Muziek / Muziekgames / Knock-out: Albums (Versie 5)
zoeken in:
0
geplaatst: 23 januari 2010, 12:48 uur
OK Computer eruit tegen het eentonige From Here We Go Sublime, beetje belachelijk.
2-3
2-3
0
geplaatst: 23 januari 2010, 13:19 uur
Ik vind daar niets belachelijks aan. Het is eerder belachelijk om muziek die objectief bekeken eentonig is meteen af te serveren. Het is gewoon een eigen, aparte stroming, waarin het te behalen eindresultaat net zo sterk kan zijn als in ieder ander genre.
0
geplaatst: 23 januari 2010, 13:32 uur
Ik heb om alle eerlijkheid nummers uit dit album van the Field via YouTube beluisterd en mij kan het allerminst boeien (in tegenstelling tot OK Computer), ik denk dat het veeleer anti-Radiohead-stemmen zijn (te populair op MuMe).
0
geplaatst: 23 januari 2010, 13:36 uur
LucM schreef:
Ik heb om alle eerlijkheid nummers uit dit album van the Field via YouTube beluisterd en mij kan het allerminst boeien (in tegenstelling tot OK Computer), ik denk dat het veeleer anti-Radiohead-stemmen zijn.
Ik heb om alle eerlijkheid nummers uit dit album van the Field via YouTube beluisterd en mij kan het allerminst boeien (in tegenstelling tot OK Computer), ik denk dat het veeleer anti-Radiohead-stemmen zijn.
Onzin. Ik vind dat album van The Field geweldige muziek. Voor mij zijn het beide 4,5*-albums. Ik vind het een beetje raar om als een album je niet boeit en dat album vervolgens wint van een album dat je wel goed vindt, de stemmen dan anti-stemmen te noemen.
0
geplaatst: 23 januari 2010, 13:38 uur
LucM schreef:
Ik heb om alle eerlijkheid nummers uit dit album van the Field via YouTube beluisterd en mij kan het allerminst boeien (in tegenstelling tot OK Computer), ik denk dat het veeleer anti-Radiohead-stemmen zijn (te populair op MuMe).
The Field geef ik ruim 4* en Radiohead 3,5*. Hoe populair Radiohead op mume is, interesseert me niet.
The Field werkt gewoon vanuit een geheel andere vorm van kunst dan Radiohead, maar als je nooit/amper naar techno of andere dansbare electronica luistert, kan het inderdaad oppervlakkig overkomen. Het is gewoon veel patroonmatiger georganiseerde muziek, waar de accenten niet op climaxen of herkenbare emotie liggen, maar waar de focus sterker ligt op klankverhoudingen.
0
geplaatst: 23 januari 2010, 13:48 uur
Techno is één van de weinige genres waar ik niet veel mee heb, dat geef ik toe (eens uitgeprobeerd maar helaas ...).
0
geplaatst: 23 januari 2010, 13:58 uur
LucM schreef:
ik denk dat het veeleer anti-Radiohead-stemmen zijn (te populair op MuMe).
Ik heb alle albums van Radiohead en draag ze een warm hart toe. Dus laat mij er even buiten ik denk dat het veeleer anti-Radiohead-stemmen zijn (te populair op MuMe).

0
geplaatst: 23 januari 2010, 14:40 uur
LucM schreef:
Onzin. Gewoon 4* tegen 3,5* voor mij. En The Field heeft sowieso redelijk veel fans op MuM.
Alsof OK Computer objectief een meesterwerk is.
0
geplaatst: 23 januari 2010, 15:34 uur
49. David Bowie - Low (1977) vs. R.E.M. - Lifes Rich Pageant (1986)
0
geplaatst: 23 januari 2010, 15:45 uur
Gyzzz schreef:
Ik vind daar niets belachelijks aan. Het is eerder belachelijk om muziek die objectief bekeken eentonig is meteen af te serveren.
Ik vind daar niets belachelijks aan. Het is eerder belachelijk om muziek die objectief bekeken eentonig is meteen af te serveren.
Ik hou van electronische muziek en ook zonder veel variatie kan dat heel spannend zijn (Biosphere, Photek, Kraftwerk, Pantha du Prince, Booka Shade), maar dit vind ik eentonig zonder enkele diepgang. Dat ik persoonlijk zo'n uitslag dan belachelijk en zeker opmerkelijk vind mag ik best melden, hoewel het inderdaad niet nodig was.
4-0
0
geplaatst: 23 januari 2010, 15:57 uur
50. Talking Heads - Fear of Music (1979) vs. Jackson C. Frank - Blues Run the Game (1965)
* denotes required fields.