MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Noem het beste album uit de top 10 #2

zoeken in:
Coys
Bruce Springsteen - Darkness on the Edge of Town

Stars of the Lid - And Their Refinement of the Decline

Tool - Lateralus

Radiohead - OK Computer

Miles Davis - Kind Of Blue

Talking Heads - Remain In Light

Coldplay - X&Y

Yann Samsa
Vandaag je nummer 6. My Bloody Valentine - Loveless (1991)

top 10

Nine Inch Nails - The Downward Spiral

No offence, maar ik vind het wel jammer dat het hier bol lijkt te staan van de ietwat voorspelbare top 10's. (Al staan er in mijn top tien ook wel een stuk of vijf erg voorspelbare platen.)

3. Miles Davis - Kind of Blue (1959)

5*

Nicci
Neil Young - Live at Massey Hall 1971

Prince - Sign o the times

Bob Dylan - Blood on the Tracks

Elbow - The Seldom Seen Kid

Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over The Sea

The Cure - Disintegration

The Velvet Underground - The Velvet Underground & Nico

Arcade Fire - Funeral

Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over The Sea

Yann Samsa
5. Godspeed You Black Emperor! - F♯A♯∞ (1997)

Jouw top 10 is
Enkel nog die wat brave, voorspelbare plaat van Pink Floyd veranderen in één van hun eerste twee - en eventueel die Arctic Monkeys eruit wippen; dan is de lijst

Coys
Stars of the Lid - The Tired Sounds of Stars of the Lid

odi

(afbeelding)

Ik denk deze, ken er veel niet.

Slayer - Reign in Blood

Yann Samsa
bennerd schreef:
No offence, maar ik vind het wel jammer dat het hier bol lijkt te staan van de ietwat voorspelbare top 10's. (Al staan er in mijn top tien ook wel een stuk of vijf erg voorspelbare platen.)

Ah, da's een nonsens argument, bennerd...

Men zet in z'n top 10 wat men het liefst hoort, en houdt - ik alleszins niet - geen rekening met het feit of de albums al dan niet 'klassiekers' of 'voospelbaar' zijn.

Ik kan met gemak een top 10 vormen waarvan de meesten hier geen enkel album kennen- en zo zijn er nog veel users die dat kunnen. Maar als je de platen, die hier nou net veel lof genieten, beter vindt - waarom dan een andere top 10 maken.

Zo zijn er hier ook veel op Mume. Users die lijken een zo 'alternatieve' en 'onbekend' mogelijke top10 samen te stellen. Zittend voor het schermen, wachten tot iemand reageert 'ik ken er maar één van'. Zo lopen topics als deze stil.

Waarmee ik niet wil zeggen dat iedereen met een top10 vol onbekende albums zoiets in gedachten heeft; natuurlijk niet, meestal vinden ze die platen gewoon beter. En ik snap wel wat je bedoelt; er zijn van die 'typische MuMe' albums die het hier zeer goed doen. Slint, Godspeed, [jazz], [new wave], Drake/Waits/Cohen/Dylan/Young,... En inderdaad, de albums die je bedoelt uit je top zijn makkelijk eruit te halen; Wu-Tan, Nash, Coltrane, Davis,...

Toch blijf ik het een nonsens argument vinden...
Als jij het wil, steek ik gerust 'effe Some Tweetlove; Carol Of Harvest; The Pritty Boyz; Handcrafted; Alfheimr; Kolk; thisquietarmy; The Tear Garden; Koenjihyakkei en Reelones in m'n top 10 - topplaten van zeer interessante bands, maar GY!BE en Slint blijven onevenaarbaar; en dat is waarschijnlijk voor de meesten zo met een 'voorspelbare' top 10.

System of a Down - System of a Down

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:31 uur

geplaatst: vandaag om 17:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.