MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Introquiz

zoeken in:
Lin
hmm, niet meedoen vind ik wel een beetje ver gaan, omdat iemand dus goed is in een spelletje wordt diegene ervan uitgesloten... Wat wel kan is dat diegene als hij/zij weer wint dan geen nieuwe maakt maar dat de beurt naar degene op de reservelijst gaat...vinnik dan

Maakt mij niks uit; ik krijg het toch niet voor elkaar om een RIDC in elkaar te zetten.

Ehm, niet meedoen gaat mij ook te ver. Ik drukte me verkeerd uit. Meedoen mag natuurlijk altijd, maar even 2 maanden geen quiz maken als je wint. Dat bedoelde ik.

En Deric: het is niet zo moeilijk hoor. We leggen het je wel uit.

Ik kwam erop omdat de wachtlijst eigenlijk nauwelijks nodig lijkt te zijn. Zelf hoef ik nu ook even niet meer aan de beurt te komen (dus ik schuif af als ik binnenkort win), ga nu rustig aan weer nieuwe intro's verzamelen.

herman schreef:
Wat vinden jullie trouwens van de regel dat iemand die 3 keer een contest heeft gemaakt, even 2 maanden die niet meedoet? Zo komen de 'mindere quizzers' ook eens aan de beurt. Anders ben ik bang dat het steeds dezelfde plusminus 6 users zijn die aan de beurt komen.

Niet mee eens: mindere quizzers hoeven niet per definitie ook echt minder te zijn. Ze kunnen er ook gewoon wat minder tijd en energie in steken. Als de winnaars om die reden uitgesloten gaan worden van het maken van een contest zou dat niet helemaal fair zijn. Het is aan hen om de beurt door te schuiven naar de nummer 1 op de reservelijst. Paalhaas heeft dat al eens eerder gedaan en als ik deze had gewonnen had ik er ook geen zin in gehad en had ik het doorgeschoven.
Maar goed, dat is hoe ik er over denk.

Laten we eerst maar afwachten wat Paalhaas doet; en daarna evt. nieuwe regels opstellen.

aERodynamIC schreef:
(quote)

Niet mee eens: mindere quizzers hoeven niet per definitie ook echt minder te zijn. Ze kunnen er ook gewoon wat minder tijd en energie in steken. Als de winnaars om die reden uitgesloten gaan worden van het maken van een contest zou dat niet helemaal fair zijn. Het is aan hen om de beurt door te schuiven naar de nummer 1 op de reservelijst. Paalhaas heeft dat al eens eerder gedaan en als ik deze had gewonnen had ik er ook geen zin in gehad en had ik het doorgeschoven.
Maar goed, dat is hoe ik er over denk.

Ah, jij draait het om. Ik gooide maar een balletje op. Het is wel een combinatie van kennis (of in ieder geval handigheid met quizzen) en inzet en bij sommige is de inzet er wel, maar de kennis wellicht wat minder. We kunnen ook gewoon op de huidige voet doorgaan, dan zien we verder wel hoe het loopt.

herman schreef:
bij sommige is de inzet er wel, maar de kennis wellicht wat minder.

Ja, dat heb ik dus. Maar die kennis begint steeds meer te komen. Maar bij een gedeelde eerste plaats, zou ik inderdaad gaan voro degene die dat aantal punten het snelst heeft behaald.

Ik vind wel dat we op de huidige voet moeten doorgaan ja: op een gegeven moment gaan 'eeuwige winnaars' echt wel een ronde overslaan en daar hebben we de reservelijst dan voor.

Met Saskia hadden we bijna een 'nieuwe' winnaar

Ik stel voor dat iedere winnaar pas een maand later weer een quiz mag maken (En ook geen bijschrijving bovenaan de reservelijst, haal mij daar dus ook maar meteen vanaf). Deelname blijft natuurlijk gewoon mogelijk maar winnen levert dan slechts onstefelijke roem op en geen organisatie van de nieuwe quiz. Zo komen ook de mensen op de reservelijst die weinig kans maken op het winnen van een quiz aan de beurt. Dit bevordert de variatie, omdat het dan niet steeds van dezelfden komt. Bovendien is het maken en administreren van een quiz best tijdrovend, dus ik kan me heel goed voorstellen dat de frequente winnaars net als ik echt niet zo nodig hoeven. Over deze quiz: er zijn inderdaad nog geen regels opgesteld over de huidige situatie. Het is me dan ook nogal wat, 2 deelnemers die 50 punten kunnen halen. Ik had het van mezelf ook nooit verwacht trouwens, maar het ging onverwacht soepeltjes deze ronde. Laten we even aankijken hoe het Saskia vergaat. Maar laten we vooral zorgen dat we hier in het vervolg duidelijke regels voor hebben.

Ik vind deze regel echt heel erg vroeg ingevoerd worden als dit door zou gaan: we zitten pas bij deel 9 en de voormalige winnaars geven al aan er even geen zin in te hebben mochten ze weer winnen.
Maar stel dat je wel 2 keer achter elkaar wint en dan vervolgens een maand wordt uitgesloten..... blijk je daarna nooit meer de titel te halen terwijl je toch 2 keer een contest had kunnen organiseren.
Als nu duidelijk was dat al weken lang dezelfde mensen wonnen en ook organiseerden zou het wat anders zijn, maar na 9 keer al deze beslissing?
Ik blijf bij 'winnaar organiseert of schuift door'. Mocht op langere termijn blijken dat echt telkens dezelfde mensen het maken dan kan er altijd nog bekeken worden. Ik vind de conclusies nu wel heel erg voorbarig.
Beslist de meerderheid anders dan leg ik me daar overigens gewoon bij neer (zo belangrijk vind ik het nu ook weer niet) of we vragen het de starter van dit topic

Zit wel wat in aERo. Misschien kunnen we het nog even aankijken.

Nu ik het even nakijk: alleen ReptiLin en ik hebben meer dan 1 editie gewonnen. Bevestigt eigenlijk jouw standpunt.

Klopt: en ik heb hem 2 keer gemaakt: 1 keer doordat jij het doorschoof naar mij als nummer 2 (toen was er nog geen reservelijst) en 1 keer omdat ik ook echt won.
Zou ik deze editie hebben gewonnen dan gaf ik mijn beurt ook door want het maken is veel werk maar leuk, het bijhouden was niet bepaald mijn favoriete onderdeel.

Zoals Herman al zei: Gewone stervelingen en de muziekaal wat simpellere zielen kunnen dit nooit winnen. Maar het lijkt me wel leuk om er één in elkaar te zetten. Dus ik zet mezelf maar op de reservelijst.

RESERVELIJST
** winnaar**
1. Paalhaas
2. herman
3. lebowski
4. Titmeister
5. Arno
6. Lin
7. grovonion
8. Paap
9. Orbit
10. Scientist
11. handsomedevil
12. Koenr
13. aERodynamIC
14. El Ninjo
15. divart

En ook Saskia heeft inmiddels 50 punten. Zij laat de eer voor de volgende contest overigens over aan Teun.

*Saskia
Het ging me om de kick van het vinden van de nummers, lijkt me een rotwerkje dat bijhouden van de PM's en ik heb gewoon meer tijd nodig om zo'n contest te bedenken. Ik heb Audacity wel alvast op de computer geïnstalleerd want ooit wil ik er eens een maken denk ik. Zet me maar op de reservelijst ofzo...

De nieuwe quiz is af inmiddels. Hij duurt 10 minuten en hij is supervet.

Nog een uurtje en dan is het pleit beslecht. Wie nog in wil zenden, moet snel zijn!

*Saskia
Een applausje van mij voor Hermans contest, ik vond m heel leuk samengesteld!
(afbeelding)
(afbeelding)

Ja, goed gedaan Herman

Inderdaad, een leuke quiz. Misschien wat makkelijk, maar goed.

Is het goed als ik de nieuwe al plaats, herman?

Ik verwacht niet dat iemand nog in gaat sturen, dus ik zal de uitslag plaatsen, kun jij daarna de nieuwe quiz neerzetten, Teun.

Pompompom, de einduitslag!

1. Paalhaas, Saskia: 50 punten
3. Jesusfreen: 36 punten
4. Aerodynamic: 34 punten
5. Handsome Devil: 24 punten
6. Arrie, Paap Floyd: 22 punten
8. Toon1: 21 punten
9. Deric Raven: 20 punten
10. ThirdEyedCitizen, Divart: 18 punten
12. Orbit: 17 punten
13. El Ninjo, Ruby1966: 16 punten
15. Arno: 15 punten
16. Tondeman: 11 punten
17. Levenvergeten, Lebowski: 10 punten
19. Waldo Jeffers: 8 punten
20. Koenr, Titmeister: 6 punten
22. Grovonion, yoeridedeygere: 5 punten
24. Musicfriek: 4 punten
25. Sheplays: 1 punt

En dan de antwoorden. Ik heb aan het eind niet meer genoteerd wie wat precies heeft geraden, maar fragment 1, 8 en 22 waren duidelijk het makkelijkst. Alhoewel elk fragment minstens 5 keer is geraden, hadden mensen toch veel moeite met 12, 15, 20 (en ik maar denken dat Radiohead zo populair is hier ) en 24 (waarvan ik toch dacht dat het een klassieke rocksong was die iedereen wel zou kennen).

1. Electric Light Orchestra - Here is the News
2. Slayer - Angel of Death
3. Talking Heads - I'm Not in Love
4. LCD Soundsystem - Someone Great
5. Violent Femmes - To the Kill
6. Les Negresses Vertes - Voila L'été
7. Patrick Wolf - The Libertine
8. Pixies - Wave of Mutilation
9. Bow Wow Wow - I Want Candy
10. Chemical Brothers - Elektrobank
11. Battles - Atlas
12. The Rolling Stones - Monkey Man
13. The Prodigy - Hyperspeed (G-Force Part 2)
14. Prince ft. Sheena Easton - U Got the Look*
15. New Order - Finetime
16. The Verve - Sonnet
17. David Bowie - Queen Bitch
18. Sex Pistols - Pretty Vacant
19. Nancy Sinatra & Lee Hazlewood - Some Velvet Morning
20. Radiohead - Blow Out
21. Tricky - Black Steel
22. Placebo - Daddy Cool
23. Japancakes - Soon
24. The Stooges - TV Eye
25. Gerard Cox - Het is Weer Voorbij die Mooie Zomer

* -> strickt genomen is het de 12"-versie (The Long Look)

RESERVELIJST
** winnaar**
1. Paalhaas
2. herman
3. lebowski
4. Titmeister
5. Arno
6. Lin
7. grovonion
8. Paap
9. Orbit
10. Scientist
11. handsomedevil
12. Koenr
13. aERodynamIC
14. El Ninjo
15. divart
16. *Saskia

handsome_devil
ik heb 2 punten meer herman 5 had ik zaterdagochtend of zo nog geraden

En ziehier Rock ID Contest #10. Ik wens iedereen veel plezier.

Ik heb het aangepast, Madelon. En nu weer omhoog met die mondhoeken.

Eerste tussenstand:

1. Brain Stew 17 pt.

@ Paalhaas: blijf jij nu ook op 1 staan in de reservelijst?

@ herman: leuke contest, jammer dat de ontknoping al zo vroeg bekend was.

handsome_devil
herman schreef:
Ik heb het aangepast, Madelon. En nu weer omhoog met die mondhoeken.

vette shit alleen heb je arrie nu uit de lijst verwijderd

aERodynamIC schreef:
@ Paalhaas: blijf jij nu ook op 1 staan in de reservelijst?

Nou ja, haal me daar maar af dan.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:11 uur

geplaatst: vandaag om 20:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.