MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De Obscure Albums Knock-Out

zoeken in:
Dus:

27 The Evpatoria Report - Golevka (2005) vs. This Will Destroy You - Young Mountain (2005)

1-1

28 Wipers - Land of the Lost vs. The Fall - Hex Enduction Hour (1982)

1-1

hmm ja, als er na 3 dagen nog geen stemmen op zijn, waarom zouden die nu opeens wel komen? Anyway ik vind t prima, als nog iemand zich geroepen voelt om te stemmen...

Wat is met deze regel nog het nut van een KO? Het wordt wel erg willekeurig op deze manier. Het gaat er alleen nog maar om wie er toevallig als eerste op een plaat stemt, dan kun je net zo goed gaan loten.
Gewoon laten staan tot iemand de beslissende stem komt uitbrengen en voor mijn part duurt dat 2 weken.

Casartelli (moderator)
ik verkeerde overigens in de veronderstelling dat Titmeister hier de leiding had en niet HammerHead...

Oh, we hebben één alwetende grote roerganger?

Leuk...

Casartelli (moderator)
excuseer de ironische, misschien ietwat sarcastische toon van mijn eerste bericht...

Maar als iemand energie steekt in de organisatie van een KO, is het volgens mij niet ongebruikelijk dat diegene uiteindelijk de beslissingen neemt, doorgaans na goed overleg. De 'regels' van de KO zijn volkomen in lijn met eerdere KO's en in die zin weinig vreemd... je kunt dan nog discussiëren over of een 24-uursregel geen 48-uursregel moet zijn of iets dergelijks, maar dat is volgens mij niet gebeurd.

Domweg verklaren dat een regel "belachelijk" danwel "totaal onzinnig" is en de oude match terugzetten, vind ík niet echt een constructieve manier van meedoen.

Titmeister schreef:
hmm ja, als er na 3 dagen nog geen stemmen op zijn, waarom zouden die nu opeens wel komen? Anyway ik vind t prima, als nog iemand zich geroepen voelt om te stemmen...

Ja ik! HEH van The Fall is meer dan goed en van Wipers wil ik graag wat meer ontdekken, dus ik zal vanavond de motoren eens aanzetten en op deze match stemmen...

Ik heb de wie het eerst komt wie het eerst maalt regel anders nog nooit in een KO voorbij zien komen. Een maximale tijd aan een match plakken kan ik prima inkomen. Maar met een regeling om eerder en op tijd geplaatste stemmen niet mee te tellen, omdat je toevallig niet heel de dag op F5 kan gaan zitten drukken, schiet je m.i. een beetje het doel van de KO voorbij. (stemmen op je favoriete plaat)

Goed, ik stelde het misschien wat bot in m'n eerdere bericht, maar ik vind het dan ook echt een hele slechte regel.

HammerHead schreef:
Wat is met deze regel nog het nut van een KO? Het wordt wel erg willekeurig op deze manier. Het gaat er alleen nog maar om wie er toevallig als eerste op een plaat stemt, dan kun je net zo goed gaan loten.
Gewoon laten staan tot iemand de beslissende stem komt uitbrengen en voor mijn part duurt dat 2 weken.

Dat ben ik niet met je eens. Zoals Casper al zei, is deze regel niet nieuw, maar standaard in KO. En wat betreft de willekeur, een KO is sowieso willekeurig, want albums die er nu uit vliegen tegen een sterk album, hadden mss tegen een ander album wel de 5e ronde gehaald, dus...
Maar goed ik laat de match staan, zodat Frank er vanavond op kan stemmen. Kun je ook gelijk This Will Destroy You en The Evpatoria Project gaan luisteren (denk overigens dat je het wel goede muziek vindt...)

Casartelli (moderator)
HammerHead schreef:
Ik heb de wie het eerst komt wie het eerst maalt regel anders nog nooit in een KO voorbij zien komen. Een maximale tijd aan een match plakken kan ik prima inkomen. Maar met een regeling om eerder en op tijd geplaatste stemmen niet mee te tellen, omdat je toevallig niet heel de dag op F5 kan gaan zitten drukken, schiet je m.i. een beetje het doel van de KO voorbij. (stemmen op je favoriete plaat)

Goed, ik stelde het misschien wat bot in m'n eerdere bericht, maar ik vind het dan ook echt een hele slechte regel.

Oke, geen probleem verder.

Toch kan een 24-uursregel niet zonder een mechanisme dat voorschrijft wat er gebeurt bij gelijke stand na 24 uur. Je zou dan wel een verlenging (met vastgestelde duur danwel golden goal) als in het voetbal in kunnen voeren, maar daar worden de regels ook niet overzichtelijker van.

Ik geloof inderdaad ook wel dat als het typische stemverloop in een KO 0-0 -> 1-0 -> 1-1 is, dat dan inderdaad de gelijkmakersregel ook niet helemaal zaligmakend is.

Als je dan toch de vergelijking met voetbal maakt: je scoort als thuisploeg de gelijkmaker in de laatste minuut, het stadion ontploft. Het is echter snel gedaan met de feestvreugde als blijkt dat de uefa de verlenging en strafschoppen heeft afgeschaft; de eerstscorende ploeg gaat verder. De hele wedstrijd na de eerste goal en ook die mooie gelijkmaker blijken voor niets te zijn gespeeld. Ik zou me behoorlijk bestolen voelen als supporter.

Bij de jazz-KO blijft er overigens ook regelmatig een match een aantal dagen tot soms wel een week staan met een gelijke stand. Maar daar moet er toch echt een beslissende stem komen (golden goal dus). Die KO gaat dan ook lekker langzaam, al komt dat ook omdat er maar 1 match tegelijk wordt gedaan.

Ik zie verder het bezwaar niet tegen het laten staan van zo'n match en onderwijl gewoon doorgaan met de rest van de KO.

1-2

2-2

Toch zeker voor Wipers

2-3 geen van beide dol op eigenlijk..

fredpit
27 The Evpatoria Report - Golevka (2005) vs. This Will Destroy You - Young Mountain (2005)

1-1

29 Deerhoof - Milkman (2004) vs. Gert Vlok Nel - Beaufort-Wes Se Beautiful Woorde (2006)

0-1

1-1 pas

2-3

29 Deerhoof - Milkman (2004) vs. Gert Vlok Nel - Beaufort-Wes Se Beautiful Woorde (2006)

1-1

The Fall is al door...

3-3 The Fall is al door...echt waar?

2-1

Deerhoof is door...

1-1 al gestemd

30 The Microphones - Mount Eerie (2003) vs. Sleepytime Gorilla Museum - Grand Opening and Closing (2001) (9 oktober, 0:06)

0-0 pas

iemand de behoefte om op deze 2 matches nog te stemmen?

Deerhoof is door...

1-1 al gestemd

30 The Microphones - Mount Eerie (2003) vs. Sleepytime Gorilla Museum - Grand Opening and Closing (2001) (9 oktober, 0:06)

0-1

Sleepytime Gorilla Museum door ivm 24-uurs regel

1-1 al gestemd

31 Alice Russell - My Favourite Letters (2005) vs. Isaac Hayes - Hot Buttered Soul (1969) (10 oktober, 10:19)

0-0 pas

Titmeister schreef:
iemand de behoefte om op deze 2 matches nog te stemmen?

wederom de vraag...

Tja, het was te verwachten dat het met deze selectie aan albums en het aantal users dat zich gemiddeld met KO's bezighoudt niet echt hard zou gaan. Deze KO is echt niet binnen een jaar afgelopen schat ik zo.

fredpit
wat staan er toch veel mooie albums in deze KO

1-1 pas

31 Alice Russell - My Favourite Letters (2005) vs. Isaac Hayes - Hot Buttered Soul (1969) (10 oktober, 10:19)

1-0*

Alice Russell is door...

1-1

32 Harmonium - L'Heptade (1976) vs. Eloy - Ocean (1977) (11 oktober, 12:30)

1-0*

1-1

1-1*

Kan iemand die de regels kent hier misschien terug even ter hulp komen?

Wat mij betreft wachten we nu dus op een beslissende stem en als niemand die wil geven (zie match 27) zijn misschien beide platen wel niet interessant genoeg om door te laten gaan.

1-2

1-1 pas

Gast
geplaatst: vandaag om 15:43 uur

geplaatst: vandaag om 15:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.