Muziek / Muziekgames / De Beste Rockband KO 2008
zoeken in:
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 16 juli 2008, 19:25 uur
Dat niet, maar we zijn wel weer mooi een tijdje van de straat gehouden.

0
geplaatst: 16 juli 2008, 19:28 uur
The Smiths de beste rockband 
maar goed, de uiteindelijke top 10:
1. The Smiths
2. Pink Floyd
3. The Beatles
4. Neil Young
5. Jimi Hendrix Experience
6. The Fall
7. Bob Dylan
8. R.E.M.
9. The Velvet Underground
10. The Kinks

maar goed, de uiteindelijke top 10:
1. The Smiths
2. Pink Floyd
3. The Beatles
4. Neil Young
5. Jimi Hendrix Experience
6. The Fall
7. Bob Dylan
8. R.E.M.
9. The Velvet Underground
10. The Kinks
0
geplaatst: 16 juli 2008, 19:34 uur
Casartelli schreef:
Ik voel er wel voor om, als de toptien voor dit jaar vaststaat, in het kader van het betere nakaarten, een en ander voor beide jaren even te kwantificeren
Ik boer flink achteruit zie ik. Vorig jaar had ik van 9 van de 10 acts cd's in huis waarbij van 5 de gehele en van 2 een groot gedeelte van de catalogus. Nu heb ik slechts van 4 acts cd's waarvan 1 volledig. Van die 6 waar ik niks van heb ga ik dat in 4 gevallen zo houden, vorig jaar slechts in 1 geval dus. Tot zover mijn persoonlijke kwantitieve analyse agv verzoek van Casartelli Ik voel er wel voor om, als de toptien voor dit jaar vaststaat, in het kader van het betere nakaarten, een en ander voor beide jaren even te kwantificeren

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 16 juli 2008, 19:44 uur
Dank je Rob 
Ik had een kwantitatieve aanpak beloofd... welnu...
de lijst van vorig jaar:
1. Pink Floyd 8
2. The Doors 8
3. Neil Young 5
4. King Crimson 8
5. David Bowie 5
6. Depeche Mode 9
7. The Velvet Underground 6
8. Talking Heads 4
9. The Cure 6
10. Led Zeppelin 7
En die van dit jaar
1. (-) The Smiths 6
2. (1.) Pink Floyd 8
3. (-) The Beatles 7
4. (3.) Neil Young 5
5. (-) Jimi Hendrix Experience 5
6. (-) The Fall 3
7. (-) Bob Dylan 5
8. (-) R.E.M. 10
9. (7.) The Velvet Underground 6
10. (-) The Kinks 4
Cijfergemiddelden vergelijken levert vorig jaar als hands-down winnaar op... anderzijds liggen de uitersten dit jaar verder uit elkaar. Met vorig jaar slechts één 9 voor een band waarvoor de positie in een beste rockband toptien bijna net zo discutabel is als die van de meeste bands waarbij dit jaar over hun aanwezigheid gezeurd is, was het voor mij vorig jaar eigenlijk een vrij vlak en derhalve weinig spannend lijstje. Inderdaad: meer gevestigde namen. Voorspelbaarder en terechter?
Oei, ik kijk er al naar uit volgend jaar een analyse over drie edities te kunnen houden.

Ik had een kwantitatieve aanpak beloofd... welnu...
de lijst van vorig jaar:
1. Pink Floyd 8
2. The Doors 8
3. Neil Young 5
4. King Crimson 8
5. David Bowie 5
6. Depeche Mode 9
7. The Velvet Underground 6
8. Talking Heads 4
9. The Cure 6
10. Led Zeppelin 7
En die van dit jaar
1. (-) The Smiths 6
2. (1.) Pink Floyd 8
3. (-) The Beatles 7
4. (3.) Neil Young 5
5. (-) Jimi Hendrix Experience 5
6. (-) The Fall 3
7. (-) Bob Dylan 5
8. (-) R.E.M. 10
9. (7.) The Velvet Underground 6
10. (-) The Kinks 4
Cijfergemiddelden vergelijken levert vorig jaar als hands-down winnaar op... anderzijds liggen de uitersten dit jaar verder uit elkaar. Met vorig jaar slechts één 9 voor een band waarvoor de positie in een beste rockband toptien bijna net zo discutabel is als die van de meeste bands waarbij dit jaar over hun aanwezigheid gezeurd is, was het voor mij vorig jaar eigenlijk een vrij vlak en derhalve weinig spannend lijstje. Inderdaad: meer gevestigde namen. Voorspelbaarder en terechter?
Oei, ik kijk er al naar uit volgend jaar een analyse over drie edities te kunnen houden.

0
geplaatst: 16 juli 2008, 19:50 uur
Mooie winnaar... en gelukkig heeft de definitie van saai niet weer gewonnen.
Opvallend is ook The Fall inderdaad, maar die heeft afgelopen tijd ook aardig wat fans gevonden op deze site.
Opvallend is ook The Fall inderdaad, maar die heeft afgelopen tijd ook aardig wat fans gevonden op deze site.
0
geplaatst: 16 juli 2008, 21:04 uur
Ik heb de ontknoping niet live meegemaakt, maar wát een winnaar. Zo maar eventjes mijn favoriete band aller tijden die het haalt 
Hm, voor de rest vind ik de top 10 van vorig jaar wel een stuk beter.

Hm, voor de rest vind ik de top 10 van vorig jaar wel een stuk beter.
0
geplaatst: 16 juli 2008, 22:21 uur
The Smiths gewonnen????
Typisch geval van eindelijk een keer de juiste mensen op de juiste plaats.
JOEHOE!!
JOEHOE!!
0
Ruby1966
geplaatst: 16 juli 2008, 22:25 uur
rayman schreef:
The Smiths gewonnen????
JOEHOE!!
The Smiths gewonnen????
JOEHOE!!

0
handsome_devil
geplaatst: 17 juli 2008, 00:37 uur
een popband die beter is dan alle rockbands die meededen 

0
geplaatst: 17 juli 2008, 00:59 uur
Mooie top-10, stukken beter dan vorig jaar. Een een prachtige winnaar 

0
geplaatst: 17 juli 2008, 15:23 uur
Volledig mee eens. Bands als The Cure en Depeche Mode horen niet in de top 10 thuis.
0
geplaatst: 17 juli 2008, 15:50 uur
wolf schreef:
Volledig mee eens. Bands als The Cure en Depeche Mode horen niet in de top 10 thuis.
(quote)
Oja, dat is het.. Fall en the Smiths wel natuurlijk

0
geplaatst: 17 juli 2008, 18:02 uur
The Beatles, Bob Dylan, Neil Young en Jimi Hendrix Experience horen zeker in de top-10 thuis, hun invloed en impact is enorm. The Smiths en R.E.M. waren (samen met U2) de belangrijkste bands in de jaren '80 en zijn eveneens favorieten van mij.
Trouwens, buiten the Fall vind ik alle artiesten in de top 10 geweldig.
Trouwens, buiten the Fall vind ik alle artiesten in de top 10 geweldig.
0
geplaatst: 18 juli 2008, 00:15 uur
The Cure was minstens zo belangrijk als The Smiths.. Depeche kun je, arguebly, misschien nóg wel belangrijker noemen, zij stonden immers aan de wieg van het gehele dancegenre. Beetje kortzichtige opmerking dus van wolf.. even los van wat je favorieten zijn, want daar komt het uiteindelijk altijd weer op neer natuurlijk 

0
geplaatst: 18 juli 2008, 01:10 uur
Dat meen je toch niet serieus he van Depeche Mode? 
Leuke band hoor, ik heb er ook CD's van. Maar je kan overdrijven.
Vind het een veel mooiere top 10 dan vorig jaar eigenlijk.

Leuke band hoor, ik heb er ook CD's van. Maar je kan overdrijven.
Vind het een veel mooiere top 10 dan vorig jaar eigenlijk.

0
geplaatst: 18 juli 2008, 01:18 uur
Vorig jaar:
4 favoriete artiesten (Pink Floyd, The Doors, Neil Young en King Crimson), 4 die ik erg goed vind (Depeche Mode, The Velvet Underground, The Cure en Led Zeppelin), 1 die ik gewoon goed vind (David Bowie) en 1 waar ik zelden naar luister (Talking Heads).
Dit jaar:
3 favoriete artiesten (Pink Floyd, Neil Young en Bob Dylan), 2 die ik erg goed vind (Jimi Hendrix Experience en The Velvet Underground), 1 die ik gewoon goed vind (The Beatles), 2 waar ik zelden naar luister (The Fall en The Kinks) en 2 waar ik helemaal niks mee heb (The Smiths en R.E.M.)
Wat dat betreft vond ik de top 10 vorig jaar veel mooier...
4 favoriete artiesten (Pink Floyd, The Doors, Neil Young en King Crimson), 4 die ik erg goed vind (Depeche Mode, The Velvet Underground, The Cure en Led Zeppelin), 1 die ik gewoon goed vind (David Bowie) en 1 waar ik zelden naar luister (Talking Heads).
Dit jaar:
3 favoriete artiesten (Pink Floyd, Neil Young en Bob Dylan), 2 die ik erg goed vind (Jimi Hendrix Experience en The Velvet Underground), 1 die ik gewoon goed vind (The Beatles), 2 waar ik zelden naar luister (The Fall en The Kinks) en 2 waar ik helemaal niks mee heb (The Smiths en R.E.M.)
Wat dat betreft vond ik de top 10 vorig jaar veel mooier...
* denotes required fields.