MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / KO per Hiphop Artiest

zoeken in:
4-5

5-5 maar wat een flutfinale.

Ten eerste idd wat een flutfinale, C.R.E.A.M. vind ik overrated en dus ook zeker niet de beste van die cd en 4th chamber ook niet van die cd van GZA maar toch.

5-6

7-6 (een beetje een teleurstellende finale maar nog altijd twee geweldige nummers )

Dj2Jelle schreef:
(quote)

en 7-7

Rhythm & Poetry schreef:
een beetje een teleurstellende finale maar nog altijd twee geweldige nummers
Idd.

9-7

vrij aardige finale vind ik wel.

10-7

Social_Mask
11-7, wel vrij voorspelbaar.

GarnalenPeller schreef:
C.R.E.A.M vind ik eigenlijk maar een lame T.R.O.Y.

Waar slaat dit op?

Social_Mask schreef:

Nu niet gaan zeikfiepen op hiphop hè .

(En nee zeikfiepen was nog geen woord)

KAK!

11-11

Social_Mask schreef:

jij wist zeker al van te voren dat het deze finale zou worden?

misorabi schreef:
(quote)

jij wist zeker al van te voren dat het deze finale zou worden?
Het was wel vrij voorspelbaar dat CREAM ging winnen. Wat mij betreft niet de beste Wu-Tang track maarja je kan niet altijd winnen he.

Volgende KO van Biggie, daar zitten ook wel aardig wat goede nummertjes bij al zal die niet zo lastig worden als deze. En vrij voorspelbaar dat Juicy gaat winnen.

P Jay schreef:

Waar slaat dit op?

Zo'n back in the days bullshit verhaal met een beat zonder gebruikelijke RZA-stoerheid.
Outblasty schreef:
En vrij voorspelbaar dat Juicy gaat winnen.

Juicy is een verschikkelijk nummer, ongelovelijk zwak commercieel hitje en een smet op Ready to Die. Eigenlijk een beetje de Changes van Biggie. Heel RtD is recht-voor-je-raap met leuke wordplay, en dan komt dat zeiknummer dat er gewoon totaal niet op past.

GarnalenPeller schreef:
(quote)

Zo'n back in the days bullshit verhaal met een beat met nul RZA gehalte.

Dat vind ik wel erg over dezelfde kam geschoren. C.R.E.A.M. heeft iets rauws en gaat over het straatleven, terwijl T.R.O.Y. soulvol is en jazzy. C.R.E.A.M. klaagt over hoe slecht het wel was vroeger, terwijl T.R.O.Y. eerder nostalgisch terug denkt aan geliefden die er nu niet meer zijn. Als deze twee nummers gelijkaardig zijn dan is 70% van de hiphopnummers uit de jaren '90 hetzelfde.

Trouwens, RZA-gehalte: bestaat dat? RZA heeft doorheen zijn carrière als producer toch genoeg uiteenlopende sounds gehad wat mij betreft. Dan vind ik C.R.E.A.M. nog aardig in de buurt komen van jouw gesuggereerde klassieke standaard RZA-sound. Een rauwe, ruw afgemixte, grimmige piano-productie die een teneergeslagen sombere sfeer opwekt. Het is geen wu-banger zoals 4th Chamber of Assassination Day, maar ja: naargelang de inhoud van de lyrics moet je je productie toch wel wat aanpassen (of omgekeerd).

Ik vind C.R.E.A.M. zeker geen onterechte winnaar. Wat mij betreft één van de sterkste tracks van de Wu-Tang Clan: sfeervolle en goed klinkende beat met sterke storytelling van Rae en Rebel INS. Verder vind ik jouw vergelijking met T.R.O.Y. (afgezien van het feit dat het beide acroniemen zijn) nog altijd behoorlijk krom.

Ja die vergelijking is inderdaad een beetje zuur, maar die namen leken leuk op elkaar . Maar wat ik zelf vet vind aan Wu-Tang zijn de rauwe beats met rappers die elkaar afwisselen met harde wordplay/boasten. 4th Chamber, Guillotine, Triumph, Duel of the Iron Mic, Radioactive, Visionz, Da Mystery of Chessboxin', ga zo maar door. Ik vind C.R.E.A.M gewoon niet een categorie track waar Wu-Tang goed in is.

RedLightCityBoy
GarnalenPeller schreef:
Heel RtD is recht-voor-je-raap met leuke wordplay, en dan komt dat zeiknummer dat er gewoon totaal niet op past.

Ja, ik begrijp wat je bedoelt, maar toch vind ik "C.R.E.A.M." een leuk nummer. Velen zijn hier ook zwaar fan vn "Tearz"... Ook niet bepaald een typisch Wu-nummer. Hoeft ook helemaal niet, zolang ze maar kwalitatief sterke nummers maken. En dat hebben ze op "Enter the Wu" natuurlijk overvloedig gedaan.

Trouwens, ik wou nog eens reageren op een reactie van jou
GarnalenPeller schreef:
Juicy is een verschikkelijk nummer, ongelovelijk zwak commercieel hitje en een smet op Ready to Die. Eigenlijk een beetje de Changes van Biggie. Heel RtD is recht-voor-je-raap met leuke wordplay, en dan komt dat zeiknummer dat er gewoon totaal niet op past.

Ik was vroeger soms iemand die nummers fel bekritiseerde omwille van een te soft karakter. Ik ben nog steeds een beetje allergisch voor naar commercialiteit ruikende hiphopsongs en dan zeker te emotioneel gezongen refreintjes. Maar toch ben ik die mening moeten gaan nuanceren. De boog kan niet altijd even strak gespannen staan. Het is soms zomer en het is soms tijd om te chillen... Zo'n relaxte Trakmasterz-productie uit de jaren '90 met die schemerende zomeravond-sfeer kan soms gewoon wel eens lekker klinken. "Juicy" kan je beschouwen als op het randje van fout, maar dat ligt volgens mij vaak aan bepaalde vooroordelen: "hé, hier zingt een zangeresje, ik hoor softe synthesizers: SLECHT". Ik generaliseer nu ook wel een beetje, hoor. Maar ik vind "Juicy" zeker geen dertien-in-een-dozijn-track. Notorious BIG flowt gewoon erg lekker op deze track en meent duidelijk wat hij zegt. Het klinkt oprecht, dat maakt het voor mij al niet commercieel. De productie is wat afgelikter dan "Unbelievable" of "The What" uiteraard, maar het is een ander nummer, met een andere sfeer, een andere boodschap en een andere bedoeling. Ja, ik kan zelfs het refrein smaken omdat het simpelweg perfect past bij het totaal-plaatje.

Nu goed, we zulen wel zien wie de K.O. wint.

P-DawG
Juicy is een verschikkelijk nummer, ongelovelijk zwak commercieel hitje en een smet op Ready to Die. Eigenlijk een beetje de Changes van Biggie.
Het is misschien niet jou smaak maar wat hij daar zegt klinkt oprecht en vooral de manier waarop is fantastisch. Er zit misschien een commercieel randje aan (het refrein) maar afgezien van dat kan je de inhoud van Changes moeilijk commercieel noemen.

Kom op man, Changes is briljant !

I see no changes all I see is racist faces
misplaced hate makes disgrace to races

Ik dacht dat je het over Juicy had, P-DawG . Vind dat (Juicy dus) absoluut geen smet op RtD. Biggie flowt zoals dat bij hem hoort: ongeevenaard en de productie is top. Refrein is tikkie gelikt maar stoort me niet. Fantastisch nummer. Wat Garnalenpeller 'niet passen' noem ik afwisseling.

Zelf ben ik voor Ready to Die, Gimme the Loot, Kick in the Door of Machine Gun Funk.

12-8
Cash rules... sowieso een dikkkkkkkkkkke classic; of het nu om een wu-tang-achtige sound gaat of niet...

GarnalenPeller schreef:
(quote)

Zo'n back in the days bullshit verhaal met een beat zonder gebruikelijke RZA-stoerheid.
(quote)

haha, je kan ook overdrijven. Ik vind Juicy ook niet het beste Biggie nummer en CREAM ook niet het beste Wu-Tang nummer maar het is toch wel vrij voorspelbaar dat deze alletwee gingen/gaan winnen.

Van mij mag The What, Gimme the loot of One more chance winnen.

Die idd ook nog ja .

Biggie K.O. volgt vanavond !

Ronde 1 tot de 5, 1 verschil.

01. I Love the Dough vs. Notorious Thugs
02. Things Done Changed vs. Hypnotize
03. Nasty Girl vs. Going Back to Cali
04. What’s Beef? vs. The What
05. I Got a Story to Tell vs. Somebody’s Gotta Die
06. Who Shot Ya vs. Mo Money Mo Problems
07. Rap Phenomenon vs. Juicy
08. One More Chance [Stay with Me Mix] vs. Warning
09. Ready to Die vs. Suicidal Thoughts
10. Dead Wrong vs. Long Kiss Goodnight
11. Notorious B.I.G. vs. Machine Gun Funk
12. Ten Crack Commandments vs. Sky’s the Limit
13. My Downfall vs. Niggas Bleed
14. Kick in the Door vs. Everyday Struggle
15. Big Poppa vs. You’re Nobody (Til Somebody Kills You)
16. Gimme the Loot vs. One More Chance

01. I Love the Dough vs. Notorious Thugs

1-0

Gast
geplaatst: vandaag om 03:17 uur

geplaatst: vandaag om 03:17 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.