MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Knock Out: Rappers [Deel 2]

zoeken in:
Ho, Ho Ho (ja het is nog geen kerst. Ik stem op R.A. alleen heb ik een fout gemaakt.

1-2 dus nu

Hypnotick
1-3

SinX
1-4

edris.
1-5

Mensen, mensen, mensen...

2-6 (waren al twee voor Busta toch)

08. Talib Kweli vs. Black Thought

1-0

SinX
Conway Twitty schreef:
2-6 (waren al twee voor Busta toch)

Nee, Reijersen had per ongeluk op Busta gestemd.

oef moeilijke nu !

Niek schreef:
Mensen, mensen, mensen...
Busta is een prima rapper die op zijn best gewoon goed is, maar tegen R.A. komt ie toch echt tekort. Zo'n verse als op JMT's plaat uit 2006 of op 3 Kings van Big John, tja, daar kan niks van Busta tegen op.

Ongelofelijk. R.A. is goed, maar voor hem zo een paar anderen. Originaliteit, authenticiteit en pioniersschap zijn kwaliteiten die niet meer gewaardeerd worden kennelijk.

1-2

Duidelijk

edris.
1-3

SinX
1-4

Niek schreef:
Originaliteit, authenticiteit en pioniersschap zijn kwaliteiten die niet meer gewaardeerd worden kennelijk.
Een pionier kan ook gewoon kut zijn, dus dat hoeft geen pluspunt te zijn. Bovendien is R.A. juist een van de uniekste MC's die ik ken. Busta maakt tegenwoordig gewoon nummers met Pussycat Dolls en Linkin Park, dus dat brengt ook weer twijfels met zich mee.

MJ_DA_MAN schreef:
(quote)
Busta is een prima rapper die op zijn best gewoon goed is, maar tegen R.A. komt ie toch echt tekort. Zo'n verse als op JMT's plaat uit 2006 of op 3 Kings van Big John, tja, daar kan niks van Busta tegen op.
Busta is op zijn beste gigabriljant. Inhoudelijk legt hij het keihard af tegen RA, maar raptechnisch is hij zo ontzettend uniek en fantastisch, dat hij daar alles mee compenseert. Mits in vorm natuurlijk, want een album lang houdt hij het vaak niet vol. Maar RA is ook meer een featerrapper.

Oei, duidelijke onderschatting van een van de beste MC's van de laatste jaren.

MJ_DA_MAN schreef:
(quote)
Een pionier kan ook gewoon kut zijn, dus dat hoeft geen pluspunt te zijn. Bovendien is R.A. juist een van de uniekste MC's die ik ken. Busta maakt tegenwoordig gewoon nummers met Pussycat Dolls en Linkin Park, dus dat brengt ook weer twijfels met zich mee.
Absoluut. Maar ik beoordeel naar het beste materiaal. En dan vind ik de featers op de Tribeplaten, zijn eigen eerste plaat en het LONS materiaal veel zwaarder wegen dan RA's materiaal.

Niek schreef:
(quote)
Absoluut. Maar ik beoordeel naar het beste materiaal. En dan vind ik de featers op de Tribeplaten, zijn eigen eerste plaat en het LONS materiaal veel zwaarder wegen dan RA's materiaal.
Ken je R.A.'s album?

MJ_DA_MAN schreef:
Oei, duidelijke onderschatting van een van de beste MC's van de laatste jaren.
Dat featerrapper? Is gewoon feitje lijkt me. Actief vanaf 2000. 1 plaat uitgebracht en gefeaterd op 12 platen. Sowieso beetje weinig gerapt in ruim 8 jaar tijd.

Niek schreef:
(quote)
Dat featerrapper? Is gewoon feitje lijkt me. Actief vanaf 2000. 1 plaat uitgebracht en gefeaterd op 12 platen. Sowieso beetje weinig gerapt in ruim 8 jaar tijd.
Oh, bekijk je dat zo. Dacht dat je bedoelde dat je hem niet goed genoeg vindt voor een solo-album. Hij heeft helaas niet al te veel werk inderdaad, maar dat maakt hem alles behalve minder. Van Busta kun je weer zeggen (net als Jay-Z, maar dat is een ander verhaal) dat ie veel en veel te veel heeft uitgebracht, dan vind ik dat je daar ook naar moet kijken als je R.A. bekritiseerd (als het dat is) op weinig werk.

MJ_DA_MAN schreef:
(quote)
Ken je R.A.'s album?
Jaja, is zeker sterk. Ik zeg ook niet dat RA slecht is. Maar dat hij weinig materiaal uitbrengt in 8 jaar tijd. Vooral bekend is van zijn featers op andere platen en het tegen een Busta in zijn beste doen (Scenario) aflegt.

MJ_DA_MAN schreef:
(quote)
Oh, bekijk je dat zo. Dacht dat je bedoelde dat je hem niet goed genoeg vindt voor een solo-album. Hij heeft helaas niet al te veel werk inderdaad, maar dat maakt hem alles behalve minder. Van Busta kun je weer zeggen (net als Jay-Z, maar dat is een ander verhaal) dat ie veel en veel te veel heeft uitgebracht, dan vind ik dat je daar ook naar moet kijken als je R.A. bekritiseerd (als het dat is) op weinig werk.
Klopt. Daar heb je gelijk in. Dat argument staat dan idd niet meer van me. Maar zoals ik net al nuanceerde: Tis een close contest die zeker geen 6-1 nederlaag rechtvaardigt en in mijn optiek dus ook zeker niet in RA's voordeel.

Back to business:

Talib vs Black Thought

1-4

Niek schreef:
(quote)
Tis een close contest die zeker geen 6-1 nederlaag rechtvaardigt en in mijn optiek dus ook zeker niet in RA's voordeel.
Nee dat is ook weer zo, maar zoals iemand (weet niet meer wie) al eerder deze K.O. zei: het is maar net wie er online zijn. Een uitslag zegt vrij weinig, de rapper moet maar net ''geluk'' hebben wie er te vinden is op het forum.

1-5

Talib kan goed zijn, zoals bij features met Pete Philly en MF Doom, maar over het algemeen toch niet één van mijn favorieten.
Black Thought op Adrenaline, daarentegen!

SinX
09. Roots Manuva vs. Bahamadia

0-1

Dacht trouwens dat het een rappers K.O. was .

Gast
geplaatst: vandaag om 13:41 uur

geplaatst: vandaag om 13:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.