Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2008 # 2
zoeken in:
0
stuart
geplaatst: 19 december 2008, 18:45 uur
Jammer van Pink Floyd, maar voor de rest hoor je me niet...
0
geplaatst: 19 december 2008, 18:46 uur
Zo, die Pixies zijn geweest, mooi. Had ze ook ergens onderin staan 

0
geplaatst: 19 december 2008, 18:46 uur
Verrassend van die lage klassering van Comfortably Numb.. leek me wel een top10 nummer te gaan worden.
0
geplaatst: 19 december 2008, 18:48 uur
orbit schreef:
Ik vind het veruit het sterkste nummer op Funeral nochtans, veel vetter en swingender dan Rebellion.
Ik vind het veruit het sterkste nummer op Funeral nochtans, veel vetter en swingender dan Rebellion.
Helemaal mee eens, Neighbourhood #3 (Power Out) is voor mij zowiezo veruit het beste nummer van Arcade Fire.
0
geplaatst: 19 december 2008, 18:48 uur
0
jkbb
geplaatst: 19 december 2008, 18:51 uur
Naast m'n nr.1 nu ook al m'n nr. 3 (Cowgirl in the Sand) geweest helaas. Alle hoop dus gevestigd op die tweede.
0
Lukk0
geplaatst: 19 december 2008, 19:00 uur
Dat waren in een keer twee nummers uit mijn top 10. Van Pink Floyd had ik eigenlijk niet zo veel verwacht, maar van Cowgirl in the Sand is het wel erg jammer, dat was naar mijn idee wel een kandidaat voor de top 10.
0
geplaatst: 19 december 2008, 19:00 uur
Al meteen twee uit mijn top 5 eruit (The Sound en Arcade Fire) en twee uit de onderste laag (Waits en Drake). Mijn top 3 nog intact, dus geen man overboord.
Deze vier platen zaten wat meer in de middenmoot.
Deze vier platen zaten wat meer in de middenmoot.
0
Onweerwolf
geplaatst: 19 december 2008, 19:05 uur
Godver zeg, beide platen van Pixies eruit.
Where is my mind was zelfs mijn nummer 2! Cowgirl is natuurlijk duidelijk Youngs zwakste nummer in deze finale, dus dat verbaast me niet. Comfortably numb was mijn nummer 7, ook jammer dat die eruit is.
Where is my mind was zelfs mijn nummer 2! Cowgirl is natuurlijk duidelijk Youngs zwakste nummer in deze finale, dus dat verbaast me niet. Comfortably numb was mijn nummer 7, ook jammer dat die eruit is.
0
geplaatst: 19 december 2008, 19:06 uur
Leuke presentatie, Erminio! Grootste deel van de afvallers tot nu toe stond ook bij mij niet heel hoog. 'Where Is My Mind' is volgens mij de enige die uit mijn top10 al genoemd is.
0
geplaatst: 19 december 2008, 19:07 uur
Onweerwolf schreef:
Neighborhood #3 is voor mij ook de enige onbegrijpelijke finalist.
Neighborhood #3 is voor mij ook de enige onbegrijpelijke finalist.
Hmm, geweldig nummer vind ik. Ik had hem op 7.
Mijn 2 is er ook al uit helaas (Debaser van Pixies). Where Is My Mind? van dezelfde groep had ik op 25...
Voor de rest is heel mijn top 11 nog in de race...
Hup Sigur Ros!

0
Ruby1966
geplaatst: 19 december 2008, 19:10 uur
Ik ben van mijn top 11 alleen mijn nummer 2 'kwijt'.....maar ik kan nog steeds hopen op de IJslandse Neuzelhippies dus 

0
geplaatst: 19 december 2008, 19:15 uur
Onweerwolf schreef:
Cowgirl is natuurlijk duidelijk Youngs zwakste nummer in deze finale, dus dat verbaast me niet.
Cowgirl is natuurlijk duidelijk Youngs zwakste nummer in deze finale, dus dat verbaast me niet.
Hoe kom je hier nou bij.
Ik vind het verreweg de sterkste van de drie. Het was ook mijn nummer drie. Gelukkig staan mijn nummer twee en vier t/m tien er nog in. Dat Comfortably Numb er nu al uit is verbaast me ook wel. Ik dacht dat dat altijd wel de klassieker van de band was.afvallers tot nu toe : 1, 3, 14, 19, 22, 25, 29, 32
0
geplaatst: 19 december 2008, 19:20 uur
Jammer van Cowgirl in the Sand (voor mij het beste Neil Young nummer) en ook jammer van de nummers van Pixies.
Er zijn nu twee nummers uit mijn top 10 (Debaser(3) en Cowgirl in the Sand(7)) gesneuveld. Alhoewel Where Is My Mind (11) en Northern Sky (12) ook wel vijf sterren nummers voor mij zijn.
Hopelijk staan niet alle Radiohead nummers in de top 20.
Er zijn nu twee nummers uit mijn top 10 (Debaser(3) en Cowgirl in the Sand(7)) gesneuveld. Alhoewel Where Is My Mind (11) en Northern Sky (12) ook wel vijf sterren nummers voor mij zijn.
0
geplaatst: 19 december 2008, 20:02 uur
die staan nu al te hoog 
0
stuart
geplaatst: 19 december 2008, 20:08 uur
Wat betreft Radiohead; van mij MAG alleen Exit wel in de top 10 staan... 

0
geplaatst: 19 december 2008, 20:15 uur
Inderdaad. Exit Music vind ik dan ook het beste van de drie.
0
geplaatst: 19 december 2008, 20:21 uur
orbit schreef:
Verrassend van die lage klassering van Comfortably Numb.. leek me wel een top10 nummer te gaan worden.
Dat had ik ook niet verwacht, ik had hem trouwens in mijn top-10 staan.
0
geplaatst: 19 december 2008, 20:35 uur
Onweerwolf schreef:
Where is my mind was zelfs mijn nummer 2!
Where is my mind was zelfs mijn nummer 2! Mijne ook, jammer dat ie zo laag staat.

Overigens is dat ook de enige uit mijn top 10 die al geweest is.
0
geplaatst: 19 december 2008, 20:44 uur
Ja. Ik had Debaser op 4 en Where Is My Mind op 6. Sommige mensen bestempelen alles van Pixies als herrie, terwijl WIMM juist een mooi, rustig nummer is (en een briljante keuze was om Fight Club mee af te sluiten).
0
geplaatst: 19 december 2008, 20:49 uur
De nummer 1 heeft wel overduidelijk gewonnen. Vooral als je bedenkt dat de nummers 8t/m19 allemaal in de 1300 zitten.
0
geplaatst: 19 december 2008, 20:49 uur
Mijn nominatie Cowgirl in the Sand toch een mooie positie behaald als hoogste nieuwe binnenkomer. De lage positie van Pink Floyd is jammer, maar had ik wel verwacht; er zijn binnen de groep van vaste stemmers in deze ladders best veel die niets hebben met PF, helaas... Beide Pixies-nummers had ik niet hoog staan, omdat ik vind dat ze veel betere nummers hebben (o.a. het geweldige Monkey Gone to Heaven, dat nét niet de finale haalde, maar anders op 3 had gestaan bij mij...)
0
titan (crew)
geplaatst: 19 december 2008, 21:00 uur
Mijn hele top 15 is nog niet geweest, dus ik ben vooralsnog zeer content.
0
geplaatst: 19 december 2008, 21:33 uur
Bij mij zijn de nrs. 14, 19,20, 23, 25, 26, 29 en 31 eruit dus nog geen man over boord 

0
Onweerwolf
geplaatst: 19 december 2008, 21:38 uur
Strangeways schreef:
en een briljante keuze was om Fight Club mee af te sluiten.
en een briljante keuze was om Fight Club mee af te sluiten.
Die film is gewoon gemaakt puur om Where Is My Mind op zijn allerbest uit de verf te laten komen.

0
Onweerwolf
geplaatst: 19 december 2008, 21:41 uur
Tribal Gathering schreef:
Hoe kom je hier nou bij.
Ik vind het verreweg de sterkste van de drie.
(quote)
Hoe kom je hier nou bij.
Ik vind het verreweg de sterkste van de drie.Tsja, ik vind het gitaarspel op Cortez & Hurricane echt stukken mooier en dat is toch wel één van de 2 belangrijke ingredienten waar het bij Meneer Young om draait. Cowgirl is een goed nummer hoor, daar niet van, maar geen meesterwerk zoals de andere twee.
0
geplaatst: 19 december 2008, 22:09 uur
En hier zijn de nummers 21 t/m 24 uit de MuMeLadder 2008 - top 2000:
24.

Love - Alone Again Or
Behaalde Punten: 1271
MuMeLadder 2007 : 38e
Top 2000 Radio 2: -
Album: Forever Changes - 1967
Beste nummer in de finale voor: Toon1 / van elst
Slechtste nummer in de finale voor: Pruut
Love heeft eigenlijk best wel een tijd bovenaan de middenmoot gebivakkeerd en zelfs nog even net top 10 gestaan. Uiteindelijk zakte het nummer weg en belandde op plaats 24.
23.

Radiohead - Exit Music (For A Film)
Behaalde Punten: 1277
MuMeLadder 2007 : 9e
Album: OK Computer - 1997
Beste nummer in de finale voor: Allmusic / Lukk0
Slechtste nummer in de finale voor: Oldfart
Het eerste vd 3 Radiohead nummers dat we tegen komen in de finale. Exit Music deed het vanaf het begin niet goed, hing ergens rond plaats 25 en is heel de tijd in die buurt blijven hangen. Veel hoger als 23 waar het nummer uiteindelijk is terecht gekomen heeft het niet gestaan. Was vorig jaar nog een top 10 notering.
22.

Bob Dylan - Like a Rolling Stone
Behaalde Punten: 1280
MuMeLadder 2007 : 281e
Top 2000 Radio 2: 125e
Album: Highway 61 Revisited - 1965
Beste nummer in de finale voor: Bertus / ErikM / metronomy / tondeman
Slechtste nummer in de finale voor: Allmusic
Ook Like a Rolling Stone begon eigenlijk best goed rond een 10e plaats, maar zakte vervolgens verschrikkelijk weg naar plaats 26 -27. Is daar lang blijven hangen maar zette op het eind nog een sprintje in met plaats 22 als eindresultaat .
21.

Sigur Rós - Untitled #8
Behaalde Punten: 1294
MuMeLadder 2007 : 29e
Album: ( ) - 2002
Beste nummer in de finale voor: Cygnus / dynamo d / herman / Ruby 1966 / STaRS
Slechtste nummer in de finale voor: Dazzler / divart / itchy / orbit / Reijersen / Status Seeker / thelion
Een aantal van jullie had het goed in de gaten, dit is toch wel de Love / Hate plaat vd finale....en de balans is negatief doorgeslagen voor Sigur Ros. Nochtans was het nummer ongeveer halverwege aan een indrukwekkende opmars begon van net boven het midden tot plaats 6. Maar daarna ging het ook snel weer mis. Helaas voor de fans maar hij is op plaats 21 blijven steken...toch nog 8 plaatsen hoger dan vorig jaar.
24.

Love - Alone Again Or
Behaalde Punten: 1271
MuMeLadder 2007 : 38e
Album: Forever Changes - 1967
Beste nummer in de finale voor: Toon1 / van elst
Slechtste nummer in de finale voor: Pruut
Love heeft eigenlijk best wel een tijd bovenaan de middenmoot gebivakkeerd en zelfs nog even net top 10 gestaan. Uiteindelijk zakte het nummer weg en belandde op plaats 24.
23.

Radiohead - Exit Music (For A Film)
Behaalde Punten: 1277
MuMeLadder 2007 : 9e
Album: OK Computer - 1997
Beste nummer in de finale voor: Allmusic / Lukk0
Slechtste nummer in de finale voor: Oldfart
Het eerste vd 3 Radiohead nummers dat we tegen komen in de finale. Exit Music deed het vanaf het begin niet goed, hing ergens rond plaats 25 en is heel de tijd in die buurt blijven hangen. Veel hoger als 23 waar het nummer uiteindelijk is terecht gekomen heeft het niet gestaan. Was vorig jaar nog een top 10 notering.
22.

Bob Dylan - Like a Rolling Stone
Behaalde Punten: 1280
MuMeLadder 2007 : 281e
Top 2000 Radio 2: 125e
Album: Highway 61 Revisited - 1965
Beste nummer in de finale voor: Bertus / ErikM / metronomy / tondeman
Slechtste nummer in de finale voor: Allmusic
Ook Like a Rolling Stone begon eigenlijk best goed rond een 10e plaats, maar zakte vervolgens verschrikkelijk weg naar plaats 26 -27. Is daar lang blijven hangen maar zette op het eind nog een sprintje in met plaats 22 als eindresultaat .
21.

Sigur Rós - Untitled #8
Behaalde Punten: 1294
MuMeLadder 2007 : 29e
Album: ( ) - 2002
Beste nummer in de finale voor: Cygnus / dynamo d / herman / Ruby 1966 / STaRS
Slechtste nummer in de finale voor: Dazzler / divart / itchy / orbit / Reijersen / Status Seeker / thelion
Een aantal van jullie had het goed in de gaten, dit is toch wel de Love / Hate plaat vd finale....en de balans is negatief doorgeslagen voor Sigur Ros. Nochtans was het nummer ongeveer halverwege aan een indrukwekkende opmars begon van net boven het midden tot plaats 6. Maar daarna ging het ook snel weer mis. Helaas voor de fans maar hij is op plaats 21 blijven steken...toch nog 8 plaatsen hoger dan vorig jaar.
0
geplaatst: 19 december 2008, 22:23 uur
Zo, blij om te zien dat dat oersaaie nummer van Bob niet opeens de suggestie gaat wekken dat het meer is dan een eendimensionaal rockcliché. Sigur Ros verbaasd me een beetje, ik dacht dat dat na Radiohead inmiddels zowat de meest populaire band was hier op MuMe, gelukkig niet zo unaniem dus..
0
geplaatst: 19 december 2008, 22:30 uur
orbit schreef:
Zo, blij om te zien dat dat oersaaie nummer van Bob niet opeens de suggestie gaat wekken dat het meer is dan een eendimensionaal rockcliché.
Zo, blij om te zien dat dat oersaaie nummer van Bob niet opeens de suggestie gaat wekken dat het meer is dan een eendimensionaal rockcliché.

* denotes required fields.