MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Introquiz

zoeken in:
Nieuwe tussenstand: Ondanks het feit dat Ranboy er nog iets bij scoort is Ruby in vliegende vaart langszij gekomen.
Twee nieuwe deelnemers, Dwejkk_ en postpunker.

1. Ranboy - 30
Ruby 1966 - 30
3. Ceasar - 24
4. pjh1967 - 20
5. postpunker -18
RobbyT - 18
7. Dwejkk_- 14
8. Sheplays - 12
9 arno - 8

Ruby en postpunker hebben beide nummer 10 gevonden. En Ruby heeft inmiddels ook 25, dus alleen 11,13 14 en 18 zijn nog niet geraden.

Statistiekjes:

1. 4x geraden
2. 8x geraden
3. 8x geraden
4. 4x geraden
5. 7x geraden
6. 6x geraden
7. 5x geraden
8. 3x geraden
9. 6x geraden
10. 2x geraden
11. 0x geraden
12. 1x geraden
13. 0x geraden
14. 0x geraden
15. 4x geraden
16. 1x geraden
17. 1x geraden
18. 0x geraden
19. 6x geraden
20. 7x geraden
21. 4x geraden
22. 1x geraden
23. 6x geraden
24. 2x geraden
25. 1x geraden

Terwijl Ruby vrolijk doorgaat (en nu ook de band van 13 heeft geraden) en nu solo aan de leiding staat is het verder angstvallig stil (Herman moet hier toch wel minstens 40 punten kunnen halen). Dus tijd voor wat serieuse tipjes voor de nummers die 3x of minder zijn geraden.

8: Geen U2 (maar dat is dan ook geen britse band), populaire maar op MuMe niet zo gewaardeerde band. Concerten van deze band hebben een hoog meezing gehalte. < dan 5 jaar oud.
10. jaren 80. eerste nummer van het vervolg op een van de populairtse bandje op MuMe
11. Band wordt altijd slecht geraden in de contesten, terwijl het album hoog in de MuMe top100 staat. < 5jaar oud
12 jaren 80 bandje, samenwerkingsverband met leden van tal van pupulaire andere bandjes. Dit is hun meest bekende single, behalve in Nederland waar vreemd genoeg de b-side van een andere single in hoge mate populair was en als enige land ter wereld als a-side werd uitgebracht
13 Een van de favo jaren 60 bandjes van Herman. Heeft eenzelfde status als de goed geraden band van nr 3
14 (schots) jaren 80 duo, waarvan de zanger al geruime tijd geleden is overleden
16 ook al weer (vroege) jaren 80, intro wordt door veel deelnmers aan Magazine toebedacht, is niet goed. Postpunk, met een poppy inslag.
17 Het lijkt een Schots "Twee Pop" duo (maar is het niet)
18 komt van het tweede album, na een zeer succesvol debuut. band is behoorlijk populair op de radio en op festivals. < 5 jaar oud
22 Directe link met het nummer van 2. Dus niet zo met de band. Het bekijken van de video van nr 2 kan hier goed bij helpen. Er bestaat ook nog een verband tussen deze artiest en die van nummer 3.
24 Momenteel een van de populairste bandje op MuMe. Dit is een single van hun vorige album
25 Alleen geraden door Ruby. Komt van een van de meest gewaarde albums van een heeeeeeeel erg bekende band. Album scoort meestal erg hoog in de lijstjes met "beste albums ooit gemaakt"

Nieuwe tussenstand: Bovenin wordt er hard gewerkt. Ruby stond even bovenaan, maar Ranboy komt sterk terug. Ceasar laat het verschil niet al te veel oplopen. Nieuwe deelnemer: Rodajc. Komt netjes binnen met 24 punten

1. Ranboy - 38
2. Ruby 1966 - 35
3. Ceasar - 28
4. Rodajc - 24
5. pjh1967 - 20
6. postpunker -18
RobbyT - 18
8. Dwejkk_- 14
9. Sheplays - 12
10 arno - 8

Alleen nr 11 is nog niet geraden

Wat is 25 een mooie afsluiter!

Lukk0
Nummer 11 weet ik dan toevallig wel, met de veel geraden nummers heb ik veel meer moeite. Het is in elk geval een leuke contest, ik zal later vandaag wel even insturen.

Het is zeker een leuke contest. Nummer 11 weet ik volgens mij ook wel, alleen nog even de goede titel erbij zoeken.

Terwijl de dames van het Rock ID Contest Promotieteam druk aan de slag zijn om nieuwe deelnemers te werven kan ik alvast melden dat er een nieuwe nummer 1 is.
En nummer 11 is inmiddels ook geraden door een aantal mensen

herman schreef:
Wat is 25 een mooie afsluiter!

Gelet op het tijdstip waarop de meeste users actief zijn op MuMe is het wel een toepasselijke afsluiter

Nieuwe tussenstand: Over de gehele linie is er hard gewerkt vandaag. Rodajc en pjh1967 komen sterk opzetten en zitten Ruby op de hielen. postpunker laat RobbyT achter zich en nestelt zich stevig in de middenmoot.
Twee nieuwe deelnemers vandaag. deric raven komt sterk binnen met 24 punten en Paalhaas.... het bekende verhaal zeg maar. Maar gelukkig laat Ranboy het er niet bijzitten en zo we hebben dus een gedeelde eerste plaats, en beloofd het de komende dagen nog flink spannend te worden.

1. Ranboy - 43
Paalhaas - 43
3. Ruby 1966 - 35
4. pjh1967 - 34
5. Rodajc - 30
6. Ceasar - 28
7. deric raven -24
8. postpunker -22
9. RobbyT - 18
10. Dwejkk_- 14
11. Sheplays - 12
12 arno - 8

Terwijl Ranboy weer solo bovenaan staat, en ook Herman zich in het contestgeweld heeft gestort wel weer tijd voor een overzichtje:

1. 6x geraden
2. 12x geraden
3. 13x geraden
4. 6x geraden + 1x artiest
5. 11x geraden
6. 11x geraden
7. 9x geraden
8. 8x geraden
9. 9x geraden
10. 8x geraden
11. 6x geraden
12. 2x geraden
13. 2x geraden + 2x artiest
14. 4x geraden + 1x artiest
15. 7x geraden
16. 3x geraden
17. 3x geraden + 1x artiest
18. 2x geraden + 1x artiest
19. 8x geraden
20. 11x geraden
21. 8x geraden
22. 1x geraden + 3x artiest
23. 9x geraden
24. 5x geraden
25. 8x geraden

nummer 12 leek me op voorhand niet zo moeilijk, was toch een redelijk vaak gedraaide single in de jaren 80, met een herkenbaar eigen geluid.

Tussenstand: weer de nodige puntjes verdient vandaag. Ranboy moet enkel nog nummer 12 en de de titel van 22. Herman en Paulie Walnuts komen met stip binnen op plek 3 en 4.

1. Ranboy - 47
2. Paalhaas - 43
3. Herman - 36
4. Paulie Walnuts - 35
Ruby 1966 - 35
6. pjh1967 - 34
7. Rodajc - 30
8. Ceasar - 28
9. deric raven -24
postpunker -24
11. RobbyT - 18
12. Dwejkk_- 16
13. Sheplays - 12
14. arno - 8

Ben nog bezig. Haal 18:00u. niet. Wordt iets later. Sorry.

Ik ga het ook niet halen, dus zet gewoon online die uitslag. Ik herken van alles, maar heb het te druk om op te zoeken..

Het was spannnend tot het eind. In de allerlaatste seconde bleken we twee winnaars te hebben . Gefeliciteerd

1. Ranboy - 50
Paulie Walnuts - 50
3. Paalhaas - 43
4. Herman - 36
5. Ruby 1966 - 35
6. pjh1967 - 34
7. Rodajc - 30
8. Ceasar - 28
9. deric raven -24
postpunker -24
11. RobbyT - 18
12. Dwejkk_- 16
13. Sheplays - 12
14. arno - 8

Nummers volgen later

Paulie Walnuts
Dat was inderdaad op het laatste nippertje... ik word meestal pas echt fanatiek op het eind. Bedankt voor de leuke quiz!

ranboy

Voor mij ook! In het laatste kwartier heb ik nog 3 punten gevonden...

Paulie bedankt, en jij ook

Maanden geleden bedacht ik dat wat met een intro of een outro kan, kan ook met een solo. Maar eerst wilde ik de Europese en Nederlandse contesten maken. Ik dacht dat niemand een Solo ID Contest zou maken. Totdat onlangs Paulie Walnuts ook dat idee had (één solo tussen de bonusfragmenten).
Even dacht ik: "Daar gaat m'n ideetje!" Maar ik heb 'm toch maar gemaakt, uiteindelijk had zij slechts één fragment met een solo.
Hier is dus de eerste Solo ID Contest!

http://rapidshare.com/files/235271154/Solo_Contest.zip

Waarschijnlijk is ie maar 10 keer te downloaden. Waarschuw even als dat punt bereikt is.

Tussen de fragmenten kom je 7a en 7b, en 21a en 21b tegen. Dat zijn twee songs waarin twee solo's zitten. Die tref je daar dus aan.

Ik denk dat de meeste tracks niet veel moeite zullen kosten. Maar ik kon het niet laten om er een paar tussen te doen die wat onbekender zijn. Succes!

Ik ben nu nog even bezig om nog wat fragmenten te maken waarmee jullie bonuspunten kunnen scoren. Die plaats ik later vanavond en dan vertel ik er meer over.

grt. Eric

Terwijl we alweer flink aan de slag kunnen met die van Ceasar hier nog even de antwoorden

01 - Gerry & The Pacemakers - Ferry Cross The Mersey (Ferry Cross the Mersey (1965) )
02 - Blur feat. Phil Daniels - Parklife (Parklife (1994) )
03 -The Who- Substitute (1966)
04- The Arctic Monkeys - Flourescent Adolescent (Favourite Worst Nightmare (2007) )
05 - The Tornado's - Telstar (Telstar: The Sounds of the Tornadoes (1962) )
06 -The Pet Shop Boys - It's a Sin (Actually (1987) )
07- Captain Sensible - Wot (Women and Captains First (1982) )
08 - Keane - Is It any Wonder (Under the Iron Sea (2006) )
09 - Small Faces - Tin Soldier (Small Faces (1967) ) * enkel op de US versie
10 - New order - Dreams Never End ( Movement (1981) )
11 - Bloc Party- Compliments (Silent Alarm (2005) )
12 - General Public - Tenderness ( ...all the rage (1984) )
13 - Kinks - Wicked Anabella ( The Kinks Are the Village Green Preservation Society (1968))
14 - The Associates - Nothinginsomethinginparticular (Sulk (1982) )
15 - The Undertones - It is going to Happen! (Positive Touch (1981) )
16 - The Psychedelic Furs - Sister Europe (The Psychedelic Furs (1980) )
17 - Belle & Sebastian - I love my car (I'm Waking Up to Us (2001) ) EP
18 - The Kaiser Chiefs - Learnt my lesson well (Yours Truly, Angry Mob (2007) )
19- Robert Palmer/Power Station - Some like it hot (The Power Station (1985) )
20- Queen - The Show Must go On (Innuendo (1991) )
21- David Bowie - Warszawa (Low (1977) )
22 - Phil Daniels + the Cross - Penultimate Person (Phil Daniels + the Cross (1979) )
23- Ian Dury - Reasons to be Cheerfull pt3 (1979)
24- Doves - Snowden (Some Cities (2005))
25 - Beatles -Goodnight (The Beatles ((white Album)(1968) )

Ruby1966
Nummer 15 had ik moeten weten....

Erg leuk dit. Wanneer mag iemand een nieuwe contest plaatsen? En als je aan de beurt bent. Hoe plaats je dan een contest?

Ik hoor het wel.

Inderdaad erg leuk! Elke woensdag om 18 uur (in principe) wordt een nieuwe intro-contest geplaatst. Wie wil kan zich in het rijtje ID-makers aansluiten. Dat rijtje luidt nu:

1. Ceasar - 20 mei
2. Arrie - 27 mei
3. herman - 3 juni
4. ranboy - 10 juni

dus extra namen zijn welkom! Een paar weken terug (geloof ik) zijn er nog tips gegeven hoe je dat makkelijk kunt aanpakken...

Als het mogelijk is meld ik me aan voor 17 juni. Heb ik nog een mooi tijdje om uit te zoeken hoe we zo'n contest in elkaar draaien.

Prima! Dus:

1. Ceasar - 20 mei
2. Arrie - 27 mei
3. herman - 3 juni
4. ranboy - 10 juni
5. Etiul - 17 juni

Ceasar, de contest is nu meer dan 10x gedownload...

En hier kan ie opnieuw 10 keer gedownload worden:

http://rapidshare.com/files/235378667/Solo_Contest.zip

Net zoals bij mijn vorige contest kunnen jullie bonuspunten verdienen.
De vorige keer liet ik jullie langere fragmenten van ietwat onbekendere Nederlandse bandjes horen, deze keer horen jullie stukken van Duitse bands. Vooral uit de 80ties (slechts 3x niet).
Dit keer zijn een aantal bands meerdere keren te horen, dus als je denkt "Hé, dat bandje hoorde ik net ook al" dan kan dat kloppen. Sterker nog: één van de bands van de Solo ID Contest (SIC) is hier rijkelijk vertegenwoordigd. Dit is tevens de eerste tip voor de SIC, er zit een Duitse band tussen!
Van bijna alle songs kunnen jullie de titel in het fragment beluisteren, alleen van 13 niet. Tip: bij de meeste lange fragmenten zou het weleens zo kunnen zijn dat de titel aan het einde van dat fragment zit. Misschien zelfs wel het laatste woord...
Komt ie:

http://rapidshare.com/files/235384178/Duitsland_bonus.zip

O ja, deze is ook weer slechts 10 keer te downloaden. Waarschuw even als ik 'm opnieuw moet uploaden.

De eerste tussenstand:

1. Ruby1966 en divart: 34 punten
3. Etiul: 18 punten
4. Sheplays: 14 punten

Er zijn nog geen bonuspunten gescoord, maar dat komt omdat ik de bonuscontest later online gezet heb.

Echt heel moeilijk is de Solo ID Contest niet: alleen 1, 14, 20, 21 en 24 zijn nog niet geraden. En dat na slechts 4 deelnemers! Overigens zijn dat wel de fragmenten waarbij ik de problemen verwachtte.

Wat ik me afvraag (na de SdG ben ik even komen kijken):
mag er eigenlijk opgezocht worden? Nee toch?

Verder ben ik best bereid een keertje mee te doen ondanks dat ik waarschijnlijk de hekkensluiter zal worden, daar ik nog niet echt veel muziekkennis heb
De solocontest downloaden en dan PM'en welke ik herken, me dunkt ?

Edit: zit nu aan Solo 05 en het ziet al zwart voor mijn ogen.
Woohoo, solo 08 weet ik.. het zou maar erg zijn van niet

Leuk dat je meedoet!

En je kunt natuurlijk altijd een stukje tekst googlen als dat in een fragment voorkomt.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:43 uur

geplaatst: vandaag om 23:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.