MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152

zoeken in:
29 Blanket Of Secrecy - Say You will [] Clark - Ted [] Jackson C. Frank - Milk and Honey [] Sean Lennon - Parachute

3-1-1-2 Lennon

(7,5)(6,5)(5)(7,8)

29 Blanket Of Secrecy - Say You will [] Clark - Ted [] Jackson C. Frank - Milk and Honey [] Sean Lennon - Parachute

3-1-1-3 Lennon

(8)(6)(5)(9)

128 nominaties =64 deelnemende MuMe leden

Deze ronde slechts 9 stemmers, kortom waar blijven de overige 55?

Deze stemmer heeft in ieder geval door tijdgebrek geen kans gehad om alle vier de nummers te beluisteren helaas. En hier op mijn werk kan ik ze ook niet beluisteren.

Davez
Goeie tip: het zijn examens voor de jongere leden
zo ook voor mij maar goed ik doe mee

30 The Call - I still believe - Gillian Welch - Time (The Revelator) - Meshuggah - I - Frank Black - Headache

The Call - I Still Believe (Great Design)
Gillian Welch - Time (The Revelator)
Meshuggah- I
Frank Black - Headache

30 The Call - I still believe [] Gillian Welch - Time (The Revelator) [] Meshuggah - I [] Frank Black - Headache

0-0-0-1

(7)(3)(1)(9)

Een eerdere nominatie van mij is hier genadeloos afgestraft maar gelukkig heeft mijn andere nominatie (Blanket of Secrecy), ondanks de beperkte opkomst, het wel gehaald.

dynamo d schreef:
(quote)

Een eerdere nominatie van mij is hier genadeloos afgestraft maar gelukkig heeft mijn andere nominatie (Blanket of Secrecy), ondanks de beperkte opkomst, het wel gehaald.

Gefeliciteerd. Misschien was het wel dankzij de beperkte opkomst Ik vond het trouwens wel een goed nummer. Weet niet wat je andere nominatie was, maar als het net zoiets was dan is het jammer.

Davez
30 The Call - I still believe [] Gillian Welch - Time (The Revelator) [] Meshuggah - I [] Frank Black - Headache

0-1-0-1 Gillian Welch

(7)(8)(3)(7.5)

The Call: overduidelijk een 80's nummer maar een redelijk plaatje maar het geluid van de 80's steekt me toch zo dikwijls tegen.

Gillian Welch: prachtig, vooral de combinatie van de gitaren, mooie stem, mss een beetje te lang.

Frank Black: goed nummer vooral de laatste minuut heeft mijn score nog doen opdrijven

Meshuggah: Goede instrume(n)tale stukken maar wat duurt en duurt dit nummer. Ok ik heb al langere nummers gehoord maar dit is iets te saai toch, zang staat me ook niet aan.

conclusie: toch sterke ronde

1-1-0-1 The Call

(8)(6)(7)(5)

the viking schreef:
128 nominaties =64 deelnemende MuMe leden

Deze ronde slechts 9 stemmers, kortom waar blijven de overige 55?

Strand, vakantie, Jethro Tull, examenfeestje, bbq, homofeestje in Groningen, Arena (Zoetermeer), met de kinders naar de Efteling?

2-1-0-1 The Call

(9)(7)(2)(5)

Blanket of Secrecy mag van mij de alternatieve song top 128 winnen hoor Dynamo d was mij voor anders had ik het nummer genomineerd

Sheplays' stem:

Sheplays schreef:
Rondewinnaar: The Call - I Still Believe
(8,5)(6,5)(6)(7)

3-1-0-1

3-1-0-2 Frank Black

(6)(6)(1)(6,5)

Geen echte uitschieters voor mij deze ronde. Frank Black is gewoon een lekkere popsong. Meshuggah moge duidelijk zijn. The Call doet me vrij weinig evenals Gillian Welch, toch wel wat saaiig.

handsome_devil

3-1-1-2 Meshuggah

(4)(6,5)(8)(5)

The Call: Doet me niks, 80's geluid ligt er te dik bovenop.

Gillian Welch: Best een mooi liedje, herinnert me eraan dat ik Hell amongst the Yearlings van haar maar weer eens moet beluisteren.

Meshuggah: Retevet nummer, hier ga ik meer van zoeken.

Frank Black: Klinkt best aardig, maar doet me heel erg weinig.

3-1-2-2 Meshuggah

(5)(6)(9)(5,5)

3-1-2-3 Frank Black.

The Call: Doet me een beetje denken aan de Simple Minds. Niet wereldschokkend, maar best leuk.

Gillian Welch: Wel aardig.

Meshuggah: Een hele zit.

Frank Black: Een perfecte popsong. Catchy als de hel.

(6,5)(6)(4)(10)

the viking schreef:
Blanket of Secrecy mag van mij de alternatieve song top 128 winnen hoor Dynamo d was mij voor anders had ik het nummer genomineerd
Daar is het voorlopig niet ver van af, met 7,83 als gemiddelde de 2de beste score tot nu. Een beetje spijtig van de lage opkomst maar ik denk dat het anders ook wel een hoge gemiddelde score had gekregen. De rest van de 29ste ronde (28ste moet ik nog doen):

1. Blanket of Secrecy - 4 - 7,83
2. Sean Lennon - 3 - 6,63
3. Clark - 1 - 6,17
4. Jackson C. Frank - 1 - 6,44

3-1-2-4

(7)(5)(3)(7)

The Call: zweeft ergens tussen een 'guilty pleasure' en een leuk popliedje in.

Gillian Welch: 6 minuten luisteren naar een country-liedjes is me iets te veel van het goede.

Meshuggah: in het begin imponerend, op het einde ontieglijk saai. Ik houd dit niet 21 minuten vol.

Frank Black: Zou een lichte glimlach op mijn gezicht toveren, mocht ik dit op de radio horen. Leuk popliedje.

4-1-2-4 The Call

(7)(5,5)(3)(4)

4-1-2-5 Frank Black

(7)(5,5)(1)(7,5)

5-1-2-5 The Call

Prima ronde uitgezonderd Meshuggah - I

(8,5)(7)(1)(7,5)

6-1-2-5 The Call

Kende tot dusver deze korte I still Believe niet; heb veel de lange vesie gedraaid, met altijd een dansvloer vol stuivers zoekende plamboomharige new-wavertjes als gevolg; leuk om weer eens te horen. Welch hield mijn aandacht de keren dat k het draaide niet echt vast; mooi maar ook een beetje, dare I say it: boring.
Idem Meshuggah.
Frank Black maakt de keuze alsnog echt lastig............ga toch voor het sentiment

(8)(6)(5)(8)

6-2-2-5

(8)(8.5)(5)(7.5)

Toffe ronde toch alweer, Meshuggah is hevig en lang en is nog wel te beluisteren. Headache heb ik toen het verscheen vaak op Stubru horen langskomen, als ik me niet vergis. Het is aardig weer terug te horen. The Call levert een andere bijna 'perfecte' pop song, maar dan van een decennium eerder. Een nummer als dat van Gillian Welch kan ik echter niet aan me voorbij laten gaan. Heerlijke vrouwenstem, zachte gitaar-riedel en 6 minuten zonder een seconde te vervelen. Hiervan ga ik meer opzoeken.

dynamo d schreef:
Niet door mij alvast, het refrijn van Freudiana is een van de weinige liedjes uit deze KO die zich heeft kunnen vastzetten in mijn geheugen. En soms te onpas wel eens spontaan gezongen wordt. Maar goed, dat behoort bij een ander topic .

6-3-2-5

(7)(9)(1)(7)

6-4-2-5

(8)(9)(2)(8,5)

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:41 uur

geplaatst: vandaag om 01:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.