MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Introquiz

zoeken in:
Thomasco
mag Thomasco 23 september?

2 september - freddze
9 september - Ploppesteksel
16 september - herman
23 september - Thomasco

Sheplays
freddze schreef:
een typische freddze quiz, dus veel jaren '80 meuk

bah wat erg!

Klein tipje voor 12:

De vrouw die dit nummer mede-schreef is afgelopen week overleden.

De uitslag komt trouwens pas om een uur of 7, vermoedelijk.

Toch morgen pas, of bedoel je dat ?

Oja, het is pas dinsdag vandaag. Maar voor morgen geldt hetzelfde.

In afwachting dat herman de resultaten post zet ik mijn contest dan maar al neer:

http://www.transposia.nl/frederik/freddze.rar

Helaas moet ik deze keer helemaal passen tot er hints zullen komen
De eighties behoren helaas tot mijn blinde vlekken.

Tips (ik vul vanavond verder aan):

1. Naast The Cure toch een van mijn favoriete jaren '80 bands. Hier met een schitterend nummer van een van hun latere platen (uit 2001).
2. Industrial/post-punk/EBM duo uit Sheffield. Een nummer uit hun bliepjes-periode. Plaat met het nummer komt uit 1992.
3. // geen tip, moet te raden zijn zonder tip.
4. Gothic medieval band uit Duitsland. De titel van het nummer verwijst naar een landstreek in het oude Kanaän.
5. New-wave band uit Brugge, België die een enorme new wave kraker hebben afgeleverd. Dit is een van hun andere nummers. Het gebabbel dat te horen is in de intro zou een goeie hint moeten zijn naar de songtitel.
6. // geen tip, moet te raden zijn zonder tip.
7. Nummer van de -wat mij betreft - beste post-punk band uit Nederland.
8. Gelegenheidsgroepje van 3 Belgische bluesbeesten.
9. Nummer van de gelijknamige eerste EP van de beste Amerikaanse post-punk/new wave band. Dit klink nog heel punk, maar daarna gingen ze meer en meer de experimentele toer op.
10. Een van de oprichters van dit Duitse darkwave/electro duo heeft bijna krék dezelfde voor- én achternaam als één van de oprichters van de Belgische radiozender 4FM.
11. Bekendste nummer van deze Canadese multi-instrumentalist.
12. Duitse synth-pop. Dit nummer komt van een album dat genoemd is naar een personage uit Shakespeare's Romeo & Julia.
13. Deze gasten maakten al metal-pop 20 jaar voor Rammstein dat deed. Hebben maar 1 plaat uitgebracht die intussen een collector's item geworden is.
14. Schitterende bandnaam heeft deze illustere rockband! Hun songs geven allemaal zeer goed de sfeer weer van het Engelse platteland. Reeds in 1979 opgericht en nog steeds alive & kicking.
15. Burning metal!
16. Belgische euro-funk-rock-rhymthm & blues.
17. Italiaanse suicidepop/maffiafolk
18. Nummer van een grote vriend van Tom Waits (die trouwens mede-producer van het album waar we dit nummer op terugvinden). Zijn muziek en zang is even pretentieloos als die van onze grote vriend Tom. Helaas hebben hier nog niet veel mensen van deze man gehoord, blijkbaar.
19. New wave nummer van de bovenste plank van een new wave band van de bovenste plank. Hun beste plaat staat tussen mijn lijstje van 5* albums. Dit is de b-kant van een single uit het magische jaar 1981.
20. Een tollende wieldop. Meer moet ik toch niet zeggen.
21. Wederom Duitse synth-pop. Deze keer uit Hamburg. Nummer heeft twee vogelnamen in de titel.
22. Eén van de eerste gothic bands. Hint voor de titel van het nummer: iemand met wel héél speciale ogen.
23. Een nummer op wat ikzelf een van de beste platen vind van deze New-Yorker.
24. Men neme het derde solo album van The Cure; we plaatsen een 'and the' en men neme de rockgroep van Matthew Bellamy. Dan heb je de bandnaam al. Dit is de intro van het eerste nummer van een van hun mindere platen.
25. // geen tip, moet te raden zijn zonder tip.

Sorry dat ik hem gisteren nog niet had geplaatst. Voelde me niet zo lekker gisteren, dus vanuit werk en eten ben ik meteen mijn bed in gegaan. De uitslag zal ik later op de dag posten.

Hopelijk voel je je vandaag wat beter. Hier ook niet helemaal tiptop. Misschien zit de bruuske verandering van het weer er wel voor iets tussen

Heb net de tips aangevuld en hier is dan ook de eerste tussenstand:
1. divart: 21/50
2. deric raven: 20/50
3. Lukas: 15/50
4. dazzler: 13/50
5. ranboy en Dwejkk_: 6/50
6. Sheplays en pjh1967: 2/50

Zo, dan nu eindelijk de eindstand van de tussendoorcontest van afgelopen week:

01 - 30 - ranboy
02 - 25 - Ploppesteksel
03 - 21 - pjh1967
04 - 20- divart
05 - 18 - freddze
06 - 17 - Thomasco, Dwejkk_
08 - 14 - ceasar
09 - 12 - ShePlays, Shangri-La
11 - 10 - lebowski
12 - 08 - handsome_devil:
13 - 06 - arrie
14 - 00 - Paap_Floyd

Dwejkk_ kwam op de slotdag met een mooie inzending en Ploppesteksel en divart kwamen nog flink opzetten in het klassement, maar ranboy bleek ongenaakbaar voor iedereen.

Dan nu de antwoorden:

1. charlatans - the only one i know
2. glenn miller orchestra - in the mood
3. cliff richard - we don't talk anymore
4. animal collective - summertime clothes
5. lynsey de paul - sugar me
6. television - elevation
7. fever ray - triangle walks
8. ray charles - what i'd say parts i & ii
9. guns n' roses - you could be mine
10. spinners - working my way back to you
11. tim de luxe - it just won't do
12. the crystals - then he kissed me
13. curtis mayfield - (don't worry) if there's a hell below we're all going to go
14. george harrison - what is life
15. empire of the sun - walking on a dream

Bedankt voor het meedoen allemaal!

freddze schreef:
Hopelijk voel je je vandaag wat beter. Hier ook niet helemaal tiptop. Misschien zit de bruuske verandering van het weer er wel voor iets tussen

Een flinke nacht slapen deed bij mij wonderen.

Ik ga me nu aan je contest wagen, ben benieuwd!

herman schreef:
5. Lynsey De Paul - Sugar Me

Zo'n bekend deuntje. Dat ik dáár nu niet kon op komen Jammer dat het brons in extremis aan me voorbijging, maar op 16 september probeer ik beter te doen

/ edit: intussen de tussenstand nog eens geupdate (cf. 3 berichten hierboven)

Nog even de tussenstand. Divart versterkt zijn leiderspositie. Ranboy nestelt zich tussen Lukas en dazzler en Ploppesteksel komt binnen op de laatste plaats (die hij deelt met Sheplays en pjh1967):

1. divart: 29/50
4. ranboy: 14/50
5. dazzler: 13/50
6. Dwejkk_: 6/50
7. Sheplays, pjh1967 en Ploppesteksel: 2/50

Na drie dagen nog eens een tussenstand. Enige wat veranderd is buiten de vorige keer is dat herman zich op de zesde plaats komt nestelen.

6. herman: 11/50
7. Dwejkk_: 6/50
8. Sheplays, pjh1967 en Ploppesteksel: 2/50

Kreeg dikwijls de opmerking dat hij wel moeilijk was, maar uiteindelijk zijn bijna alle nummers wel geraden. Mochten jullie hebben samengewerkt, dan hadden jullie zeker grote onderscheiding (=40/50) gehaald

Morgen rond 18u kom ik dan met de uitslag, dus inzendingen van lebowski en de anderen zijn nog steeds welkom

Sorry freddze, ik heb het echt uitgebreid geprobeerd, maar deze contest gaat me op twee of drie fragmenten na boven mijn pet...

Ik heb ook geluisterd maar dit is de eerst contest waar ik niet één antwoord op weet.

Oké, dan nu de oplossingen van mijn supermoeilijke contest

01. Echo & The Bunnymen - It's Alright (2001, Flowers)
02. Clock DVA - Delta Machines (1992, Digital Soundtracks)
03. The House of Love - Shine On (1990, The House of Love (Butterfly))
04. Qntal - Palästinalied (1995, Qntal II)
05. Red Zebra - The Art of Conversation (1981, Bastogne)
06. New Model Army - White Coats (1987, New Model Army EP)
07. Nasmak - Pilot in Charge (1982, 4our Clicks)
08. Charles et Les Lulus - Ants in my Tea (1991, Charles & Les Lulus)
09. Tuxedomoon - No Tears (1978, No Tears EP)
10. Das Ich - Es Ist Ja Krieg... (1991, Die Propheten)
11. Nash The Slash - Dance After Curfew (1982, And You Thought You Were Normal)
12. Beborn Beton - Torture (1993, Tybalt)
13. Kowalski - Der Körper Bin Ich (1982, Schlagende Wetter)
14. And Also The Trees - Domed (2005, (Listen for) the Rag and Bone Man)
15. Crematory - Tears Of Time (1995, Illusions)
16. T.C. Matic - Middle Class and Blue Eyes (1982, L'Apache)
17. Spiritual Front - Bastard Angel (2006, Armageddon Gigolo')
18. Chuck E. Weiss - Deeply Sorry (1999, Extremely Cool)
19. Sad Lovers & Giants - Things We Never Did (1981, Colourless Dream (single))
20. Depeche Mode - Behind the Wheel (1987, Music for the Masses)
21. Wolfsheim - The Sparrows and the Nightingales (1992, No Happy View)
22. Bauhaus - The Man With The X-Ray Eyes (1981, Mask)
23. Lou Reed - Sword Of Damocles (1992, Magic and Loss)
24. Faith & The Muse - Bait & Switch (2003, The Burning Season)
25. Shriekback - Nemesis (1985, Oil and Gold)

De stand blijft gelijk aan die 3 berichten hierboven.

Thomasco
Sorry dat ik deze compleet heb overgeslagen maar ik (her)kende er echt niets van en ik heb er ook weinig tijd voor gemaakt/gehad.
Sommige eighties klinken allemaal hetzelfde als je er zelf niet bij bent geweest

Inderdaad, behoorlijk moeilijk. Daarom niet minder leuk, maar heb er, jammer genoeg, ook niet veel tijd in kunnen steken

MEGAUPLOAD - The leading online storage and file delivery service

Veel plezier met de nieuwe.
Achter de nummers staan bij deze ook letters. Degenen met A hebben dus een link met elkaar, een link eerder in de zin van 'De Kettingplaat' (spel hier op MuMe). Aangezien er een paar gemakkelijke fragmenten tussensteken zal het wel duidelijk worden
AB / BC heeft zowel een link met de antwoorden van A / B als B / C.

freddze schreef:

De stand blijft gelijk aan die 3 berichten hierboven.

Klopt niet! Ik zie mezelf er niet tussen staan. Ik wist er weliswaar maar twee, maar toch....
Je hebt mijn bericht met mijn oplossingen ook nooit beantwoord!

Klopt als een bus! Je berichtje was helemaal verloren gegaan in onze New Musik-dicussie. Sorry daarvoor. Ere wie ere toekomt, dus hier nog eens de échte totaalstand:

6. herman: 11/50
7. Dwejkk_: 6/50
8. Ceasar: 4/50
9. Sheplays, pjh1967 en Ploppesteksel: 2/50

Dit weekend ga ik me trouwens eens helemaal wijden aan de contest van Ploppesteksel

New Musik

Ploppesteksel schreef:
AB / BC heeft zowel een link met de antwoorden van A / B als B / C.

Heerlijk toch die allergie van de mensheid voor eenvoudige zaken

divart schreef:
New Musik

Nou, eigenlijk meer en ook

Tussenstand:
1. Dwejkk 22
2. Ranboy 15
3. Thomasco 12
4. Oldfart 10

Eerst even op een rijtje:

1, 7, 8, 10, 12, 15, 16 zijn nog niet geraden.
2. 1x
3. 1x
4. 1x
5. 2x & 1x artiest
6. 1x
9. 1x artiest
11. 1x
13. 2x & 1x artiest
14. 3x
17. 2x
18. 1x
19. 1x
20. 3x
21. 1x
22. 2x
23. 1x & 1x artiest
24. 4x
25. 1x artiest

Hints bij de nummers die niet vaak worden geraden:
1. Volgens wikipedia bevindt deze Canadese artiest (die vroeger opereerde onder de naam van een Canadese provincie) zich in de 'Nieuwe Vreemde Amerika'-stroming. Zijn artiestennaam van nu is een plaats in Californië, USA en is ook een nummer van band van 19.
2. Deze artiest passeerde onlangs ook nog in Thomasco zijn contest. Hij bracht dit jaar nog een nieuw album uit, maar dit komt uit zijn album van 2007. Hij doet ook op Dark Was the Night.
3. Band die deze zomer n.a.v. hun nieuwe release weer toerden. Nadat My Bloody Valentine op Pukkelpop 128 dB (dacht ik) had gehaald overtuigde de frontman van de band de StuBru-presentator dat zij dat record zouden gaan breken.
4. Amerikaanse allitererende band die dit jaar nog een nieuwe EP hebben gereleast. Dit nummer is echter een 'hitje' uit 2007. Ze vallen ook vooral op door hun albumtitels, vind ik.
6. Toevallig zat deze band ook in de contest van Freddze. Geen bekende band, maar dit nummer is in België echt wel erg, erg bekend.
7. Dit jaar stonden ze op zowel Pukkelpop als Werchter en ook op Lowlands. Moustacheman speelt met zijn band rock 'n roll. Nummer uit 2006. En AB zou vooral een hulp moeten zijn
---
8. Dat dit nog niet geraden is Dit is afkomstig uit 1970 en beter dan Hemel & Hel.
9. Een artiest die ook al eens in mijn eerste contest zat. Nummer is afkomstig van de eerste van zijn 2 behandelde staten-albums.
10. Dit is een moeilijke. Dance-artiest uit Norfolk die soms bij de Grenscommunity zit. Herman zal deze wel weten. Het staat nl. hoog in zijn stemmenlijst van albums uit 2009, bij mij ook al krijgt hij een halfje minder.
Hij is net als alle Sinterklazen ook niet echt, dat zegt zijn achternaam toch.
11. Singer-songwriter die hier over een te groot iets in een kleine kooi zingt. Stond op Lowlands.
12. Solo-artieste die haar jouw liefde brengt met dit album. Nummer is makkelijk te vinden als je categorie B weet.
15. Frontman van een bekende band die in 2006 met een prachtig solo-album afkwam.
---
16. Komt van zijn debuutalbum uit 2006. Hij draaide op Pukkelpop samen met 2 artiesten uit hetzelfde genre. De bekendste daarvan, "de Afro Warrior", stond ook solo op Lowlands in de Bravo-tent. Via deze artiest kan je gemakkelijk bij de gezochte artiest belanden, via MuMe, aangezien ze samen in 2003&2004 al iets hadden uitgebracht.
17. Superbekende band. Superbekend debuut. Superbekend nummer.
18. Afkomstig van debuutalbum dat genomineerd was voor de Mercury Prize uit 1995 van deze trip-hop artiest. Iets eerder dat jaar had hij een heel bekende groep verlaten die in 1998 hun meesterwerk zouden uitbrengen.
19. Dit jaar touren ze weer even rond met hun groep die al heel lang geen nieuw album meer heeft uitgebracht. Dit nummer staat op geen één van de 4 studioalbums, maar op de Best Of, die in 2004 verscheen.
21. Heel erg bekende artiest die ook op Werchter stond. Enigszins een link met Arctic Monkeys (het nummer, niet de artiest).
23. Ze openden ermee op Werchter.
25. Eén van de bekendste, zoniet de bekendste, jazz-artiest(en). Ook meteen het oudste nummer dat ik ooit al heb gepost

Ik wil allereest iedereen bedanken voor de bemoedigende woorden toen Guinness kreupel was.
Gelukkig is hij er weer helemaal boven op gekomen: hij had een ernstige hoefzweer waar we gelukkig redelijk snel achterkwamen. Zo dadelijk gaat hij weer voor het eerst mee op een buitenrit.
Een (tijdrovende) zorg minder.

Daarnaast veel geklooi de laatste weken in verband met mijn werk (dreigend ontslag), wat veel tijd vroeg.

Ga vandaag verder met stoeien met mijn nieuwe contest, ik meld me wel wanneer die klaar is.

Oldfart schreef:

Daarnaast veel geklooi de laatste weken in verband met mijn werk (dreigend ontslag), wat veel tijd vroeg.

Goed afgelopen hoop ik?

(Dan kan je gelijk nummer 8 inzenden, want het is natuurlijk een schande dat die nog niet geraden is)

Gast
geplaatst: vandaag om 06:31 uur

geplaatst: vandaag om 06:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.