MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152

zoeken in:
Davez
Komaan Gillian Welch!

30 The Call - I still believe [] Gillian Welch - Time (The Revelator) [] Meshuggah - I [] Frank Black - Headache

6-6-2-5 Gillian Welch

(4)(9)(1)(7)

I Still Believe klinkt voor mij echt als een 13-in-een-dozijn liedje. Gillian Welch weet met haar minimalistische nummer toch 6 minuten lang mijn aandacht vast te houden. Van de muziek van Meshuggah word ik bang. Frank Black bewijst met Headache dat hij na de Pixies ook nog zeer degelijke muziek heeft gemaakt.

31 Lee Hazlewood & Nina Lizell - Hey Cowboy [] Georgia Anne Muldrow - Demise [] The Charlatans - Then [] NOFX - The Decline Part 1

0-0-1-0

(7)(5,8)(7,8)(7)

Resultaten:

28ste ronde:

1. Lamb of God - 8 - 6,37
2. Anekdoten - 6 - 6,85
3. Replacements - 6 - 6,33
4. Eylem - 0 - 4,11

Gisteren (30ste ronde):

1. The Call - 6 - 6,87
2. Gillian Welch - 6 - 6,63
3. Frank Black - 5 - 6,87
4. Meshuggah - 2 - 3,74

fredpit
31 Lee Hazlewood & Nina Lizell - Hey Cowboy [] Georgia Anne Muldrow - Demise [] The Charlatans - Then [] NOFX - The Decline Part 1

0-0-2-0

(7,5)(7)(9)(7,5)

Alvast Sheplays' stem:

Sheplays again schreef:
31
Rondewinnaar: The Charlatans - Then
(6)(7)(8)(7)

0-0-3-0

tondeman
1-0-3-0 Hazlewood

(9)-(7)-(8.9)-(2)

is dat de examenperiode die hier de boel stil legt?

Davez
Ik denk het wel. Ik had overigens 2 jaar geleden al mijn laatste examen moeten afleggen maar ik en studeren...

er zijn anders wel 59 gebruikers aanwezig, waaronder een paar oudgedienden van dit topic.

de eerste ronde is trouwens bijna gedaan, morgen nog een reeks nummers en dan kunnen we in een eenvoudigere mode overschakelen omdat dan alle nummers 'gekend' zijn.

Davez

1-0-3-1 NOFX

(5)(4.5)(4)(5.5)

1-0-4-1 Charlatans

(6)-(6)-(7,5)-(5)

Lekker, die typische Stone Roses achtige XTC-britpop van begin 90s.. dit is een erg lekker nummer. Hey Cowboy is wel mooi, maar erg sloom, NOFX hou ik niet van, flutpunk.

31 Lee Hazlewood & Nina Lizell - Hey Cowboy [] Georgia Anne Muldrow - Demise []
The Charlatans - Then [] NOFX - The Decline Part 1

1-0-5-1

(7)(4)(8,5)(7)
NOFX: epische punk met politiek correcte boodschap, zo heb ik het wel eens graag.

Lee Hazlewood een singer-songwriter in beste doen weliswaar lichtjes verouderd klinkend nummer.

The Charlatans, prachtige Brit-pop met heerlijke (hoe heten die) synthesizer klanken.

G-A Muldrow kan ik kort over zijn: niet mijn ding.

1-0-6-1 The Charlatans

(6)(5)(7,5)(5,5)

2-0-6-1 Lee Hazlewood

(8)(3)(7)(2)

3-1-6-1

(9,5)(5)(6,5)(4)

Hazlewood

4-1-6-1

(6,5)(6,5)(6)(3,5)

4-1-7-1 Charlatans

(5)(2)(7,5)(7)

4-2-7-1 Georgia Anne Muldrow

(6,3)(6,7)(6,6)(2)

De laatste uit ronde 1:

32 Smog - Bathysphere - Low - Words - King Crimson - Facts of life - Songs: Ohia - Didn't it rain

(de link van Low werkt niet meer)

Davez
32 Smog - Bathysphere - Low - Words - King Crimson - Facts of life - Songs: Ohia - Didn't it rain

0-0-1-0 king crimson

crimson:Dit nummer ken ik al langer dus het ligt me reeds beter in het gehoor

smog: vrij leuk hopelijk gaat deze ook door

songs: traag maar naar het einde toe begint het leuk te worden

low: boring maar groeipotentieel

(7)(6.5)(8)(6.5)

PS ben blij dat de eerste ronde voorbij is, heb enorm veel leuks ontdekt, bedankt mensen!

Oe, wat een mooie ronde. Eerst even alles opnieuw beluisteren morgen.

Resultaat gisteren:

1.The Charlatans - Then - 7.31 - 50.00%
2.Lee Hazlewood & Nina Lizell - Hey Cowboy - 6.84 - 28.57%
3.Georgia Anne Muldrow - Demise - 5.61 - 14.29%
4.NOFX - The Decline - 4.89 - 7.14%

Eens kijken of Low het vandaag ook zo goed doet als het andere nummer (Lullaby staat nog steeds voorlopig op 1). Low is trouwens de enige band die 2x is genomineerd.

Kan eens iemand kijken of deze dl link van low - Words werkt? Up-l**den ging mij iets te snel.

Ja hoor, die werkt

Edit: Stukken beter dan Lullaby trouwens, erg mooi nummer

Alvast de stem van Sheplays:

Sheplayed schreef:
Rondewinnaar: Low - Words
(8)(9)(7)(7,5)

0-1-1-0

Yak
Bathysphere tegen Words.

Smog-Low-King Crimson-Songs:Ohia

0-2-1-0

Balen: kan ik Low weer niet beluisteren omdat ik weer aan één of andere limiet zit; weet iemand hoe lang dat duurt, voordat die belemmering weer is opgeheven?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:24 uur

geplaatst: vandaag om 03:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.