Muziek / Muziekgames / Alternatieve Top 152
zoeken in:
0
geplaatst: 11 mei 2007, 08:36 uur
7 Änglagård - Jordrök - Within Temptation - The Other Half of me - The Wounded - 18 Carat dust - Unbelievable truth - Forget about me
2-1-1-0 Änglagård
2-1-1-0 Änglagård
0
fredpit
geplaatst: 11 mei 2007, 09:00 uur
2-1-1-1
(2)(2)(3)(5)
Anglagard : Ikeamuziek, koud, kaal, goedkoop gefrobel
Within Temptation : zo'n beetje het meest afschuwelijke wat ik mij op muzikaal gebied kan voorstellen. Theatrale wansmaak
The wounded : Ook zo'n aan elkaar geplakt nummer
De liefhebbers van prog/symfo en opgeklopt drama zullen deze ronde vast om te smullen vinden, deze muziek is echter totaal niet mijn smaak.
Blijft over Unbelievable Truth : winaar van deze ronde, ongelooflijk maar waar.
(2)(2)(3)(5)
Anglagard : Ikeamuziek, koud, kaal, goedkoop gefrobel
Within Temptation : zo'n beetje het meest afschuwelijke wat ik mij op muzikaal gebied kan voorstellen. Theatrale wansmaak
The wounded : Ook zo'n aan elkaar geplakt nummer
De liefhebbers van prog/symfo en opgeklopt drama zullen deze ronde vast om te smullen vinden, deze muziek is echter totaal niet mijn smaak.
Blijft over Unbelievable Truth : winaar van deze ronde, ongelooflijk maar waar.
0
Ruby1966
geplaatst: 11 mei 2007, 09:15 uur
7 Änglagård - Jordrök - Within Temptation - The Other Half of me - The Wounded - 18 Carat dust - Unbelievable truth - Forget about me
2-1-1-2
(5)(3)(6)(7,5)
2-1-1-2
(5)(3)(6)(7,5)
0
geplaatst: 11 mei 2007, 10:26 uur
2-1-1-3
(5)(2)(3,5)(5)
O mijn God, wat een slaapverwekkende ronde.
2-1-1-3
(5)(2)(3,5)(5)
O mijn God, wat een slaapverwekkende ronde.

0
geplaatst: 11 mei 2007, 11:15 uur
2-1-1-4 Unbelievable Truth
(4)(4)(4)(6)
Ik heb gisteren Dream Theater nog geprobeerd, maar het lukt me niet. progrock is niet mijn genre. En Änglagård dus ook niet.
Mijn vriendin en ik hebben een hele goede relatie, ondanks enkele meningsverschillen. Zij is een grote fan van Within Temptation, ik hou niet van dat soort muziek. Hilariteit alom, in tegenstelling tot de punten.
The Wounded is ook maar vrij matig. Het klinkt als een mannelijke vorm van Within Temptation.
Dan maar Unbelievable Truth.
2-1-1-4 Unbelievable Truth
(4)(4)(4)(6)
Ik heb gisteren Dream Theater nog geprobeerd, maar het lukt me niet. progrock is niet mijn genre. En Änglagård dus ook niet.
Mijn vriendin en ik hebben een hele goede relatie, ondanks enkele meningsverschillen. Zij is een grote fan van Within Temptation, ik hou niet van dat soort muziek. Hilariteit alom, in tegenstelling tot de punten.
The Wounded is ook maar vrij matig. Het klinkt als een mannelijke vorm van Within Temptation.
Dan maar Unbelievable Truth.
0
MetalDex
geplaatst: 11 mei 2007, 11:38 uur
3-1-1-4
(7,5)(4)(7)(3)
Jordrök was lekker afwisselend genoeg en verveelde me totaal niet. Erg goed nummer.
Symfonische Metal is nooit mijn ding geweest, en ook The Other Half of Me sprak me totaal niet aan. Zulke zang gaat mij (allebei de helften) snel tegen staan en al helemaal niet als het gecombineerd wordt met grunts...
18. Carat Dust is een lekkere rocker, maar het blijft wat te veel van hetzelfde.
Forget About Me vind ik nou helemaal niks.
3-1-1-4
(7,5)(4)(7)(3)
Jordrök was lekker afwisselend genoeg en verveelde me totaal niet. Erg goed nummer.
Symfonische Metal is nooit mijn ding geweest, en ook The Other Half of Me sprak me totaal niet aan. Zulke zang gaat mij (allebei de helften) snel tegen staan en al helemaal niet als het gecombineerd wordt met grunts...
18. Carat Dust is een lekkere rocker, maar het blijft wat te veel van hetzelfde.
Forget About Me vind ik nou helemaal niks.
0
geplaatst: 11 mei 2007, 12:52 uur
(3(3)(x)(9,5)
Anglagard deed me ook niets. Ik moet zeggen dat het niet de ergernis oproept zoals bv. Dream Theater dat soms doet, maar voor mij zit hier weinig emotie in. Er wordt een hoop afgespeeld, maar na 11 minuten heb ik nog steeds het gevoel dat er niets gebeurd is. Helaas.
Within Temptation heeft soms wel aardige melodieën, maar hier wordt het nummer wel weer verpest door die kerel die er doorheen zit te blèren. Verder veel pathos en voor mij weinig inhoud.
The Wounded doet het niet bij mij, ook niet na installeren van de FLAC-plugin. Dan maar niet stemmen...
Forget About Me vind ik gruwelijk mooi. Heb echt het gevoel dat de zanger hier zijn hele hebben en houwen over tafel gooit. Prachtig.
Anglagard deed me ook niets. Ik moet zeggen dat het niet de ergernis oproept zoals bv. Dream Theater dat soms doet, maar voor mij zit hier weinig emotie in. Er wordt een hoop afgespeeld, maar na 11 minuten heb ik nog steeds het gevoel dat er niets gebeurd is. Helaas.
Within Temptation heeft soms wel aardige melodieën, maar hier wordt het nummer wel weer verpest door die kerel die er doorheen zit te blèren. Verder veel pathos en voor mij weinig inhoud.
The Wounded doet het niet bij mij, ook niet na installeren van de FLAC-plugin. Dan maar niet stemmen...
Forget About Me vind ik gruwelijk mooi. Heb echt het gevoel dat de zanger hier zijn hele hebben en houwen over tafel gooit. Prachtig.

0
geplaatst: 11 mei 2007, 12:58 uur
3-1-1-5
(3,5)(2)(4)(5,5)
Niet mijn ronde dit.
3-1-1-5
(3,5)(2)(4)(5,5)
Niet mijn ronde dit.
0
Ruby1966
geplaatst: 11 mei 2007, 13:01 uur
herman schreef:
Er is inmiddels een mp3 versie beschikbaar hoor, herman
The Wounded - 18 Carat Dust
0
geplaatst: 11 mei 2007, 13:04 uur
Ik krijg de link van die noorderlingen niet aan de praat: klinkt als een morsesleutel die voor eeuwig op repeat staat, hij blijft 'hangen'.Er komt ook een foutmelding.
Is dat op te lossen??
Is dat op te lossen??
0
geplaatst: 11 mei 2007, 13:13 uur
3-1-2-5 The Wounded
(5)(6)(7,5)(6)
Anglagard: Niet helemaal mijn ding, te lang en er zit geen mooie opbouw in naar mijn gevoel.
Within Temptation: Ook niet echt mijn muziek, maar toch wel een aardig energiek dramatisch nummer.
The Wounded: Dit vond ik wel een goed nummer. De gitaarlijn is leuk, de zang iets minder. En waar slaat dat Truman Show stukje aan het einde echt op
.
Unbelievable Truth: Mwoah, niet slecht maar niet speciaal.
3-1-2-5 The Wounded
(5)(6)(7,5)(6)
Anglagard: Niet helemaal mijn ding, te lang en er zit geen mooie opbouw in naar mijn gevoel.
Within Temptation: Ook niet echt mijn muziek, maar toch wel een aardig energiek dramatisch nummer.
The Wounded: Dit vond ik wel een goed nummer. De gitaarlijn is leuk, de zang iets minder. En waar slaat dat Truman Show stukje aan het einde echt op
.Unbelievable Truth: Mwoah, niet slecht maar niet speciaal.
0
geplaatst: 11 mei 2007, 13:20 uur
Sheplays schreef:
@herman
Geef je geen punt?
@herman
Geef je geen punt?
Niet als ik ze niet alle 4 gehoord hebt. Maar ik haal nu de mp3 van The Wounded wel even binnen, bedankt voor de link, Ruby!
0
geplaatst: 11 mei 2007, 13:33 uur
Ok, The Wounded is aardig. Leuk ook dat de zanger van 16HP mee doet. 
Mijn uiteindelijk cijfers en stemmen:
(3(3)(6,5)(9,5)
3-1-2-6

Mijn uiteindelijk cijfers en stemmen:
(3(3)(6,5)(9,5)
3-1-2-6
0
geplaatst: 11 mei 2007, 14:41 uur
4-1-2-6 Änglagård, niet verwacht toen ik de ander 3 nummers nog moest luisteren.
(6)(3)(5)(4)
Änglagård - Jordrök, lijkt eerst niks, maar naar een minuut neemt het toch een (positieve??) andere wending en na een minuut of 3 heb je toch een stukje mooie muziek genoten. Helaas duurt het nummer te lang, ookal wil het bij vlagen nog best goed zijn. - 6
Within Temptation - The Other Half of me, is gewoon niet mijn smaak, laat ik het daar dus maar bij houden - 3
The Wounded - 18 Carat dust, begint hoopvol, maar zosnel de zang begint gaat de score flink achteruit - 5
Unbelievable truth - Forget about me, ook mijn smaak niet echt, maar wel iets meer dan WT - 4
4-1-2-6 Änglagård, niet verwacht toen ik de ander 3 nummers nog moest luisteren.
(6)(3)(5)(4)
Änglagård - Jordrök, lijkt eerst niks, maar naar een minuut neemt het toch een (positieve??) andere wending en na een minuut of 3 heb je toch een stukje mooie muziek genoten. Helaas duurt het nummer te lang, ookal wil het bij vlagen nog best goed zijn. - 6
Within Temptation - The Other Half of me, is gewoon niet mijn smaak, laat ik het daar dus maar bij houden - 3
The Wounded - 18 Carat dust, begint hoopvol, maar zosnel de zang begint gaat de score flink achteruit - 5
Unbelievable truth - Forget about me, ook mijn smaak niet echt, maar wel iets meer dan WT - 4
0
geplaatst: 11 mei 2007, 14:48 uur
Sheplays schreef:
@Jesse
Er staat Änglagård maar geen punt?
@Jesse
Er staat Änglagård maar geen punt?
Was eigenlijk wel zo handig geweest om die er gelijk bij te zetten
, bericht is aangepast.
0
geplaatst: 11 mei 2007, 15:05 uur
4-1-2-7 Unbelievable truth
(7)(5,5)(6)(9)
Jordrök begint met een intrigerend piano riedeltje en spat dan open in een Primus achtig geluid. Daarna worden de muzikale thema's netjes verder uitgewerkt. Aardig lied.
Within temptation is niet mijn ding. Synthesiser koortjes hebben me altijd al geirriteerd. Haar stem is me iets te ijl en hoog.
The wounded begint zeer goed maar de kwaliteit van het nummer zakt inderdaad iets ineen zodra de zang begint. Toch al bij al en leuke luister ervaring.
Forget about me is tot nu toe de fijnste ontdekking. Het lijkt aanvankelijk eentonig te worden en ik zou al bijna de hoop opgeven als plots blijkt dat de structuur van het liedje aardig is opgezet en uitmondt in een climax vol emotie.
4-1-2-7 Unbelievable truth
(7)(5,5)(6)(9)
Jordrök begint met een intrigerend piano riedeltje en spat dan open in een Primus achtig geluid. Daarna worden de muzikale thema's netjes verder uitgewerkt. Aardig lied.
Within temptation is niet mijn ding. Synthesiser koortjes hebben me altijd al geirriteerd. Haar stem is me iets te ijl en hoog.
The wounded begint zeer goed maar de kwaliteit van het nummer zakt inderdaad iets ineen zodra de zang begint. Toch al bij al en leuke luister ervaring.
Forget about me is tot nu toe de fijnste ontdekking. Het lijkt aanvankelijk eentonig te worden en ik zou al bijna de hoop opgeven als plots blijkt dat de structuur van het liedje aardig is opgezet en uitmondt in een climax vol emotie.
0
geplaatst: 11 mei 2007, 15:30 uur
4-1-2-8 Unbelievable truth
(4)(2)(4)(7)
Deze ronde is duidelijk niet aan mij besteed, met uitzondering van Unbelievable Truth. Dit bandje van het jongere broertje van Tom York levert met Forget about me een aardig nummer.
4-1-2-8 Unbelievable truth
(4)(2)(4)(7)
Deze ronde is duidelijk niet aan mij besteed, met uitzondering van Unbelievable Truth. Dit bandje van het jongere broertje van Tom York levert met Forget about me een aardig nummer.
0
geplaatst: 11 mei 2007, 17:18 uur
Oldfart schreef:
Ik krijg de link van die noorderlingen niet aan de praat: klinkt als een morsesleutel die voor eeuwig op repeat staat, hij blijft 'hangen'.Er komt ook een foutmelding.
Is dat op te lossen??
Is dat op te lossen??
Bij mij lukt het ook niet. Het is simpelweg geen mp3-bestand dat ik kan downloaden maar een .htm...
0
geplaatst: 11 mei 2007, 17:22 uur
Ik kan de laatste twee nummers allebei niet pindakazen. Is het misschien niet een idee dat de users die deze nummers genomineerd hebben het gewoon niet op rapidshare zetten? Op deze manier kan iedereen er dan bij komen...
0
geplaatst: 11 mei 2007, 17:24 uur
4-1-3-8 The Wounded
(4)(3)(6,5)(6)
4-1-3-8 The Wounded
(4)(3)(6,5)(6)
0
geplaatst: 11 mei 2007, 18:27 uur
Koenr schreef:
Judas Priest: Tja, zo zijn er zo veel gemaakt, standaard rock (de term metal vind ik het niet eens waard) nummertje.
Judas Priest: Tja, zo zijn er zo veel gemaakt, standaard rock (de term metal vind ik het niet eens waard) nummertje.
Dit is zowaar de domste zever die ik deze week gehoort heb. Iets meer Metal-achtiger dan Judas Priest bestaat er niet.
Onderhond schreef:
3 Judas Priest - Electric Eye / Asian Dub Foundation - Fortress Europe / Timesbold - Bone Song / Madrugada - Majesty
(0) (7) (0) (3)
Judas Priest vind ik ernstig, Madrugada nog aardig om een keer op de radio te luisteren maar zou het nooit zelf opzetten. Timesbold is zwaar depressief gezeur.
3 Judas Priest - Electric Eye / Asian Dub Foundation - Fortress Europe / Timesbold - Bone Song / Madrugada - Majesty
(0) (7) (0) (3)
Judas Priest vind ik ernstig, Madrugada nog aardig om een keer op de radio te luisteren maar zou het nooit zelf opzetten. Timesbold is zwaar depressief gezeur.
Mss is het beter gewoon niet te stemmen op bepaalde nummers als het je ding niet is of dat niet zal zijn, dan ze gewoon 0 te geven.

0
geplaatst: 11 mei 2007, 18:46 uur
4-1-4-8 The Wounded
(3)(3)(6,5)(5)
Dankzij viking kan ik toch een keertje stemmen
The Wounded is niet eens zo slecht, misschien een beetje standaard. De rest is ook niet om over naar huis te schrijven.
4-1-4-8 The Wounded
(3)(3)(6,5)(5)
Dankzij viking kan ik toch een keertje stemmen
The Wounded is niet eens zo slecht, misschien een beetje standaard. De rest is ook niet om over naar huis te schrijven.
0
Omayyad
geplaatst: 11 mei 2007, 18:55 uur
Voor de mensen die wat problemen ondervinden met het afspelen van het nummer van Änglagård verwijs ik graag naar http://www.anglagard.net/, en vervolgens naar http://www.anglagard.net/so.... Hier staat Jordrök zowel als mp3 en als ogg-file.
0
geplaatst: 11 mei 2007, 19:23 uur
Als ik van Änglagård zeg dat het bij mij flarden oproept van Focus gemengd met een vroege Yes, wordt ik dan gestenigd of verbannen
?
Bedankt Omayyad voor het plaatsen van de link: dit werkt wel.
Ga ze allemaal nog een paar keer luisteren.
?Bedankt Omayyad voor het plaatsen van de link: dit werkt wel.
Ga ze allemaal nog een paar keer luisteren.
0
Omayyad
geplaatst: 11 mei 2007, 19:26 uur
Oldfart schreef:
Als ik van Änglagård zeg dat het bij mij flarden oproept van Focus gemengd met een vroege Yes, word ik dan gestenigd of verbannen
?
Als ik van Änglagård zeg dat het bij mij flarden oproept van Focus gemengd met een vroege Yes, word ik dan gestenigd of verbannen
?Neehoor, want dat is jouw mening.
Persoonlijk hoor ik nog wat meer dan alleen de door jou aangehaalde bands, maar dat heb ik hier reeds uitgebreid verwoord. Overigens ben ik wel van mening dat Änglagård gelukkig de muziek een eigen draai weet te geven.
0
geplaatst: 11 mei 2007, 19:36 uur
4-1-5-8 The Wounded
(6,0)(5,5)(8,5)(5,0)
Na de twee vorige matige rondes met de nodige 'theekransjes' muziek nu tenminste wat nummers met de nodige power.
Änglagård - Jordrök : Symfonische progrock in het begin niet echt boeiend ,maar allengs ontwikkeld het nummer zich tot een aanvaardbaar niveau. Een soort combinatie van Frank Zappa meets Focus aangekleed in een modern jasje.
Within Temptation - The Other Half : Vond hun single Ice Queen geweldig maar de rest een stuk minder zo ook dit nummer. Vind de hoge ijle stem ook niet echt harmoniëren met deze muziek.
The Wounded - 18 Carat Dust: Nederlandse band die met hun laaggestemde gitaren voor de nodige power zorgen,de wat melodramatische stem van Marco Van der Velde past hier perfect bij.Het muzikale intro had van mij wel wat mogen worden ingekort.
Unbelievable truth - Forget about me: De zwakste van de vier. De wat vervelende zang die mij enigzins aan Thom Yorke doet herinneren is al geen beste binnenkomer en het nummer in z'n totaliteit is ook weer zo'n typisch kleurloze schepping van het laatste decennia.
4-1-5-8 The Wounded
(6,0)(5,5)(8,5)(5,0)
Na de twee vorige matige rondes met de nodige 'theekransjes' muziek nu tenminste wat nummers met de nodige power.
Änglagård - Jordrök : Symfonische progrock in het begin niet echt boeiend ,maar allengs ontwikkeld het nummer zich tot een aanvaardbaar niveau. Een soort combinatie van Frank Zappa meets Focus aangekleed in een modern jasje.
Within Temptation - The Other Half : Vond hun single Ice Queen geweldig maar de rest een stuk minder zo ook dit nummer. Vind de hoge ijle stem ook niet echt harmoniëren met deze muziek.
The Wounded - 18 Carat Dust: Nederlandse band die met hun laaggestemde gitaren voor de nodige power zorgen,de wat melodramatische stem van Marco Van der Velde past hier perfect bij.Het muzikale intro had van mij wel wat mogen worden ingekort.
Unbelievable truth - Forget about me: De zwakste van de vier. De wat vervelende zang die mij enigzins aan Thom Yorke doet herinneren is al geen beste binnenkomer en het nummer in z'n totaliteit is ook weer zo'n typisch kleurloze schepping van het laatste decennia.
0
Omayyad
geplaatst: 11 mei 2007, 19:37 uur
Comrade schreef:
Met alle respect voor jouw mening, maar ik heb ietwat moeite met het algemene gehalte van jouw bewoordingen.
Progressieve rock is een oud genre met - net als vele andere muziekgenres - talloze vertakkingen (lees: subgenres). Ik zal jou deze differentiaties besparen, maar eigenlijk wil ik hiermee zeggen dat je eenvoudigweg niet kunt stellen dat je niet (of wel) van progressieve rockmuziek houdt. Dat je Dream Theater op dezelfde lijn zet als Änglagård zegt wat dat betreft genoeg.
Ik leg het een beetje krom uit, maar ik hoop dat je de essentie van mijn 'betoog' kunt volgen.

En beschouw het alsjeblieft niet als een verwijt richting jou, want dat is niet mijn bedoeling.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.