MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Introquiz

zoeken in:
Doe je zelf niet mee Lebowski ?

Ondertussen is nr. 8 al wel geraden.
Buiten 1 & 3 (allebei de artiest al wel gevonden) alle nummers.

Lebowski schreef: Goed afgelopen hoop ik?

nog niet; a.s. dinsdag komt de directie ons ( de nachtwachten) vertellen wat de definitieve plannen zijn, en hoeveel er uit moeten.
Of dan ook bekend is wie, is maar zeer de vraag.
De afgelopen weken vooral veel overlegd en vergaderd, o.a. met vakbond en O.R.

Thomasco
Tussenstandje?

Divart komt meteen op het voorplan terecht met 43 punten.
Thomas heeft nog wat puntjes gesprokkeld en ook Lebowski heeft een verdienstelijke poging gedaan. Dwejkk stond even aan de leiding tot de genadeloze Ranboy weer toesloeg. Oldfart blijft onderaan hangen maar komt vast nog met alle oplossingen, dus wees op je hoede koplopers

1. Ranboy 46
2. Divart 43
3. Thomasco 42
4. Dwejkk 33
5. Lebowski 24
6. Oldfart 10

PS: Ik was er toen ik de hints plaatste niet altijd bij
4. Dat is een hitje van een album uit 2004 (niet 2007).

Ploppesteksel, volgens mij zit ik op 45

ranboy schreef:
Ploppesteksel, volgens mij zit ik op 45

Volgens mij zit ik op 50

Gefeliciteerd divart! Je was me 20 minuten voor .

divart schreef:
Volgens mij zit ik op 50

ranboy schreef:
Gefeliciteerd divart! Je was me 20 minuten voor .

En helaas was Thomasco nog net iets eerder

1. Thomasco 50
2. Divart 50
3. Ranboy 50
4. Dwejkk 45
5. Lebowski 24
6. Oldfart 10

Heel spannende contest, ondanks weer weinig deelnemers waarvan wel 4 die meededen voor de zege. Proficiat allemaal !

Thomasco
yeah
fijne contest, Jens!

Hoe?

Is 't al gedaan? Ik heb toch nog een dag om al mijn antwoorden in te sturen, hoop ik

Uiteraard. Maar al 3 man heeft 50 punten
Ga gerust nog voor een gedeelde 1ste stek zou ik zo zeggen.

En dan de einduitslag:

4 man heeft 50 punten gehaald dus toch duidelijk mijn gemakkelijkste contest al denk ik dat Nathan Fake / Skream wel moeilijk waren geweest zonder de hints

Freddze heeft zich vandaag nog behoorlijk ingespannen waarvoor chapeau !

1. Thomasco 50
2. Ranboy 50
3. Divart 50
4. Freddze 50
5. Dwejkk 45
6. Lebowski 24
7. Oldfart 10
8. Sheplays 6

De oplossingen:
1. Caribou - After Hours
2. Andrew Bird - Imitosis
3. Dinosaur Jr. - Little Fury Things
4. Modest Mouse - Float On
5. 16 Horsepower - Black Soul Choir
6. Red Zebra - I Can't Live in A Living Room
7. Eagles of Death Metal - The Ballad of Queen Bee and Baby Duck
8. Black Sabbath - War Pigs
9. Sufjan Stevens - Sleeping Bear, Sault Saint Marie
10. Nathan Fake - The Turtle
11. Patrick Watson - Big Bird in a Small Cage
12. PJ Harvey - Long Snake Moan
13. Bob Marley & The Wailers - Three Little Birds
14. Jefferson Airplane - White Rabbit
15. Thom Yorke - Black Swan
16. Skream - Blue Eyez
17. Coldplay - Yellow
18. Tricky - Black Steel
19. Pixies - Into The White
20. Van Morrison - Brown Eyed Girl
21. Nick Cave & The Bad Seeds - Red Right Hand
22. R.E.M. - Orange Crush
23. Metallica - Blackened
24. Prince & The Revolution - Purple Rain
25. Miles Davis - Blue In Green

Ploppesteksel schreef:
al denk ik dat Nathan Fake / Skream wel moeilijk waren geweest zonder de hints

Denk dat ik er 5 of 6 had geweten zonder de hints, dus erg makkelijk was die niet. Maar wel een leuke contest.

Metallica
Pixies
Nick Cave

Wederom wordt er niet aan mij gedacht.....

Is wel heel zielig.

Maar waar blijft Herman?

Sorry Ceasar. Dankzij je late deelname was je even door de mazen van het net geglipt.

1. Thomasco 50
2. Ranboy 50
3. Divart 50
4. Freddze 50
5. Dwejkk 45
6. Lebowski 24
7. Ceasar 22
8. Oldfart 10
9. Sheplays 6

HEEEEEERRRRRRMMMMMMAAAANNNNN!!!!!! Waar ben je?

Helemaal vergeten, was dit topic even uit het oog verloren.

Ik zit nu op mijn werk, zal de contest vanavond uploaden.

Bij deze de nieuwe contest:

ROCK ID CONTEST #90

Gewoon 25 liedjes die ik op de een of andere manier goed vind. De oudste is van begin jaren '50, de jongste stond zeer onlangs nog in de top 40.

Tijd voor een eerste tussenstand:

1. ranboy - 27
2. Thomasco - 17
3. Ploppesteksel - 16
4. ShePlays - 10

Nummers die nog geraden moeten worden: 4, 5 (al wel een paar keer de artiest), 7, 8, 15 en 24.

Meest geraden tot nu toe:
-4 keer: 13 en 23
-3 keer: 3

Hints komen nog!

Nieuwe tussenstand, waarin opvalt dat Dwejkk_ binnenkomt op de 2e plek:

1. ranboy - 28
2. Dwejkk_ -22
3. Thomasco - 19
4. Ploppesteksel - 17
5. Ceasar - 16
6. Oldfart - 12
7. ShePlays - 10

Wat hints voor de nummers die slechts 1 keer geraden zijn:

02. Het oudste nummer (geschreven in 1949) uit de contest. Alhoewel het lastig valt op te maken uit dit intro, werd een remake van dit nummer een wereldwijde nummer 1 hit in de jaren '90.
(geraden door ShePlays)

04. Een Nederlandse band die al weer 30 jaar meegaat en met dit nummer begin jaren '90 een flinke radiohit scoorde bij de VPRO.
(geraden door Oldfart)

06. Een zeer bekend Brits muzikant, wiens albums nog relatief weinig stemmen hebben. Het album waar dit nummer vanaf komt heeft 50+ stemmen en is vernoemd naar een Chinese opera.
(geraden door ranboy)

10. Een top 40-hit van dit jaar. De artieste in kwestie is dit jaar 21 geworden.
(geraden door ranboy)

11. Een enorme hit uit 1990. De vorige hit van deze groep was een nummer 1 hit in Nederland.
(geraden door ranboy)

15. Het enige nummer dat nog niet geraden is. De zanger van dit nummer debuteerde in 1985 en heeft inmiddels 9 studio-albums op zijn conto staan. Hij heeft wat met films: naast muzikant is hij ook acteur en zijn muziek wordt nog wel eens gebruikt in films van DL. Dit nummer werd opnieuw een kleine hit nadat het werd gebruikt in een film van regisseur SB.

18. Een Amerikaanse rockband die alweer een flinke tijd meegaat, al doet de bandnaam wel wat jeugdigheid vermoeden. Dit jaar brachten ze weer een album uit met een vierletterige titel.
(geraden door Thomasco)

19. New Yorkse 60s band die in eerste instantie geen lang leven was beschoren, maar later nog een paar keer bij elkaar kwam en ook nu weer actief is. Hun debuutalbum staat vol opmerkelijke covers en ook dit is er eentje en wel van een bekende damesgroep uit die tijd.
(geraden door ranboy)

24. Nummer van een singer-songwriter die dit jaar flink lijkt te zijn doorgebroken bij het MuMe-publiek, als we kijkend naar de stemmenaantallen bij zijn 13 albums. Dit is een al wat ouder nummer, maar wel één van zijn bekendste.
(geraden door Dwejkk_)

Nieuwe tussenstand, waarbij dazzler zich in de top 3 nestelt:

1. ranboy - 28
2. Dwejkk_ -22
3. dazzler - 20
4. Thomasco - 19
5. Ploppesteksel - 17
6. Ceasar - 16
7. Oldfart - 12
8. ShePlays - 10

Even een belangrijke aanpassing in een hint:

15. Het enige nummer dat nog niet geraden is. De zanger van dit nummer debuteerde in 1985 en heeft inmiddels 9 studio-albums op zijn conto staan. Hij heeft wat met films: naast muzikant is hij ook acteur en zijn muziek wordt nog wel eens gebruikt in films van DL. Dit nummer werd opnieuw een kleine hit nadat het werd gebruikt in een film van regisseur SK.

Het gaat dus om SK en niet om SB!!

Later vandaag een nieuwe tussenstand, want er is vanalles gebeurd in 2 dagen tijd.

sorry herman, twee keer doorgenomen, maar op de paar voor de hand liggende krakers na is dit weer een lesje nederigheid...

herman schreef:
Het gaat dus om SK en niet om SB!!

En ik maar zitten zoeken naar een regisseur met initialen S.B.!

Ik dacht al... zou Silvio Berlusconi nu na tv-stations en voetbalclubs nu ook al zijn eigen films aan 't regisseren zijn

De verwarring is wel enigszins te verklaren, aangezien er ook een B in de achternaam van de desbetreffende regisseur zit.

Ik ga nu eerst een hapje eten, maar daarna zal ik de pm's beantwoorden, alsmede de nieuwe tussenstand en een verse portie hints posten.

Een nieuwe tussenstand:

1. ranboy - 46
2. pjh1967 - 32
3. dazzler - 26
4. Dwejkk_ -22
5. Ploppesteksel - 20
6. Thomasco - 19
7. Ceasar - 18
7. freddze - 18
9. Oldfart - 14
10. ShePlays - 10

ranboy gaat fier aan kop en ook de rest van het podium lijkt stevig in het zadel te zitten.

ranboy is tevens de eerste (en enige tot nu toe) die 15 raadt.

Ik zal nog wat hints geven voor nummers die het minst geraden zijn:

04. Een samenwerkingsverband tussen een Nederlandse band en een Amerikaanse cellist, die helaas overleed in de late jaren '90.
06. De muzikant heeft een CV om U tegen te zeggen. Zo werkte hij ook mee aan een album uit mijn top 10.
07. Een Britse dance-band die dit jaar nog op Lowlands stond. Dit was een single van halverwege dit decennium.
15. Komt uit de laatste film van een regisseur met de initialen SK. De hoofdrollen in deze film werden gespeeld door een toendertijd zeer bekend Hollywood-echtpaar. Niet lang na deze film gingen ze uit elkaar (er wordt wel eens gezegd dat het door de intensiteit van de film kwam).
19. De naam van deze band is eetbaar en verdraaid lekker. Het eerste deel is een bekende smaak (van bv. ijs), voor het tweede deel is bij mijn weten geen Nederlands woord (er is althans geen Nederlandse wikipedia-entry voor deze lekkernij).
20. Het nieuwe album van deze Scandinavische groep kreeg vandaag nog een review op MusicMeter door een user die meer 2009-stemmen heeft dan ik. Van dit nummer was ook een videoclip, dus ik neem aan dat het ook een single was. 1 van de 2 bandleden is sowieso één van mijn favoriete zangers; hij doet ook veel gastbijdragen en zingt op zijn eigen dj-mixalbum van een jaar of 5 terug.

Goed, dat was het wel weer. Succes allen!

Bedankt voor de hints, Herman, nu ben ik compleet!

Gast
geplaatst: vandaag om 07:24 uur

geplaatst: vandaag om 07:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.