Muziek / Muziekgames / Knock-out: Albums (Versie 5)
zoeken in:
0
geplaatst: 19 december 2009, 09:21 uur
Ferre Clabau schreef:
Maar vind het gewoon zeer raar dat iemand opgezwolle kiest boven Pink Floyd.
Zowel emotioneel als tekstueel als muzikaal kan dat toch totaal niet aan mekaar tippen!
Maar vind het gewoon zeer raar dat iemand opgezwolle kiest boven Pink Floyd.
Zowel emotioneel als tekstueel als muzikaal kan dat toch totaal niet aan mekaar tippen!
Lijkt me toch vooral een kwestie van smaak, maar om nou te zeggen dat de teksten van Pink Floyd op dat album zo geniaal zijn. Het album van Opgezwolle ken ik verder niet, maar ik ken wel Eigen Wereld, en ik zou die teksten toch echt beter noemen dan die van The Piper. En ik kan me heel goed voorstellen dat iemand Opgezwolle muzikaal beter vindt dan de eerste van Pink Floyd. Het is maar net waar je van houdt.

0
geplaatst: 19 december 2009, 11:08 uur
48. Paul Simon - Graceland (1986) vs. Morrissey - You Are the Quarry (2004)
1-0
1-0
0
Yann Samsa
geplaatst: 19 december 2009, 11:27 uur
Helaas is mijn vaders zijn muzikale kennis betrekke Pink Floyd niet verder gekomen dan DSOTM en The Wall.
Maar toch moet je me deels gelijk geven, als je ziet wat die mannen gemaakt hebben. En dan spreek ik niet alleen over DSOTM, Animals, AtomHeartMother, Meddle, ASOS, WYWH, TheWall. Heb nog genoeg andere zaken gezien die getuigen van pure emotie EN vakmanschap (Vb: Corrosion In The Pink Room). Die gasten waren gewoon zo vernieuwend en experimenteel. En ze hadden 'the force' om prachtige harmonieze muziek te maken (in rare tijden soms), doch ook navrante onderwerpen aan te kaarten en dit allemaal te verwerken in briljante nummers. En er zijn genoeg criticasters die het met me eens zijn
. Maar Arrie heeft gelijk natuurlijk.
1= Het blijft een kwestie van smaak.
2 = Zo geniaal waren zo NOG niet op het debut.
Het album was niet tekstueel gericht, niet muzikaal gericht, wel zeer vernieuwend voor die tijd.
Maar los daarvan; dat iemand Opgezwolle kiest mach NATUURLIJK.
De
was dan ook alles behalve aanvallend of spottend... Nou dat laatste misschien wel
. Het was meer in de aard van 'Hé, ik had dit niet verwacht, mooi van u!'...Zou iemand nu Direct Doet Tommy kiezen boven het origineel, dan zou ik pas
. Nee,Ferre, Nee: Dat kan wel, het blijft smaak, vergeet het niet!
Ja, sorry hoor.
Ik ben er nog altijd van overtuigd dat je muziek deels objectief kan critiseren.
Soit: Back On Topic!
4-1
0
geplaatst: 19 december 2009, 11:42 uur
Ferre Clabau schreef:
En er zijn genoeg criticasters die het met me eens zijn
.
(quote)
En er zijn genoeg criticasters die het met me eens zijn
. Je kunt beter lyrisch zijn over een band die niet al door duizenden voor jou de hemel ingeprezen is. Ik kan er natuurlijk volledig naast zitten, maar naar mijn gevoel had je PF's debuut al een heel stuk minder speciaal gevonden als ze na dat album ermee gekapt waren en niet al die criticasters op hun hand hadden.
0
geplaatst: 19 december 2009, 11:45 uur
49. David Bowie - Low (1977) vs. Eddie Vedder - Into the Wild (2007)
0
geplaatst: 19 december 2009, 12:39 uur
50. Talking Heads - Fear of Music (1979) vs. Johnny Cash - American III: Solitary Man (2000)
1-0
1-0
0
Yann Samsa
geplaatst: 19 december 2009, 12:59 uur
Gyzzz schreef:
Je kunt beter lyrisch zijn over een band die niet al door duizenden voor jou de hemel ingeprezen is. Ik kan er natuurlijk volledig naast zitten, maar naar mijn gevoel had je PF's debuut al een heel stuk minder speciaal gevonden als ze na dat album ermee gekapt waren en niet al die criticasters op hun hand hadden.
(quote)
Je kunt beter lyrisch zijn over een band die niet al door duizenden voor jou de hemel ingeprezen is. Ik kan er natuurlijk volledig naast zitten, maar naar mijn gevoel had je PF's debuut al een heel stuk minder speciaal gevonden als ze na dat album ermee gekapt waren en niet al die criticasters op hun hand hadden.
Daar heb je natuurlijk gelijk in.
Maar heb ook duidelijk vermeld dat Pipers zo geniaal niet is, noch heb ik het als voorbeeld gegeven bij briljante albums. Heb gewoon gezegd dat ik persoon Pipers toch wel hoogstaander vind dan Opgezwolle. Ik heb al toegegeven dat het een kwestie van smaak is, nu jij nog

0
geplaatst: 19 december 2009, 13:01 uur
51. The Triffids - Born Sandy Devotional (1986) vs. Editors - An End Has a Start (2007)
0
geplaatst: 19 december 2009, 13:03 uur
2-1
N.E.R.D. eruit tegen Wilco. Dat is pas een omg waard.
En Pink Floyd is uiteraard nooit meer zo goed geweest als op het debuut.
N.E.R.D. eruit tegen Wilco. Dat is pas een omg waard.
En Pink Floyd is uiteraard nooit meer zo goed geweest als op het debuut.
* denotes required fields.