MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De Beste Rockartiest Knock-Out (poprock)

zoeken in:
15 Joe Walsh vs. Ryan Adams

0-1

16 Tears For Fears vs. Normaal

1-0

0-1 (pas)

2-0

Caravan er ook al uit

0-2

3-0

0-2

3-1

Oe-oe-oe-OEREND HARD!

dynamo d schreef:
(quote)

Misschien ervaar je het zelf niet dan zo, maar ze horen zeker thuis in deze k.o. En Wikipedia is niet altijd flauwekul, zeker niet de Engelstalige versie.

Zelfs de Engelse wikipedia heeft het wel eens fout, of in elk geval een andere interpretatie dan de meeste der onze mensen.

0-3

4-1

Caravan en the Beach Boys er uit, en tegen wat voor tegenstanders dan ook nog . Triestig.

levenvergeten schreef:
(quote)

Zelfs de Engelse wikipedia heeft het wel eens fout, of in elk geval een andere interpretatie dan de meeste der onze mensen.

Gaat dit nog over The Beach Boys? Wie zijn de meeste der onze mensen? Klinkt nogal

dynamo d schreef:
(quote)

Gaat dit nog over The Beach Boys? Wie zijn de meeste der onze mensen? Klinkt nogal

De poptijdschriften, boeken, essays en artikelen die ik lees, dus met 'de meeste der onze mensen' doel ik dus op popschrijvers.

The Beach Boys zijn duidelijk rock 'n roll. Ik snap niet dat hier aan getwijfeld wordt. Zal waarschijnlijk komen op dat de grens tussen rock en pop toen nog niet bestond.

Ik dacht toch in het begin van hun carriere Surf, en later in principe gewoon pop(Van Dyke Parks wordt toch ook niet in de Rock 'n Roll-hoek geschaard).

Overigens spreek je jezelf in je bericht tegen

levenvergeten schreef:
Ik dacht toch in het begin van hun carriere Surf, en later in principe gewoon pop(Van Dyke Parks wordt toch ook niet in de Rock 'n Roll-hoek geschaard).

Overigens spreek je jezelf in je bericht tegen

Nou ja met rock 'n roll bedoel ik gewoon rock. Dat ze surf en pop zijn weet ik ook wel . Nummers als "Surfin' USA" of "Help Me Rhonda" zijn toch duidelijk rock 'n roll of alleszins er duidelijk door beinvloed .

En Vogue heeft ook Free Your Mind uitgebracht, toch zou ik ze niet als rockartiesten willen benoemen.

Het was gewoon een persoonlijke observatie. Iedereen mag alles rock vinden als hij/zij dat wil. Ik vind het gewoon meer pop.

1-3

4-2

1-4

4-3

2-4

5-3

Toon1 schreef:
(quote)

Nou ja met rock 'n roll bedoel ik gewoon rock. Dat ze surf en pop zijn weet ik ook wel . Nummers als "Surfin' USA" of "Help Me Rhonda" zijn toch duidelijk rock 'n roll of alleszins er duidelijk door beinvloed .

Ik snapt je punt wel, alleen ik versta onder rock 'n roll nog steeds de blanke variant van rythm & blues.

MetalDex

2-4 (pas)

17 Dire Straits - Biohazard

1-0

levenvergeten schreef:
2-5

Maar Van Halen gewonnen van The Beach Boys Daar kan ik echt met de pet niet bij. Alsof Duran Duran wint van The Beatles.

Blijkbaar ken jij de eerste 4 platen van Van Halen niet..

Och, met de winst van Bryan Adams tegen Exodus hebben de uitglijder van de eeuw al zo´n beetje te pakken, dus ik kijk verder helemaal nergens meer van op.

2-4 (pas)

1-1

2-5

1-2

17 Dire straits - Biohazard

2-2

DutchViking

2-3

3-3

Omayyad
4-3

2 tegelijk maar weer invoeren:

4-3

18 Good Charlotte vs. Rage Against The Machine

1-0

4-4

18 Good Charlotte vs. Rage Against The Machine

1-1

18 Good Charlotte vs Rage against the machine

1-2

5-4 vind mijn pa ook weer leuk xD

1-3 Good Charlotte is dus echt heeeeelemaal niets, daarentegen is rage against the machine heilig

17 Dire Straits door

1-3

19 Little River Band vs. Fleetwood Mac

0-1

Gast
geplaatst: vandaag om 09:43 uur

geplaatst: vandaag om 09:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.