Muziek / Muziekgames / Post-rock albums KO
zoeken in:
0
geplaatst: 8 juni 2008, 23:29 uur
Chameleon Day schreef:
Driewerf neen!!! Niet tegen een band die het label post-rock niet mag dragen (maar wel goed is hoor, daar niet van!)
Driewerf neen!!! Niet tegen een band die het label post-rock niet mag dragen (maar wel goed is hoor, daar niet van!)
Is EitS dan geen postpostrock, omdat ze maar een beetje Mogwai naspelen?

0
geplaatst: 9 juni 2008, 01:41 uur
Chameleon Day schreef:
haha....tsja...een finale met Slint (hoe goed ook) zou ik bizar vinden. Maar deze van ASMZ vind ik ook echt beter hoor!
haha....tsja...een finale met Slint (hoe goed ook) zou ik bizar vinden. Maar deze van ASMZ vind ik ook echt beter hoor!
Ik snap niet hoe je niet op Slint kan stemmen omdat het geen postrock is, maar wel op TNT.
Zou je me ook uit kunnen leggen waarom je Slint geen postrock vindt?
0
geplaatst: 9 juni 2008, 10:33 uur
Zijn we nu bij de finale aangekomen? Als ik het goed gezien heb kopte L_T_B voor ASMZ de 9 binnen, dus ASMZ door naar de finale. Alles daarna was einde wedstrijd en dus gratuit.
We wachten op de ceremoniemeester Gajarigon.
@Scientist: even kort, Ik vind Slint nog te veel gericht op de meer traditionele gitaarrock om het post-rock te noemen. De songstructuren zijn naar mijn smaak nog vrij traditioneel en te weinig episch voor post-rock. Spiderland lijkt wel een belangrijke inspiratiebron geweest te zijn voor latere post-rock bands zoals EITS. Het gitaarwerk van bijv. die band is veel meer uitgesponnen en verfijnder. Dat is toch wel een typisch stijlkenmerk van post-rock als het gaat om de gitaar gedomineerde post-rock bands.
We wachten op de ceremoniemeester Gajarigon.
@Scientist: even kort, Ik vind Slint nog te veel gericht op de meer traditionele gitaarrock om het post-rock te noemen. De songstructuren zijn naar mijn smaak nog vrij traditioneel en te weinig episch voor post-rock. Spiderland lijkt wel een belangrijke inspiratiebron geweest te zijn voor latere post-rock bands zoals EITS. Het gitaarwerk van bijv. die band is veel meer uitgesponnen en verfijnder. Dat is toch wel een typisch stijlkenmerk van post-rock als het gaat om de gitaar gedomineerde post-rock bands.
0
geplaatst: 9 juni 2008, 11:03 uur
Spirit of Eden is ook meer 'van invloed op' dan echte post-rock. 

0
geplaatst: 9 juni 2008, 11:20 uur
Het is natuurlijk de vraag wat je precies onder post-rock verstaat. Het is een erg breed genre dat gebruik maakt van vele elementen. Maar toch vind ik 'Spirit of Eden' en 'Laughing Stock' meer in de post-rock te plaatsen dan 'Spiderland'. Juist vanwege de onconventionele songstructuren, de in vergelijking tot rock uitgesponnen en dynamische (maar wel sobere) orchestraties en het op organische wijze samenvoegen van rock, jazz en klassiek gerelateerde elementen. Naar mijn bescheiden mening nog altijd onovertroffen binnen (en buiten) het genre. Daartegenover vind ik Godspeed eigenlijk vrij saai. Dat draai ik niet al te vaak.
Waar blijft de finale. Ik ken de regels niet. Tot 10 met 2 verschil? Hoe gaan we verder?
0
geplaatst: 9 juni 2008, 11:28 uur
Even wachten op Gajarigon, lijkt me. Het is zijn KO en het zou lullig zijn als de finale al gespeeld is als ie straks in dit topic kijkt. 

0
geplaatst: 9 juni 2008, 13:42 uur
Het is mijn KO niet, ik wist niet dat het een privélege was om de rondes te starten dus deed ik dat maar toen het moment zich voordeed... :$
Moet er trouwens geen 2 verschil zijn tussen slint en asmz?
Moet er trouwens geen 2 verschil zijn tussen slint en asmz?
0
ElMeroMero
geplaatst: 9 juni 2008, 13:46 uur
Koenr schreef:
Geen 2 verschil?
Geen 2 verschil?

Cygnus schreef:
nee
nee

Was het niet zo dat de winnnaar van een halve finale de plaat is die als eerste negen voorkeursstemmen weet te verzamelen ?

0
geplaatst: 9 juni 2008, 13:47 uur
0
geplaatst: 9 juni 2008, 13:48 uur
ElMeroMero schreef:
Was het niet zo dat de winnnaar van een halve finale de plaat is die als eerste negen voorkeursstemmen weet te verzamelen ?

Dacht ik ook.
Misschien wel voor de finale doen. Tot 10 en 2 verschil. Daarna 2 verschil.
0
geplaatst: 9 juni 2008, 13:53 uur
thelion schreef:
Tis basketballerke z'n KO.
(quote)
Tis basketballerke z'n KO.
Geven we hem dan de eer om de finale te openen?....waar zit die jongen....
0
geplaatst: 9 juni 2008, 13:56 uur
Vind dat wel zo netjes ja..........
Heb geen idee waar hij zit...... heb hem ook al een paar dagen niet gezien op de site geloof ik......
0
geplaatst: 9 juni 2008, 13:59 uur
0
geplaatst: 9 juni 2008, 15:12 uur
Een pm van een moderator krijgen is toch nog iets anders dan van een random user... schrik je altijd van op: "oei heb ik iets mispeuterd?".
0
geplaatst: 9 juni 2008, 15:43 uur
jkbb wil niet meer posten, dus dan kondig ik de finale maar aan:
De eerste finalist Godspeed You Black Emperor!'s F# A# (Infinity) schakelde achtereenvolgens de volgende albums uit:
*Trans Am - Surrender to the Night
*Mogwai - Happy Songs for Happy People
*Battles – Mirrorred
*Set Fire to Flames - Sings Reign Rebuilder
*Sigur Rós - ( )
*Tortoise - TNT
En de andere finalist, A Silver Mt. Zion's He Has Left Us Alone, But Shafts of Light Sometimes Grace the Corner of Our Rooms... bond achtereenvolgens de volgende albums aan de zegekar:
*To Rococo Rot – The Amateur View
*Dirty Three – Whatever You Love, You Are
*Don Caballero – Don Caballero 2
*Bark Psychosis - Hex
*Explosions in the Sky - Those Who Tell the Truth Shall Die, Those Who Tell the Truth Shall Live Forever
*Slint - Spiderland
Nu mogen ze tegen elkaar.
--
DE FINALE:
Tot de 11, 2 verschil:
Godspeed You Black Emperor!'s F# A# (Infinity) vs. A Silver Mt. Zion's He Has Left Us Alone, But Shafts of Light Sometimes Grace the Corner of Our Rooms...
De eerste finalist Godspeed You Black Emperor!'s F# A# (Infinity) schakelde achtereenvolgens de volgende albums uit:
*Trans Am - Surrender to the Night
*Mogwai - Happy Songs for Happy People
*Battles – Mirrorred
*Set Fire to Flames - Sings Reign Rebuilder
*Sigur Rós - ( )
*Tortoise - TNT
En de andere finalist, A Silver Mt. Zion's He Has Left Us Alone, But Shafts of Light Sometimes Grace the Corner of Our Rooms... bond achtereenvolgens de volgende albums aan de zegekar:
*To Rococo Rot – The Amateur View
*Dirty Three – Whatever You Love, You Are
*Don Caballero – Don Caballero 2
*Bark Psychosis - Hex
*Explosions in the Sky - Those Who Tell the Truth Shall Die, Those Who Tell the Truth Shall Live Forever
*Slint - Spiderland
Nu mogen ze tegen elkaar.

--
DE FINALE:
Tot de 11, 2 verschil:
Godspeed You Black Emperor!'s F# A# (Infinity) vs. A Silver Mt. Zion's He Has Left Us Alone, But Shafts of Light Sometimes Grace the Corner of Our Rooms...
0
geplaatst: 9 juni 2008, 15:48 uur
dit lijkt wat op een referendum waarbij je kiest tussen twee PvdA-burgemeesters.
OK dan : 3-2
alhoewel die plagiaatplaat van ASMZ meer tegenstand had op weg naar de finale.
OK dan : 3-2
alhoewel die plagiaatplaat van ASMZ meer tegenstand had op weg naar de finale.
* denotes required fields.