Muziek / Muziekgames / Introquiz
zoeken in:
0
geplaatst: 27 februari 2008, 19:15 uur
herman schreef:
Ik denk dat in mijn contest het accent licht op jaren '90 en '00 ligt en er zit ook wat fout spul tussen (in vergelijking waarmee NKOTB nog erg goed klinkt).
Ik denk dat in mijn contest het accent licht op jaren '90 en '00 ligt en er zit ook wat fout spul tussen (in vergelijking waarmee NKOTB nog erg goed klinkt).

OMG, dan wordt die helemaal onmogelijk voor mij
Tenzij je er wat electronisch tussenstopt, maar dan is het al geen 'rock ID' meer natuurlijk..
0
geplaatst: 27 februari 2008, 19:15 uur
handsome_devil schreef:
maar hiet was weinig uitdagends aan tbh.
maar hiet was weinig uitdagends aan tbh.
sorry? Niet uitdagend en dan zo slecht scoren???????? Tja het is een uitleg die je er aan kunt geven natuurlijk.
0
geplaatst: 27 februari 2008, 19:17 uur
Devastations - Rosa is heel erg dat ik die niet wist. Maar goed, album ook heel lang niet meer gedraaid
Ride, Bush, Afghan Whigs ben ik niet verbaast over, niet echt mijn muziek ook.
Ride, Bush, Afghan Whigs ben ik niet verbaast over, niet echt mijn muziek ook.
0
geplaatst: 27 februari 2008, 19:17 uur
@Orbit:
Onmogelijk zegt ie... Er staat zelfs een plaat in die ik lange tijd vooral met jou associeerde.
Onmogelijk zegt ie... Er staat zelfs een plaat in die ik lange tijd vooral met jou associeerde.

0
geplaatst: 27 februari 2008, 19:23 uur
De intro's zijn niet gekozen op wat leuk is, maar op wat in principe zo bekend is dat zo veel mogelijk mensen een vrij hoge score zouden kunnen halen. Ik zou gemakkelijk een quiz kunnen maken met 25 mooie intro's die niemand kan raden. Als jullie dat leuk vinden wil ik dat een volgende keer best doen hoor.
Vraag me wel af of dat gewaardeerd zal worden. 
O ja en gefeliciteerd Herman! Heb je al een cd uitgezocht?
Vraag me wel af of dat gewaardeerd zal worden. 
O ja en gefeliciteerd Herman! Heb je al een cd uitgezocht?
0
geplaatst: 27 februari 2008, 19:28 uur
Ook in mijn quiz straks een aantal intro's die niet om aan te horen zijn. Dan weten jullie het alvast. 
@Paul: ik heb even rondgekeken en heb genoeg leuke dingen zie staan. Ik laat het snel weten wat het wordt.

@Paul: ik heb even rondgekeken en heb genoeg leuke dingen zie staan. Ik laat het snel weten wat het wordt.

0
geplaatst: 27 februari 2008, 19:34 uur
herman schreef:
@Orbit:
@Orbit:

Ik ben benieuwd..

0
geplaatst: 27 februari 2008, 19:34 uur
Gefeliciteerd herman!
Schande dat ik The The en Ride niet heb gevonden. Verder zat er gelukkig niets meer tussen dat ik moest kennen. Die 17 was ik ook nooit opgekomen blijkbaar
Ik was ook de eerste die Motorpsycho herkende, maar toevallig zat diezelfde intro ook in mijn Contest. Inmiddels heb ik die wel vervangen
Schande dat ik The The en Ride niet heb gevonden. Verder zat er gelukkig niets meer tussen dat ik moest kennen. Die 17 was ik ook nooit opgekomen blijkbaar

Ik was ook de eerste die Motorpsycho herkende, maar toevallig zat diezelfde intro ook in mijn Contest. Inmiddels heb ik die wel vervangen

0
geplaatst: 27 februari 2008, 19:39 uur
Mooi een 12e plaats misgelopen door niet in te zenden
.
De contest van herman wordt voor mij waarschijnlijk
. De contest van herman wordt voor mij waarschijnlijk

0
geplaatst: 27 februari 2008, 19:40 uur
Lin schreef:
Misschien dat het jou (en hd) wel wat meer had kunnen boeien als jullie hoger hadden gescoord of er meer obscuurs in had gezeten; deze was blijkbaar niet 'moeilijk' genoeg
(quote)
Misschien dat het jou (en hd) wel wat meer had kunnen boeien als jullie hoger hadden gescoord of er meer obscuurs in had gezeten; deze was blijkbaar niet 'moeilijk' genoeg

Haha, wat is moeilijk hè?
Voor mij was deze dus behoorlijk moeilijk. Obscuurder had hij voor mij echt niet hoeven zijn. Ik bedoelde meer dat de clipjes in kwestie niet echt mijn smaak vertegenwoordigden, waardoor je niet echt gestimuleerd wordt verder op zoek te gaan. 
Gelukkig zijn er genoeg mensen die wèl met veel plezier hebben meegedaan en hopelijk gaan meedoen met die van herman 

Hehe, tuurlijk! Ik vond het ook echt wel leuk hoor (iedere week weer), ik probeer echt niet de drama queen uit te hangen hier. 't Was gewoon voor mij persoonlijk een wat mindere editie (en die heeft iedereen wel eens, toch?). Nog bedankt voor de organisatie deze week, ik weet uit ervaring dat er nog best een paar uurtjes in gaan zitten om zo'n quizje in elkaar te draaien en de score bij te houden.

0
Sheplays
geplaatst: 27 februari 2008, 19:43 uur
Herman, gefeliciteerd! 
Ik heb geraden wat ik kon, meer zat er niet in. The Animals waren fun en hebben een ochtend van mijn vrije weekend in beslag genomen maar van de meeste anderen heb ik nog nooit of slechts vaag gehoord.
Op naar de volgende!

Ik heb geraden wat ik kon, meer zat er niet in. The Animals waren fun en hebben een ochtend van mijn vrije weekend in beslag genomen maar van de meeste anderen heb ik nog nooit of slechts vaag gehoord.
Op naar de volgende!
0
geplaatst: 27 februari 2008, 19:47 uur
Vind het wel jammer dat dit topic Rock ID Contest heet, alsof er alleen maar rock is. Music ID Contest klinkt me al wat universeler. Lekker alle genres door elkaar gooien, maar dat gebeurd nu ook wel (zoals gebleken is uit laatste contest
). Misschien idee om soms een thema te doen ofzo, dat lijkt me ook nog wel grappig 
Maar ik vind het knap hoe jullie die contesten maken, want ik zou nog niet weten hoe het moest (komt nog wel).
). Misschien idee om soms een thema te doen ofzo, dat lijkt me ook nog wel grappig 
Maar ik vind het knap hoe jullie die contesten maken, want ik zou nog niet weten hoe het moest (komt nog wel).
0
geplaatst: 27 februari 2008, 19:48 uur
Daar zat ik ook al aan te denken

Misschien als er wat verzadiging gaat optreden over enige tijd.....
0
geplaatst: 27 februari 2008, 19:49 uur
Hier ligt al een contest klaar met alle nummers uit hetzelfde jaar.
0
handsome_devil
geplaatst: 27 februari 2008, 19:55 uur
aERodynamIC schreef:
sorry? Niet uitdagend en dan zo slecht scoren???????? Tja het is een uitleg die je er aan kunt geven natuurlijk.
(quote)
ik heb het geloof ik wel uitgelegd hiervoor, maar goed, lees wat je lezen wil.
en verder heeft de immer diplomatieke teun het mooi uitgelegd.
0
geplaatst: 27 februari 2008, 19:56 uur
Laat ik het dan anders zeggen: jullie eerste bijdragen vond ik niet zo chique (en ook dat is lezen wat je lezen wilt).
Ik begreep dondersgoed wat je bedoelde namelijk.
Komt niet vriendelijk over als eerste reactie op een uitslag + organisatie en dan ook gevolgd door een 'idd duh' (hoezo diplomatiek?)
Prima dat het later recht werd gezet, maar als eerste reactie nogal lomp vind ik. Je hoeft namelijk niet mee te doen. Was de tweede reactie de eerste had je mij niet gehoord.
Paalhaas schreef:
. Verder kon deze quiz me niet echt boeien (sorry ReptiLin, niks persoonlijks natuurlijk
), ik hoop dat jij er iets leukers van maakt, Herman. 
. Verder kon deze quiz me niet echt boeien (sorry ReptiLin, niks persoonlijks natuurlijk
), ik hoop dat jij er iets leukers van maakt, Herman. 
Komt niet vriendelijk over als eerste reactie op een uitslag + organisatie en dan ook gevolgd door een 'idd duh' (hoezo diplomatiek?)
Prima dat het later recht werd gezet, maar als eerste reactie nogal lomp vind ik. Je hoeft namelijk niet mee te doen. Was de tweede reactie de eerste had je mij niet gehoord.
0
geplaatst: 27 februari 2008, 20:07 uur
aERodynamIC schreef:
Laat ik het dan anders zeggen: jullie eerste bijdragen vond ik niet zo chique (en ook dat is lezen wat je lezen wilt).
(quote)
Tja, aERo, ik vind dit dus niet lomp. Het wordt helemaal nergens persoonlijk (vermeld ik er nog even extra bij), het gaat puur over de muziek. Allicht dat er iedere ronde deelnemers zijn die het even wat minder leuk vinden. En dat mag dan best op een beleefde manier worden gezegd. Daar moeten we als grote mensen toch tegen kunnen? En dat kan Lin ook. Beetje jammer dat jij je strijdtenue meteen weer aan lijkt te moeten trekken.
0
geplaatst: 27 februari 2008, 20:10 uur
Paalhaas schreef:
Beetje jammer dat jij je strijdtenue meteen weer aan lijkt te moeten trekken.
Beetje jammer dat jij je strijdtenue meteen weer aan lijkt te moeten trekken.
Tja als jij dat zo opvat is dat voor jouw rekening natuurlijk (deze opmerking zegt al aardig wat).
Blijkbaar mag jij wel op een in eerste instantie kort door de bocht manier reageren en mag daar niet op gereageerd worden want dan trek ik een strijdtenue aan. Had dan gelijk wat genuanceerder gereageerd zoals je in je tweede reactie deed (wat ik ook al eerder zei). Ook ik mag dus reageren zoals jij nu aangeeft. Ook daar moet jij tegen kunnen.
0
handsome_devil
geplaatst: 27 februari 2008, 20:13 uur
het mag zeker gezegd worden als je een ronde nou niet echt leuk vond lijkt mij. en ja, ik breng dat wat lomp, dat daar na bijna 2 jaar nog steeds zo serieus op ingegaan wordt is mij nog steeds een raadsel. maar verder natuurlijk wel vermakelijk 

0
geplaatst: 27 februari 2008, 20:15 uur
Dat vind ik nogal makkelijk hd: dus omdat jij er bekend om staat mag je altijd lomp kunnen reageren zonder dat anderen daar wat van kunnen zeggen.
Maar goed, ik wilde eigenlijk helemaal niet reageren dus ik vind het wel best zo.
Maar goed, ik wilde eigenlijk helemaal niet reageren dus ik vind het wel best zo.
0
geplaatst: 27 februari 2008, 20:18 uur
aERodynamIC schreef:
Tja als jij dat zo opvat is dat voor jouw rekening natuurlijk (deze opmerking zegt al aardig wat).
Blijkbaar mag jij wel op een in eerste instantie kort door de bocht manier reageren en mag daar niet op gereageerd worden want dan trek ik een strijdtenue aan. Had dan gelijk wat genuanceerder gereageerd zoals je in je tweede reactie deed (wat ik ook al eerder zei). Ook ik mag dus reageren zoals jij nu aangeeft. Ook daar moet jij tegen kunnen.
(quote)
Tuurlijk kan ik daar tegen. Maar deze discussie komt me eerlijk gezegd nogal overbodig en van beide kanten onbedoeld over. Ok, zeggen dat ik de quiz 'niet boeiend' vond is inderdaad moeilijk chique te noemen, maar lomp is anders. Het blijft gewoon onpersoonlijk, dus nuancering leek me eigenlijk niet eens nodig (al geef ik die dus wel, al in het eerste bericht).
Maar goed, genoeg geouwebet nu!

0
handsome_devil
geplaatst: 27 februari 2008, 20:20 uur
nee bedoel ik ook niet
maar goed, peace up homie. je bent inmiddels 10 posts verder terwijl je niet wilde reageren xD
maar goed, peace up homie. je bent inmiddels 10 posts verder terwijl je niet wilde reageren xD
0
geplaatst: 27 februari 2008, 20:20 uur
Laten we het er dan maar op houden dat woorden soms ongelukkig terecht komen (nogmaals: ik had niet eens een wenkbrauw opgetrokken bij je tweede reactie als dat je eerste zou zijn). Het is nu eenmaal een kwestie van klemtoon. Het beamende 'idd duh' versterkte het helaas ook nog eens.
Maar inderdaad is dit een beetje een discussie van niks aan het worden
Maar inderdaad is dit een beetje een discussie van niks aan het worden

0
geplaatst: 27 februari 2008, 20:24 uur
Wat maakt het allemaal uit... De winnaar heeft me zojuist laten weten dat hij het leuk vond dat er een prijs aan verbonden was en hij heeft een cd uitgekozen. Het heeft mij goed gedaan dat ik iemand blij heb kunnen maken met een leuke cd naar keuze. 

0
geplaatst: 27 februari 2008, 20:30 uur
Madelon zal inderdaad wel nooit diplomaat worden, aERo. Maar d'r hart zit op de goeie plek, hoor. 
Welke heeft-ie uitgekozen, Reptile?

Welke heeft-ie uitgekozen, Reptile?
0
geplaatst: 27 februari 2008, 20:31 uur
Hmm, heb deze keer niet meegedaan, omdat ik op t eerste gehoor alleen Centerfold herkende. Maar had er nog zeker 8 moeten kennen, volgende keer maar weer meedoen. Heb namelijk een leuke klaarliggen, maar dan moet ik wel eerst eens winnen... 

0
geplaatst: 27 februari 2008, 21:05 uur
Welke heeft-ie uitgekozen
Tori Amos - Under the Pink

Kan het bandje na 14 jaar bij het grofvuil

0
geplaatst: 27 februari 2008, 21:09 uur
Titmeister schreef:
Hmm, heb deze keer niet meegedaan, omdat ik op t eerste gehoor alleen Centerfold herkende.
Als je die andere 8 net zo goed herkende als Centerfold had je er alvast nul goed gehad. Hmm, heb deze keer niet meegedaan, omdat ik op t eerste gehoor alleen Centerfold herkende.

* denotes required fields.