MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Post-rock albums KO

zoeken in:
Idd een Godspeed en afsplitsingen onderonsje...

3-3

ElMeroMero
5-3

5-4

8-5

DevendraBan
9-5

Ruby1966
9-6

Aha, ik ken ze allebei. Mijn stem gaat duidelijk naar Godspeed. Fantastische plaat tegen een imo ietwat teleurstellend album.

10-6

dix
mooi ... we hebben een waarachtige winnaar

Arno schreef:
Aha, ik ken ze allebei. Mijn stem gaat duidelijk naar Godspeed. Fantastische plaat tegen een imo ietwat teleurstellend album.

10-6

Ware woorden.

Vind Lift Your Skinny Fists wel nog net iets beter.

edris.
Jullie zouden je moeten schamen.

DevendraBan
verdiende winnaar, meer valt er niet over te zeggen.

Leuke plaat, maar het is geen Skinny Fists

Klopt, hij is nog beter dan Skinny Fists, en dus de volkomen terechte winnar.

Godspeed als zodanig is, gezien het ouevre van ze, wel een terechte winnaar. Maar dit is niet het beste album. En toch had ik liever (), Spirit of TNT als winnaar gezien. Toch spannender naar mijn smaak. De vaak tergend trage opbouw bij Godspeed, vind ik wel wat saai.

Overigens heb ik in deze KO wel de band A Northern Chorus gemist met bijv. het album 'Bitter Hands Resign' en vooral ook Early Day Miners met 'Let Us Garlands Bring' en 'Offshore'.

dix
Spirit maar dan wel deze

Ha...ziet er interessant uit. Ik zal ook deze 'Spirit' eens proberen.

Ik had het liefst Hex als winnaar gezien, maar hier kan ik goed mee leven

voltazy
m'n favoriete postrock album als winnaar is altijd leuk

Is Slint - Spiderland ook post-rock eigenlijk?

Ja, dat is één van de meest invloedrijke albums in het genre.

Snap je bericht eigenlijk niet zo, het album staat toch niet voor niets in dit topic?
Is zelfs tot aan de halve finales gekomen...

herman schreef:

Snap je bericht eigenlijk niet zo, het album staat toch niet voor niets in dit topic?

Nou, ik durf anders wel te betwijfelen of Spiderland van Slint wel post-rock is. Volgens mij heb ik dat destijds in deze KO ook al ergens betoogd. Ik vind het meer 'alternative rock'. De songstructuren zijn mij nog te veel "standaard rock"; te weinig episch, wijds en dynamisch voor gitaar geörienteerde post-rock. Het is wel een plaat die van grote invloed is geweest op de ontwikkeling van een deel van het genre (o.a. EitS).

herman schreef:

Ik vroeg het mezelf af of dat wel klopte.

Chameleon Day schreef:
Nou, ik durf anders wel te betwijfelen of Spiderland van Slint wel post-rock is. Volgens mij heb ik dat destijds in deze KO ook al ergens betoogd. Ik vind het meer 'alternative rock'. De songstructuren zijn mij nog te veel "standaard rock"; te weinig episch, wijds en dynamisch voor gitaar geörienteerde post-rock. Het is wel een plaat die van grote invloed is geweest op de ontwikkeling van een deel van het genre (o.a. EitS).

Te weinig episch? En Good Morning, Captain dan?

Veel epischer heb ik ze nog niet gehoord...

Het album in zijn geheel vind ik niet zo episch en wijds. Ik zal dat ene nummer nog eens beluisteren.

Vinden jullie Galaxie 500 ook post-rock. (steengoeie band trouwens)

Chameleon Day schreef:
Het album in zijn geheel vind ik niet zo episch en wijds. Ik zal dat ene nummer nog eens beluisteren.

En doe dan ook meteen Washer erbij. En let ook op de trieste teksten.

Eerlijk gezegd is Good Morning, Captain een van de meest epische nummers die ik ken. Het doet me altijd denken aan Robinson Crusoe, The Rhyme of the Ancient Mariner, Gulliver's Travels en meer zeemansverhalen.

komt er eigenlijk nog een nieuwe post-rock KO?

Gast
geplaatst: vandaag om 12:21 uur

geplaatst: vandaag om 12:21 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.