In het weekend heb ik niet echt tijd voor dit topic (en het was een lang weekend, dus ...)
0
geplaatst: 29 mei 2007, 11:13 uur
itchy schreef:
Ja, achterlijke drukte, met van alles en nog wat bezig zijn en ronduit geen tijd meer hebben voor dit topic... ik probeer het wel maar deze week blijft waarschijnlijk nog drama.
Ik begrijp het wel hoor. Ik zit alleen een beetje ver van de Westerse wereld af om het dynamisch gebeuren in de lage landen te volgen. Ik heb hier geen pinksterweekend en dat bv. pinkpop was is me ook helemaal ontgaan (quote)

0
geplaatst: 29 mei 2007, 11:26 uur
itchy schreef:
Is zowiezo een algemeen verschijnsel in dit soort topics, zie ook het MuMeLadder topic. Iedereen begint altijd heel enthousiast maar je ziet vaak dat een aantal het niet volhoudt om de discipline op te brengen elke dag opnieuw de nummers te beluisteren en te stemmen...het vergt ook nogal wat van je tijd als je dit goed wilt doen dus je kunt het de mensen ook niet kwalijk nemen als het niet lukt.
Maar af en toe wat stemreminders plaatsen wil nog wel eens helpen

0
geplaatst: 29 mei 2007, 11:47 uur
25
I LikeTrains - Stainless Steel
Camel - Ice
1-2-1-3 The Saints
(8)(8)(2)(7,5)
Ronde met 3 mooie vrijwel gelijkwaardige nummers.
Aangenaam verrast door The Opposition (@the Viking: stukken beter dan Fields of the Nephilim
) , ik hoor hier The Sound in doorklinken. Haalt het net niet deze ronde omdat ik het toch het minst origineel vind klinken van de 3 goede nummers.
Nog een aangename verrassing - een mooi langzaam gedragen nummer van ILikeTrains, prachtig opgebouwde spanning. Eindigde heel close voor het krijgen van mijn stem.
Oh ja, even tussendoor ook nog Camel bespreken, typisch voorbeeld van de muziek waar ik me vroeger tegen afzette (sorry, maar ik vind dit dus echt vreselijk "boring") en waardoor ik de punk en wave bandjes in m'n armen sloot. Stem gaat dan ook naar the Saints, kan me aansluiten bij fredpit, lekkere bak rauwe energie, zo hoor ik het inderdaad ook (nog steeds) graag.
Camel - Ice
1-2-1-3 The Saints
(8)(8)(2)(7,5)
Ronde met 3 mooie vrijwel gelijkwaardige nummers.
Aangenaam verrast door The Opposition (@the Viking: stukken beter dan Fields of the Nephilim
) , ik hoor hier The Sound in doorklinken. Haalt het net niet deze ronde omdat ik het toch het minst origineel vind klinken van de 3 goede nummers. Nog een aangename verrassing - een mooi langzaam gedragen nummer van ILikeTrains, prachtig opgebouwde spanning. Eindigde heel close voor het krijgen van mijn stem.
Oh ja, even tussendoor ook nog Camel bespreken, typisch voorbeeld van de muziek waar ik me vroeger tegen afzette (sorry, maar ik vind dit dus echt vreselijk "boring") en waardoor ik de punk en wave bandjes in m'n armen sloot. Stem gaat dan ook naar the Saints, kan me aansluiten bij fredpit, lekkere bak rauwe energie, zo hoor ik het inderdaad ook (nog steeds) graag.
0
geplaatst: 29 mei 2007, 12:13 uur
Wat betreft het afhaken ;
sprekend voor mezelf had ik de laatste dagen weinig tijd;
als iemand dan ook niet de moeite neemt om de vier linkjes bij elkaar te plaatsen ( dank aan de genen die dat wel doen!!),
dan kostte het me teveel tijd om ze alle vier op te sporen.
Er zijn ook nog andere dingen in het leven....
een ander probleem is dat ik regelmatig via 1 van die download links de opmerking krijg dat ik een maximum bereikt heb.
als iemand dan ook niet de moeite neemt om de vier linkjes bij elkaar te plaatsen ( dank aan de genen die dat wel doen!!),
een ander probleem is dat ik regelmatig via 1 van die download links de opmerking krijg dat ik een maximum bereikt heb.
0
geplaatst: 29 mei 2007, 12:14 uur
Oldfart schreef:
Dat klopt.
0
geplaatst: 29 mei 2007, 12:17 uur
Oldfart schreef:
De vier linkjes staan er dus nu wel hoor dankzij Sheplays

0
geplaatst: 29 mei 2007, 12:19 uur
Fredpit schreef:
het is natuurlijk erg leuk wanneer iemand op een nummertje wat je hebt genomineerd stemt;
maar............ the Saints zijn een van oorsprong Australische band, die zich op een gegeven moment in London hebben gevestigd.
Ik kan dat nummer van the Opposition door bovengenoemde oorzaak nog niet horen; dus het stemmen dat komt later vandaag wel weer
het is natuurlijk erg leuk wanneer iemand op een nummertje wat je hebt genomineerd stemt;

maar............ the Saints zijn een van oorsprong Australische band, die zich op een gegeven moment in London hebben gevestigd.
Ik kan dat nummer van the Opposition door bovengenoemde oorzaak nog niet horen; dus het stemmen dat komt later vandaag wel weer
0
geplaatst: 29 mei 2007, 12:22 uur
Oldfart schreef:
Fredpit schreef:
Fredpit schreef:
(quote)

Er staat zowel een Rapidshare link alsmede een Sendspace link hierboven,dus je hebt twee mogelijkheden

0
fredpit
geplaatst: 29 mei 2007, 12:23 uur
Oldfart schreef:
Fredpit schreef:
Fredpit schreef:
(quote)

Ik had er dan ook al een editje onder gezet, voordat je dit bericht poste overigens
Verder had ik al een vermoeden dat hij van jouw was..fantastische nominatie

0
geplaatst: 29 mei 2007, 12:45 uur
ik had net de 2e mogelijkheid om de Opposition te luisteren gezien; 'draait ' nu; toch bedankt viking.
@ fredpit; had je edit over het hoofd gezien.
@ fredpit; had je edit over het hoofd gezien.
0
Omayyad
geplaatst: 29 mei 2007, 12:51 uur
25
I LikeTrains - Stainless Steel (6)
The Saints - (I'm) Stranded (2)
Camel - Ice (6)
The Opposition - Very Little Glory (6)
1-2-2-3 ComaCamel
, maar aangenaam verrast door I Like Trains en The Opposition...
I LikeTrains - Stainless Steel (6)
The Saints - (I'm) Stranded (2)
Camel - Ice (6)
The Opposition - Very Little Glory (6)
1-2-2-3 ComaCamel
, maar aangenaam verrast door I Like Trains en The Opposition...
0
geplaatst: 29 mei 2007, 15:40 uur
25
Camel - Ice
1-3-2-3 The Saints
(7)(9)(5,5)(7)
Camel - Ice
1-3-2-3 The Saints
(7)(9)(5,5)(7)
0
geplaatst: 29 mei 2007, 16:39 uur
Camel - Ice
2-3-2-3
(7)(7)(5)(6)
Camel - Ice
2-3-2-3
(7)(7)(5)(6)
0
geplaatst: 29 mei 2007, 17:15 uur
Oproep!!
Ronde 25, 11 deelnemers tot nu. Bij deze nog eens de links:
Camel - Ice
Mijn keuze:
Ze geven elkaar wat betreft kwaliteit geen duimbreed toe, wat de keuze niet gemakkelijk heeft gemaakt:
(7,8)(6,9)(5,5)(7)
3-3-2-3
edit: iLiketrains steekt er bij nader inzien toch een beetje bovenuit
Ronde 25, 11 deelnemers tot nu. Bij deze nog eens de links:iLikeTrains - Stainless Steel
Camel - Ice
Mijn keuze:
Ze geven elkaar wat betreft kwaliteit geen duimbreed toe, wat de keuze niet gemakkelijk heeft gemaakt:
(7,8)(6,9)(5,5)(7)
3-3-2-3
edit: iLiketrains steekt er bij nader inzien toch een beetje bovenuit
0
geplaatst: 29 mei 2007, 18:00 uur
De link van Final Fantasy voor morgen was komen te vervallen, daarom nogmaals:
Final Fantasy - He Poos Clouds
Final Fantasy - He Poos Clouds
0
geplaatst: 29 mei 2007, 18:23 uur
Camel - Ice
(8)(5,5)(6)(6,5)
4-3-2-3
Hmm, wisselend parcours. Het eerste nummer is erg goed, bouwt mooi op en heeft iets desperaat new wave-achtigs. Het tweede is een beetje een niemandalletje uit de oude punk-doos, vergeetbaar. Camel is wel mooi, maar heeft niet zoveel om het lijf. Het laatste nummer is ook wel de moeite, maar het weegt allemaal niet op tegen Ilike Trains.
Camel - Ice
(8)(5,5)(6)(6,5)
4-3-2-3
Hmm, wisselend parcours. Het eerste nummer is erg goed, bouwt mooi op en heeft iets desperaat new wave-achtigs. Het tweede is een beetje een niemandalletje uit de oude punk-doos, vergeetbaar. Camel is wel mooi, maar heeft niet zoveel om het lijf. Het laatste nummer is ook wel de moeite, maar het weegt allemaal niet op tegen Ilike Trains.
0
geplaatst: 29 mei 2007, 19:30 uur
Camel - Ice
(9)(6,5)(9)(9,5)
4-3-2-4 Opposition
Camel - Ice
(9)(6,5)(9)(9,5)
4-3-2-4 Opposition
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.