Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2008 # 2
zoeken in:
0
geplaatst: 19 december 2008, 22:39 uur
Ik had Bob Dylan op 6 en Love op 7, jammer... Nu zijn er ook drie uit mij top 10 gesneuveld, maar niet getreurd, nog 7 over 

0
geplaatst: 19 december 2008, 22:43 uur
Arrie schreef:

(quote)

Ik vind het gewoon een erg simpel nummer.. zoals de titel doet vermoeden had het een van de matiger hits kunnen zijn van de Stones, die stijl heeft het erg. En veel van de Stones vind ik ook nogal cliché, waarom Bob dat dan ineens niet is is me altijd een beetje ontgaan eigenlijk.
0
geplaatst: 19 december 2008, 22:48 uur
Nick Cave is hoe dan ook de verrassing van deze ladder. Om zo hoog te eindigen ten opzichte van vorig jaar.
Respect.
Vorig jaar Nick Cave & The Bad Seeds - The Mercy Seat (1793.)
Respect.
0
geplaatst: 19 december 2008, 22:48 uur
mijn nummers 2. Alone Again Or ,5. Like a Rolling Stone en6. Cowgirl in the Sand nu al geweest

0
geplaatst: 19 december 2008, 22:50 uur
deric raven schreef:
Nick Cave is hoe dan ook de verrassing van deze ladder. Om zo hoog te eindigen ten opzichte van vorig jaar.
Respect.
Respect.
Het verbaasde me dat die vorig jaar zo laag stond eerlijk gezegd. Maar goed: uiteraard hoop ik op de nummer 1 positie (de rest van mijn lijst volgt als de nummer 1 bekend is gemaakt)

0
geplaatst: 19 december 2008, 22:53 uur
Na afloop vd finale zal ik trouwens alle lijstjes in een Excel bestandje even op megaupload en/of rapidshare zetten.
0
handsome_devil
geplaatst: 19 december 2008, 22:55 uur
orbit schreef:
Zo, blij om te zien dat dat oersaaie nummer van Bob niet opeens de suggestie gaat wekken dat het meer is dan een eendimensionaal rockcliché. Sigur Ros verbaasd me een beetje, ik dacht dat dat na Radiohead inmiddels zowat de meest populaire band was hier op MuMe, gelukkig niet zo unaniem dus..
Zo, blij om te zien dat dat oersaaie nummer van Bob niet opeens de suggestie gaat wekken dat het meer is dan een eendimensionaal rockcliché. Sigur Ros verbaasd me een beetje, ik dacht dat dat na Radiohead inmiddels zowat de meest populaire band was hier op MuMe, gelukkig niet zo unaniem dus..
Helemaal eens, behalve dat laatste deel
Jammer van Alone Again Or en de nummers van de Pixies
Jammer ook dat het mooiste nummer wat er nog in zat van Radiohead het laagste staat. Van mijn top10 zijn er nu 4 geweest, van de 10 nummers die ik het laagst had staan, zijn er nu 3 geweest. Ik hoop dat Depress Mode en Kate Bush bij de volgende 4 zitten 
0
geplaatst: 19 december 2008, 22:56 uur
[quote]orbit schreef:
Simpel hoeft niet slecht te zijn toch? Ik vind alleen al die intro geweldig. Ik vind het eigenlijk ookhelemaal geen Stones-stijl. Ik ben zéker geen Dylan-fan, maar ik vind dit nummer gewoon echt heerlijk om naar te luisteren, en hier stoor ik me ook niet aan z'n stem. Hij is ook net niet te lang. Verrweg het beste nummer van Dylan.
Het is misschien een simpel nummer, maar zo vind ik het niet eens klinken. Ik bedoel, qua instrumentatie, die maakt het nummer ook erg goed trouwens.
(quote)
Simpel hoeft niet slecht te zijn toch? Ik vind alleen al die intro geweldig. Ik vind het eigenlijk ookhelemaal geen Stones-stijl. Ik ben zéker geen Dylan-fan, maar ik vind dit nummer gewoon echt heerlijk om naar te luisteren, en hier stoor ik me ook niet aan z'n stem. Hij is ook net niet te lang. Verrweg het beste nummer van Dylan.
Het is misschien een simpel nummer, maar zo vind ik het niet eens klinken. Ik bedoel, qua instrumentatie, die maakt het nummer ook erg goed trouwens.
0
geplaatst: 19 december 2008, 22:57 uur
deric raven schreef:
Respect.
Respect.

Inderdaad, nu al de morele winnaar van het hele stel.. ook een simpel nummer, maar dan goed!

0
geplaatst: 19 december 2008, 23:02 uur
Fantastisch, met Love en Sigur Ros verdwijnt mijn hele top 4 voordat zelfs de eerste 20 zijn bereikt.
Afvallers : 1, 2, 3, 4, 14, 19, 22, 24, 25, 27, 29, 32
Behalve die eerste 4 gaat het best goed.
Behalve die eerste 4 gaat het best goed.
0
geplaatst: 19 december 2008, 23:02 uur
Arrie schreef:
Veel meer dan een harmonica en wat gitaar met drums is het niet toch? En nummers als Time On My Side, maar eigenlijk een flink deel van het oeuvre van de Stones klinkt wel erg gelijk qua instrumentatie en opbouw. Ik vind dat clichérock. Golden Earring zijn er ook erg goed in geweest. Maargoed, ik respecteer jouw smaak hoor.. ik ben alleen blij dat Bob nu is geweest

0
geplaatst: 19 december 2008, 23:06 uur
Ach, misschien is er gewoon wat aan dat nummer dat me pakt, een groot deel van de rest van zijn oeuvre zou ik ergens onderaan hebben neergezet
Ik hoop samen met hd dat Kate Bush snel komt
Ik hoop samen met hd dat Kate Bush snel komt

0
Ruby1966
geplaatst: 19 december 2008, 23:06 uur
Tribal Gathering schreef:
Fantastisch, met Love en Sigur Ros verdwijnt mijn hele top 4 voordat zelfs de eerste 20 zijn bereikt.
Met Love en Sigur Ros raak ik nummer 1 en 4 kwijt, nummer 2 was al weg

0
geplaatst: 19 december 2008, 23:10 uur
Met Love een top 10 notering minder. Die staat op 9 hier. Maar op de nummer 1 na, komen ze allemaal nog.
De andere 3 stonden bij de onderste 16 iig.
De andere 3 stonden bij de onderste 16 iig.
0
geplaatst: 19 december 2008, 23:10 uur
Met Love en Pink Floyd's - Confortbley Numb ben ik er nog maar 2 uit mijn Top 10 kwijt.......
0
geplaatst: 19 december 2008, 23:13 uur
The Smiths moeten allebei ook nog langskomen. Erg benieuwd hoe die het gedaan hebben. Ze hebben hier wel een top 10-notering 

0
geplaatst: 19 december 2008, 23:16 uur
Nummer 7(The Sound) en 9 (Pink Floyd - Comfortably Numb) uit mijn top 10 zijn gesneuveld
Een positieve verrassing trouwens dat Decades gezien de eerdere stemronden nog niet is voorbijgekomen,al zal het nummer weldra ten tonele verschijnen 
Een positieve verrassing trouwens dat Decades gezien de eerdere stemronden nog niet is voorbijgekomen,al zal het nummer weldra ten tonele verschijnen 
0
geplaatst: 19 december 2008, 23:18 uur
Van mijn Top 10 is alleen Pixies met Debaser geweest.
En die had ik juist wel hoger verwacht.
Maar ik kan goed begrijpen dat mensen dat niks vinden.
Mij geeft het veel energie, heb ik bijvoorbeeld ook met Suds & Soda van dEUS.
En die had ik juist wel hoger verwacht.
Maar ik kan goed begrijpen dat mensen dat niks vinden.
Mij geeft het veel energie, heb ik bijvoorbeeld ook met Suds & Soda van dEUS.
0
geplaatst: 19 december 2008, 23:22 uur
musicfriek schreef:
The Smiths moeten allebei ook nog langskomen. Erg benieuwd hoe die het gedaan hebben. Ze hebben hier wel een top 10-notering

De zoutloze wokkels, kraak noch smaak
Maar ze gaan ongetwijfeld ver komen friek
Wees gerust!
0
geplaatst: 19 december 2008, 23:23 uur
aERodynamIC schreef:
Als het aan mij ligt nog lang niet.
(quote)
Als het aan mij ligt nog lang niet.
Van mij mag Kate ook nog wel even op de bank blijven zitten ja..
0
geplaatst: 19 december 2008, 23:25 uur
the viking schreef:
Maar ze gaan ongetwijfeld ver komen friek wees gerust!;)
(quote)
Maar ze gaan ongetwijfeld ver komen friek wees gerust!;)Goed omschreven, ze hadden indertijd wel wat meer dipsaus mogen gebruiken bij die chips

0
geplaatst: 19 december 2008, 23:27 uur
We denderen door met de laatste 4 voor vandaag, hier zijn de nummers 17 t/m 20 uit de MuMeLadder 2008 - top 2000:
20.

Depeche Mode - Enjoy the Silence
Behaalde Punten: 1299
MuMeLadder 2007 : 40e
Top 2000 Radio 2: 1120e
Album: Violator - 1990
Beste nummer in de finale voor: the lion
Slechtste nummer in de finale voor: Bertus / jkbb / Paalhaas
Depeche Mode was vanaf het begin niet meer dan een middenmoter, soms een hoge middenmoter dan een wat lage middenmoter. Uiteindelijk 20 plaatsen gewonnen t.o.v. vorig jaar.
19.

Pink Floyd - Wish You Were Here
Behaalde Punten: 1304
MuMeLadder 2007 : 56e
Top 2000 Radio 2: 12e
Album: Wish You Were Here - 1975
Beste nummer in de finale voor: grovonion
Slechtste nummer in de finale voor: herman / levenvergeten
Wederom geen top 10 positie voor een Pink Floyd nummer dit jaar. Daar heeft het wel even naar uitgezien omdat Wish You Were Here het na een aarzelende start goed leek te doen en lange tijd meestreed rond de plaatsen 8 t/m 12. Helaas voor de PF fans bleek het nummer niet over een lange adem te beschikken en zakte toch nog weg naar plaats 19.
18.

The Smiths - How Soon Is Now?
Behaalde Punten: 1313
MuMeLadder 2007 : 46e
Top 2000 Radio 2: -
Album: Hatful of Hollow - 1984
Beste nummer in de finale voor: johannesA
Slechtste nummer in de finale voor: -
How Soon is Now leek tot op de helft vd stemmen een vaste top 10 en zelfs een tijdje een top 5 kandidaat te zijn. Maar langzaamaan ging het steeds slechter. Even nog leek de val rond plaats 12 te stabiliseren maar uiteindelijk is het zelfs slechts plaats 18 geworden. Opvallend detail is dat niemand dit nummer als allerslechtste heeft gekozen en alleen voor johannesA was het z'n favoriet.
17.

Radiohead - Paranoid Android
Behaalde Punten: 1314
MuMeLadder 2007 : 1025e
Album: OK Computer - 1997
Beste nummer in de finale voor: dvdschaaf
Slechtste nummer in de finale voor: Dwejkk_ / Kid A(cid) / Toon1
En hier is reeds het 2e Radiohead nummer uit de finale. Paranoid Android deed het vooral in het begin heel slecht en bevond zich lange tijd bij de onderste 5 in de lijst. Langzaam maar gestaag wist het nummer zich een weg naar boven te bemachtigen maar de uiteindelijk bereikte 17e plaats is ook meteen de hoogste waar het nummer zich heeft bevonden.
Ik ben morgen overdag een hele dag weg. Begin vd avond zal de onthulling vd finale verder gaan.
20.

Depeche Mode - Enjoy the Silence
Behaalde Punten: 1299
MuMeLadder 2007 : 40e
Top 2000 Radio 2: 1120e
Album: Violator - 1990
Beste nummer in de finale voor: the lion
Slechtste nummer in de finale voor: Bertus / jkbb / Paalhaas
Depeche Mode was vanaf het begin niet meer dan een middenmoter, soms een hoge middenmoter dan een wat lage middenmoter. Uiteindelijk 20 plaatsen gewonnen t.o.v. vorig jaar.
19.

Pink Floyd - Wish You Were Here
Behaalde Punten: 1304
MuMeLadder 2007 : 56e
Top 2000 Radio 2: 12e
Album: Wish You Were Here - 1975
Beste nummer in de finale voor: grovonion
Slechtste nummer in de finale voor: herman / levenvergeten
Wederom geen top 10 positie voor een Pink Floyd nummer dit jaar. Daar heeft het wel even naar uitgezien omdat Wish You Were Here het na een aarzelende start goed leek te doen en lange tijd meestreed rond de plaatsen 8 t/m 12. Helaas voor de PF fans bleek het nummer niet over een lange adem te beschikken en zakte toch nog weg naar plaats 19.
18.

The Smiths - How Soon Is Now?
Behaalde Punten: 1313
MuMeLadder 2007 : 46e
Album: Hatful of Hollow - 1984
Beste nummer in de finale voor: johannesA
Slechtste nummer in de finale voor: -
How Soon is Now leek tot op de helft vd stemmen een vaste top 10 en zelfs een tijdje een top 5 kandidaat te zijn. Maar langzaamaan ging het steeds slechter. Even nog leek de val rond plaats 12 te stabiliseren maar uiteindelijk is het zelfs slechts plaats 18 geworden. Opvallend detail is dat niemand dit nummer als allerslechtste heeft gekozen en alleen voor johannesA was het z'n favoriet.
17.

Radiohead - Paranoid Android
Behaalde Punten: 1314
MuMeLadder 2007 : 1025e
Album: OK Computer - 1997
Beste nummer in de finale voor: dvdschaaf
Slechtste nummer in de finale voor: Dwejkk_ / Kid A(cid) / Toon1
En hier is reeds het 2e Radiohead nummer uit de finale. Paranoid Android deed het vooral in het begin heel slecht en bevond zich lange tijd bij de onderste 5 in de lijst. Langzaam maar gestaag wist het nummer zich een weg naar boven te bemachtigen maar de uiteindelijk bereikte 17e plaats is ook meteen de hoogste waar het nummer zich heeft bevonden.
Ik ben morgen overdag een hele dag weg. Begin vd avond zal de onthulling vd finale verder gaan.
0
Onweerwolf
geplaatst: 19 december 2008, 23:29 uur
De fans van de IJslandse Neuzelhippies kunnen wellicht volgend jaar beter proberen om een Staralfur in de finale te laten eindigen, die is echt veel mooier hoor.
Geen top 10 noteringen eruit van mij deze ronde. De schade blijft beperkt tot #2 (Where Is My Mind) en #7 (Comfortably Numb)
Geen top 10 noteringen eruit van mij deze ronde. De schade blijft beperkt tot #2 (Where Is My Mind) en #7 (Comfortably Numb)
0
geplaatst: 19 december 2008, 23:30 uur
Dat waren de nrs 15, 17, 24 en 28 voor mij. Depeche Mode had ik wel stukkie hoger verwacht.
0
geplaatst: 19 december 2008, 23:33 uur
Stuk voor stuk goeie nummers, maar allen in de onderste helft bij mij. Opvallend is wel weer dat het beste Smiths nummer het eerst sneuvelt. Het wordt tijd dat het lichtje uitgaat van die andere.
Afvallers : 1, 2, 3, 4, 14, 17, 19, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 29, 32
Afvallers : 1, 2, 3, 4, 14, 17, 19, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 29, 32
0
geplaatst: 19 december 2008, 23:33 uur
Mijn tweede top10 nummer kukelt eruit in de vorm van Enjoy The Silence.. jammer. Dit zijn wel posities die ik verder een beetje had verwacht. Kijken of mijn voorspelling van Street Spirit uitkomt op #1 

0
Onweerwolf
geplaatst: 19 december 2008, 23:35 uur
Okay even aanpassen dan:
Mijn Top 10:
10 *****
09 Pink Floyd - Wish you Were Here
08 Depeche Mode - Enjoy The Silence
07 Pink Floyd - Comfortably Numb
06 *****
05 *****
04 *****
03 *****
02 Pixies - Where Is My Mind
01 *****
Pink Floyd valt me wel weer tegen. Een band met zo'n enorme staat van dienst verdient gewoon een Top 10 notering.
Mijn Top 10:
10 *****
09 Pink Floyd - Wish you Were Here
08 Depeche Mode - Enjoy The Silence
07 Pink Floyd - Comfortably Numb
06 *****
05 *****
04 *****
03 *****
02 Pixies - Where Is My Mind
01 *****
Pink Floyd valt me wel weer tegen. Een band met zo'n enorme staat van dienst verdient gewoon een Top 10 notering.
* denotes required fields.