MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2010 [MusicMeter Top 2000]

zoeken in:
Svendra schreef:
921. Doves - There Goes the Fear (-)

Geweldig nummer.

Dwejkk_ schreef:
Voor de spotify-liefhebbers onder ons: Playlist by luukonijn - Spotify - open.spotify.com (de Mume 32)
Echter geen Arcade Fire.

herman schreef:
(quote)

Ook maar eens kijken hoe mijn nominaties het hebben gedaan:

762. Animal Collective - My Girls
790. The xx - Crystalised
1140. Doves - Kingdom of Rust
1221. Bat for Lashes - Daniel
1497. Animal Collective - Summertime Clothes
1511. Fuck Buttons - Surf Solar (albumversie!!)
jj - Ecstasy
Music Go Music - Warm in the Shadows
The Horrors - Who Can Say
The Whitest Boy Alive - Courage

Toch nog 6 die het gehaald hebben. Denk wel dat ik het nomineren volgend jaar oversla, want op de minder voor de hand liggende muziek zitten de meesten toch niet echt te wachten helaas.

Kom op zeg, je kan niet verwachten dat je nominaties bij de laatste 32 terechtkomen, maar ik ben erg blij met jou toevoegingen. Ik heb het geweldige Surf Solar en Who Can Say? dankzij de ladder (en dus eigenlijk dankzij jou) leren kennen. Dus zelfs al komen ze niet in de ladder terecht, je laat weer een aantal mensen kennen maken met jouw nominaties.

Lukk0
chevy93 schreef:
(quote)
Echter geen Arcade Fire.

Die staan niet op Spotify.

Inderdaad Herman. Ik ben ook wel "blij" met die nominaties van je.

Eerste keer dat ik meedoe, maar verrekte lastig zeg. Gaat me nog wel een paar daagjes bedenktijd kosten.

Heb de volledige lijst eens doorgenomen en gekeken wat er, vooral aan wat ouder werk, nog ontbrak.
Aan de hand hiervan alvast weer een lijstje opgesteld met 10 nominaties voor 2011, waarvan ik denk en hoop dat die meer kans maken om in de lijst te komen, dan m'n nominaties van begin dit jaar.

Ik heb geen idee meer wat ik de afgelopen jaren heb genomineerd en kan dus ook niet zeggen waar het allemaal geeindigd is

De lijstjes blijven binnenstromen, er staan er inmiddels weer al een paar in de wacht, maar dit is de tussenstand na 33 lijstjes + de startladder (tussen haakjes de rangschikking in de vorige tussenstand).

Er is wederom een nummer dat ineens een enorme sprong maakt en de top 5 binnenkomt en gek genoeg is dat een nummer dat nog door niemand op 1 is gezet en dat ook nog maar in 5 lijstjes in de top 5 voorkomt.
De nummers 4 en 8 zijn trouwnes al door 5 mensen op 1 gezet, vergelijk dat eens met de koploper die nog maar in 1 lijstje bovenaan prijkt. De voormalige nummer 32 is ook aan een opmars begonnen, na het enorme gat in puntenachterstand te hebben gedicht heeft ie de nummers 31 en 32 achter zich gelaten.

De top 10 bestaat uit 10 verschillende artiesten momenteel en er staan nummers in die ik daar persoonlijk niet had verwacht.

De love / hate competitie wordt geleid door de nummer 32 die in 6 lijstjes in de top 5 staat en in 11 lijstjes in de bottom 5. Voor de nummer 30 zijn die cijfers 6 en 10 en voor de nummer 4 zijn die cijfers 11x top 5 en 4x bottom 5.

Rangschikking:

1. (1) 700 pt
2. (2) 665 pt
3. (3) 652 pt
4. (5) 645 pt
5. (17) 611 pt
6. (4) 598 pt
7. (12) 596 pt
8. (8) 591 pt
9. (18) 589 pt
10. (19) 588 pt
11. (9) 584 pt
12. (7) 583 pt
13. (11) 582 pt
14. (10) 582 pt
15. (21) 582 pt
16. (6) 574 pt
17. (20) 573 pt
18. (14) 564 pt
19. (13) 561 pt
20. (22) 561 pt
21. (16) 557 pt
22. (15) 543 pt
23. (23) 535 pt
24. (25) 528 pt
25. (28) 526 pt
26. (24) 505 pt
27. (27) 500 pt
28. (30) 480 pt
29. (26) 474 pt
30. (32) 457 pt
31. (31) 444 pt
32. (29) 422 pt

Onweerwolf
Het volgende statistiekje De 16 hoogstgenoteerde platen van 2009 die dit jaar niet meer terugkeerden:

390 - Neil Young & Crazy Horse - Danger Bird (Knockout lijst El Ninjo)
446 - Neil Young - Borrowed Tune (Decenniumlijstjes e.d. El Ninjo)
460 - Pink Floyd - Hey You (Kan niet terugvinden wie dit inbracht)
511 - John Cale - Fear Is A Man's Best Friend (El Ninjo)
528 - Pink Floyd - Atom Heart Mother (Knockout lijst El Ninjo)
566 - Cure - Underneath The Stars (Sheplays)
592 - And Also The Trees - There Were No Bounds (El Ninjo)
633 - Lou Reed & John Cale - Style It Takes (The Scientist)
695 - Coil - The Dreamer Is Still Asleep (Ruby1966)
696 - Modern English - I Melt With You (orbit)
706 - Wipers - Messenger (Oldfart)
727 - Smog - Bathysphere (Gyzzz)
728 - Bonnie 'Prince' Billy - Nomadic Revery (All Around) (Petterson)
732 - Richard And Linda Thompson - I Want To See The Bright Lights Tonight (yasper)
739 - Múm - Green Grass Of Tunnel (Allmusic)
764 - Camera Obscura - Lloyd, I'm Ready To Be Heartbroken (L_T_B)

Nicolage Rico schreef:
921. Doves - There Goes the Fear (-)
Geweldig nummer.
Nog beter dan de albumversie vind ik de compactere singleversie; het clipje mag er ook wezen: YouTube - Doves - There Goes the Fear

914. dEUS - Sister Dew (1999)
1015. The Decemberists - The Mariner's Revenge Song (2005)
1385. Neutral Milk Hotel - Oh Comely (1997)
1484. The Chemical Brothers - The Private Psychedelic Reel (1997)
1846. Gorillaz - Hong Kong (2007)
---- The Beta Band - Dry The Rain (1998)
---- Nas - Represent (1994)
---- The Sonics - Strychnine (1965)
---- Zita Swoon - Me & Josie on a Saturday Night (2004)
---- Typhoon - Zo Niet Mij (2007)

Verrast door de notering van Oh Comely en vooral blij met de hoge noteringen van Sister Dew en The Mariner's Revenge Song. En mooi dat Hong Kong erin staat.

Jammer dat Strychnine het niet gehaald heeft. Dat vind ik echt een geweldig nummer.

Ploppesteksel schreef:
Roots Manuva - Witness (1 Hope)
Toch wel een bewijsstuk dat hiphop niet echt geliefd is in het MuMeLadder-topic.

Dat is toch wel bizar dat die er niet is ingekomen.

Ik ben nu bezig aan een top 500 beste tracks van de 00s en deze zal daarin erg hoog staan.

Teunnis schreef:
Kom op zeg, je kan niet verwachten dat je nominaties bij de laatste 32 terechtkomen, maar ik ben erg blij met jou toevoegingen. Ik heb het geweldige Surf Solar en Who Can Say? dankzij de ladder (en dus eigenlijk dankzij jou) leren kennen. Dus zelfs al komen ze niet in de ladder terecht, je laat weer een aantal mensen kennen maken met jouw nominaties.

Leuk om te horen dat je die kan waarderen. En dat ze niet in de top 32 komen verwacht ik ook niet hoor. Maar dit was voor mijn doen al een redelijk compromis-lijstje. In 2009 deden mijn nominaties het nog veel slechter, daarom heb ik geen dance en hiphop meer genomineerd. Ik zal kijken of ik nog 10 nummers kan vinden die kansrijk zijn de lijst te halen. Het is toch wel zo leuk als zoveel mogelijk users hun steentje bij blijven dragen aan de lijst.

Ik wil graag meedoen met de ladder van 2011, maar wanneer begint deze, en met wat? Heb namelijk nog nooit eerder met zo'n ladder meegedaan.

Het begint gewoon 2 januari meteen. Het begint ermee dat iedereen 10 nummers mag nomineren. De nummers die in de top 2000 van dit jaar stonden mogen ook weer meedoen, en El NInjo haalt nog wat nummers uit toplijsten van grote sites, enzo. Vervolgens beginnen de ladders, waarbij er dus telkens 10 nummers in een ladder staan, en je punten mag uitdelen aan de beste nummers. Dit wordt allemaal vanzelf wel duidelijk. Leuk dat je ook mee wil doen!

Onweerwolf
music4life schreef:
Ik wil graag meedoen met de ladder van 2011, maar wanneer begint deze, en met wat? Heb namelijk nog nooit eerder met zo'n ladder meegedaan.

Leuk!

Het nomineren van de nieuwe nummers zal niet lang na de uitslag van de huidige lijst beginnen. Wanneer precies hangt een beetje van El Ninjo af maar vorig jaar was het gedurende de Kerstdagen en toen zaten we al heel snel vol.

Tussen Kerst en Oud en nieuw worden dan eventueel een paar voorrondes gespeeld van artiesten die de max-16-nummers-per-artiest regel overtreden en dan gaat het op 1 of 2 januari echt los.

El Ninjo schreef:
In lijn met de vorige rondes begint de finale ronde weer met een startladder die evenzwaar telt als ieder individueel lijstje van jullie.

Krijgen we die startladder achteraf nog te zien? Lijkt me wel interessant om te vergelijken.

Ik blijf trouwens maar verschuiven in mijn top 32. De bovenste 4 zijn redelijk zeker, de onderste 3 ook, maar daartussen.. Ik raak plots wel erg gecharmeerd door 'Under the Milky Way'...

Onweerwolf
kemm schreef:
(quote)

Krijgen we die startladder achteraf nog te zien? Lijkt me wel interessant om te vergelijken.

Natuurlijk! Alles is compleet transparant. Aan het einde komt er een excelbestand waarin alle ingezonden lijstjes en de startladder te zien zijn.

Ik ga er vanuit dat El Ninjo die nu nog even geheim houdt om niks te beïnvloeden maar ik kan je vertellen dat als de startladder (oftewel de virtuele ranglijst na 7 speelrondes) representatief is, dat er dan wel een paar verrassingen zijn. Met name de nummer 2...

Bedankt Arrie en Onweerwolf voor de duidelijke uitleg!

Hoe gaat de finale eigenlijk in zijn werk? Worden de lijst op een gegeven moment in één keer bekend gemaakt? Of wordt er dan iedere dag één bekend gemaakt?

De spanning wordt natuurlijk opgebouwd....ik begin ergens vrijdagavond 17 december met het posten van nummer 32 en werk gedurende het weekend toe naar de bekendmaking van de top 3 op zondagavond 19 december.

Na afloop van de de MuMeLadder 2010 plaats ik het Excel bestand met daarin de complete eindstand, de startladder en alle lijstjes van alle gebruikers die gestemd hebben ergens op megaupload, rapidshare of zo, zodat iedereen het allemaal kan nalezen en controleren.

De startladder houd ik inderdaad nog geheim zoals Onweerwolf al zei, om niemand te beinvloeden...maar zoals elk jaar is die startladder weer niet geheel representatief voor de einduitslag (althans tot nu toe niet). Altijd grappig om te zien hoe nummers in maar liefst 5 stemrondes steeds het hoogste stempercentage scoorden het soms helemaal niet goed doen in de eindslijstjes en andersom natuurlijk ook.

Tot wanneer heb ik de tijd om "mijn" top 32 in te leveren?
Dat heb ik tot nu toe nog niet kunnen ontdekken.

Zelf ben ik in alle rust de top 32 (in willekeurige volgorde) aan het beluisteren.

Voor wowo:

El Ninjo schreef:
Alle inzendingen moeten uiterlijk vrijdag 17 december om 17.00u bij mij binnen zijn. Later op de avond begin ik dan de uitslag te posten en op zondagavond 19 december wordt de nummer 1 bekend gemaakt.

Nogmaals:
Maak van de 32 overgebleven nummers je eigen Top 32 en stuur die in een PM naar mij toe.
NIET JE TOP 32 POSTEN IN HET TOPIC.

Ik heb inmiddels ook de complete top 32 zitten beluisteren en zal binnenkort een definitief lijstje opsturen. Staan mooie liedjes tussen, maar met name de late afvallers Pearl Jam (Black), Nick Drake (Northern sky) en Beatles (A day in the life) worden node gemist. (Naast persoonlijke favorieten die sowieso niet in aanmerking kwamen voor de finale.)

Onweerwolf schreef:
Het volgende statistiekje De 16 hoogstgenoteerde platen van 2009 die dit jaar niet meer terugkeerden:

. Buiten het feit dat het raar is dat ze vorig jaar zo hoog eindigden en nu er niet eens in staan, zijn het sowieso persoonlijke favorietjes.

Statistieken Jammer dat Camera Obscura dit jaar niet meer in de lijst te vinden zal zijn, is toch een fijn bandje.

wowo schreef:
Tot wanneer heb ik de tijd om "mijn" top 32 in te leveren?
Dat heb ik tot nu toe nog niet kunnen ontdekken.

Zelf ben ik in alle rust de top 32 (in willekeurige volgorde) aan het beluisteren.

Staat toch echt in mijn post hoor

Alle inzendingen moeten uiterlijk vrijdag 17 december om 17.00u bij mij binnen zijn. Later op de avond begin ik dan de uitslag te posten en op zondagavond 19 december wordt de nummer 1 bekend gemaakt.

Casartelli (moderator)
chevy93 schreef:
. Buiten het feit dat het raar is dat ze vorig jaar zo hoog eindigden en nu er niet eens in staan, zijn het sowieso persoonlijke favorietjes.

Ik gok bij Neil Young en Pink Floyd dat ze slachtoffer werden van het wat aangescherpte maximum aantal nummers per artiest. Dat maakt de eerste 'echte' afvaller van vorig jaar de nummer 511, wat overigens nog steeds een vrij bruuske ontwikkeling is.

Onweerwolf schreef:

446 - Neil Young - Borrowed Tune (Decenniumlijstjes e.d. El Ninjo)
511 - John Cale - Fear Is A Man's Best Friend (El Ninjo)
528 - Pink Floyd - Atom Heart Mother (Knockout lijst El Ninjo)
566 - Cure - Underneath The Stars (Sheplays)
592 - And Also The Trees - There Were No Bounds (El Ninjo)
633 - Lou Reed & John Cale - Style It Takes (The Scientist)
695 - Coil - The Dreamer Is Still Asleep (Ruby1966)
696 - Modern English - I Melt With You (orbit)
706 - Wipers - Messenger (Oldfart)
727 - Smog - Bathysphere (Gyzzz)
728 - Bonnie 'Prince' Billy - Nomadic Revery (All Around) (Petterson)
732 - Richard And Linda Thompson - I Want To See The Bright Lights Tonight (yasper)
739 - Múm - Green Grass Of Tunnel (Allmusic)
764 - Camera Obscura - Lloyd, I'm Ready To Be Heartbroken (L_T_B)

Het staat mij bij dat Atom Heart Mother niet MOCHT meedoen wegens te veel Pink Floyd songs. Mogelijk geldt dit ook voor Hey You, voor de Neil Young-songs en de The Cure-songs? Dat zou wel verklaren dat ze van zo hoog eruit tuimelden...

Vooraf zijn er volgens mij wat kleine KO's gespeeld waarbij die nummers zijn afgevallen.

herman schreef:
Vooraf zijn er volgens mij wat kleine KO's gespeeld waarbij die nummers zijn afgevallen.

Klopt...zie de post van 29 december 2009, 17:10 uur

Verklaard het uitvallen vd Pink Floyd, Neil Young, Cure etc nummers.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:24 uur

geplaatst: vandaag om 22:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.